Forum

Nie lubi Szczecina

Zygmunt Meyer, marszałek województwa, z 23 propozycji złożonych przez Szczecin wybrał tylko dwie, które mogą liczyć na pieniądze z Unii Europejskiej. Poza tym stworzył nową instytucję kultury.

wysłane przez yoss83

Nie wiem co to ma być... PiS się mści, czy co? Szybki tramwaj więc odsuwamy na 2020, tak? Albo i dalej, bo wcześniej będzie budowa na torów Mieszka. Tragedia, załamać się można.... na uczelnie i na cmentarz więc pozostanie ścisk w autobusach jak jest- przez kolejne 12 lat, super... Brak słów normalnie... a miało być tak pięknie....

wysłane przez Phobos 17

> PiS się mści, czy co?

Lekcja Wiedzy o Społeczeństwie. Urząd Marszałkowski to taka instytucja powstała w wyniku reformy samorządowej. 12 listopada odbędą się wybory, w których wybierać będziemy m.in. sejmik województwa. I to ta ostatnia instytucja wybierze nowego marszałka. Obecny - Zygmunt Meyer - wiązany jest z SLD, głosami którego jego kandydatura przeszła w 2002 roku.

Pytanie: co zatem PiS ma wspólnego z odrzuceniem szczecińskich projektów? Dokładnie NIC.

-- To nie jest promocja!

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez yoss83

Phobos napisał(a):

> Lekcja Wiedzy o Społeczeństwie. Zygmunt Meyer - związany jest z > SLD, głosami którego jego kandydatura przeszła w 2002 roku.

Wosu mnie nie trzeba uczyć, bo studiuję prawo i historię. A faktycznie, sprawdziłem, Meyer został mianowany 4 lata temu, ale nie wiem czemu mi się ubzdurało, że marszałek się zmienił po wyborach parlamentarnych. Ok?

wysłane przez piotrek

Trzeba było nie budować mu Europejskiej pod oknami to i inwestycje w Szczecinie by były :P

wysłane przez Piotr

piotrek napisał(a):

> Trzeba było nie budować mu Europejskiej pod oknami to i > inwestycje w Szczecinie by były :P

Marszałek...Nasz Marszałek za to znalazł kasę na luksusowe służbowe auto, modernizację budynku dla sejmiku, której koszt wszystkich zbulwersował. Za kasę przeznaczoną na promocje regionu sfinansował własną reklamę w gazecie...Ten człowiek to szkodnik numer dwa - po Marianie Jurczyku :(. Na szczęscie po wyborach lista inwestycji do zrealizowania z unijnej kasy może być zaktualizowana. Trzeba być dobrej myśli!

wysłane przez leks 15

Piotr napisał(a):

> Marszałek...Nasz Marszałek za to znalazł kasę na luksusowe > służbowe auto, modernizację budynku dla sejmiku, której > koszt wszystkich zbulwersował. Za kasę przeznaczoną na > promocje regionu sfinansował własną reklamę w gazecie...Ten > człowiek to szkodnik numer dwa - po Marianie Jurczyku :(. Na > szczęscie po wyborach lista inwestycji do zrealizowania z > unijnej kasy może być zaktualizowana. Trzeba być dobrej > myśli!

Tzn. że jak przyjdzie nowy marszalek to to jest nasza ostatnia szansa? Że jeszcze cala lista moze ulec zmianie? Moim zdaniem to ten czlowiek powinien sie podac do dymisji, nie potrzebny szczecinowi SST, nie potrzebne wydluzenie Taczaka tak by ta ulica na cos sie zdala, chce za to budowac hale sportowa na ktora za sprawa jego decyzji nie bedzie mozna dojechac! Czy ten czlowiek jest normalny? Musi natychmiast ustapic...! Teraz powinni sie wykazac kandydaci na prezydentow i zrobic cos w tej sprawie, np. Pan Manduk powinien zareagowac, bo przeciez na jego MZK nie bedzie pieniedzy na nowe tramwaje! NO własnie, nie bedzie. Jak tylko skoncze 18 lat to sie z tego chorego wojewodztwa - juz nie tylko miasta wyprowadzam.

