Forum

Szczeciński Szybki Tramwaj. Autobusów pospiesznych...

Trzy warianty zmian w siatce połączeń, we wszystkich pasażerowie odczują likwidację pospiesznych linii autobusowych. To propozycje dotyczące tego, co się stanie po uruchomieniu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.
A jeśli można spytać. Co ma linia F do SST?
man napisał(a):

> A jeśli można spytać. Co ma linia F do SST?

Dobre pytanie. A linia C to też po trasie SST nie biegnie( linia 77 do BG nie jeździ )

Ja jednak cały czas wierzę w słowa prezydenta Kądziołki, który w jednym artykule powiedział, że nie zlikwiduje ani jednej linii autobusowej i tramwajowej.

Od kiedy jest podawane info, że 4 ma jeździć przez Basen Górniczy? Dopiero dziś to zobaczyłem.
PawlukBoss21 napisał(a):

> Dobre pytanie. A linia C to też po trasie SST nie biegnie( > linia 77 do BG nie jeździ ) >  > Ja jednak cały czas wierzę w słowa prezydenta Kądziołki, > który w jednym artykule powiedział, że nie zlikwiduje ani > jednej linii autobusowej i tramwajowej. >  > Od kiedy jest podawane info, że 4 ma jeździć przez Basen > Górniczy? Dopiero dziś to zobaczyłem.

Dodam do swej wypowiedzi link z wypowiedzią prezydenta Kądziołki :) http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=331979&page=467
man napisał(a):

> A jeśli można spytać. Co ma linia F do SST?

Z SST może nie ma nic wspólnego, ale frekwencja jest raczej mizerna i linię można zlikwidować.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):

> Z SST może nie ma nic wspólnego, ale frekwencja jest raczej > mizerna i linię można zlikwidować.

F ma sens, ale gdyby była w zwykłej taryfie. Wtedy na bank wzięcie byłoby znacznie większe. Może warto pomyśleć o wariancie 107 pomijającym niektóre przystanki?

-- Vmax>=160 na D29-351!

Vmax>=160 na D29-351!
bartez napisał(a):

> Z SST może nie ma nic wspólnego, ale frekwencja jest raczej > mizerna i linię można zlikwidować.

I tak miało być, ale Police też mają coś do powiedzenia w sprawie tej linii.

-- Zima i śnieg nie zmieniają kwalifikacji drogi dla rowerów - to nadal nie jest chodnik, parking ani miejsce składowania hałd śniegu.

wysłane przez PawlukBoss21

Z racji tej, że jestem przeciwnikiem likwidacji jakiejkolwiek linii autobusowej w Szczecinie chciałbym podzielić się swoimi propozycjami: 1. Pozostawić linie A i B w dotychczasowym przebiegu 2. Zlikwidować szczytówki D i E , a w ich miejsce stworzyć nowe linie autobusowe np: zwiększyć dojazd do Wielgowa czy nawet Płoni 3. Zostawić linie C i G

Zależy mi na tym, by spółka w Dąbiu nie została bardzo mocno skrzywdzona przez gminną spółkę Tramwaje Szczecińskie. Argument np dotyczy linii 4 gdyż tam Swingi nie będą jeździć z racji fatalnej pętli na Pomorzanach. Czyli po trasie SST będzie jeździć więcej tramwajów wysokopodłogowych. Po 2015 roku zostaną wycofane wszystkie B10MA także 100% pojazdów będzie przyjazna pasażerom.

Jeśli jednak linie się zlikwiduje, czego mam nadzieje nie będzie to chciałbym by ta spółka funkcjonowała jak SPAK. Kupuje używane autobusy, kursuje na nowych badź zmodyfikowanych liniach.

