Forum
Jeszcze więcej kursów linii B
29 stycznia nastąpi zmiana powszedniego rozkładu jazdy linii B, polegająca na zwiększeniu częstotliwości kursowania. W okresie międzyszczytu kursy wykonywane będą co 12 minut (co 15 minut w okresie wakacji letnich), natomiast w godzinach wieczornych co 20 minut. W pozostałym okresie częstotliwość kursowania nie ulegnie zmianie.
wysłane przez wawol 4
wysłane przez Mcarkcel 2
Czy jest jakiś sens ciągłego zwiększania częstotliwości zamiast przywrócenia linii A za te pieniądze, która znacznie szybciej pozwalała na przejazd mieszkańców z Bukowego do miasta bo aż 10 minut krócej w znacznie lepszych warunkach (B w szczycie to jak pociągi w Indiach a nawet i gorzej).
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, dlaczego warto zwiększać częstotliwość linii B, w ostatnim nawiasie Twojej wypowiedzi.
wysłane przez wawol 4
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, dlaczego warto zwiększać częstotliwość linii B, w ostatnim nawiasie Twojej wypowiedzi.
Moim zdaniem to nic nie da, jest to jedyna linia pospieszna kursująca na os. Zdroje, Słoneczne i Bukowe. Wprowadzenie linii A nawet pozwoliłoby odciążyć linie B, która wiezie większość „prawobrzeża” do centrum
wysłane przez Waszka 80
Czy jest jakiś sens ciągłego zwiększania częstotliwości zamiast przywrócenia linii A za te pieniądze, która znacznie szybciej pozwalała na przejazd mieszkańców z Bukowego do miasta bo aż 10 minut krócej w znacznie lepszych warunkach (B w szczycie to jak pociągi w Indiach a nawet i gorzej).
No jasne, że jest sens. Właśnie po to po raz kolejny zostaje zwiększona częstotliwość kursowania "B", żeby rozłożyć tłok na więcej kursów. Całe szczęście, że wzmocnienia idą w tym kierunku, a nie w powrót "A", które zabierałoby pasażerów z Jasnej, mających i tak bezpośrednie połączenie tramwajowe z centrum miasta. Jeszcze tylko przydałoby się wyprowadzić B ze Zdrojów, które nie wiadomo po co tam zajeżdża, skoro prawie całą swoją trasę stamtąd dubluje z dwójką, tylko niepotrzebnie wydłużając czas przejazdu do centrum z newralgicznych osiedli Prawobrzeża.
@opowiesciwobiektywie
wysłane przez MQ ?
No jasne, że jest sens. Właśnie po to po raz kolejny zostaje zwiększona częstotliwość kursowania "B", żeby rozłożyć tłok na więcej kursów.
Za tę samą kasę odcinek Bukowe – Rodła można by obsługiwać co 6, a może i co 5 minut. Nie ma takich potoków do Arkońskiego, żeby była potrzeba tylu kursów.
Całe szczęście, że wzmocnienia idą w tym kierunku, a nie w powrót "A", które zabierałoby pasażerów z Jasnej, mających i tak bezpośrednie połączenie tramwajowe z centrum miasta.
To kwestia dyskusyjna, ale nie jest powiedziane, że A koniecznie musiałoby jechać na starej trasie.
Jeszcze tylko przydałoby się wyprowadzić B ze Zdrojów, które nie wiadomo po co tam zajeżdża
Na przykład umożliwia przesiadkę z/na 64 i 66, a dodatkowo jeden z pierwszych kursów – z 533.
wysłane przez Waszka 80
To kwestia dyskusyjna, ale nie jest powiedziane, że A koniecznie musiałoby jechać na starej trasie.
Zgadza się, ale dyskutując o A i B, w domyśle mam na myśli kursowanie linii pospiesznej przez Jasną i Łubinową.
Na przykład umożliwia przesiadkę z/na 64 i 66, a dodatkowo jeden z pierwszych kursów – z 533.
