Forum

Powrót szczecińskich rezerw

Po wielu miesiącach komplikacji w maju powróciła możliwość kursowania rezerw autobusowych na liniach należących do innych spółek. Aktualnie są one obsługiwane zarówno przez SPA Klonowica, jak i SPA Dąbie. Oto raport zanotowanych kursujących rezerwowo pojazdów w minionych dniach na szczecińskich ulicach.

wysłane przez Tosiek 17

Chciałbym tylko sprostować że w czwartek 1.06.2023 to zmiana B brygady 63/7 była obsługiwana rezerwą ze SPAKu (1105).

SU18 #788 Król Szos

wysłane przez Vlogus123 8

Tosiek napisał(a):
Chciałbym tylko sprostować że w czwartek 1.06.2023 to zmiana B brygady 63/7 była obsługiwana rezerwą ze SPAKu (1105).

Oraz dnia 26.05 jeździł na 107/7B jeździł 2064.

wysłane przez miste −1

W ogóle, jaka była przyczyna że wcześniej międzyzajezdniowych rezerw nie było i co się stało że znowu są? Jakiś janusz w zditmie chciał przyoszczędzić na pasażerach i ktoś go skrzyczał czy coś innego?

wysłane przez Miejska Tatra −1

miste napisał(a):
W ogóle, jaka była przyczyna że wcześniej międzyzajezdniowych rezerw nie było i co się stało że znowu są? Jakiś janusz w zditmie chciał przyoszczędzić na pasażerach i ktoś go skrzyczał czy coś innego?

Zaczoł się sezon letni🙃

wysłane przez miste −1

Miejska Tatra napisał(a):
Zaczoł się sezon letni🙃

Nowa pora roku nowy zditm, tak? Bo trochę nie rozumiem. W końcu braki kadrowe jak są, tak i były wcześniej - a rezerwy już nie.

wysłane przez Cezar007 2

miste napisał(a):
W ogóle, jaka była przyczyna że wcześniej międzyzajezdniowych rezerw nie było i co się stało że znowu są? Jakiś janusz w zditmie chciał przyoszczędzić na pasażerach i ktoś go skrzyczał czy coś innego?

Zajezdnie otrzymały zezwolenia na linie 63 (SPAK) i 107 (SPAK i SPAD), więc mogą wyjeżdżać.

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
4

wysłane przez maciekos95 3

Cezar007 napisał(a):
Zajezdnie otrzymały zezwolenia na linie 63 (SPAK) i 107 (SPAK i SPAD), więc mogą wyjeżdżać.

To SPAK potrzebował zezwolenia na linię, na której jeździ praktycznie od zawsze? Mam na myśli 63.

wysłane przez bartez 336

maciekos95 napisał(a):
To SPAK potrzebował zezwolenia na linię, na której jeździ praktycznie od zawsze? Mam na myśli 63.

Na nieswoje brygady.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez maciekos95 3

bartez napisał(a):
Na nieswoje brygady.

To trzeba mieć osobne zezwolenie na każdą brygadę? Nie sądziłem, że biurokracja w naszym kraju jest aż tak daleko posunięta.
2

wysłane przez RaPer782_2 0

maciekos95 napisał(a):
To trzeba mieć osobne zezwolenie na każdą brygadę? Nie sądziłem, że biurokracja w naszym kraju jest aż tak daleko posunięta.

Nie wszystko da się załatwić za pomocą "Pstryknięcia palcem". To już nie te czasy kiedy działało to na zasadzie: "Kowalski bier kluczyki do autobusu którego chcesz i leć na rezerwę bo widzę tylko od 4 godzin siedzisz i kawkę popijasz".
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez miste −1

RaPer782_2 napisał(a):
Nie wszystko da się załatwić za pomocą "Pstryknięcia palcem". To już nie te czasy kiedy działało to na zasadzie: "Kowalski bier kluczyki do autobusu którego chcesz i leć na rezerwę bo widzę tylko od 4 godzin siedzisz i kawkę popijasz".

A wiesz może od kiedy się nie da? Bo w sumie SPAK na 241 albo PKS na 80 to w sumie był jeszcze całkiem niedawno - ze 2 lata temu o ile pamiętam. Mieli licencję, czy wtedy nie było tych przepisów/były inne? Ktoś wie?

wysłane przez MlodyS53 78

miste napisał(a):
A wiesz może od kiedy się nie da? Bo w sumie SPAK na 241 albo PKS na 80 to w sumie był jeszcze całkiem niedawno - ze 2 lata temu o ile pamiętam. Mieli licencję, czy wtedy nie było tych przepisów/były inne? Ktoś wie?

Przepisy od zawsze były takie same.
Kontrole przewożników wykonane przez ITD chyba rok temu wykazały nieprawidłowości, nałożono kary, skończyły się rezerwy.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Wojtek 24

MlodyS53 napisał(a):
Przepisy od zawsze były takie same.
Kontrole przewożników wykonane przez ITD chyba rok temu wykazały nieprawidłowości, nałożono kary, skończyły się rezerwy.

Bez sensu te przepisy. W KM jeździsz bez tacho, nie raz po 12 godzin i jest OK, a robią problemy z braku licencji. To działa w granicach miasta, więc jakoś inaczej powinno to być uregulowane.
4

wysłane przez lukaszenko 16

maciekos95 napisał(a):
To trzeba mieć osobne zezwolenie na każdą brygadę?