JESTEM PRZECIWKO LIKWIDACJI LINII A I B !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wysłane przez wsad123 6

PawlukBoss21 napisał(a):

> Argument np dotyczy linii 4 gdyż tam Swingi nie będą > jeździć z racji fatalnej pętli na Pomorzanach

Zaraz rusza 4 na trasie Krzekowo-Pomorzany, więc będzie korzystać w tego samego torowiska, z którego miałaby korzystać 4 z BG. Mogę się założyć, że na 4 (Krzekowo-Pomorzany) będą jeździć Swingi. Jestem na 100% przekonany.

wysłane przez BatiX  14

wsad123 napisał(a):

> Mogę się założyć, że na 4 > (Krzekowo-Pomorzany) będą jeździć Swingi. Jestem na 100% > przekonany.

Załóż się.

Przywrócone zostaje kursowanie linii 4 na nowej trasie Pomorzany - Jagiellońska - Krzekowo, bez zmian częstotliwości i zakresu kursowania. Obsługa linii przez 6 pociągów kategorii A z EZP.

Wyjaśnienie oznaczeń kategorii pociągów tramwajowych - pociągi kategorii A - pojedyncze wagony 105N i T6A2D, wagony przegubowe KT4Dt, - pociągi kategorii B - składy 2x105N lub 2xT6A2D, wagony 120NaS, - pociągi kategorii C - składy 2xKT4Dt.

wysłane przez lhb178 19

BatiX napisał(a):

Przywrócone zostaje kursowanie linii 4 na nowej trasie > Pomorzany - Jagiellońska - Krzekowo, bez zmian częstotliwości > i zakresu kursowania. Obsługa linii przez 6 pociągów kategorii > A z EZP.

Piątce w święta albo w zeszłym roku całodziennym dziesiątkom to nie przeszkadzało, podobnie podwójnym katówkom.

wysłane przez wsad123 6

BatiX napisał(a):

> Załóż się.

No i co? Dzisiaj na 4 jeździ 819.

wysłane przez mxk

PawlukBoss21 napisał(a):

> Zależy mi na tym, by spółka w Dąbiu nie została bardzo > mocno skrzywdzona przez gminną spółkę Tramwaje > Szczecińskie.

A SPAD to przepraszam do kogo należy? Ten sam właściciel, prawie cała działalność to użyteczność publiczna, a miasto układa klocki jak chce.

> Argument np dotyczy linii 4 gdyż tam Swingi nie będą > jeździć z racji fatalnej pętli na Pomorzanach. Czyli po > trasie SST będzie jeździć więcej tramwajów > wysokopodłogowych.

Rozumiem, że znasz już częstotliwość 4 i obsadę brygadową? Bo oprócz 4 widzę tam m.in. 7 i 8, które nadają się na 100% obsługę taborem niskopodłogowym.

> Jeśli jednak linie się zlikwiduje, czego mam nadzieje nie > będzie to chciałbym by ta spółka funkcjonowała jak SPAK.

A teraz nie funkcjonuje?

> Kupuje używane autobusy,

SPAD też kupuje, nawet dosyć sporo.

> kursuje na nowych badź > zmodyfikowanych liniach.

Nie spółka wymyśla linie, tylko ZDiTM. A jak powstanie SST, to ze względu na "cudowny" przebieg tramwaju w tym etapie, SPAD złapie sporo dowozówek.

> JESTEM PRZECIWKO LIKWIDACJI LINII A I B > !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I po co krzyczeć?

-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez Czarny87

PawlukBoss21 napisał(a):

> 1. Pozostawić linie A i B w dotychczasowym przebiegu

Jestem w 100% za, ciekawe czy panowie, którzy tak ochoczo likwidowaliby A czy B pomyśleli nad tym jak człowiek ma dojechać np. z Komuny Paryskiej albo Chopina bezpośrednio na Wyszyńskiego tudzież Bramę Portową? Przesiadka to zawsze strata czasu a zdaję się, że to właśnie na szybkim pokonaniu trasy zależy pasażerom.

> Argument np dotyczy linii 4 gdyż tam Swingi nie będą > jeździć z racji fatalnej pętli na Pomorzanach. Czyli po > trasie SST będzie jeździć więcej tramwajów > wysokopodłogowych.