Czyli spełnia dokładnie to samo zadanie co dwójka. Przesiadka w linię pospieszną do destynacji, którą można dojechać linią zwykłą, tylko że 5 minut dłużej, wydaje się mało zrozumiała z perspektywy planowania komunikacji miejskiej. Co innego z punktu widzenia pasażera, bo skoro połowa miasta ma bezpłatne przejazdy, to nic dziwnego, że za te same pieniądze (0zł) ze Zdrojów do Bramy lepiej pojechać B, aniżeli tramwajem.
Za tę samą kasę odcinek Bukowe – Rodła można by obsługiwać co 6, a może i co 5 minut. Nie ma takich potoków do Arkońskiego, żeby była potrzeba tylu kursów.
Gdyby rozdzielić B na B1 do Arkońskiego i B2 do Rugiańskiej (oba przez Łubinową), wówczas B2 mogłoby obsługiwać Zdroje, bo tramwajem na Wilczą się nie dojedzie, a nadmiar kursów do Arkońskiego zostałby przerzucony na Rugiańską, tworząc nową bezpośrednią destynacje i rozładowując kulejące 107, jednocześnie zachowując obecny takt na odcinku Bukowe - Rodła.
@opowiesciwobiektywie
wysłane przez maciekos95 3
Gdyby rozdzielić B na B1 do Arkońskiego i B2 do Rugiańskiej (oba przez Łubinową), wówczas B2 mogłoby obsługiwać Zdroje, bo tramwajem na Wilczą się nie dojedzie, a nadmiar kursów do Arkońskiego zostałby przerzucony na Rugiańską, tworząc nową bezpośrednią destynacje i rozładowując kulejące 107, jednocześnie zachowując obecny takt na odcinku Bukowe - Rodła.
Parę lat temu mieliśmy w szczycie wariantowe kursy B skrócone do Dworca Niebuszewo. Teraz byłoby to nawet łatwiejsze do ogarnięcia, bo po remoncie jest tam dodatkowy peron, jak na razie nieużywany liniowo (póki nie trafi tam trójka, ale to dopiero po oddaniu trasy do Głównego i przywróceniu normalnych tras na 5 i 7, żeby zwolniły się dwukierunki). Może warto rozważyć taką opcję?
A co do Twojej propozycji to jakbyś widział trasę takiego wariantu B? Przez Kołłątaja i dalej trasą 69, czy też trasą dawnego A, czyli tak jak 107 do Komuny Paryskiej i potem w prawo?
wysłane przez Waszka 80
A co do Twojej propozycji to jakbyś widział trasę takiego wariantu B? Przez Kołłątaja i dalej trasą 69, czy też trasą dawnego A, czyli tak jak 107 do Komuny Paryskiej i potem w prawo?
Dawnego A.
@opowiesciwobiektywie
wysłane przez maciekos95 3
Dawnego A.
Skoro tak, to myślę, że wtedy można by to po prostu nazwać linią A, przy okazji szumnie ogłaszając jej przywrócenie. Sama trasa przez Prawobrzeże to kwestia dyskusyjna i raczej mniej istotna w tym przypadku.
wysłane przez miste −1
Parę lat temu mieliśmy w szczycie wariantowe kursy B skrócone do Dworca Niebuszewo. Teraz byłoby to nawet łatwiejsze do ogarnięcia, bo po remoncie jest tam dodatkowy peron, jak na razie nieużywany liniowo (póki nie trafi tam trójka, ale to dopiero po oddaniu trasy do Głównego i przywróceniu normalnych tras na 5 i 7, żeby zwolniły się dwukierunki). Może warto rozważyć taką opcję? (ciach)
B do Niebuszewa to była głupota taka jak nie wiem. Poza szczytem B na Arkońskie ułatwia życie o tyle, że nie trzeba czekać na przesiadkę na 51/92. Inaczej B totalnie nie ma sensu i można sobie pojechać tramwajem, o ile ktoś nie jedzie akurat na Bukowe czy Łubinową. A dodajmy jeszcze, że przy skróceniu B do Niebuszewa liczba kursujących autobusów i tak była taka sama, tylko stały na Niebuszewie zamiast jeździć.
