Forum

Niskopodłogowe przegubowe Volvo na razie możemy sobie...

zdjęcie
Niskopodłogowe przegubowe Volvo na razie możemy sobie tylko wyobrazić
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Już niedługo...Solaris powoli traci monopol na autobusy w Szczecinie. Woda sodowa uderzyła tej firmie do głowy i oferują już autobusy o podobnej cenie jak te z zachodu przy (moim zdaniem) niższej jakości produktu.

-- Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9

Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
pawko napisał(a):

> Solaris powoli traci monopol na autobusy w > Szczecinie.

Przyznam, że jakoś nie zauważyłem :).
leks napisał(a):

> Przyznam, że jakoś nie zauważyłem :)

Parę przetargów jest w toku, więc wszystko możliwe :)

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
pawko napisał(a):

> Solaris powoli traci monopol na autobusy w > Szczecinie. Woda sodowa uderzyła tej firmie do głowy i > oferują już autobusy o podobnej cenie jak te z zachodu > przy (moim zdaniem) niższej jakości produktu.

Nie zgodzę się z tą tezą. Porównując stan szczecińskich Solarisów Urbino 12 z 2005 roku i wrocławskich Volvo 7000/7700 w podobnym wieku nie powiedziałbym, że te pierwsze są gorsze. Tak naprawdę dopiero po kilku latach eksploatacji ocenić można jakość wykonania pojazdów komunikacji miejskiej. Porównując te 4-letnie autobusy nie zauważyłem aby Volvo było w jakimś stopniu lepsze niż Solaris. Aczkolwiek niewykluczone, że inaczej wyglądałaby ocena z perspektywy kierowców lub mechaników z zajezdni.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Aczkolwiek niewykluczone, że inaczej wyglądałaby ocena z > perspektywy kierowców lub mechaników z zajezdni.

Nawet mechanikom jest trudno to określić z tego względu, że Volvo robią już kilkanaście lat, natomiast "Solniczki" od kilku. Ponad to, te drugie są bardziej skomplikowane, jeżeli chodzi o stronę techniczną.

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
alat57 napisał(a):

> Nawet mechanikom jest trudno to określić z tego względu, że > Volvo robią już kilkanaście lat, natomiast "Solniczki" od > kilku. > Ponad to, te drugie są bardziej skomplikowane, jeżeli chodzi o > stronę techniczną.

No więc właśnie miałem na myśli porównanie modeli SU12 i Volvo 7000(7700) będących w podobnym wieku. Niestety tych drugich w Szczecinie nie mamy, więc takie porównanie u nas nie jest możliwe.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Niestety tych drugich > w Szczecinie nie mamy, więc takie > porównanie u nas nie jest możliwe.

Miejmy nadzieję, że Volvo 7700 i 7700A niedługo się pojawią w Szczecinie i wtedy będziemy mieli rzeczywisty obraz obu autobusów Solarisów i Volvo niskopodłogowych. Bo jak na razie możemy tylko porównać MaN-y NL223 z Solarisami Urbino 12 ze SPAD i na moje oko ze strony wizualnej kilkuletnią eksploatację lepiej znoszą MAN-y NL223 #2201-2205 niż Solaris Urbino 12 #2551 i #2552. No ale wiadomo strona wizualna to nie wszystko, MAN-y NL223 były dość awaryjnymi autobusami, choć ostatnio się poprawiło.

-- lukas -> jasiek
Jasiek napisał(a):

> Miejmy nadzieję, że Volvo 7700 i 7700A niedługo się pojawią w > Szczecinie i wtedy będziemy mieli rzeczywisty obraz obu autobusów > Solarisów i Volvo niskopodłogowych.

Pytanie tylko, czy Szczecin stać na eksperymenty na zasadzie "Zobaczmy, jak sobie Volvo poradzi..."?

-- "W Szczecinie spotkamy także składy jednowagonowe." by Wikipedia

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
paki napisał(a):

> Pytanie tylko, czy Szczecin stać na eksperymenty na zasadzie > "Zobaczmy, jak sobie Volvo poradzi..."?

Jakie eksperymenty? Przecież Volvo 7700A to nie jest prototyp, tylko sprawdzony wóz przez inne miasta. Solaris też był przecież wprowadzany do szczecińskiej komunikacji (nie jeździ od zawsze) i jakoś nie widzę przeszkód, żeby Volvo u nas jeździło. Chyba nie rozsypie się na wiele części po roku eksploatacji. :P

-- nie idę tylko w prawo :P :P :P

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
paki napisał(a):

> Pytanie tylko, czy Szczecin stać na eksperymenty na zasadzie > "Zobaczmy, jak sobie Volvo poradzi..."?