Ale do tej pory możemy mieć kilka moderusów beta które poradzą sobie z torowiskiem na Powstańców Wlkp. i pętli Pomorzany więc tabor będzie częściowo niskopodłogowy. Na 2 też pewnie swingi się nie pojawią.

wysłane przez lukaszenko 16

Moja wizja, co zrobić z pośpiechami po uruchomieniu SST: 1. wydłużenie linii 56 do Osiedla Kasztanowego --> likwidacja linii C 2. zmiana numeru linii 73D na 73, linii 73Z na 89 3. zwiększenie częstotliwości linii 73 i 89 --> likwidacja linii G 4. likwidacja linii B (w zasadzie od Kołłątaja do Osiedla Słonecznego będzie pokrywała się z linią 2. W zamian za B po zmianie rozkładu jazdy puścić linię 78 - musiałaby kursować cały dzień i codziennie) 5. skierowanie linii 65 do pętli Turkusowa --> likwidacja linii A (od Placu Rodła do Osiedla słonecznego również pokrycie się z linią 2. Od Plac Rodła do Studziennej można dojechać liniami 58 i 59, lub liniami 101 i 107 do Hożej i kawałek się przejść) 6. Zwiększenie częstotliwości linii 2 do 6 minut w szczycie (potrzeba zastąpienia pośpiechów i ograniczenie tłoku w pojazdach), reszta rozkładów na tej linii bez zmian.

wysłane przez wsad123 6

lukaszenko napisał(a):

> 2. zmiana numeru linii 73D na 73, linii 73Z na 89

Nie to, że się czepiam, ale 89 już zajęte (jeśli będzie dalej kursować na obecnej trasie; wszystko powinno się wyjaśnić w tym miesiącu, bo 89 miała być uruchomiona najpierw na 3 miesiące).

wysłane przez lhb178 19

lukaszenko napisał(a):

> 2. zmiana numeru linii 73D na 73, linii 73Z na 89

89 jest już wykorzystane.

wysłane przez lukaszenko 16

lhb178 napisał(a):

> 89 jest już wykorzystane.

Czyli trzeba wejść w nowy zakres numeracji, a mianowicie 90.

wysłane przez 333Wojtas333 15

lukaszenko napisał(a):

> Czyli trzeba wejść w nowy zakres numeracji, a mianowicie 90.

Można jeszcze wykorzystać numer 72 i 86.

wysłane przez wsad123 6

333Wojtas333 napisał(a):

> Można jeszcze wykorzystać numer 72 i 86.

Zaplanowane pod nowe linie z Witkiewicza.

wysłane przez mxk

lukaszenko napisał(a):

> Moja wizja, co zrobić z pośpiechami po uruchomieniu SST: > 1. wydłużenie linii 56 do Osiedla Kasztanowego --> > likwidacja linii C

Podaj mi chociaż szacunkowy czas przejazdu na trasie Os. Kasztanowe - Wyszyńskiego w obu wariantach.

-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez lukaszenko 16

mxk napisał(a):

> Podaj mi chociaż szacunkowy czas przejazdu na trasie Os. > Kasztanowe - Wyszyńskiego w obu wariantach.

Dla linii C według rozkładu to 32 minuty. Przy wydłużonym 56 czas ten wynosi ok.50 minut.

wysłane przez elewator991

> Dla linii C według rozkładu to 32 minuty. Przy wydłużonym 56 > czas ten wynosi ok.50 minut.

Jak to ma być przyjazna i nowoczesna komunikacja miejska to ja wychodzę z tego cyrku.

wysłane przez mxk

lukaszenko napisał(a):

> Dla linii C według rozkładu to 32 minuty. Przy wydłużonym 56 > czas ten wynosi ok.50 minut.

No widzisz, 50 minut jadę rowerem w mocno spacerowym tempie.

