Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Miasto zdecydowało, że będzie kupować tramwaje już tylko jednego typu. Najpierw trzeba jednak znaleźć pieniądze
Zakup nowych tramwajów będzie możliwy tylko wtedy, gdy uda się uzyskać zewnętrzne dofinansowanie. Na razie miasto czeka na uruchomienie naborów do programów dotacyjnych ze środkami bezpośrednio z Unii Europejskiej lub Krajowego Planu Odbudowy. Ale są już konkretne założenia. – Stawiamy na tabor dwukierunkowy. Będziemy kupować tylko takie tramwaje – podkreśla Michał Przepiera, zastępca prezydenta ds. inwestycji.
Czyli o jakichkolwiek nawet pojedynczych wagonów typu "Gamma" możemy pomarzyć. Ogólnie czy budowanie dwukierunkowego "członowego" pojazdu w którym jest tylko kilka procent niskiej podłogi ma sens? 🤔 I wciąż ta wielka zagwostka skąd brać na to pieniądze...
Polityka "taborowa" ni jak ma się do polityki w inwestycje torowe. Wybudowano i planuje się budowę nowych, wielkich pętli: "Pomorzany" - 5 torów, "Os. Zawadzkiego" - 4 tory, "Potulicka" - 4 tory , "Głębokie", "Basen Górniczy". "Turkusowa", "Stocznia Remontowa", projektowana "Mierzyn" - po 3 tory, "Las Arkoński", "Dworzec Niebuszewo" - po 2 tory. Brak obecnie i w najbliższej przyszłości krańcówek bez pętli. Jedynym wytłumaczeniem zakupu tramwajów dwukierunkowych jest możliwość utrzymania kursowania tramwajów w przypadku remontów, np. obecnie Krzekowo lub mam nadzieję niezadługo tramwaje do dworca Szczecin Główny. Tramwaje dwukierunkowe są mniej pojemne, mają mniej miejsc siedzących. A więc jaki jest inny powód stawiania na tramwaje dwukierunkowe?