A czemu nie stać? Jeśli chodzi Ci o stronę finansową to przecież Volvo niewiele wyższą cenę zaoferowało w ostatnim przetargu dla SPAK, dokładnie 14 tys. na jednym busie. A co poradzenia w innych aspektach to odpowiedział Ci już andekalbin.

-- lukas -> jasiek
Jasiek napisał(a):

> A czemu nie stać? > Jeśli chodzi Ci o stronę finansową to przecież Volvo niewiele > wyższą cenę zaoferowało w ostatnim przetargu dla SPAK, dokładnie > 14 tys. na jednym busie. A co poradzenia w innych aspektach to > odpowiedział Ci już andekalbin.

Odpowiem Wam w jednym poście. Otóż, są rzeczy, o których się nie mówi, toteż je przemilczę. Niejeden kierowca określa wpisy w książkach pojazdu mianem "bajek", szczególnie te, które brzmią mniej więcej "Naprawiono", "OC wykonano". Nie chodzi mi o koszta związane z zakupem, ale te związane z eksploatacją. W jakim stanie są niektóre pojazdy, każdy wie. Strach się czegokolwiek złapać, by nie zostało w rękach. Wiem, że łatwiej jest kupić coś nowego, niż dbać o starsze, by posłużyły ciut dłużej. Tym bardziej, że tabor niskopodłogowy jest standardem, który musi być wprowadzony. Ale jeśli nowe Volva mają wyglądać za jakiś czas jak B10L-SN12, to chyba szkoda pieniędzy.

-- "W Szczecinie spotkamy także składy jednowagonowe." by Wikipedia

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
paki napisał(a):

> Odpowiem Wam w jednym poście. Otóż, są rzeczy, o których się nie > mówi, toteż je przemilczę. Niejeden kierowca określa wpisy w > książkach pojazdu mianem "bajek", szczególnie te, które brzmią > mniej więcej "Naprawiono", "OC wykonano". Nie chodzi mi o koszta > związane z zakupem, ale te związane z eksploatacją. W jakim stanie > są niektóre pojazdy, każdy wie. Strach się czegokolwiek złapać, > by nie zostało w rękach. Wiem, że łatwiej jest kupić coś nowego, > niż dbać o starsze, by posłużyły ciut dłużej. Tym bardziej, że > tabor niskopodłogowy jest standardem, który musi być wprowadzony. > Ale jeśli nowe Volva mają wyglądać za jakiś czas jak B10L-SN12, to > chyba szkoda pieniędzy.

A jak w takim razie oceniasz stan pierwszych SU12 i obecnych SU18 w SPAD? Czy ich stan jest zadowalający? Bo moim zdaniem niekoniecznie.

Jeśli chodzi o SPAKowskie używane Volvo to: 1. są one używane i mają swoje lata 2. nie są w pełni niskopodłogowe i na pewno zastosowano w nich starsze rozwiązania z uwagi na rok produkcji W związku z tym nie wydaje mi się, żeby były powody do obaw o stan Volvo 7700 na podstawie oceny Volvo B10L-SN12. To tak jakby oceniać i bać się o stan nowych MANów Lion's City (których u nas niestety nie ma) na podstawie oceny używanych MANów NG272. Zupełnie nie te czasy i nie ta bajka. Dodam do tego fakt, że Volvo jest światową i uznaną marką. To nie jest raczkujący MAZ czy Solbus.

-- nie idę tylko w prawo :P :P :P

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
andekalbin napisał(a):

> A jak w takim razie oceniasz stan pierwszych SU12 i obecnych SU18 w > SPAD? > Czy ich stan jest zadowalający? Bo moim zdaniem niekoniecznie.

Co do SU18 to jak na razie nie ma co narzekać i jest za wcześnie na jakieś oceny. Są przecież w miarę udane, poza kilkoma detalami w wykończeniu wnętrza. Co prawda miały jakieś awarie zwłaszcza te ze SPAD, ale jak na razie nie jest źle, choć oczywiście te gumowe uchwyty i poręcze i sposób ich mocowania to takie samo jak w SU12, ale na razie dają radę, zobaczymy co będzie później.