Dla porównania - samochodem ta trasa to 25 minut w gęstym ruchu. Chyba wybór mieszkańców będzie oczywisty.

Tak więc po co likwidować C? Sztuka dla sztuki?

-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez t105n  49

mxk napisał(a):

> Tak więc po co likwidować C? Sztuka dla sztuki?

Żeby autobusy nie dublowały tramwajów.

wysłane przez elewator991

t105n napisał(a):

> mxk napisał(a):

> > Tak więc po co likwidować C? Sztuka dla sztuki? >  > Żeby autobusy nie dublowały tramwajów

Niech powstanie linia tramwajowa na Kasztanowe to pogadamy o dublowaniu. Linia C będzie się dublować z tramwajami tak samo jak do tej pory, czyli w niewielkim stopniu.

wysłane przez Luke_Police  163

t105n napisał(a):

> Żeby autobusy nie dublowały tramwajów.

A co się zmienia dla pasażerów z Osiedla Kasztanowego w związku z wybudowaniem torów tramwajowych do Selgrosa? Pasażerowie linii C, G i F nie zyskają żadnej lepszej alternatywy po uruchomieniu SST w postaci dojazdu bezpośredniego ze swojego osiedla do centrum Szczecina.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez t105n  49

Luke_Police napisał(a):

> A co się zmienia dla pasażerów z Osiedla Kasztanowego w związku z > wybudowaniem torów tramwajowych do Selgrosa? Pasażerowie linii C, G i > F nie zyskają żadnej lepszej alternatywy po uruchomieniu SST w > postaci dojazdu bezpośredniego ze swojego osiedla do centrum > Szczecina.

Co ma linia F do SST, to - szczerze pisząc - sam chciałbym wiedzieć. Założeniem pośpiechów było, żeby szybciej ludzi dowozić z Prawobrzeża na Lewobrzeże. Rzeczywistość zaś była taka, że czas jazdy praktycznie był niemal sam, a cena prawie 2,5-krotnie wyższa. Tak, tak, początkowo cena pośpiecha to nie było proste "zwykły razy 2". Jeśli dobrze pamiętam, to zwykły bilet kosztował 900 zł, a pośpiech 2200 zł. Oficjalnym tłumaczeniem było "żeby trochę zapełnić tramwaje z Basenu". Krótko pisząc, była to podwyżka cen na wybrane linie. Ale to było ponad 20 lat temu. Czy naprawdę uważacie, że każdy pojazd musi dojeżdżać do centrum? Czy przesiadka to naprawdę jakaś niesamowita kara, żeby nie rzec: dopust boży? Wystarczy, że będzie sensownie i mądrze zaplanowana, a pojazdy będą kursować z rozsądną częstotliwością tak, że nawet jeśli nie zdążę, to nie zmarnuje pół dnia oczekując na następny pojazd. Dodam, że to jest tylko moje zdanie. Czy pośpiechy zostaną, czy nie, osobiście mi wisi i powiewa. Nigdy z nich nie korzystałem i nie zamierzam korzystać. Mieszkając na Prawobrzeżu zawsze dojeżdżałem do centrum z przesiadką na Basenie.

-- Zima i śnieg nie zmieniają kwalifikacji drogi dla rowerów - to nadal nie jest chodnik, parking ani miejsce składowania hałd śniegu.

wysłane przez mxk

t105n napisał(a):

> Czy naprawdę uważacie, że każdy > pojazd musi dojeżdżać do centrum?

