Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Nówki już na zajezdni
wysłane przez Luke_Police 163
wsad123 napisał(a):
> Jeśli chodzi o SPAK to wyświetlacze obsługuje Pixel, a i kasowniki > można podpiąć pod ich sterowniki tak jak to ma miejsce w wielu > wozach z Dąbia. W oprogramowaniu Pixelowskim można wgrać także > rozkłady jazdy, co zastępuje kolejną ważną funkcję SRG3000.
To jest oczywiste, te dwie platformy (R&G i Pixel) mają podobne analogiczne możliwości i w autobusach stosuje się tylko jedną z nich. SPPK pozostaje wierne R&G, zaś SPAK woli Pixela.
> KPP-2 > też może tworzyć raporty, od razu przesyłając je do bazy w > zajezdni. Niepotrzebne wydawanie pieniędzy na systemy o dublujących > się możliwościach.
Jak dla mnie to cały ten system elektronicznego biletu jest jakimś wielkim nieporozumieniem (wciąż nie działa, a miał ruszyć w sierpniu 2014). Moim zdaniem w pojazdach komunikacji miejskiej należało by pozostać przy obecnych platformach (Pixel lub R&G) i jedynie wymienić kasowniki na dwusystemowe (obsługujące bilety papierowe i elektroniczne karty zbliżeniowe). Wówczas nie byłoby konieczności ciągnąć nowej instalacji, wykorzystana zostałaby instalacja już istniejąca w pojazdach i pobór prądu nie byłby znacząco większy, niż jest obecnie, kiedy w pojazdach funkcjonują dwie odrębne częściowo powielające się platformy systemu informacji pasażerskiej, obsługi kasowników i generowania raportów z jazdy. Po uruchomieniu elektronicznego biletu można było zacząć stopniowo dokładać elektroniczne termometry, biletomaty, fotokomórki liczące pasażerów i moduły GPS, które przecież też istnieją w ofercie producentów z Bydgoszczy i Mielca. Specyfikację przetargu na ten cały GMV najwyraźniej tworzyła osoba nie mająca wiedzy na temat tego, co już było obecne w pojazdach komunikacji miejskiej. Można było wymagać kompatybilności z istniejącymi urządzeniami i w ten sposób zaoszczędzić koszty poprzez niezamawianie powielających się urządzeń. Ale skoro kasę daje Unia, to kto by się tym przejmował, że w pojazdach buduje się nowe platformy informatyczne od podstaw...
-- Technik serwisu :)
> Jeśli chodzi o SPAK to wyświetlacze obsługuje Pixel, a i kasowniki > można podpiąć pod ich sterowniki tak jak to ma miejsce w wielu > wozach z Dąbia. W oprogramowaniu Pixelowskim można wgrać także > rozkłady jazdy, co zastępuje kolejną ważną funkcję SRG3000.
To jest oczywiste, te dwie platformy (R&G i Pixel) mają podobne analogiczne możliwości i w autobusach stosuje się tylko jedną z nich. SPPK pozostaje wierne R&G, zaś SPAK woli Pixela.
> KPP-2 > też może tworzyć raporty, od razu przesyłając je do bazy w > zajezdni. Niepotrzebne wydawanie pieniędzy na systemy o dublujących > się możliwościach.
Jak dla mnie to cały ten system elektronicznego biletu jest jakimś wielkim nieporozumieniem (wciąż nie działa, a miał ruszyć w sierpniu 2014). Moim zdaniem w pojazdach komunikacji miejskiej należało by pozostać przy obecnych platformach (Pixel lub R&G) i jedynie wymienić kasowniki na dwusystemowe (obsługujące bilety papierowe i elektroniczne karty zbliżeniowe). Wówczas nie byłoby konieczności ciągnąć nowej instalacji, wykorzystana zostałaby instalacja już istniejąca w pojazdach i pobór prądu nie byłby znacząco większy, niż jest obecnie, kiedy w pojazdach funkcjonują dwie odrębne częściowo powielające się platformy systemu informacji pasażerskiej, obsługi kasowników i generowania raportów z jazdy. Po uruchomieniu elektronicznego biletu można było zacząć stopniowo dokładać elektroniczne termometry, biletomaty, fotokomórki liczące pasażerów i moduły GPS, które przecież też istnieją w ofercie producentów z Bydgoszczy i Mielca. Specyfikację przetargu na ten cały GMV najwyraźniej tworzyła osoba nie mająca wiedzy na temat tego, co już było obecne w pojazdach komunikacji miejskiej. Można było wymagać kompatybilności z istniejącymi urządzeniami i w ten sposób zaoszczędzić koszty poprzez niezamawianie powielających się urządzeń. Ale skoro kasę daje Unia, to kto by się tym przejmował, że w pojazdach buduje się nowe platformy informatyczne od podstaw...
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)