Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Testy Irisbusa w SPPK
To jest wątek zespolony, który powstał poprzez połączenie kilku wątków:
- Wnętrze testowego Irisbusa
- Testy w SPPK
wysłane przez Luke_Police 163
MC napisał(a):
> A mi się z kolei te szafy z tyłu podobają. Nie wiem jak w > tym to wszystko wygląda, ale w tamtej agrorze było świetne. > Podłoga całkiem płaska nie bylo alpinarium na końcu ale i > nie było też takiego głębokiego "wykopu" na przejście > między 2 i 3 drzwiami.
Tutaj też żadnych schodów z tyłu nie ma, jest płasko. Pomiędzy 2-mi a 3-mi drzwiami jest tylko niewielka górka, w MAN-ach jest większa. Siedzenia są niżej, więc w tym modelu też owego "wykopu" nie ma.
> Eeee? A to mają być z plasteliny czy z gąbki? mógłbys > napisac czym różni się tamta ściana od ściany w > Volvo/MANidle czy nawet Ikarusie?
W Ikarusach jest przeważnie z dykty lub deski, a w MAN-ach z podobnego tworzywa co w Irisbusie, ale inaczej wyprofilowana. Chodzi mi o to, że w MAN-ie ściana pod oknem jest pionowo w dół, a tutaj pod lekkim kątem, więc łatwiej w nią uderzyć kolanem gdy się siedzi przy oknie i autobus wjedzie w dziurę. Wiem, że to może wyglądać jakbym się czepiał drobiazgów, ale starałem się zaobserwować wszystkie wady i zalety, a jechałem zaledwie kilka przystanków.
> To to jest raczej regulowalne, a głośny sygnał też ma swoje > plusy bo starsi ludzie czasem niedosłyszą,
To nie jest powód żeby katować tym sygnałem pozostałych pasażerów i kierowcę. Starszy człowiek jak wsiada, to przeważnie szuka sobie miejsca a nie stoi w drzwiach. Jedyny plus tego sygnału to fakt, że Cię może obudzić jak przyśniesz, ale i tak marna pociecha z tego, że Cię obudzi, skoro drzwi własnie się zamykają, więc już nie zdążysz wysiąść.
> szczerze mówiąc nie znalazłem w Twoich zarzutach niczego (no > może poza tymi trzaskami podczas jazdy ale NL223 też > trzeszczą) poważnego
Dlatego napisałem, że wszystkie te mankamenty są jak najbardziej do poprawienia. Przecież nie powiedziałem, że autobus jest zły niedobry i mi się nie podoba. Uważam, że jest naprawdę dobry, ale można go jeszcze nieco poprawić, aby następny model był lepszy.
> i piszesz że MAN no bo do MANa już sie > przyzwyczaiłeś i ten "jest dobry"...
Mieszkam w Policach, więc MAN-em podróżuję najczęściej, dlatego wybrałem taki punkt porównania. MAN po prostu nie ma tych wad, jakie zaobserwowałem w Irisbusie. Z tym przyzwyczajeniem się to też nie do końca, zresztą nie powiedziałem, że Citelis jest "zły". Irisbus wydawał mi się cichszy niż MAN i to jest jego największą zaletą, jaka rzuciła mi się w uszy. Inna sprawa, że nie wiem jak się sprawuje przy dużych prędkościach, pod górkę itd bo tego nie sprawdziłem.
-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.
> A mi się z kolei te szafy z tyłu podobają. Nie wiem jak w > tym to wszystko wygląda, ale w tamtej agrorze było świetne. > Podłoga całkiem płaska nie bylo alpinarium na końcu ale i > nie było też takiego głębokiego "wykopu" na przejście > między 2 i 3 drzwiami.
Tutaj też żadnych schodów z tyłu nie ma, jest płasko. Pomiędzy 2-mi a 3-mi drzwiami jest tylko niewielka górka, w MAN-ach jest większa. Siedzenia są niżej, więc w tym modelu też owego "wykopu" nie ma.
> Eeee? A to mają być z plasteliny czy z gąbki? mógłbys > napisac czym różni się tamta ściana od ściany w > Volvo/MANidle czy nawet Ikarusie?
W Ikarusach jest przeważnie z dykty lub deski, a w MAN-ach z podobnego tworzywa co w Irisbusie, ale inaczej wyprofilowana. Chodzi mi o to, że w MAN-ie ściana pod oknem jest pionowo w dół, a tutaj pod lekkim kątem, więc łatwiej w nią uderzyć kolanem gdy się siedzi przy oknie i autobus wjedzie w dziurę. Wiem, że to może wyglądać jakbym się czepiał drobiazgów, ale starałem się zaobserwować wszystkie wady i zalety, a jechałem zaledwie kilka przystanków.
> To to jest raczej regulowalne, a głośny sygnał też ma swoje > plusy bo starsi ludzie czasem niedosłyszą,
To nie jest powód żeby katować tym sygnałem pozostałych pasażerów i kierowcę. Starszy człowiek jak wsiada, to przeważnie szuka sobie miejsca a nie stoi w drzwiach. Jedyny plus tego sygnału to fakt, że Cię może obudzić jak przyśniesz, ale i tak marna pociecha z tego, że Cię obudzi, skoro drzwi własnie się zamykają, więc już nie zdążysz wysiąść.
> szczerze mówiąc nie znalazłem w Twoich zarzutach niczego (no > może poza tymi trzaskami podczas jazdy ale NL223 też > trzeszczą) poważnego
Dlatego napisałem, że wszystkie te mankamenty są jak najbardziej do poprawienia. Przecież nie powiedziałem, że autobus jest zły niedobry i mi się nie podoba. Uważam, że jest naprawdę dobry, ale można go jeszcze nieco poprawić, aby następny model był lepszy.
> i piszesz że MAN no bo do MANa już sie > przyzwyczaiłeś i ten "jest dobry"...
Mieszkam w Policach, więc MAN-em podróżuję najczęściej, dlatego wybrałem taki punkt porównania. MAN po prostu nie ma tych wad, jakie zaobserwowałem w Irisbusie. Z tym przyzwyczajeniem się to też nie do końca, zresztą nie powiedziałem, że Citelis jest "zły". Irisbus wydawał mi się cichszy niż MAN i to jest jego największą zaletą, jaka rzuciła mi się w uszy. Inna sprawa, że nie wiem jak się sprawuje przy dużych prędkościach, pod górkę itd bo tego nie sprawdziłem.
-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.
Technik serwisu :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.