Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Kierowcy autobusów wysadzają pasażerów w połowie trasy

Paulina Targaszewska, Moje Miasto,

dodane przez MQ

Kierowcy autobusów linii A i B jadąc z prawobrzeża zatrzymują się w połowie trasy, każą pasażerom opuścić pojazd i zawracają. Podróżujący są tymi praktykami oburzeni.
Autobusy linii A i B mają na swojej trasie kilkanaście przystanków. A - kursują z osiedla Bukowego na ul. Studzienną i z powrotem natomiast B - na trasie - osiedle Słoneczne - osiedle Arkońskie. W dni powszednie w niektórych godzinach powinny pojawiać się na przystankach nawet co dziesięć minut. Niestety zdarza się, że się spóźniają lub wcale nie pojawiają się na danym przystanku.

- Już drugi dzień z rzędu kierowca autobusu linii B wysadza wszystkich na placu Rodła i nie jedzie na osiedle Arkońskie - mówi pan Dominik, nasz Czytelnik. - Oznajmia tylko, że jest opóźniony i musi wracać na osiedle Słoneczne. Uważam to za niesprawiedliwe, bo ja czekam na spóźniony autobus i kupuje bilet na linię pośpieszną, a zmuszony jestem wracać autobusem zwykłym. Podobna sytuacja przydarzyła się pasażerom linii pośpiesznej A.

- To, że są opóźnienia chyba nie zezwala na to, żeby wysadzać pasażerów w połowie trasy i oznajmiać "dalej nie jedziemy" - mówi pan Dominik. - Zwłaszcza, że nikt nie informuje o takiej zmianie wcześniej na stronie internetowej. Kierowca oznajmia to wszystkim dopiero na przystanku przy al. Niepodległości.

Z placu Rodła na osiedle Arkońskie, gdzie powinien dotrzeć każdy autobus linii B, jest jeszcze pięć przystanków. Na miejsce z centrum można dotrzeć z przesiadkami: najpierw tramwajem, później autobusem linii zwykłej. Pasażerowie oczekują jednak, że skoro kupili bilet na linię pośpieszną, mają prawo dotrzeć nią do celu (bilet normalny na 20 minut na linię pośpieszną jest o 2,20 zł droższy).

- Zgodnie z umową przewozową regulację na liniach komunikacji miejskiej wykonuje się po uprzednim uzgodnieniu z Centralą Ruchu - mówi Marta Kwiecień-Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. - Regulacje takie wykonywane są w przypadkach bardzo dużych opóźnień występujących na liniach, kiedy jadą dwa lub trzy autobusy w bardzo krótkich odstępach czasu, w przerwach posiłkowych lub dokonuje się włączenia autobusów rezerwowych.

Opóźnienia na liniach A i B są spowodowane m.in. prowadzonymi remontami i przebudowami ulic oraz zatorami drogowymi na trasie.

- Sytuację nadzoru nad kursowaniem autobusów i tramwajów poprawi w najbliższym czasie system dozoru elektronicznego - mówi Kwiecień-Zwierzyńska. - Autobusy i tramwaje wyposażone w GPS będą na bieżąco monitorowane, a wszelkie odchylenia od rozkładu jazdy - w miarę możliwości - korygowane w czasie rzeczywistym. Wprowadzenie dodatkowych autobusów lub stała zmiana jazdy nie są natomiast planowane z uwagi na ograniczone środki finansowe.

Do 2012 roku ma się jednak zmienić rozkładowy czas przejazdu autobusów na liniach A i B i częstotliwość kursowania.

źródło: Moje Miasto

89 komentarzy