Forum
Pechowa niedziela dla 2060
wysłane przez Mar321 0
wysłane przez Mar321 0
wysłane przez MlodyS53 78
> Głupio odpowiadać sobie na post, ale nasunęły mi się > pytania. > Czy takie wygięcie przeguba mieści się w zakresie > dopuszczalnym dla konstrukcji, czy wiąże się z > nieodwracalnymi uszkodzeniami mechanicznymi? Jeżeli tak, > jakimi? I czy taki stam rozumie się poprzez pojawiające się > czasami określenie potoczne "stał złamany"?
Śmiem twierdzić z własnego doświadczenia, że da się bardziej. Stwierdzenie "złamany" określa stan podobny do tego na zdjęciu. Jednak "moc" złamania zależna jest od konkretnego pojazdu. W jednym nastąpi szybciej w innym później.
--
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Luke_Police 163
> Śmiem twierdzić z własnego doświadczenia, że da się > bardziej. Stwierdzenie "złamany" określa stan podobny do tego > na zdjęciu. Jednak "moc" złamania zależna jest od konkretnego > pojazdu. W jednym nastąpi szybciej w innym później.
W nowoczesnych autobusach przegubowych duży kąt skrętu na obrotnicy przegubu wiąże się z ograniczeniem mocy silnika. Im bardziej złamie się wóz, tym większy jest stopień ograniczenia mocy. Powyżej pewnego krytycznego kąta następuje całkowite odcięcie mocy i wtedy już tylko zewnętrznym holownikiem można ruszyć autobus z miejsca. Poszczególne kąty graniczne zależne są od konkretnego modelu autobusu i budowy przegubu. Szczególnie niebezpieczne jest łamanie się autobusów na śliskiej nawierzchni, może to spowodować np. kolizję z pojazdem jadącym z przeciwka.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez Piotr_B
>> > W nowoczesnych autobusach przegubowych duży kąt skrętu na > obrotnicy przegubu wiąże się z ograniczeniem mocy silnika. Im > bardziej złamie się wóz, tym większy jest stopień ograniczenia > mocy. Powyżej pewnego krytycznego kąta następuje całkowite > odcięcie mocy i wtedy już tylko zewnętrznym holownikiem można > ruszyć autobus z miejsca. Poszczególne kąty graniczne zależne > są od konkretnego modelu autobusu i budowy przegubu. Szczególnie > niebezpieczne jest łamanie się autobusów na śliskiej > nawierzchni, może to spowodować np. kolizję z pojazdem jadącym > z przeciwka.
Zależy od oprogramowania. U nas w pierwszej partii Solarisów z początku blokowało już podczas wyjazdu z zatoki. Wyjeżdżasz, a tu siup i stoi.