Forum
Nówki już na zajezdni
wysłane przez PawlukBoss21
wysłane przez Sebek821 1
Kiedyś to było, teraz to nie ma.
wysłane przez tabor3377
wysłane przez Sebek821 1
-- "Pewne miejsca, faktycznie schodzą na psy. Wszystko się zepsuło."
Kiedyś to było, teraz to nie ma.
wysłane przez Piotr_B
> Pierwsze nówki pojazdy do ostatniej dostawy 2 SU10, 2 SU12 i > 10 SU18 dla SPAD i SPAK. > To świadczy o tym, że najbliższe nówki autobusy pojawią > się w ZS dopiero po dostawach nowych tramwajów czyli około > 2017 rok.
Fajnie, że przyjechały. Rozumiem, że w zamian już skasowano 2 Volva. Ale w Białymstoku też będzie w tym roku fajnie. Lada moment KZK ogłosi przetarg na 3 fabrycznie nowe przeguby, do tego KPK chce kupić w tym roku 5-6 nówek oraz miasto wreszcie ogłosi przetarg na nówki unijne, ale te przyjadą dopiero w przyszłym roku. Wybieram się gdzieś w kwietniu do Szczecina, to mam nadzieję na złapanie Waszych nowości.
wysłane przez PawlukBoss21
> Fajnie, że przyjechały. Rozumiem, że w zamian już skasowano > 2 Volva. Ale w Białymstoku też będzie w tym roku fajnie. > Lada moment KZK ogłosi przetarg na 3 fabrycznie nowe przeguby, > do tego KPK chce kupić w tym roku 5-6 nówek oraz miasto > wreszcie ogłosi przetarg na nówki unijne, ale te przyjadą > dopiero w przyszłym roku. Wybieram się gdzieś w kwietniu do > Szczecina, to mam nadzieję na złapanie Waszych nowości.
Tak. 2 Volva zostały wycofane już ze Szczecina tj 1555 i 1563. Domyślam się kolego Piotrze, że w Białymstoku będzie rozrzutność taborowa. KZK nie wiem co może kupić ( może nowe Lionsy ), KPK podejrzewam, że znów zdecyduje się na Mercedesy Citaro, a miasto znów wybierze Solarisy, które może już w postaci IV generacji, albo III z Euro VI ( coś jak nówki SPAK )
wysłane przez LagunaGrandtour 105
> Tak. 2 Volva zostały wycofane już ze Szczecina tj 1555 i 1563.
1555 stał na placu nietknięty 3 miesiące zanim zdjęli mu numery i tablice.
wysłane przez t105n 49
> To świadczy o tym, że najbliższe nówki autobusy pojawią > się w ZS dopiero po dostawach nowych tramwajów czyli około > 2017 rok.
Nie chciałbym się czepiać, ale skąd wyciągnąłeś takie wnioski, bo ja nie widzę absolutnie żadnego uzasadnienia dla Twojego mniemania? A dlaczego nie w 2016 r.?
wysłane przez Sebek821 1
> Skąd autor fotki ma info, że pojazdy dostaną numery #1591 > i #1592?
Kto pyta, nie błądzi ;)
Kiedyś to było, teraz to nie ma.
wysłane przez LagunaGrandtour 105
wysłane przez fan004 86
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez LagunaGrandtour 105
wysłane przez Jasiek 36
> Ciężko powiedzieć. Przyjechały nawet bez kasowników... > Dzisiaj zauważyłem, że GMV się chyba za nie zabrało.
To już mi ich żal, skoro GMV się za nie zabrało. Swoją drogą jeśli będą #1591 i 1592, to chyba SPAK nie będzie sprowadzał już MAN-ów z Goeteborga z 2005 roku, ponieważ w ten sposób zamykają sobie kontynuację numerów dla MAN-ów. No chyba, że ni stąd ni zowąd kolejne ewentualne MAN-y nagle dostaną numery #1550 itd.
wysłane przez jas59 ?
> > To już mi ich żal, skoro GMV się za nie zabrało.
Zgodnie z załącznikiem nr 7 do siwz, pkt 24 pozycja 4 - wykonanie instalacji potrzebnej do zamontowania urządzeń Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską określonych w załączniku nr 9 do siwz. Przygotowanie miejsc montażu do uzgodnienia z Zamawiającym.
Mam nadzieję, że GMV nic nie "spieprzy", bo ma już przygotowaną infrastrukturę do montażu swoich urządzeń.
