Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Są pieniądze na tramwaje

ToT, Kurier Szczeciński,

dodane przez MQ

Kolejne tramwaje z Berlina mogą wkrótce trafić na szczecińskie tory. Spółka Tramwaje Szczecińskie prowadzi z berlińskim przedsiębiorstwem komunikacyjnym BVG negocjacje, dotyczące zakupu następnej partii używanych wagonów. Żółte Tatry są znane pasażerom od 3 lat, a ich komfort podróży znacząco przewyższa standard wciąż dominujących w mieście pojazdów polskiej serii 105N.
- "Tramwaje Szczecińskie" otrzymały w 2009 r. podwyższenie kapitału zakładowego w wysokości 39 mln zł. Kwota ta ma być na inwestycje w istniejącą infrastrukturę i na zakup kolejnych około 30 Tatr - tłumaczy radny Marek Goc (PO), wiceprzewodniczący Komisji Budżetu i Finansów.

Spółka "TS" po wstępnych rozmowach otrzymała we wrześniu z BVG Berlin wstępną ofertę zakupu od 31 do 77 Tatr. Po analizie oferty, wycenie pojazdów i negocjacjach ostatecznej ceny wozów oraz pakietu części zamiennych podjęta zostanie prawdopodobnie decyzja o kupnie 31 wagonów - 11 przegubowych i 20 krótkich, łączonych na co dzień w składy. Takie pojazdy oferuje tylko Berlin, więc po zapytaniu ofertowym, może dojść do zawarcia umowy w trybie "z wolnej ręki", z pominięciem przetargu, co znacznie przyspieszy zakup.

- Cena pojazdu nie powinna przekroczyć 200 tys zł za sztukę, a Tatry prawdopodobnie zostaną dostarczone na przełomie 2009 i 2010 r. - mówi M. Goc. - Jest to znaczące uzupełnienie. Interpelację w sprawie takich zakupów składałem już jesienią 2008 r. Te pojazdy są bardzo tanie w porównaniu z nowym taborem i w dobrym stanie technicznym. Posłużą przynajmniej 10-15 lat. Za 31 pojazdów zapłacimy tyle, co za 1 nowy tramwaj niskopodłogowy.

Transakcja nastąpi niezależnie od kontraktu współfinansowanego środkami unijnymi, obejmującego zakup 30 sztuk nowoczesnego taboru niskopodłogowego. Miasta nie stać na to, by wszystkie pojazdy były nowe, więc podlegli mu przewoźnicy kupują także jako uzupełnienie tabor używany.

- Ten zakup tramwajów Tatra i realizacja programu unijnego powinny zaspokoić potrzeby miasta w zakresie taboru tramwajowego przynajmniej do roku 2015 - podsumowuje radny Goc.

źródło: Kurier Szczeciński

47 komentarzy