Nie, jeżeli jest to podyktowane ekonomią, topografią i zdrowym rozsądkiem. Szczecin ma takie a nie inne położenie (jezioro Dąbie), i zasadniczo dwie drogi wjazdowe od strony Prawobrzeża - Gdańską i Autostradę Poznańską. I niestety, jak by nie patrzeć (gdyż innej sensownej opcji nie ma), z Dąbia najszybciej da się przejeżdżać jedynie przez Gdańską. To, że jeżdżą tam tramwaje nic nie zmienia, gdyż jest to ostatnia stała przeprawa przez Międzyodrze. Dodatkowo tramwaj nie jest żadną alternatywą (nie bez kozery przystanek "Basen Górniczy" w stronę centrum jest przystankiem nż). Dodatkowo po prostym policzeniu trasy linii C widać, że ponad 75% (3/4) trasy pokonuje nie dublując tramwaju (chociaż o prawdziwym dublowaniu można by było mówić wtedy, gdy i tramwaje i C miałyby wszystkie te same przystanki). Tak więc nie rozumiem, po co ma się ją likwidować, jeżeli realizuje zupełnie inne zadanie przewozowe.

> Czy przesiadka to naprawdę jakaś > niesamowita kara, żeby nie rzec: dopust boży?

A dlaczego, parafrazując, gorsze ma być zastąpić przyzwoicie sprawdzające się rozwiązanie? Poza tym - jeżeli po zmianach nawet rowerem będę jechał szybciej od "szybkiej" komunikacji miejskiej (i w dodatku będzie to transport pewny, gdyż przesiadka tylko zwiększa możliwość utknięcia z powodu awarii, etc. nie dając w zamian nic) to ja dziękuję za takie uszczęśliwienie. I tak, zamienienie czasu przejazdu z 32 min. do 50 min. uważam za "karę".

> Wystarczy, że będzie > sensownie i mądrze zaplanowana, a pojazdy będą kursować z > rozsądną częstotliwością tak, że nawet jeśli nie zdążę, to > nie zmarnuje pół dnia oczekując na następny pojazd.

Ale zmarnuję pół dnia na samą jazdę, gdy wcześniej jechałem o wiele szybciej, godząc się na wyższą taryfę. Postęp na miarę naszych możliwości.

> Dodam, że to jest tylko moje zdanie. Czy pośpiechy zostaną, czy nie, > osobiście mi wisi i powiewa. Nigdy z nich nie korzystałem i nie > zamierzam korzystać.

Dla niektórych dzielnic z racji takiego a nie innego położenia miasta te autobusy są bardzo ważne.

> Mieszkając na Prawobrzeżu zawsze > dojeżdżałem do centrum z przesiadką na Basenie.

A gdzie Mieszkałeś na Prawobrzeżu? W Dąbiu lub w Załomiu?

-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez t105n  49

mxk napisał(a):

> A gdzie Mieszkałeś na Prawobrzeżu? W Dąbiu lub w Załomiu?

Ul. Swojska, Osiedle Nad Rudzianką. Zwykle korzystałem z przystanku "Klęskowo nż", do centrum linia 54, powrót 54 lub 65, ewentualnie 71 do Słonecznego i z buta lub przesiadka na 66 lub 77.

-- Zima i śnieg nie zmieniają kwalifikacji drogi dla rowerów - to nadal nie jest chodnik, parking ani miejsce składowania hałd śniegu.

wysłane przez torwid  67

t105n napisał(a):

(...)

Czy przesiadka to naprawdę jakaś > niesamowita kara, żeby nie rzec: dopust boży?

Nie.

Wystarczy, że będzie > sensownie i mądrze zaplanowana, a pojazdy będą kursować z > rozsądną częstotliwością tak, że nawet jeśli nie zdążę, to > nie zmarnuje pół dnia oczekując na następny pojazd.