Skrócenie B (np. co drugiego kursu) by mogło ewentualnie być w szczycie, bo ta częstotliwość 7,5 minuty na Chopina to faktycznie lekka przesada. Ale z drugiej strony tak jak pisze kolega niżej - 2 zapchana, 10 nie ma, to niech chociaż B będzie częściej, skoro jest możliwość.
wysłane przez Mar321 0
Za tę samą kasę odcinek Bukowe – Rodła można by obsługiwać co 6, a może i co 5 minut. Nie ma takich potoków do Arkońskiego, żeby była potrzeba tylu kursów.
To nie jest tak, że zwiększenie częstotliwości w stronę Arkońskiego ma rozładowywać potoki w stronę Niebuszewa z uwagi na zawieszoną 3 i skróconą do Rodła 10? Pytam, bo nie wiem. Dawno nie korzystałem z tej linii na tamtym odcinku.
Jeśli nie ma takiej potrzeby w tamtym kierunku, rzeczywiście lepszym rozwiązaniem byłoby np. takie dawne D tylko wydłużone do Bukowego. Z tym, że z wycięciem podjazdu do Zdrojów i postoju na Hangarowej, bo to tylko bezsensowna strata czasu w świetle istniejącej komunikacji tramwajowej.
wysłane przez man 128
To nie jest tak, że zwiększenie częstotliwości w stronę Arkońskiego ma rozładowywać potoki w stronę Niebuszewa z uwagi na zawieszoną 3 i skróconą do Rodła 10? Pytam, bo nie wiem. Dawno nie korzystałem z tej linii na tamtym odcinku.
W szczycie B jeździ porządnie zapełnione na odcinku Plac Rodła - Kołłątaja/Niemcewicza, sądzę, że gdyby jeździło co 15 minut, to w obecnej sytuacji byłoby to za rzadko.
wysłane przez Cezar007 2
W szczycie B jeździ porządnie zapełnione na odcinku Plac Rodła - Kołłątaja/Niemcewicza, sądzę, że gdyby jeździło co 15 minut, to w obecnej sytuacji byłoby to za rzadko.
Nawet bym się pokusił o stwierdzenie, że jeździ mocno napełnione do Krasińskiego Wiadukt, a nawet dzisiaj prawie pełen dojechałem do Chopina.
Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
wysłane przez MQ ?
Czy jest jakiś sens ciągłego zwiększania częstotliwości zamiast przywrócenia linii A
Nie ma, ale nadciąga magiczny moment zwany wyborami.
wysłane przez pioko17 38
Nie ma, ale nadciąga magiczny moment zwany wyborami.
IMO przywrócenie A lepiej wyglądałoby marketingowo niż zwiększenie częstotliwości na B.
wysłane przez fan004 86
IMO przywrócenie A lepiej wyglądałoby marketingowo niż zwiększenie częstotliwości na B.
Z jednej strony politycznej barykady nagłówki "Przywracamy szybkie połączenie z centrum mieszkańcom Os. Słonecznego i Żelechowej", z drugiej "W Szczecinie szybki tramwaj za miliony będzie dublowany autobusem z podwójną taryfą".
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez MlodyS53 78
Z jednej strony politycznej barykady nagłówki "Przywracamy szybkie połączenie z centrum mieszkańcom Os. Słonecznego i Żelechowej", z drugiej "W Szczecinie szybki tramwaj za miliony będzie dublowany autobusem z podwójną taryfą".