To juz jest szczyt wszystkiego, wstyd totalny!!!

Aaaa i filharmonia po co nam to?! Uwazam ze w obecnych czasach są duzo wazniejsze dla miasta rzeczy niz jakas tam filharmonia i tak nickt do tego prawie nie chodzi!!! A tramwajami niestety MUSI jeździc ponad polowa mieszkancow miasta !!!
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Lukasy

lex napisał(a):

[ciach]

> Aaaa i filharmonia po co nam to?!

Czasami trzeba się odchamić :]

> Uwazam ze w obecnych czasach są duzo wazniejsze dla miasta > rzeczy niz jakas tam filharmonia

Nie wszystko da się zepchnąć na dalszy plan.

> i tak nickt do tego prawie nie chodzi!!!

Żebyś się nie zdziwił.

-- ...a Lukasy zza zasłony obserwuje obie strony :>

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez LLUZNIAK

lex napisał(a):

> Aaaa i filharmonia po co nam to?! Uwazam ze w obecnych czasach > są duzo wazniejsze dla miasta rzeczy niz jakas tam filharmonia i > tak nickt do tego prawie nie chodzi!!! A tramwajami niestety MUSI > jeździc ponad polowa mieszkancow miasta !!!

Przepraszam, ale do filcharmonii akurat chodzę ja i na ciekawszych koncertach wcale pustek nie obserwuję. Uważam akurat, że normalny "koncerthaus" jest u nas potrzebny. Natomiast nie będe nawet próbował porównywać, czy jest on ważniejszy od nowych torów, czy też nie bo są to zupełnie różne inwestycje.

wysłane przez leks 15

LLUZNIAK napisał(a):

> Przepraszam, ale do filcharmonii akurat chodzę ja i na ciekawszych > koncertach wcale pustek nie obserwuję. Uważam akurat, że > normalny "koncerthaus" jest u nas potrzebny. Natomiast nie będe > nawet próbował porównywać, czy jest on ważniejszy od nowych > torów, czy też nie bo są to zupełnie różne inwestycje.

nooo dobra przesadzilem... no ale na prawde bardziej potrzebne są nam inwestycje, ktore są niezbedne i beda sluzyly wszytkim niz inwestycje ktore niezbedne nie sa. Jesli kogos urazilem to przepraszam.

wysłane przez Luke_Police 151

lex napisał(a):

> Jak tylko skoncze 18 lat to sie z tego chorego > wojewodztwa - juz nie tylko miasta wyprowadzam.

Jesteś jednym z wielu modych, którzy uciekają, ale chyba pierwszym, który chce wyjechać z tego powodu. Powiem krótko: ostatni gasi światło.

> To juz jest szczyt wszystkiego, wstyd totalny!!!

Zgadzam się.

> Aaaa i filharmonia po co nam to?!

Przyda się na pewno, choć bardziej by się mieszkańcom przydała gdyby można było do niej dojechać wygodnym tramwajem.

> A tramwajami niestety MUSI > jeździc ponad polowa mieszkancow miasta !!!

Dlatego czy musi się skończyć ropa naftowa, żeby taki marszałek zobaczył, że inwestowanie w transport szynowy jest niezbędne ? Paranoja.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez Robert 5

Luke_Police napisał(a):

> Jesteś jednym z wielu modych, którzy uciekają, ale chyba > pierwszym, który chce wyjechać z tego powodu. Powiem krótko: > ostatni gasi światło.

Czyli jest sens reanimować to miasto, czy nie, i kto ma to ewentualnie robić, skoro wszyscy i tak wkrótce z niego wyjadą?

> Dlatego czy musi się skończyć ropa naftowa, żeby taki > marszałek zobaczył, że inwestowanie w transport szynowy jest > niezbędne ? Paranoja.