I "przy okazji" niech będą punktualne. Często zdarza mi się, że mam na przesiadkę 4-5 min., ale plan podróży można schować w buty, bo występują "nieprzewidziane okoliczności" i zamiast zgodnie z planem jechać za 2 zł dokasowuję potem, bo nie chce mi się kłócić z kontrolerami, pisać odwołań i tracić czasu. Bo zgodnie z procedurą muszą mnie spisać, wystawić kwita, a dopiero potem mogę dochodzić swoich praw i udowodnić, że jestem niewinny. Co więcej: zdarza się, że autobusy jadą raz wg. Municomu, raz wg tego nowego hiszpańskiego ulepszenia, a różnice w czasie na tej samej linii, obsługiwanej przez tę samą spółkę, dochodzą do 3-4 min. Więc weź tu coś zaplanuj, jak potem w ZDiTM zrobią odczyt i powiedzą Ci, że nie masz racji, bo oba pojazdy były wg komputera zgodnie z rozkładem.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez elewator991

Czy przesiadka to naprawdę jakaś > niesamowita kara, żeby nie rzec: dopust boży? Wystarczy, że będzie > sensownie i mądrze zaplanowana, a pojazdy będą kursować z > rozsądną częstotliwością tak, że nawet jeśli nie zdążę, to > nie zmarnuje pół dnia oczekując na następny pojazd.

Skoro ludzie wola płacić dwa razy więcej za bilety na pośpiechy to chyba znaczy, że cenią sobie: bezpośredniość i czas dojazdu. Po co na siłę kogoś uszczęśliwiać? Brak bezpośredniego połączenia mogę zrozumieć, jeżeli czas przejazdu wydłuży się o parę minut, ale jak ktoś wyskakuje z pomysłem, który spowoduje wydłużenie tego czasu o kilkanaście minut to nawet niebiosa dzisiaj zagrzmiały.

wysłane przez lukaszenko 16

elewator991 napisał(a):

> Skoro ludzie wola płacić dwa razy więcej za bilety na pośpiechy to > chyba znaczy, że cenią sobie: bezpośredniość i czas dojazdu. Po co > na siłę kogoś uszczęśliwiać? Brak bezpośredniego połączenia > mogę zrozumieć, jeżeli czas przejazdu wydłuży się o parę minut, > ale jak ktoś wyskakuje z pomysłem, który spowoduje wydłużenie tego > czasu o kilkanaście minut to nawet niebiosa dzisiaj zagrzmiały.

W takim razie mieszkańcom Bezrzecza czy Mierzyna też wciśnijmy pośpiechy. Może też chcą płacić 2x więcej ale mieć bezpośredni dojazd do centrum? Z takim myśleniem połowa linii w Szczecinie to powinny być pośpiechy i najlepiej wszystkie do centrum -.-"

wysłane przez mxk

lukaszenko napisał(a):

> W takim razie mieszkańcom Bezrzecza czy Mierzyna też wciśnijmy > pośpiechy. Może też chcą płacić 2x więcej ale mieć bezpośredni > dojazd do centrum? Z takim myśleniem połowa linii w Szczecinie to > powinny być pośpiechy i najlepiej wszystkie do centrum -.-"

Widzę, że liczby gryzą - porównaj ilość mieszkańców Dąbia+Załomia (co odbija się na wysyłanym taborze na C) do ilości mieszkańców Bezrzecza czy Mierzyna.

-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez lukaszenko 16

mxk napisał(a):

> Widzę, że liczby gryzą - porównaj ilość mieszkańców > Dąbia+Załomia (co odbija się na wysyłanym taborze na C) do ilości > mieszkańców Bezrzecza czy Mierzyna.

Nie zapominaj, że w drodze do centrum jest jeszcze Krzekowo, osiedle Zawadzkiego-Klonowica czy Pogodno.

wysłane przez mxk

lukaszenko napisał(a):

> Nie zapominaj, że w drodze do centrum jest jeszcze Krzekowo, osiedle > Zawadzkiego-Klonowica czy Pogodno.

... które w znakomitej większości mają tramwaj w odległości maks. 1,5 km (versus 5,25 km z Emilii Gierczak do tramwaju na Basenie Górniczym)...

-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez 333Wojtas333 15

lukaszenko napisał(a):

> 6. Zwiększenie częstotliwości linii 2 do 6 minut w > szczycie (potrzeba zastąpienia pośpiechów i ograniczenie > tłoku w pojazdach), reszta rozkładów na tej linii bez > zmian.