Jest dublowany ale ma wzięcie ;)
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez fan004 86
Jest dublowany ale ma wzięcie ;)
Ależ wcale temu nie przeczę. Ja po prostu pokazałem możliwe nagłówki w prasie lokalnej. ;)
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez mrstahuu 0
Ależ wcale temu nie przeczę. Ja po prostu pokazałem możliwe nagłówki w prasie lokalnej. ;)
Ale znowu, B jeździ pełne tylko dlatego, że nikomu się nie chce przesiadać. Na chopina jest 51, 78, 92 z czego 78 jak jeżdżę tam raz na czas, to zawsze jechało max. 10-15 osób
wysłane przez Mareczek 5
Ale znowu, B jeździ pełne tylko dlatego, że nikomu się nie chce przesiadać. Na chopina jest 51, 78, 92 z czego 78 jak jeżdżę tam raz na czas, to zawsze jechało max. 10-15 osób
Przesiadać to lubiło za dzieciaka, np. że dojechać z Warszewa na Kijewo -> 3 przesiadki :-) Ale z wiekiem nie chce się, więc korzystasz z wygody.
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
To trochę kuriozalne, że ta linia ma fajny poranny szczyt, ale popołudniu w godzinach (15) powrotu z pracy oraz wieczorem (22) nic się nie dzieje. Ludzie ledwo mieszczą się do środka. Niedawno miałem przyjemność obsługiwać te linie Mercedesem i na każdym przystanku łapałem po 3-4 minuty postoju, bo ludzie stali mi w drzwiach.
W zasadzie dużo dobrego zrobiło by nawet doklejenie trzech kursów/ dzień. Kółko w okolicach 15, i jakiś kurs np. Kablowa (bo jazda na Kasztany nie ma kompletnie sensu) lub Zakłady Mięsne/ -> Rodła około 22. Może dało by się to skleić z jakąś linią nocną lub z jakąś kończącą około 21 inną linią... Inna sprawa, że mam wrażenie, że ludzie trochę w nosie mają alternatywy w postaci 96 i wolą jechać w trybie masochistycznym C niż trochę uruchomić myślenie...
Skoro już nadchodzą na tyle dobre czasy, ze zwiększamy częstotliwość, mamy kierowców w stosunkowo dobrej liczbie to może ktoś się pokusi jednak o wzmocnienie linii C?
To trochę kuriozalne, że ta linia ma fajny poranny szczyt, ale popołudniu w godzinach (15) powrotu z pracy oraz wieczorem (22) nic się nie dzieje. Ludzie ledwo mieszczą się do środka. Niedawno miałem przyjemność obsługiwać te linie Mercedesem i na każdym przystanku łapałem po 3-4 minuty postoju, bo ludzie stali mi w drzwiach.
W zasadzie dużo dobrego zrobiło by nawet doklejenie trzech kursów/ dzień. Kółko w okolicach 15, i jakiś kurs np. Kablowa (bo jazda na Kasztany nie ma kompletnie sensu) lub Zakłady Mięsne/ -> Rodła około 22. Może dało by się to skleić z jakąś linią nocną lub z jakąś kończącą około 21 inną linią... Inna sprawa, że mam wrażenie, że ludzie trochę w nosie mają alternatywy w postaci 96 i wolą jechać w trybie masochistycznym C niż trochę uruchomić myślenie...
W ostatnim tygodniu obserwowałem ruch na linii C i nasunęło mi się kilka wniosków
1. Linia C na odcinku Brama Portowa - Emilii Gierczak jeździ tak zapchana, że na przystankach pomiędzy nimi, do autobusu prawie nie da się wejść.
2. Na odcinku Zakłady Drobiarskie - Osiedle Kasztanowe, autobusy jeżdżą praktycznie puste, a tymbardziej na odcinku Kablowa - Osiedle Kasztanowe.
3. Największa grupa pasażerów to pracownicy zakładów na Kablowej i Kniewskiej, uczniowie i seniorzy. Pozostali pasażerowie wybierają tańszą opcję, czyli linię 96.
Sposoby rozwiązania tego problemu
1. Zwiększenie częstotliwości linii C do co 20 minut w szczycie porannym i popołudniowym oraz co 40 minut w godzinach między szczytowych i po szczytowych oraz skrócenie co drugiego kursu w szczycie do Zakładów Drobiarskich.
2. Skierowanie linii 56 ulicami Portową, Szybowcową oraz Goplańską w celu zachęcenia mieszkańców tamtejszych ulic do jazdy tą linią.