-- cogito ergo sum
cogito ergo sum
wysłane przez Luke_Police 163
> Zgodnie z załącznikiem nr 7 do siwz, pkt 24 pozycja 4 - > wykonanie instalacji potrzebnej do zamontowania urządzeń > Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską określonych > w załączniku nr 9 do siwz. Przygotowanie miejsc montażu do > uzgodnienia z Zamawiającym. > > Mam nadzieję, że GMV nic nie "spieprzy", bo ma już przygotowaną > infrastrukturę do montażu swoich urządzeń.
Również SPPK w niedawno ogłoszonym przetargu na 3 nowe autobusy zawarło zapisy o przygotowaniu i rozprowadzeniu instalacji pod urządzenia GMV. Dobrze, że tak robią, bo rozbieranie fabrycznie nowych autobusów po to by poprowadzić wiązki jest mocno nie na miejscu.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez jas59 ?
> > Również SPPK w niedawno ogłoszonym przetargu na 3 nowe autobusy > zawarło zapisy o przygotowaniu i rozprowadzeniu instalacji pod > urządzenia GMV.
Nie wiem, czy zwróciliście uwagę na fakt, że spółki autobusowe w dalszym ciągu w specyfikacjach przetargowych umieszczają montaż autokomputerów SRG 3000 (SPAK) i SRG 4000 (SPPK), kasowników i innych urządzeń produkcji PZI "Taran" z Mielca współpracujących z system Municom. Jest to zastanawiające. Jak dla mnie, jest to nadmiar szczęścia, kiedy na pokładach autobusów jest tyle urządzeń, które nie współgrają ze sobą i zużywają ogromną ilość energii do zasilenia ich. Czyżby spółki nie wierzyły w budowany od dawna CSZK w wykonaniu GMV.
-- cogito ergo sum
cogito ergo sum
wysłane przez Luke_Police 163
> Nie wiem, czy zwróciliście uwagę na fakt, że spółki autobusowe w > dalszym ciągu w specyfikacjach przetargowych umieszczają montaż > autokomputerów SRG 3000 (SPAK) i SRG 4000 (SPPK), kasowników i innych > urządzeń produkcji PZI "Taran" z Mielca współpracujących z system > Municom. Jest to zastanawiające. Jak dla mnie, jest to nadmiar > szczęścia, kiedy na pokładach autobusów jest tyle urządzeń, > które nie współgrają ze sobą i zużywają ogromną ilość energii > do zasilenia ich. Czyżby spółki nie wierzyły w budowany od dawna > CSZK w wykonaniu GMV.
Przede wszystkim autokomputery produkcji R&G z Mielca są potrzebne do sterowania wyświetlaczami informacji pasażerskiej (tablice czołowe, boczne i tylne), których urządzenia GMV nigdy nie obsłużą. Bilety papierowe też wciąż obowiązują, więc jakieś klasyczne kasowniki na pokładzie autobusu będą niezbędne. A skoro wciąż używa się elektronicznych raportów z jazdy, to takie urządzenia jak moduł drogi oraz podzespoły umożliwiające komunikację z komputerem PWI również są zamawiane. Nie wiem tylko po co w SPPK zamawiają wciąż moduły zapowiedzi przystankowych, skoro i tak nie potrafią ich zaprogramować, a nowe urządzenia GMV miały rzekomo przejąć funkcję zapowiadania przystanków...
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez Jasiek 36
> Nie wiem tylko po co w SPPK zamawiają wciąż > moduły zapowiedzi przystankowych, skoro i tak nie potrafią ich > zaprogramować, a nowe urządzenia GMV miały rzekomo przejąć > funkcję zapowiadania przystanków...
To lepiej niech nie przejmują.
wysłane przez wsad123 6
> Przede wszystkim autokomputery produkcji R&G z Mielca są potrzebne do > sterowania wyświetlaczami informacji pasażerskiej (tablice czołowe, > boczne i tylne), których urządzenia GMV nigdy nie obsłużą. Bilety > papierowe też wciąż obowiązują, więc jakieś klasyczne kasowniki > na pokładzie autobusu będą niezbędne.
Jeśli chodzi o SPAK to wyświetlacze obsługuje Pixel, a i kasowniki można podpiąć pod ich sterowniki tak jak to ma miejsce w wielu wozach z Dąbia. W oprogramowaniu Pixelowskim można wgrać także rozkłady jazdy, co zastępuje kolejną ważną funkcję SRG3000. KPP-2 też może tworzyć raporty, od razu przesyłając je do bazy w zajezdni. Niepotrzebne wydawanie pieniędzy na systemy o dublujących się możliwościach.
wysłane przez Luke_Police 163
> Jeśli chodzi o SPAK to wyświetlacze obsługuje Pixel, a i kasowniki > można podpiąć pod ich sterowniki tak jak to ma miejsce w wielu > wozach z Dąbia. W oprogramowaniu Pixelowskim można wgrać także > rozkłady jazdy, co zastępuje kolejną ważną funkcję SRG3000.