Trochę za dużo jak na dwójkę, zwłaszcza, że od Placu Rodła w kierunku Niebuszewa jedzie też dwunastka, która również kursuje co 6 minut w szczycie. Choć zgadzam się, że dwójka przyjmie na siebie sporo ludzi, gdyby pośpiechów zabrakło. Moim zdaniem lepiej by było utworzyć linię wspomagającą, która kursowałaby na trasie Turkusowa - Plac Rodła.

-- Czy mógłby pan zabrać nogi z siedzenia, czy też chce pan abyśmy znowu kupili starocie z Niemiec? :D

wysłane przez Glemp 0

Zapraszam na przejażdżkę 2 z Bramy Portowej na Niebuszewo w dowolny dzień roboczy w okolicach 14:30-16:30 :) Obecna częstotliwość już zapewnia znośne warunki podróży w szczycie tylko gdy pojawia się skład przegubowych Tatr, a przejęcie części pasażerów B jeszcze to pogorszy.

Przedłużenie czegoś z grupy 69/78/87 do centrum, co proponuje lukaszenko, nie jest głupie. Żeby się nie pokrywało z tramwajami, mniej stało w korku i stanowiło jakieś "urozmaicenie oferty przewozowej" można puścić z Manhattanu przez Staszica, ks. Salomei i Matejki do Pl. Rodła lub Pl. Żołnierza.

wysłane przez 333Wojtas333 15

Glemp napisał(a):

> Zapraszam na przejażdżkę 2 z Bramy Portowej na Niebuszewo w > dowolny dzień roboczy w okolicach 14:30-16:30 :) Obecna > częstotliwość już zapewnia znośne warunki podróży w > szczycie tylko gdy pojawia się skład przegubowych Tatr, a > przejęcie części pasażerów B jeszcze to pogorszy.

Prawdę powiedziawszy pisałem to z perspektywy Prawobrzeża. Gdyby doszło do jakiejś kolizji na Niebuszewie, lub źle zaparkowany samochód, co zdarza się w tamtych rejonach wówczas mielibyśmy zablokowanie ruchu pomiędzy Placem Rodła a Prawobrzeżem. Dlatego też uważam, że wprowadzenie dodatkowej linii, o której wcześniej wspomniałem miałoby sens.

A tak po za tym pomiędzy Bramą Portową a Niebuszewem kursuje jeszcze 3 i 10.

-- Czy mógłby pan zabrać nogi z siedzenia, czy też chce pan abyśmy znowu kupili starocie z Niemiec? :D

wysłane przez Glemp 0

333Wojtas333 napisał(a):

> Prawdę powiedziawszy pisałem to z perspektywy Prawobrzeża

A to racja, w kierunku Basenu Górniczego mało kiedy widzę zajętą większość miejsc siedzących. Rzeczywiście wolicie pośpiechy ;)

> Gdyby doszło do jakiejś kolizji na Niebuszewie, lub źle zaparkowany > samochód, co zdarza się w tamtych rejonach wówczas mielibyśmy > zablokowanie ruchu pomiędzy Placem Rodła a Prawobrzeżem.

Na prawobrzeże jeżdżą jeszcze 7 i 8.

> A tak po za tym pomiędzy Bramą Portową a Niebuszewem kursuje > jeszcze 3 i 10.

3 i 10 pasują mieszkańcom osiedli za Niebuszewem (Książąt, Arkońskie, Warszewo) mniej więcej tak jak mieszkańcom Bukowego czy Majowego podoba się projekt przesiadki z SST w polu na Turkusowej. Tyle, że Książąt czy Arkońskie leży o połowę bliżej od ww. osiedli prawobrzeża.

wysłane przez 333Wojtas333 15

Glemp napisał(a):

> A to racja, w kierunku Basenu Górniczego mało kiedy widzę zajętą > większość miejsc siedzących. Rzeczywiście wolicie pośpiechy ;)

Rano? To samo można powiedzieć o pośpiechach jadących z centrum na prawobrzeże. Po południu bywa różnie, a wynika to z tego, że niektórzy kończą lekcje/zajęcia/pracę o różnych godzinach. Rano większość jedzie do szkół/pracy na 8:00.