3. Zmniejszenie częstotliwości linii 96 do jazdy co 45 minut.
4. Likwidacja przystanku „Przystań Żeglarska” dla linii C i kursy z pominięciem ulicy Kniewskiej w godzinach po szczytowych oraz w weekendy.
5. Korekty odjazdów linii 56, 72, 93 i 96 z Basenu Górniczego, ponieważ zdążają się przypadki, że w ciągu kilku minut odjeżdżają 3 autobusy i przez kolejne 20-30 minut nic oprócz C nie odjeżdża w stronę Dąbia.
Są to oczywiście moje wnioski i rozważania, dlatego jestem otwarty na inne propozycje poprawy komunikacji na Dąbiu i Załomiu
Sposoby rozwiązania tego problemu
4. Likwidacja przystanku „Przystań Żeglarska” dla linii C i kursy z pominięciem ulicy Kniewskiej w godzinach po szczytowych oraz w weekendy.
Zgadzam się z 4. punktem. Oprócz likwidacji tego przystanku to jeszcze bym zmienił "Stacja Doświadczalna" na NŻ, tak jak bylo to kiedyś, ale po otwarciu stacji Szczecin Trzebusz to pewnie bedą podjazdy pod przystanek.
Częstotliwości 96 bym nie zmieniał bo niech ona jeździ w jakimś normalnym takcie z 77, a kiedyś mieszkańcy Kasztanowego domagali się bezpośredniego połączenia z Basenem Górniczym.
wysłane przez Alex Simulations 43
Skierowanie linii 56 ulicami Portową, Szybowcową oraz Goplańską w celu zachęcenia mieszkańców tamtejszych ulic do jazdy tą linią.
Ja bym tam puścił 64, ewentualnie 97, a 56 powinno jeździć głównym ciągiem. 56 w ogóle mogłoby jeździć przez cały tydzień w pełnym zakresie godzinowym, albo chociaż do godz. 20. Wytaktowane z 96. Na Zakłady Drobiarskie można wydłużyć w szczycie coś z pętli w Dąbiu, ale to już był omawiany temat. Ewentualnie utworzyć nową linię która ogarniałaby Szybowcową i dojeżdżała do ZD.
3. Zmniejszenie częstotliwości linii 96 do jazdy co 45 minut.
Chyba sobie żartujesz. Mało kto będzie chciał jeździć linią, która jeździ co 45 minut. Poza tym, Kasztanowe teraz ma w szczycie C co 20-30 minut i 96 też co 30, chcesz im zrobić C co 40 oraz 96 co 45? Chłopie weź się zastanów nad sobą. Powinno się zachęcać ludzi do komunikacji miejskiej, a tym zdecydowanie się zniechęcą.
wysłane przez KMSzczecin 10
[...]Kasztanowe teraz ma w szczycie C co 20-30 minut i 96 też co 30[...]
Większym problemem od częstotliwości jest rozkład jazdy, co dobrze widać tutaj (odjazdy z Osiedla Kasztanowego w kierunku centrum) - autobusy często odjeżdżają praktycznie jeden po drugim, po czym powstaje dziura na nawet pół godziny. Nie da się równo tych kursów rozłożyć, by autobusy jechały w równych 15-20 minutowych odstępach? Na pewno rozładowało by to tłoki w pierwszym autobusie po tej przerwie, a mieszkańcy dostaliby sensowniejszy rozkład.
Podobny problem, choć nieco mniejszy widać na rozkładach w drugą stronę (KLIK!).
