Forum

Pojeździ więcej powietrza

Z powodu braków taborowych w wagonach solowych, na 7/2 kursuje dziś skład Tatr KT4Dt 151+152, natomiast na 9/4 – 154+155.

wysłane przez man 128

A nie można ich rozłączyć? :P
Wtedy będą cztery solówki zamiast dwóch długich. Można to zrobić szczególnie teraz, kiedy frekwencja w KM bardzo się zmniejszyła ze względu na koronawirusa.

wysłane przez MlodyS53 78

man napisał(a):
A nie można ich rozłączyć? :P
Wtedy będą cztery solówki zamiast dwóch długich. Można to zrobić szczególnie teraz, kiedy frekwencja w KM bardzo się zmniejszyła ze względu na koronawirusa.

Spięcie składu i jego odpowiednia kalibracja zajmuje trochę czasu. Lepiej przeznaczyć ten czas na naprawy.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Pepe 235

MlodyS53 napisał(a):
Spięcie składu i jego odpowiednia kalibracja zajmuje trochę czasu. Lepiej przeznaczyć ten czas na naprawy.

Poza tym to że w weekend nie jeździ prawie nikt, nie oznacza iż te składy nie przydadzą się jutro. Rozpinanie na dwa dni, przy obecnym stanie kadr byłoby totalną głupotą.

Należy zadać pytanie: jak kompletne są drugie wagony w składach. Przy 152 nie ma problemu, ale przy 155 odpowiedź nie jest oczywista.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez kasper1 50

A co do stanu kadry, to nadal jest źle z liczbą motorniczych w TS-ach?

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez 333Wojtas333 15

kasper1 napisał(a):
A co do stanu kadry, to nadal jest źle z liczbą motorniczych w TS-ach?

Na początku miesiąca na kilku portalach internetowych były ogłoszenia o pracę na motorniczego w TS.

wysłane przez Waszka 80

333Wojtas333 napisał(a):
Na początku miesiąca na kilku portalach internetowych były ogłoszenia o pracę na motorniczego w TS.

Czyli dobrze na pewno nie jest, szczególnie w tym okresie, kiedy (jak się domyślam) wiele pracowników idzie na zwolnienia.

@opowiesciwobiektywie

wysłane przez Pepe 235

Waszka napisał(a):
Czyli dobrze na pewno nie jest, szczególnie w tym okresie, kiedy (jak się domyślam) wiele pracowników idzie na zwolnienia.

Nie ma w tej chwili żadnego problemu z realizacją zadań, ale nawet krótkiej ławki rezerwowych także nie ma. Ogłoszenia o kursach są i będą, do tego musimy się przyzwyczaić.

wysłane przez 333Wojtas333 15

Pepe napisał(a):
Nie ma w tej chwili żadnego problemu z realizacją zadań, ale nawet krótkiej ławki rezerwowych także nie ma. Ogłoszenia o kursach są i będą, do tego musimy się przyzwyczaić.

Chętni do pracy by się znaleźli, tylko podejrzewam, że kwestią sporną są tutaj wynagrodzenia. Tym bardziej, że jest okres cięć w komunikacji niezależny od koronawirusa.

wysłane przez Pepe 235

333Wojtas333 napisał(a):
Chętni do pracy by się znaleźli, tylko podejrzewam, że kwestią sporną są tutaj wynagrodzenia. Tym bardziej, że jest okres cięć w komunikacji niezależny od koronawirusa.

Tramwaje akurat są w takiej sytuacji, że cięcia ich jeszcze nie dotknęły, mam nadzieję że tak pozostanie jak najdłużej. Dodatkowo w jakiejś tam perspektywie zapewne liczba zadań minimalnie się zwiększy. A koronowirus, no cóż - to dla wszystkich nowa sytuacja. Najgorsze że nieznana pod względem długości.

wysłane przez MlodyS53 78

Pepe napisał(a):
Tramwaje akurat są w takiej sytuacji, że cięcia ich jeszcze nie dotknęły, mam nadzieję że tak pozostanie jak najdłużej. Dodatkowo w jakiejś tam perspektywie zapewne liczba zadań minimalnie się zwiększy. A koronowirus, no cóż - to dla wszystkich nowa sytuacja. Najgorsze że nieznana pod względem długości.