> To tak jakby oceniać i bać się o stan nowych MANów Lion's City > (których u nas niestety nie ma) na podstawie oceny używanych MANów > NG272. Zupełnie nie te czasy i nie ta bajka. > Dodam do tego fakt, że Volvo jest światową i uznaną marką. To nie > jest raczkujący MAZ czy Solbus.

Tu racja i zupełnie nie rozumiem obaw użytkownika paki.

-- lukas -> jasiek
andekalbin napisał(a):

> A jak w takim razie oceniasz stan pierwszych SU12 i obecnych SU18 w > SPAD? > Czy ich stan jest zadowalający? Bo moim zdaniem niekoniecznie.

Nie oceniam, bo nie jeżdżą na Warszewo;) (czyt. SPADowskie SU12 znam tylko z Komisu)

> Jeśli chodzi o SPAKowskie używane Volvo to: > 1. są one używane i mają swoje lata

No i BVG je mocno wyeksploatował;)

> Dodam do tego fakt, że Volvo jest światową i uznaną marką. To nie > jest raczkujący MAZ czy Solbus.

W to nie wątpię, obawiam się jedynie o sposób dbania o nowe wozy na warsztatach- na zasadzie: Pali się kontrolka? Bierzemy czarną taśmę, zaklejamy, czary-mary i już się nie pali.

-- "W Szczecinie spotkamy także składy jednowagonowe." by Wikipedia

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
Jasiek napisał(a):

> Bo jak na razie możemy tylko > porównać MaN-y NL223 z Solarisami Urbino 12 ze SPAD i na moje oko > ze strony wizualnej kilkuletnią eksploatację lepiej znoszą MAN-y > NL223 #2201-2205 niż Solaris Urbino 12 #2551 i #2552. No ale wiadomo > strona wizualna to nie wszystko, MAN-y NL223 były dość awaryjnymi > autobusami, choć ostatnio się poprawiło.

Moje oko widzi podobnie. MAN-y NL223 liczą sobie już 7 lat podczas gdy Solarisy #2551 i #2552 tylko 5 lat. Moim zdaniem MAN-y NL223 (które są przecież starsze) wyglądają wewnątrz o niebo lepiej niż młodsze Solarisy. Wyglądałyby zapewne jeszcze lepiej gdyby miały zainstalowane kamery (tak jak Solarisy). Ciekawi mnie co będzie za 2-3 lata.

I również zgadzam się, że strona wizualna to nie wszystko. Nie wiem jak się sprawują od strony technicznej.

-- nie idę tylko w prawo :P :P :P

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
andekalbin napisał(a):

> Moje oko widzi podobnie. MAN-y NL223 liczą sobie już 7 lat podczas > gdy Solarisy #2551 i #2552 tylko 5 lat. Moim zdaniem MAN-y NL223 > (które są przecież starsze) wyglądają wewnątrz o niebo lepiej > niż młodsze Solarisy. Wyglądałyby zapewne jeszcze lepiej gdyby > miały zainstalowane kamery (tak jak Solarisy).

No tak MAN-y NL223 są strasznie po bazgrane z tyłu, z tego względu że nie mają monitoringu. A co do stanu technicznego to #2551 i 2552 w straszne wibracje wpadają, gdy się zatrzymują i mają włączony silnik. Może to cecha tylko tej II generacji Urbino, no ale zobaczymy. A co do nowinek niezbyt dobrego wykończenia Solarisów to dzisiaj zobaczyłem kolejną odpadającą poręcz. A mianowicie w #2801 przy miejscu dla wózków inwalidzkich poręcz widocznie się rozsuwa, gdyż Solaris oszczędza na śrubkach. Choć w MAN-ie #2203 ostatnio też zauważyłem z tyłu dwa otwory, zamiast nitów łączących poręcze u góry przy podsufitce, no ale różnica jest 1,5 roczny autobus kontra, autobus prawie 7 letni.

-- lukas -> jasiek
Jasiek napisał(a):

> No tak MAN-y NL223 są strasznie po bazgrane z tyłu, z tego względu > że nie mają monitoringu. A co do stanu technicznego to #2551 i 2552 w > straszne wibracje wpadają, gdy się zatrzymują i mają włączony > silnik.

Małe sprostowanie otóż jechałem dzisiaj Solarisem Urbino 12 #2551 i jednak nie ma już w nim żadnych wibracji silnika podczas postoju, ogólnie chyba jest lepiej zadbany niż jego kolega #2552.

-- lukas -> jasiek