Nie pytaj mnie o nic, wiem tyle co ty ;)
tutaj (odjazdy z Osiedla Kasztanowego w kierunku centrum) - autobusy często odjeżdżają praktycznie jeden po drugim, po czym powstaje dziura na nawet pół godziny.Większym problemem od częstotliwości jest rozkład jazdy, co dobrze widać
Największą abstrakcją wynikającą z rozkładów jazdy są pierwsze odjazdy z os. Kasztanowego - linii 96 o 4:49 i C o 4:50. Oba pojazdy dojeżdżają na Basen Górniczy o 5:16 (czyli C jedzie raptem minutę krócej!). Przesiadka na Basenie dobrze dopasowana, bowiem 5:20 jedzie 7, która na Bramę Portową dojedzie o 5:31, zaś C o 5:23. Pozostaje zadać sobie pytanie jaka jest zasadność takich kursów (nawet niekoniecznie o wskazanej godzinie, lecz takich, gdzie podróż z przesiadką trwa niewiele dłużej niż pospiesznym) oraz kto z nich korzysta? Czy jedynie uczniowie i seniorzy, którzy mają darmowe przejazdy? Jeśli tak, to dołożenie brygad na liniach pospiesznych w żadnym wypadku nie upora się (efektywnie) z problemem panujących tam tłumów. Nie widzę rozwiązania tego problemu na poziomie planowania komunikacji miejskiej. Należy zacząć od wyłączeniu linii pospiesznych z darmowych przejazdów, które zabierają pasażerów z już i tak opustoszonych (poza godzinami szczytu) tramwajów.
@opowiesciwobiektywie
Należy zacząć od wyłączeniu linii pospiesznych z darmowych przejazdów, które zabierają pasażerów z już i tak opustoszonych (poza godzinami szczytu) tramwajów.
Dokładnie tak! Zgadzam się w więcej niż 300%. I teraz kontrowersyjnie - drugim krokiem powinno być całkowite zaoranie pospiesznych po wybudowaniu II etapu SST.
Dokładnie tak! Zgadzam się w więcej niż 300%. I teraz kontrowersyjnie - drugim krokiem powinno być całkowite zaoranie pospiesznych po wybudowaniu II etapu SST.
Wiadomo, że II etap SST nie pokryje się ani w 1% z trasą linii C, więc po co likwidacja tej linii? Więcej sensu będzie ona miała, kiedy powstanie w całości SKM.
A co pociągną tramwaj na Kasztanowe?
Wiedziałem! 96 z Basenu Górniczego na Kasztanowe jedzie 29 min. C jeździe ten sam odcinek 28 min. Bardzo pospieszna ta linia. Alternatywą ewentualnie jest sensowna linia pospieszna od Basenu na Kasztanowe. Sensowna, czyli taka, która faktycznie zatrzymuje się tylko na przystankach z dużym popytem. Bo dublowanie się z 2, 7, 8 na odcinku Basen - Brama Portowa i 2 aż do Rodła to nonsens. Idąc takim tokiem myślenia Głębokie, Gocław, Pomorzany lub Gumieńce też powinny mieć swojego "pośpiecha", bo się nie chce przesiadać.
Wiedziałem! 96 z Basenu Górniczego na Kasztanowe jedzie 29 min. C jeździe ten sam odcinek 28 min. Bardzo pospieszna ta linia. Alternatywą ewentualnie jest sensowna linia pospieszna od Basenu na Kasztanowe.
Pośpiech z Kasztanowego do Basenu Górniczego jest bez sensu, do Rodła moim zdaniem tak. Jak już płacić podwójnie to bez przesiadki do centrum.
Zwłaszcza, że ludzie na Rodła przesiadają sie w coś jeszcze typu 68 cz 107 więc jedna przesiadka wystarczy.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez Alex Simulations 43
I teraz kontrowersyjnie - drugim krokiem powinno być całkowite zaoranie pospiesznych po wybudowaniu II etapu SST.
Oczywiście że tak. Będzie SKM, będzie dużo bardziej rozbudowana siatka tramwajów na prawobrzeżu. A ile autobusów będzie, żeby zorganizować dobre linie dowozowe do tramwajów lub na nowe połączenia...
tutaj (odjazdy z Osiedla Kasztanowego w kierunku centrum) - autobusy często odjeżdżają praktycznie jeden po drugim, po czym powstaje dziura na nawet pół godziny. Nie da się równo tych kursów rozłożyć, by autobusy jechały w równych 15-20 minutowych odstępach? Na pewno rozładowało by to tłoki w pierwszym autobusie po tej przerwie, a mieszkańcy dostaliby sensowniejszy rozkład.Większym problemem od częstotliwości jest rozkład jazdy, co dobrze widać
Podobny problem, choć nieco mniejszy widać na rozkładach w drugą stronę (KLIK!).