Akurat cięcia za wiele złego by nie zrobiły.
Część linii ma naprawdę zbyt częste kursy np. w niedzielę.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez kasper1 50

MlodyS53 napisał(a):
Akurat cięcia za wiele złego by nie zrobiły.
Część linii ma naprawdę zbyt częste kursy np. w niedzielę.

Szczecin powinien pójść tokiem Łodzi i Poznania - zmniejszenie częstotliwości na liniach tramwajowych z 12-minutowej w niedziele do 20-24 minutowej.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.

wysłane przez MQ ?

kasper1 napisał(a):
Szczecin powinien pójść tokiem Łodzi i Poznania - zmniejszenie częstotliwości na liniach tramwajowych z 12-minutowej w niedziele do 20-24 minutowej.

Mhm, a w Twojej stopce czytamy „Stop cięciom w komunikacji miejskiej!”.

wysłane przez Wojtek 24

MQ napisał(a):
Mhm, a w Twojej stopce czytamy „Stop cięciom w komunikacji miejskiej!”.

Niech sobie dopisze jeszcze "... na liniach z których korzystam". Chyba o to bardziej chodzi.

wysłane przez Waszka 80

kasper1 napisał(a):
Szczecin powinien pójść tokiem Łodzi i Poznania - zmniejszenie częstotliwości na liniach tramwajowych z 12-minutowej w niedziele do 20-24 minutowej.

Szczególnie nie rozumiem tramwaju na Prawobrzeże co 4 minuty, w międzyszczycie (g. 9-13). Czy naprawdę jest taki ruch, żeby co 4 minuty jeździł Swing albo podwójna katówka?

@opowiesciwobiektywie

wysłane przez Wojtek 24

Waszka napisał(a):
Szczególnie nie rozumiem tramwaju na Prawobrzeże co 4 minuty, w międzyszczycie (g. 9-13). Czy naprawdę jest taki ruch, żeby co 4 minuty jeździł Swing albo podwójna katówka?

A jak już będą cięcia to wtedy wielki lament i płacz, że ZDiTM nie zachęca do korzystania z KM.

wysłane przez Mar321 0

Pepe napisał(a):
Nie ma w tej chwili żadnego problemu z realizacją zadań, ale nawet krótkiej ławki rezerwowych także nie ma. Ogłoszenia o kursach są i będą, do tego musimy się przyzwyczaić.

A dałoby się uciągnąć 7 co 6 minut w szczycie jak dawniej?

wysłane przez Pepe 235

Mar321 napisał(a):
A dałoby się uciągnąć 7 co 6 minut w szczycie jak dawniej?

7 dodatkowych brygad w szczycie? A w życiu. Ani sprawnego taboru, ani tylu prowadzących.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Waszka 80

Pepe napisał(a):
7 dodatkowych brygad w szczycie? A w życiu. Ani sprawnego taboru, ani tylu prowadzących.

Ani takiej potrzeby. Na Krzekowo masz jeszcze "piątkę" co 12 minut i "czwórkę" co 24 minuty, a na Prawobrzeże tramwaj jeździ co 4 minuty.

@opowiesciwobiektywie
Waszka napisał(a):
na Prawobrzeże tramwaj jeździ co 4 minuty.

Z Bramy Portowej? Pamiętaj, że nie dla wszystkich pasażerów z Prawobrzeża codzienna podróż do pracy/szkoły kończy się w ścisłym centrum.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Waszka 80

Pomeranianek napisał(a):
Z Bramy Portowej? Pamiętaj, że nie dla wszystkich pasażerów z Prawobrzeża codzienna podróż do pracy/szkoły kończy się w ścisłym centrum.