Tak się akurat składa, że nasze pokłady węgla niedługo się skończą, a prawie cały nasz prąd produkowany jest właśnie z węgla (krajowa sieć potężnych elektrowni, jak np. Dolna Odra). Dlatego tak czy inaczej w niedalekiej przyszłości mogą być problemy z obecnie funkcjonującą energetyką. Jak wiadomo, elektrowni wodnych, wiatrowych, czy atomowych, jest w Polsce jak na lekarstwo, lub nie ma wcale. Będziemy zatem zmuszeni importować zarówno ropę, jak i węgiel (albo prąd). ;-)

wysłane przez Luke_Police 151

Robert napisał(a):

> Czyli jest sens reanimować to miasto, czy nie, i kto ma to > ewentualnie robić, skoro wszyscy i tak wkrótce z niego wyjadą?

Dlatego mam nadzieję, że twoja kamapania wyborcza zakończy się sukcesem byś był prekursorem zmian w Szczecinie i wzorem dla młodego pokolenia.

> Jak wiadomo, > elektrowni wodnych, wiatrowych, czy atomowych, jest w Polsce jak na > lekarstwo, lub nie ma wcale. Będziemy zatem zmuszeni importować > zarówno ropę, jak i węgiel (albo prąd). ;-)

Jedyna nadzieja we wiatrakach i atomówkach. Tyle, że jeżeli jeden wiatrak daje moce elektryczne rzędu 1MW to farma wiatrowa może dać tyle MW, ile wiatraków na niej pracuje. Dla porównania, jeden blok Dolnej Odry (z 2 aktualnie pracujących), daje 200MW. Więc jeżeli elektrownie atomowe w Polsce nie powstaną, to grozi nam zapaść energetyczna.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez nuevo

Luke_Police napisał(a):

> Dlatego czy musi się skończyć ropa naftowa, żeby taki > marszałek zobaczył, że inwestowanie w transport szynowy jest > niezbędne ? Paranoja.

Jeśli chodzi o inwestycje w transport szynowy to zobacz sobie ile autobusów szynowych przybyło w województwie w ostatnich 4 latach ratując deficytowe dla PKP P.R. linie kolejowe. Więc postrzegam za chybiony zarzut o to, że marszałka nie interesuje komunikacja publiczna.

Nienawidzę przerostu formy nad treścią...

wysłane przez Luke_Police 151

nuevo napisał(a):

> Jeśli chodzi o inwestycje w transport szynowy to zobacz sobie ile > autobusów szynowych przybyło w województwie w ostatnich 4 latach > ratując deficytowe dla PKP P.R. linie kolejowe.

Tak, ale miałem na myśli szynowy transport miejski czyli tramwajowy.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez kajetansz 65

lex napisał(a):

> > Tzn. że jak przyjdzie nowy marszalek to to jest nasza ostatnia > szansa? Że jeszcze cala lista moze ulec zmianie?

Tak, jest szansa. Ale prawda jest też taka, że najlepsi przywódcy to fachowcy, by nie było mściwości politycznej.

> Moim zdaniem to ten czlowiek powinien sie podac do dymisji, nie > potrzebny szczecinowi SST, nie potrzebne wydluzenie Taczaka tak > by ta ulica na cos sie zdala, chce za to budowac hale sportowa na > ktora za sprawa jego decyzji nie bedzie mozna dojechac! Czy ten > czlowiek jest normalny?

Tak jest. Każdy chce piękne pieniądze zarabiać. :-)

> Musi natychmiast ustapic...!

A kto mu kazał?? Wybory już za niedługo.

> Teraz powinni sie wykazac kandydaci na prezydentow i zrobic cos w > tej sprawie, np. Pan Manduk powinien zareagowac, bo przeciez na > jego MZK nie bedzie pieniedzy na nowe tramwaje! NO własnie, nie > bedzie.

Pan Manduk mówi miastu co potrzebuje, a miasto to rozpatruje.

