Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin komunikacja miejska

Znamy szczegóły przetargu na system zarządzania

Maciej Kubień za ZDiTM,

dodane przez MQ; zmodyfikowane

Na stronie ZDiTM opublikowano specyfikację do przetargu na wdrożenie systemu zarządzania flotą pojazdów komunikacji miejskiej.
Specyfikacja szczegółowo opisuje wymagania stawiane poszczególnym elementom systemu. Ze względu na obszerność dokumentacji opiszemy jedynie wybrane kwestie.

Tablice elektroniczne, prezentujące rzeczywiste godziny odjazdów, mają zostać umieszczone w następujących miejscach:
  • Basen Górniczy - 3 szt.:
    • 9-wierszowa dla linii zwykłych rozpoczynających bieg na pętli,
    • 6-wierszowa dla linii pospiesznych i nocnych jadących w kierunku prawobrzeża,
    • 5-wierszowa dla linii tramwajowych
  • Kołłątaja - 2 szt.:
    • 7-wierszowa dla linii rozpoczynających bieg na pętli,
    • 5-wierszowa dla linii 53, 60 i 67 w kierunku alei Wojska Polskiego,
  • Plac Rodła - 6-wierszowa dla linii 68, 101, 107, F, 524, 525 i 530,
  • Potulicka - 5-wierszowa dla linii 1, 4, 9 i 529,
  • Pomorzany - 7-wierszowa dla linii 3, 4, 6, 11, 12, 53, 524 i 528,
  • Głębokie - 5-wierszowa dla linii 1, 9, 51, 103, 106 i 529,
  • Krzekowo - 7-wierszowa dla linii 5, 7, 75, 521, 525, 527, 529 i 531,
  • Osiedle Bukowe - 7-wierszowa dla linii 65, 66, 77, 84, A, E, 531, 532 i 534,
  • Osiedle Słoneczne - 13-wierszowa dla linii 54, 65, 66, 71, 77, A (kier. Osiedle Bukowe), B, D, E (kier. Osiedle Bukowe), 531, 532 i 534,
  • Podjuchy - 8-wierszowa dla linii 55, 55 Bis, 61, 64, 66 i 533,
  • Emilii Gierczak - 6-wierszowa dla linii 56, 64, 73Z, 77, 79, C, 522 i 533 (wszystkie w kierunku Basenu Górniczego/Zdrojów),
  • Gumieńce - 5-wierszowa dla linii 8, 8 Bis, 88 i 528.

Tablice prezentować będą również zapowiedzi głosowe, uruchamiane przyciskiem lub pilotem. Przewiduje się rozbudowę systemu do 200 tablic.

Informacje o rzeczywistym czasie odjazdu dostępne będą również poprzez SMS, po wysłaniu pod określony numer wiadomości zawierającej numer słupka przystankowego, oraz dzięki tzw. Bezprzewodowemu Punktowi Dostępu do Informacji Pasażerskiej, kontaktującemu się z urządzeniem przenośnym dzięki technologii bluetooth. Uruchomiona zostanie również strona internetowa, która będzie podawała informację o bieżącej sytuacji dla wskazanego przez pasażera przystanku, pojazdu lub linii.

Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w system umożliwiający tekstowy lub głosowy kontakt dyspozytora z kierowcą. Wszystkie posiadać będą również tzw. przycisk bezpieczeństwa, którego użycie będzie natychmiast sygnalizowane na monitorze dyspozytora.

W siedzibie ZDiTM zamontowany zostanie Monitor Centralny, czyli monitor o przekątnej minimum 140", na którym prezentowane będzie położenie i ruch wszystkich pojazdów.

System monitoringu wizyjnego (w 10 określonych przez ZDiTM autobusach) oprócz archiwizacji materiału musi także umożliwiać bieżący podgląd przez dyspozytora.

System okresowego biletu elektronicznego musi umożliwiać zakodowanie na karcie biletu okresowego, ale jednocześnie zapewniać w przyszłości możliwość rozszerzenia funkcjonalności o tzw. Kartę Miejską. System powinien obsługiwać karty imienne i na okaziciela. Posiadacz karty będzie miał dostęp do informacji o niej poprzez stronę internetową.

W etapie pilotażowym - wdrożonym w ciągu 45 dni od podpisania umowy - w 10 autobusach zostanie uruchomiony system zarządzania flotą, a w jednym system monitoringu wizyjnego. Wszystkie pojazdy będą kursować na jednej linii. Etap ten ma na celu sprawdzenie wiarygodności systemu oraz potwierdzenie podstawowych funkcjonalności oferowanego rozwiązania w zakresie lokalizowania pojazdów, zarządzania taborem i monitoringu CCTV.

69 komentarzy