Każdy z nas chciałby mieć dobre i częste połączenie z miejsca zamieszkania do miejsca pracy. Pasażerów na trasie Krzekowo/Pogodno - Prawobrzeże raczej dużo nie ma. Baa, jestem przekonany, że "siódemka" będzie jedną z pierwszych linii, w których nastąpią cięcia. Oby tylko moje przepuszczenia się nie utwierdziły. Jeżeli już mają zwiększyć częstotliwość jakiejś linii tramwajowej, stawiam na "dwójkę". Przy (i w okolicach) al. Wyzwolenia znajduje się bardzo wiele szkół ponadpodstawowych, do których codziennie dojeżdżają uczniowie.

@opowiesciwobiektywie

wysłane przez Michal 2

Waszka napisał(a):
Każdy z nas chciałby mieć dobre i częste połączenie z miejsca zamieszkania do miejsca pracy. Pasażerów na trasie Krzekowo/Pogodno - Prawobrzeże raczej dużo nie ma. Baa, jestem przekonany, że "siódemka" będzie jedną z pierwszych linii, w których nastąpią cięcia. Oby tylko moje przepuszczenia się nie utwierdziły. Jeżeli już mają zwiększyć częstotliwość jakiejś linii tramwajowej, stawiam na "dwójkę". Przy (i w okolicach) al. Wyzwolenia znajduje się bardzo wiele szkół ponadpodstawowych, do których codziennie dojeżdżają uczniowie.

2 dawno, dawno temu straciła swoje szczytowe brygady i raczej nie wróżę, żeby to się zmieniło. Z nostalgią przypominam sobie 2 co 6 minut przez cały dzień gdzieś do 19.00 na trasie Dw. Niebuszewo - Dworcowa. :)

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Waszka 80

Michal napisał(a):
2 dawno, dawno temu straciła swoje szczytowe brygady i raczej nie wróżę, żeby to się zmieniło. Z nostalgią przypominam sobie 2 co 6 minut przez cały dzień gdzieś do 19.00 na trasie Dw. Niebuszewo - Dworcowa. :)

Również nie widzę powrotu tak częstych kursów, ale jeżeli już były takie plany, to "dwójka" byłaby najrozsądniejszym pomysłem.

@opowiesciwobiektywie

wysłane przez 333Wojtas333 15

Waszka napisał(a):
Również nie widzę powrotu tak częstych kursów, ale jeżeli już były takie plany, to "dwójka" byłaby najrozsądniejszym pomysłem.

Masz jeszcze równoległe linie pospieszne, w tym B, która w większości pokrywa się z trasą "dwójki".

wysłane przez Waszka 80

333Wojtas333 napisał(a):
Masz jeszcze równoległe linie pospieszne, w tym B, która w większości pokrywa się z trasą "dwójki".

No tak, ale pamiętajmy o podwójnej taryfie dla "pośpiechów", przy których codzienne podróże naprawdę różnią się kwotą. Poza tym, w ostatnich latach, ZDiTM najwyraźniej dąży do likwidacji linii pospiesznych, co potwierdzają chociażby co kilko-miesięczne cięcia.

@opowiesciwobiektywie

wysłane przez 333Wojtas333 15

Waszka napisał(a):
No tak, ale pamiętajmy o podwójnej taryfie dla "pośpiechów", przy których codzienne podróże naprawdę różnią się kwotą. Poza tym, w ostatnich latach, ZDiTM najwyraźniej dąży do likwidacji linii pospiesznych, co potwierdzają chociażby co kilko-miesięczne cięcia.

Podwójna taryfa, do której wcześniej nie było o to pretensji. Jeśli są ewentualne rezygnacje podróżnych z korzystania z linii pospiesznych to obstawiałbym, że z powodu ograniczania ich kursowania. Dopóki łączność tramwajowa Prawobrzeża i Lewobrzeża będzie wyglądać jak obecnie pospieszne nadal będą miały rację bytu.