Ogólnie należy poprawić odjazdy wszystkich linii z Osiedla Kasztanowego i Basenu Górniczego (z wyjątkiem linii 73), aby jeździły równo co kilkanaście minut tymbardziej, że połowa lub znaczna część pasażerów tych linii jeździ tylko do przystanku Emilii Gierczak.
wysłane przez Tosiek 17
Dzisiaj jak wracałem z Basenu Górniczego do centrum
To B O 17:38 było zatłoczone także ledwo co szło się zmieścić poczekałem 20 min przyjechało następne (17:58) Ta sama sytuacja Ale jak wsiadłem to już na Wyszyńskiego pojawiło się leciutkie rozluźnienie.
SU18 #788 Król Szos
wysłane przez MikoSPAD 7
Moim zdaniem częstotliwość kursów do godziny 17 Powinna zostać wydłużona do 20.
Dzisiaj jak wracałem z Basenu Górniczego do centrum
To B O 17:38 było zatłoczone także ledwo co szło się zmieścić poczekałem 20 min przyjechało następne (17:58) Ta sama sytuacja Ale jak wsiadłem to już na Wyszyńskiego pojawiło się leciutkie rozluźnienie.
Godziny odjazdów linii B o tych godzinach jest jak najbardziej optymalna , w dodatku proponuję nie czekać na kolejny autobus 20 minut , tylko wsiąść w tramwaj bez zbędnej filozofii, nie rozumiem po co robić z igły widły.
wysłane przez lukaszenko 16
Godziny odjazdów linii B o tych godzinach jest jak najbardziej optymalna , w dodatku proponuję nie czekać na kolejny autobus 20 minut , tylko wsiąść w tramwaj bez zbędnej filozofii, nie rozumiem po co robić z igły widły.
Jakiś czas temu ochrzaniłem pasażerów na Wyszyńskiego że pchają się do tego B jakby to była jedyna linia na prawy brzeg, tym bardziej że spore grono osób i tak wysiada na Basenie Górniczym.
wysłane przez Michal 2
Jakiś czas temu ochrzaniłem pasażerów na Wyszyńskiego że pchają się do tego B jakby to była jedyna linia na prawy brzeg, tym bardziej że spore grono osób i tak wysiada na Basenie Górniczym.
Bo to wszystko jest na głowie i odwrotnie. Dlatego rozwiązaniem byłoby olanie przystanków na całej trasie do Basenu, skrócenie do minimum czasu przejazdu i uczynieniu z tramwaju prawdziwego SST. Niewielki ruch na tych przystankach powinien przejąć autobus. Linia zwykła B lub dwa autobusy Basen-Brama Portowa. Tramwaj, jako podstawowy środek transportu powinien być szybkim trzonem prawy-lewy brzeg, a autobus uzupełnieniem. Teraz jest odwrotnie. Wtedy by się to trochę wyrównało i uzdrowiło.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez Wojtek 24
Bo to wszystko jest na głowie i odwrotnie. Dlatego rozwiązaniem byłoby olanie przystanków na całej trasie do Basenu, skrócenie do minimum czasu przejazdu i uczynieniu z tramwaju prawdziwego SST. Niewielki ruch na tych przystankach powinien przejąć autobus.