To jest oczywiste, te dwie platformy (R&G i Pixel) mają podobne analogiczne możliwości i w autobusach stosuje się tylko jedną z nich. SPPK pozostaje wierne R&G, zaś SPAK woli Pixela.
> KPP-2 > też może tworzyć raporty, od razu przesyłając je do bazy w > zajezdni. Niepotrzebne wydawanie pieniędzy na systemy o dublujących > się możliwościach.
Jak dla mnie to cały ten system elektronicznego biletu jest jakimś wielkim nieporozumieniem (wciąż nie działa, a miał ruszyć w sierpniu 2014). Moim zdaniem w pojazdach komunikacji miejskiej należało by pozostać przy obecnych platformach (Pixel lub R&G) i jedynie wymienić kasowniki na dwusystemowe (obsługujące bilety papierowe i elektroniczne karty zbliżeniowe). Wówczas nie byłoby konieczności ciągnąć nowej instalacji, wykorzystana zostałaby instalacja już istniejąca w pojazdach i pobór prądu nie byłby znacząco większy, niż jest obecnie, kiedy w pojazdach funkcjonują dwie odrębne częściowo powielające się platformy systemu informacji pasażerskiej, obsługi kasowników i generowania raportów z jazdy. Po uruchomieniu elektronicznego biletu można było zacząć stopniowo dokładać elektroniczne termometry, biletomaty, fotokomórki liczące pasażerów i moduły GPS, które przecież też istnieją w ofercie producentów z Bydgoszczy i Mielca. Specyfikację przetargu na ten cały GMV najwyraźniej tworzyła osoba nie mająca wiedzy na temat tego, co już było obecne w pojazdach komunikacji miejskiej. Można było wymagać kompatybilności z istniejącymi urządzeniami i w ten sposób zaoszczędzić koszty poprzez niezamawianie powielających się urządzeń. Ale skoro kasę daje Unia, to kto by się tym przejmował, że w pojazdach buduje się nowe platformy informatyczne od podstaw...
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez Mareczek 5
> Moim zdaniem w pojazdach komunikacji miejskiej > należało by pozostać przy obecnych platformach (Pixel lub R&G) i > jedynie wymienić kasowniki na dwusystemowe (obsługujące bilety > papierowe i elektroniczne karty zbliżeniowe). Wówczas nie byłoby > konieczności ciągnąć nowej instalacji, wykorzystana zostałaby > instalacja już istniejąca w pojazdach i pobór prądu nie byłby > znacząco większy, niż jest obecnie
Moim zdaniem by tak było gdyby wygrał Mielec. Nawet nie wystartowali do przetargu na II etap.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez t105n 49
> Jak dla mnie to cały ten system elektronicznego biletu jest jakimś > wielkim nieporozumieniem (wciąż nie działa, a miał ruszyć w > sierpniu 2014).
Dlatego zamierzam nadal kasować papierowe bilety, a o elektronicznym pomyślę dopiero wtedy, gdy zostanie wyleczony z chorób wieku dziecięcego.
wysłane przez man1995 55
> Dlatego zamierzam nadal kasować papierowe bilety, a o elektronicznym > pomyślę dopiero wtedy, gdy zostanie wyleczony z chorób wieku > dziecięcego.
A ja zacznę korzystać z elektronicznego jak wywalą GMV i dadzą coś co zadziała. :P
wysłane przez paki
> Dlatego zamierzam nadal kasować papierowe bilety, a o elektronicznym > pomyślę dopiero wtedy, gdy zostanie wyleczony z chorób wieku > dziecięcego.
Dla mnie jest to ogromna kasa wyrzucona w błoto. Chcesz zlokalizować autobus, to słyszysz: "Wg systemu najbliższy jest TU, ale może jest jakiś jeszcze bliższy bez GPS", po bilet okresowy i tak muszę udać się do kasy, tablice pokazują, co chcą (nawet aktualna godzina na niektórych się nie zgadza), o "jakości" instalacji systemu nie wspominając.
