Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Jesienne zmiany na torach. Swingiem do szpitala

ToT, 24Kurier,

dodane przez djdark ; zmodyfikowane

Sporych zmian należy się już wkrótce spodziewać w szczecińskiej sieci tramwajowej. To efekt planowanych od lat inwestycji, które dzięki unijnym środkom są lub wkrótce będą realizowane.
- Niewątpliwie pierwszym, najbardziej odczuwalnym efektem, jest zakup taboru niskopodłogowego - przyznaje Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczecińskie. W pierwszym etapie zakupiliśmy 6 nowoczesnych składów, które od lutego 2011 r. wożą pasażerów.

Drugi etap jest realizowany. Tym razem opiewa na 22 wagony. Sześć z nich również już kursuje po naszych torach. Do końca tego roku producent - bydgoska Pesa dostarczy kolejne 6, a do końca kwietnia 2014 r. ostatnie 10.

Cały kontrakt, za niemal 200 mln zł, to jednak nie tylko nowoczesny tabor. To także specjalistyczny dźwig, holownik, pakiet naprawczy i szkolenia dla pracowników.

- Dostawa kolejnych tramwajów niskopodłogowych i realizacja polityki transportowej miasta wymuszają w naturalny sposób pewne zmiany - mówi Dariusz Wołoszczuk z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Wspólnie ze spółką TS przeprowadziliśmy serię testów, które wykazały, że wbrew obawom wielu osób Swingi są w stanie przejechać także po tych fragmentach sieci, które w najbliższym okresie nie będą modernizowane.

Trzecią linią, na której (po 7 i 8) pojawiły się Swingi, jest "2". Wiosną tego roku tramwaj wykonał jedno okrążenie z pasażerami, w minioną środę zaś kursował na trasie Dworzec Niebuszewo-Basen Górniczy przez cały dzień. I wszystko wskazuje na to, że będzie się na tej trasie częściej pojawiał.

Największym zaskoczeniem będzie jednak kolejna nowość: od 14 października Swingi pojawią się także na linii 10.

- Jej trasa zmieni się, tramwaje pojadą z Gumieniec do Lasku Arkońskiego i będa kursować w godz. 6-20 - mówi D. Wołoszczuk. - Z pewnością ułatwi to dojazd do szpitala przy ul. Arkońskiej. Pozwoli jednak odciążyć linię 12 na odcinku Niebuszewo - pl. Kościuszki, będzie alternatywą dla studentów udających się w rejon al. Piastów, ale da również kolejną możliwość dojazdu z Niebuszewa w rejon Cmentarza Centralnego, dzięki czemu mniej obciążone powinny być linie 53, 60 i 67.

Testy "10" na nowej trasie potrwają do końca roku. Pasażerowie muszą się jednak przygotować na kolejne zmiany. Wkrótce ruszy bowiem przebudowa torowisk w al. Piastów, ul. Wawrzyniaka i na odcinku most Długi - Basen Górniczy.

Umowy na te kontrakty zostaną podpisane 7 października. Należy także pamiętać o modernizacji ciągu ul. Narutowicza i Potulickiej, która potrwa 24 miesiące i prowadzona będzie etapami.

źródło: 24Kurier

47 komentarzy