Ile na tym zaoszczędzisz, 2-3 minuty. Autobus na trasie Basen-Wyszyńskiego jedzie 6 minut, a tramwaj 10 minut. Nie jest to jakaś duża różnica. Problem polega na tym, że B dojedziesz bezpośrednio w okolice ulicy Łubinowej i na Osiedle Bukowe, a tramwajem nie. Dopóki nie powstanie kolejny etap SST to tak będzie wyglądać, a temat ten wraca co jakiś czas na forum. I chyba nic w temacie przedłużenia tramwaju się nie dzieje, bo garaże wzdłuż Przelotowej dalej stoją, więc grunty nie są zabierane.
wysłane przez Michal 2
Ile na tym zaoszczędzisz, 2-3 minuty. Autobus na trasie Basen-Wyszyńskiego jedzie 6 minut, a tramwaj 10 minut. Nie jest to jakaś duża różnica. Problem polega na tym, że B dojedziesz bezpośrednio w okolice ulicy Łubinowej i na Osiedle Bukowe, a tramwajem nie. Dopóki nie powstanie kolejny etap SST to tak będzie wyglądać ciach.
Zgadzam się z Tobą. To jest jeden z powodów, ale dlaczego zatem cześć ludzi wybiera nadal autobus ze Zdrojów czy z Basenu zamiast tramwaju ? Te 4 minuty to jest bardzo niewiele, ale w świadomości ludzi tramwaj się wlecze, zatrzymuje co chwilę w przeciwieństwie do autobusu i to pospiesznego! Do tego aplikacje typu „jakdojde” podpowiedzą pospieszny zamiast tramwaju ze względu na te 4 minuty właśnie. jeśliby to odwrócić, że tramwaj jest pospieszny, a autobus staje, cześć osób nadal wybierze autobus z powodów, które przytoczyłeś, ale inna cześć wybierze jednak tramwaj, bo szybszy i nastąpiłaby być może względna równowaga. A na pewno więcej osób korzystałoby z tramwaju, a o to chyba chodzi w zrównoważonym transporcie.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez Wojtek 24
Zgadzam się z Tobą. To jest jeden z powodów, ale dlaczego zatem cześć ludzi wybiera nadal autobus ze Zdrojów czy z Basenu zamiast tramwaju ?
Bo z Batalionów Chłopskich czy Młodzieży Polskiej i tych wszystkich uliczek od strony Żołędziowej jest bliżej na B, a i mieszkańcy Gryfina, którzy przyjeżdżają "jedynką" mają bliżej do pośpiecha.
wysłane przez lukaszenko 16
[ciach]mieszkańcy Gryfina, którzy przyjeżdżają "jedynką"[ciach]
A w zasadzie to dwójką ale czemu to nie wiem, może ktoś podpowie?
wysłane przez Wojtek 24
A w zasadzie to dwójką ale czemu to nie wiem, może ktoś podpowie?
Bo chyba chodzi o dofinansowanie, musieli to jakoś podzielić, żeby dostać pieniądze i dzięki temu pasażerowie mogą jeździć za darmo.
wysłane przez Michal 2
Bo z Batalionów Chłopskich czy Młodzieży Polskiej i tych wszystkich uliczek od strony Żołędziowej jest bliżej na B, a i mieszkańcy Gryfina, którzy przyjeżdżają "jedynką" mają bliżej do pośpiecha.
A to jedynka czy tam dwójka już do centrum nie zajeżdża ? :O
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez Mcarkcel 2
A to jedynka czy tam dwójka już do centrum nie zajeżdża ? :O
Już od ponad roku gryfińska "jedynka" jeździ tylko do Ronda Ułanów Podolskich.
wysłane przez Michal 2
Już od ponad roku gryfińska "jedynka" jeździ tylko do Ronda Ułanów Podolskich.
A to jest sytuacja tymczasowa ze względu na utrudnienia w dotarciu do dworca autobusowego czy tak już zostanie na stałe ?
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez Man ng 17
A to jest sytuacja tymczasowa ze względu na utrudnienia w dotarciu do dworca autobusowego czy tak już zostanie na stałe ?
Zostanie tak na stałe.
wysłane przez Michal 2
Zostanie tak na stałe.
Szkoda. Czasami korzystałem z tego pośpiesznego i wygodnego połączenia Klucz - Centrum. :/
Nawet swego czasu można było jeździć tym „pośpiechem” na sieciówce, co było odpowiedzą na protesty po zlikwidowaniu 55.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...