-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez t105n 49
> tablice pokazują, co chcą (nawet aktualna godzina na > niektórych się nie zgadza),
Jedna rzecz nie podoba mi się w tego rodzaju systemach: pokazują czasy odjazdów najbliższych pojazdów, często tej samej linii, a nie wszystkich linii. Na przykład dziś, gdy wracałem z pracy, na tablicy na przystanku "Rugiańska" pokazane były 2 odjazdy linii 57 i 2 linii 69. A ja chciałbym wiedzieć, o której będzie 68 i 80. Tego z tablicy się nie dowiem tak długo, jak długo przed autobusami tych linii będzie nadjeżdżać stadko innych.
wysłane przez wsad123 6
> Na przykład dziś, gdy wracałem z pracy, na tablicy > na przystanku "Rugiańska"
Pasterska ;)
wysłane przez t105n 49
> Pasterska ;)
Jasne, że tak! Proszę o łagodny wymiar kary za takie koszmarne pomyłki. ;-) Przemęczenie.
wysłane przez Luke_Police 163
> Dlatego zamierzam nadal kasować papierowe bilety, a o elektronicznym > pomyślę dopiero wtedy, gdy zostanie wyleczony z chorób wieku > dziecięcego.
I słusznie. Taka ciekawostka z dziś: autobus #779, linia 58, a na kasowniku GMV zaobserwować można było następujące informacje: "linia 107, kierunek: Osiedle Chemik. Przystanek: Zagórskiego". Wyświetlany przystanek nie zmieniał się w miarę dalszej jazdy autobusu. Ciekawe jak naliczyłoby koszt przejazdu w przypadku zbliżenia elektronicznego biletu... Co jakiś czas widuję na kasownikach GMV w autobusach tego typu sprzeczne informacje ze stanem rzeczywistym.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez wsad123 6
> I słusznie. Taka ciekawostka z dziś: autobus #779, linia 58, a na > kasowniku GMV zaobserwować można było następujące informacje: > "linia 107, kierunek: Osiedle Chemik. Przystanek: Zagórskiego". > Wyświetlany przystanek nie zmieniał się w miarę dalszej jazdy > autobusu. Ciekawe jak naliczyłoby koszt przejazdu w przypadku > zbliżenia elektronicznego biletu... Co jakiś czas widuję na > kasownikach GMV w autobusach tego typu sprzeczne informacje ze stanem > rzeczywistym.
Dzisiaj w 1448 na 57/4 akurat kasowniki działały dobrze, przystanki zmieniały się razem z wjazdem na zatoczkę. Niedawno w jednej z gazet pojawił się artykuł o skrzypiących biletomatach, a wczoraj miałem wątpliwą przyjemność jechać 1206, w którym zamontowano biletomat i elektroniczny termometr. I właśnie z tym ekranem jest problem. Teraz to on niemiłosiernie trzepie, uderza i hałasuje. Przejechanie kilku przystanków już było męczące, współczuję kierowcy, który musi w tym hałasie wytrzymać pół dnia. To też nie znaczy, że wszystkie ekrany tak hałasują, bo we wspomnianym 1448 wszystko jest w porządku.
wysłane przez LagunaGrandtour 105
> I słusznie. Taka ciekawostka z dziś: autobus #779, linia 58, a na > kasowniku GMV zaobserwować można było następujące informacje: > "linia 107, kierunek: Osiedle Chemik. Przystanek: Zagórskiego". > Wyświetlany przystanek nie zmieniał się w miarę dalszej jazdy > autobusu. Ciekawe jak naliczyłoby koszt przejazdu w przypadku > zbliżenia elektronicznego biletu... Co jakiś czas widuję na > kasownikach GMV w autobusach tego typu sprzeczne informacje ze stanem > rzeczywistym.
W bodajże piątek(?) jechałem 1150 na 53 i wszystko działało dobrze. Przystanki na kasownikach nie miały już numerów, wyżej było wyświetlane "Kierunek: Pomorzany Dobrzyńska" a nad tym "LINIA: 53". Więc wszystko tak jak powinno ostatecznie być ;)
Dzisiaj rano przez kilka minut obserwowałem tablicę na Wernyhory (autobusową). Czasy o dziwo były pokazywane w czasie rzeczywistym, wóz podjeżdżał to pojawiało się strzałki. Mój autobus się spóźniał a czas przyjazdu rzeczywistego pokazało niemal idealnie.
wysłane przez wolvo1565 24
> W bodajże piątek(?) jechałem 1150 na 53 i wszystko działało > dobrze. Przystanki na kasownikach nie miały już numerów, wyżej > było wyświetlane "Kierunek: Pomorzany Dobrzyńska" a nad tym "LINIA: > 53". Więc wszystko tak jak powinno ostatecznie być ;)
To w piątek było ;) bo wtedy w większości pojazdów, działały perfekcyjnie kasowniki GMV :D co Mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło a widziałem to m.in. w wozach #2551, #1109, #1062, #2056, #2882.
