Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Z wizytą w Wiedniu
To jest wątek zespolony, który powstał poprzez połączenie kilku wątków:
- Z wizytą w Wiedniu
- Jedyny "niskacz" w stolicy Austrii
wysłane przez Helionpl 0
matiuszek napisał(a):
> Chodziło chyba o typ tramwaju
Typów samych ULFów jest 4 - dzielą się m.in na 5 (A) i 7 (B) członowe. Potem dzielą się wg serii na A/A1 i B/B1
A i E1/E2 to nie jedyne wozy wysokopodłogowe, należy wspomnieć o doczepach, c3, c4, c5, które w Wiedniu pełnią bardzo dużą rolę, i są intensywnie wykorzystywane.
I co do metra: za wiki: Pierwsza linia U1, została otwarta do ruchu 25.02.1978. Sieć o której mówi Autor to Stadtbahn - kolej miejska, otwarta za Kaiserów, a przekształcona w U-Bahn dopiero po otwarciu sieci metra. Ale sama w sobie metrem nie była. To tak trochę ode mnie, jako że w Wiedniu byłem, co nieco wiem o ich sieci :) I przepraszam za brak źródeł, ale takowe są, nie tylko wikipedia oczywiście.
> Chodziło chyba o typ tramwaju
Typów samych ULFów jest 4 - dzielą się m.in na 5 (A) i 7 (B) członowe. Potem dzielą się wg serii na A/A1 i B/B1
A i E1/E2 to nie jedyne wozy wysokopodłogowe, należy wspomnieć o doczepach, c3, c4, c5, które w Wiedniu pełnią bardzo dużą rolę, i są intensywnie wykorzystywane.
I co do metra: za wiki: Pierwsza linia U1, została otwarta do ruchu 25.02.1978. Sieć o której mówi Autor to Stadtbahn - kolej miejska, otwarta za Kaiserów, a przekształcona w U-Bahn dopiero po otwarciu sieci metra. Ale sama w sobie metrem nie była. To tak trochę ode mnie, jako że w Wiedniu byłem, co nieco wiem o ich sieci :) I przepraszam za brak źródeł, ale takowe są, nie tylko wikipedia oczywiście.