> Na prawobrzeże jeżdżą jeszcze 7 i 8.

Z Placu Rodła? Czytaj ze zrozumieniem.

> 3 i 10 pasują mieszkańcom osiedli za Niebuszewem (Książąt, > Arkońskie, Warszewo) mniej więcej tak jak mieszkańcom Bukowego czy > Majowego podoba się projekt przesiadki z SST w polu na Turkusowej. > Tyle, że Książąt czy Arkońskie leży o połowę bliżej od ww. > osiedli prawobrzeża.

Nie jestem zwolennikiem likwidacji linii pośpiesznych i również krzywo patrzę na przesiadkę na Turkusowej. Jako osoba, która mieszkała przy budowanej pętli, odpowiedz mi, gdzie znajdziesz w tamtych okolicach lepsze miejsce pod budowę pętli autobusowo-tramwajowej?

-- Czy mógłby pan zabrać nogi z siedzenia, czy też chce pan abyśmy znowu kupili starocie z Niemiec? :D

wysłane przez Glemp 0

333Wojtas333 napisał(a):

> Z Placu Rodła? Czytaj ze zrozumieniem.

Jak ktoś na placu Rodła w sytuacji gdy nie jedzie mu 2 zada sobie wysiłek porównywalny ze zrozumieniem przeze mnie Twojego postu, to dojdzie do wniosku, że nie jest to żadne zablokowanie ruchu na prawobrzeże. Są następujące wyjścia z tej sytuacji: - któryś z pospiesznych, - wspomniane przez Ciebie 3 lub 10 i przesiadka na 7/8 na Bramie Portowej, - jeśli nic nie jedzie ze strony Niebuszewa (w ciągu ostatnich kilku miesięcy pamiętam jeden raz z powodu wypadku na Odzieżowej), to do Bramy można podjechać 1 albo przejść się - wg ZDiTM jest to 830 metrów.   > Nie jestem zwolennikiem likwidacji linii pośpiesznych i również > krzywo patrzę na przesiadkę na Turkusowej. Jako osoba, która > mieszkała przy budowanej pętli, odpowiedz mi, gdzie znajdziesz w > tamtych okolicach lepsze miejsce pod budowę pętli > autobusowo-tramwajowej?

Nie mieszkam ani nie mieszkałem przy budowanej pętli na Turkusowej, ani nigdzie na prawobrzeżu. Dla uspokojenia sytuacji wiadomo, że najlepiej byłoby jak najszybciej dociągnąć SST chociaż do obecnej pętli Os. Słoneczne. Natomiast celem mojej wypowiedzi nie było wdawanie się w dyskusję która nic nie wniesie, tylko zwrócenie uwagi że mieszkańcy osiedli położonych 4-5 km od centrum, zmuszeni do przesiadek na Niebuszewie mają już gorszą komunikację od odległego o 10 km Słonecznego/Majowego/Bukowego. W tej sytuacji pozostawienie obecnej siatki i częstotliwości pośpiechów po wybudowaniu SST dla mnie byłoby bezsensownym dublowaniem połączeń autobusowych i tramwajowych, przed czym miasto skutecznie się opiera w przypadku żądań bezpośredniej linii zwykłej do centrum mieszkańców Arkońskiego czy Warszewa.

Na mój gust po wybudowaniu SST do Turkusowej do wycięcia jest conajmniej A przy równoczesnym przedłużeniu B do Bukowego, D i E do dyskusji w zależności od liczby pasażerów, do tego nowa siatka linii zwykłych z pętli na Turkusowej (tu i tam były już przecieki co i gdzie będzie jeździło).