W ramach ciekawostki, dzisiaj w #1297 na 67, kasowniki GMV pokazywały linię 75 :D
wysłane przez t105n 49
> W ramach ciekawostki, dzisiaj w #1297 na 67, kasowniki GMV pokazywały > linię 75 :D
W ramach kolejnej ciekawostki: z przystanku "Pasterska" wyparowała linia 69. Tablica pokazuje tylko 57, 68, 80 i 82.
wysłane przez lhb178 19
> I słusznie. Taka ciekawostka z dziś: autobus #779, linia 58, a na > kasowniku GMV zaobserwować można było następujące informacje: > "linia 107, kierunek: Osiedle Chemik. Przystanek: Zagórskiego".
Przecież to nie jest jeszcze uruchomione... Na 1/9 na przykład bardzo często można spotkać trasę Głębokie - Potulicka. A coraz częściej widzi się już pokazujące prawidłowo wariant i przystanki (np. dzisiaj 74/2).
wysłane przez Luke_Police 163
> Przecież to nie jest jeszcze uruchomione...
A w ogóle będzie? Są jeszcze w spółkach autobusy bez kasowników GMV.
> Na 1/9 na przykład bardzo > często można spotkać trasę Głębokie - Potulicka.
W takim razie powinno wyświetlać komunikat o teście systemu, zamiast dezinformować pasażerów.
> A coraz > częściej widzi się już pokazujące prawidłowo wariant i przystanki > (np. dzisiaj 74/2).
Zdarzają się takie przypadki, ale równie często widzę w autobusach czarne ekrany w kasownikach GMV lub błędne informacje.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez lhb178 19
> > Przecież to nie jest jeszcze uruchomione... > > A w ogóle będzie?
Musi :P
wysłane przez Mareczek 5
> Przecież to nie jest jeszcze uruchomione... Na 1/9 na przykład bardzo > często można spotkać trasę Głębokie - Potulicka. A coraz > częściej widzi się już pokazujące prawidłowo wariant i przystanki > (np. dzisiaj 74/2).
Na 12 dalej zapowiada "Następny przystanek: nieczynny"?
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez man 128
> Na 12 dalej zapowiada "Następny przystanek: nieczynny"?
A zapowiadało tak?
wysłane przez wolvo1565 24
> Mareczek napisał(a):
> > Na 12 dalej zapowiada "Następny przystanek: nieczynny"? > > A zapowiadało tak?
Zapowiadało tak przystanki "Odzieżowa" i "Kołłątaja" ;) również na kasownikach GMV nie były wgrane te przystanki. Na razie, jeszcze nie trafiłem aby zostało to poprawione w zapowiedziach GMV :D o ile jeszcze gdzieś działają.
wysłane przez jas59 ?
> > Przede wszystkim autokomputery produkcji R&G z Mielca są potrzebne do > sterowania wyświetlaczami informacji pasażerskiej (tablice czołowe, > boczne i tylne).
To wszystkim jest wiadomym. Chodziło mi o to, że po wdrożeniu CSZK i oddaniu go do użytku, miały zniknąć wszystkie nie związane z systemem urządzenia, tak aby nie dublowały się. Zakładano, że system ten przejmie wszystkie funkcje z poprzednich systemów i urządzeń (R&G i Pixela). No, ale założenia były piękne.
-- cogito ergo sum
cogito ergo sum
wysłane przez Jasiek 36
> Zakładano, że > system ten przejmie wszystkie funkcje z poprzednich systemów i > urządzeń (R&G i Pixela). No, ale założenia były piękne.
Jeżeli to coś nie może podołać swoim urządzeniom, to jak ma podołać jeszcze innym?
wysłane przez man1995 55
> Jeżeli to coś nie może podołać swoim urządzeniom, to jak ma > podołać jeszcze innym?
Idealnie to podsumowales.
wysłane przez man1995 55
> Kiedy wyjadą na linie? Dopiero po wprowadzeniu systemu GMV?
Jak po wprowadzeniu to znaczy ze nigdy. :)
wysłane przez Jasiek 36
> Jak po wprowadzeniu to znaczy ze nigdy. :)
Dobre. :D