> Jak tylko skoncze 18 lat to sie z tego chorego > wojewodztwa - juz nie tylko miasta wyprowadzam.

Pomijając już Twój wiek, bo nie jest on istotny, to mam takie pytanie i nie musisz na niego odpowiadać tu na forum. Kończysz 18 lat, wyprowadzasz się, jesteś jeszcze uczniem i gdzie robotę znajdziesz?? Jak się utrzymasz??

> Aaaa i filharmonia po co nam to?! Uwazam ze w obecnych czasach > są duzo wazniejsze dla miasta rzeczy niz jakas tam filharmonia i > tak nickt do tego prawie nie chodzi!!!

A czy ty byłeś w naszej filharmonii?? Wiesz może, że jest tam beznadziejna akustyka? Przecież ta sala została przyznana z przeznaczeniem prowizorycznym.

> A tramwajami niestety MUSI > jeździc ponad polowa mieszkancow miasta !!!

Można chodzić na pieszo :-P A tak na serio to zawsze się zastanawiam dlaczego u nas nie może być jak w Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Elblągu, Gdańsku, gdzie rozbudowuje się sieć tramwajową.

Штирлиц

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Jak widać dysydenci zarabiają dużo pieniędzy i potrzebują obiektów, w ktorych mogliby imprezować w swoim luksusowym towarzystwie. W końcu widownię filharmonii stanowi "elita", którą stać na bilety za kilkadziesiąt złotych, a hala widowiskowo-rekreacyjno-sportowa przypuszczalnie będzie dla imprez wykorzystywana sporadycznie, a na co dzień posłuży, jako obiekt do spotkań "elity miasta" przy okazji spotkań towarzyskich i rekreacji ( ekskluzywne siłownie, yakuzii, sauny, kręgielnie, baseny, ekskluzywne restauracje, itp). Cóż - z logicznego punktu widzenia te inwestycje nie wydają się być priorytetowymi, a raczej będą służyć rozrywkom zamożnej części społeczeństwa. W końcu władza nie jeździ tramwajami czy autobusami. Ta tematyka może być dla dysydentów abstrakcją.

wysłane przez nuevo

Normalna rzecz, że wszystkim nie da się dogodzić, zwłaszcza w gorącym okresie przedwyborczym. Nie będę tutaj się rozwodził na co dał marszałek, a na co nie dał. Przypomnę tylko niektórym, że marszałek nie jest prezydentem Szczecina, więc musi dzielić pieniadze na całe województwo. Ostatnio zresztą protestował Koszalin gdy marszałek przeznaczył sporą część pieniędzy m.in. na remont wieży katedry szczecińskiej i inne inwestycje w Szczecinie. Pozatym nie wiadomo jak specjaliści administracji Jurczyka przygotowali wnioski, bo z tym u nich akurat nie jest najlepiej...

Nienawidzę przerostu formy nad treścią...

wysłane przez leks 15

nuevo napisał(a):

> Przypomnę tylko niektórym, że marszałek nie jest > prezydentem Szczecina, więc musi dzielić pieniadze na całe > województwo.

Owszem musi i o tym wszyscy dobrze wiemy, ale jednak myśle, że pieniądze można było przyznać duuużo, duużo większej ilości projektów z których dużo to były projekty niezbędne takie jak np.zakup taboru tramwajowego.

> Pozatym nie wiadomo jak specjaliści administracji Jurczyka > przygotowali wnioski, bo z tym u nich akurat nie jest > najlepiej...

Nooo tak jeśli to ludzie podobni psychicznie do M. Jurczyka to być może dobrze to z nimi nie jest, cóż.

wysłane przez kajetansz 65

Popatrzmy na sprawę marszałka z innej strony. A może to Szczecin daje takie projekty finansowe do akceptacji marszałka, przy których spece od inwestycji załamują ręce? A może w tych projektach szczecińskich są błędy? Może to jest przyczyną tego, że marszałek nie akceptuje ich.

Штирлиц