Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Jeszcze więcej kursów linii B
29 stycznia nastąpi zmiana powszedniego rozkładu jazdy linii B, polegająca na zwiększeniu częstotliwości kursowania. W okresie międzyszczytu kursy wykonywane będą co 12 minut (co 15 minut w okresie wakacji letnich), natomiast w godzinach wieczornych co 20 minut. W pozostałym okresie częstotliwość kursowania nie ulegnie zmianie.
Skoro już nadchodzą na tyle dobre czasy, ze zwiększamy częstotliwość, mamy kierowców w stosunkowo dobrej liczbie to może ktoś się pokusi jednak o wzmocnienie linii C?
To trochę kuriozalne, że ta linia ma fajny poranny szczyt, ale popołudniu w godzinach (15) powrotu z pracy oraz wieczorem (22) nic się nie dzieje. Ludzie ledwo mieszczą się do środka. Niedawno miałem przyjemność obsługiwać te linie Mercedesem i na każdym przystanku łapałem po 3-4 minuty postoju, bo ludzie stali mi w drzwiach.
W zasadzie dużo dobrego zrobiło by nawet doklejenie trzech kursów/ dzień. Kółko w okolicach 15, i jakiś kurs np. Kablowa (bo jazda na Kasztany nie ma kompletnie sensu) lub Zakłady Mięsne/ -> Rodła około 22. Może dało by się to skleić z jakąś linią nocną lub z jakąś kończącą około 21 inną linią... Inna sprawa, że mam wrażenie, że ludzie trochę w nosie mają alternatywy w postaci 96 i wolą jechać w trybie masochistycznym C niż trochę uruchomić myślenie...
W ostatnim tygodniu obserwowałem ruch na linii C i nasunęło mi się kilka wniosków
1. Linia C na odcinku Brama Portowa - Emilii Gierczak jeździ tak zapchana, że na przystankach pomiędzy nimi, do autobusu prawie nie da się wejść.
2. Na odcinku Zakłady Drobiarskie - Osiedle Kasztanowe, autobusy jeżdżą praktycznie puste, a tymbardziej na odcinku Kablowa - Osiedle Kasztanowe.
3. Największa grupa pasażerów to pracownicy zakładów na Kablowej i Kniewskiej, uczniowie i seniorzy. Pozostali pasażerowie wybierają tańszą opcję, czyli linię 96.
Sposoby rozwiązania tego problemu
1. Zwiększenie częstotliwości linii C do co 20 minut w szczycie porannym i popołudniowym oraz co 40 minut w godzinach między szczytowych i po szczytowych oraz skrócenie co drugiego kursu w szczycie do Zakładów Drobiarskich.
2. Skierowanie linii 56 ulicami Portową, Szybowcową oraz Goplańską w celu zachęcenia mieszkańców tamtejszych ulic do jazdy tą linią.
3. Zmniejszenie częstotliwości linii 96 do jazdy co 45 minut.
4. Likwidacja przystanku „Przystań Żeglarska” dla linii C i kursy z pominięciem ulicy Kniewskiej w godzinach po szczytowych oraz w weekendy.
5. Korekty odjazdów linii 56, 72, 93 i 96 z Basenu Górniczego, ponieważ zdążają się przypadki, że w ciągu kilku minut odjeżdżają 3 autobusy i przez kolejne 20-30 minut nic oprócz C nie odjeżdża w stronę Dąbia.
Są to oczywiście moje wnioski i rozważania, dlatego jestem otwarty na inne propozycje poprawy komunikacji na Dąbiu i Załomiu
Post został wyedytowany przez autora.