Każda brygada musi mieć przy sobie zezwolenie na przewóz osób na danej trasie. SPAK na 63 ma 3 brygady, aby mógł wyjechać kolejnym autobusem musie mieć kolejne zezwolenie, obojętne czy planowo czy z rezerwy ale musi mieć.

wysłane przez Wojtek 24

lukaszenko napisał(a):
Każda brygada musi mieć przy sobie zezwolenie na przewóz osób na danej trasie. SPAK na 63 ma 3 brygady, aby mógł wyjechać kolejnym autobusem musie mieć kolejne zezwolenie, obojętne czy planowo czy z rezerwy ale musi mieć.

Ale przecież nie raz się zdarzało, że np. SPAD jeździł na 75, SPAK na dawnej 124, z 75 ściągano wóz na 107 itd. To w końcu można czy nie?

wysłane przez MQ ?

Wojtek napisał(a):
Ale przecież nie raz się zdarzało, że np. SPAD jeździł na 75, SPAK na dawnej 124, z 75 ściągano wóz na 107 itd. To w końcu można czy nie?

Dawno temu. Teraz w ramach postępu niedasię (podziękowania dla ITD).
1

wysłane przez lukaszenko 16

MQ napisał(a):
Dawno temu. Teraz w ramach postępu niedasię (podziękowania dla ITD).

Z jednej strony tak, z drugiej - skoro jest określone prawo to dlaczego spółki miejskie miałby być traktowane jakoś specjalnie ulgowo? Dla mnie raczej głupotą był/jest brak chociaż po jednej licencji na każdą linię i brak wgranych wszystkich rozkładów do SRG w każdej zajezdni.
1

wysłane przez MlodyS53 78

lukaszenko napisał(a):
Z jednej strony tak, z drugiej - skoro jest określone prawo to dlaczego spółki miejskie miałby być traktowane jakoś specjalnie ulgowo? Dla mnie raczej głupotą był/jest brak chociaż po jednej licencji na każdą linię i brak wgranych wszystkich rozkładów do SRG w każdej zajezdni.

Kiedyś SRG miało wszystko. Nawet tramwaje.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez miste −1

lukaszenko napisał(a):
Z jednej strony tak, z drugiej - skoro jest określone prawo to dlaczego spółki miejskie miałby być traktowane jakoś specjalnie ulgowo? Dla mnie raczej głupotą był/jest brak chociaż po jednej licencji na każdą linię i brak wgranych wszystkich rozkładów do SRG w każdej zajezdni.

Nawet nie w każdej, ale chociaż najbliższej - żeby się dało w razie czego przetasowania porobić (np. w razie braku na 107 skierować tam autobus SPAKu z B, a brakujące B zastąpić autobusem ze SPADu). Licencje by wtedy taniej wyszły, a jakaś tam możliwość zastępstwa by była.

wysłane przez Michal 2

lukaszenko napisał(a):
Z jednej strony tak, z drugiej - skoro jest określone prawo to dlaczego spółki miejskie miałby być traktowane jakoś specjalnie ulgowo? Dla mnie raczej głupotą był/jest brak chociaż po jednej licencji na każdą linię i brak wgranych wszystkich rozkładów do SRG w każdej zajezdni.

Nie wierze w to, co czytam … no taka biurokracja to nas kiedyś do grobu wpędzi. Ja serio rozumiem przepisy, które maja jakiś sens, dbają o nasze bezpieczeństwo, ale takie, że autobus może jechać na jakiejś linii, a za kilkanaście minut już przepis zabrania to jest jakaś hucpa. Kto wymyśla takie buble ? Jeśli jest sytuacja awaryjna powinien jechać kto jest najbliżej i ma możliwość, a nie z drugiego końca miasta… Ani to logiczne, ani ekonomiczne …
Domyślam się, że bubla pewnie zmienić się nie da łatwo, więc powinno się jak najszybciej opracować jakiś bardziej rozbudowany system stałych pozwoleń oraz wydawania szybkich pozwoleń ad hoc, aby w sytuacji nadzwyczajnej można było zareagować szybko i skutecznie. Rozumiem, że jeśli wyleci coś z 22X, a w SPAK stoi akurat wolny autobus i kierowca, to nie pojedzie, bo nie, tylko z Heyki będzie ściągany wóz w nieokreślonej przyszłości ? Maskara. Podejrzewam, że człowieka na przystanku niewiele interesuje czy autobus ma jakieś dziwne pozwolenie czy nie. Dobrze, żeby autobus przyjechał i już.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
2

wysłane przez MlodyS53 78

Michal napisał(a):
Nie wierze w to, co czytam … no taka biurokracja to nas kiedyś do grobu wpędzi. Ja serio rozumiem przepisy, które maja jakiś sens, dbają o nasze bezpieczeństwo, ale takie, że autobus może jechać na jakiejś linii, a za kilkanaście minut już przepis zabrania to jest jakaś hucpa. Kto wymyśla takie buble ? Jeśli jest sytuacja awaryjna powinien jechać kto jest najbliżej i ma możliwość, a nie z drugiego końca miasta… Ani to logiczne, ani ekonomiczne …
Domyślam się, że bubla pewnie zmienić się nie da łatwo, więc powinno się jak najszybciej opracować jakiś bardziej rozbudowany system stałych pozwoleń oraz wydawania szybkich pozwoleń ad hoc, aby w sytuacji nadzwyczajnej można było zareagować szybko i skutecznie. Rozumiem, że jeśli wyleci coś z 22X, a w SPAK stoi akurat wolny autobus i kierowca, to nie pojedzie, bo nie, tylko z Heyki będzie ściągany wóz w nieokreślonej przyszłości ? Maskara. Podejrzewam, że człowieka na przystanku niewiele interesuje czy autobus ma jakieś dziwne pozwolenie czy nie. Dobrze, żeby autobus przyjechał i już.

Nie od dziś wiadomo że ustawodawca pisząc paragraf w du... ma szarego zjadacza chleba.
Jest tak jak piszesz. Pasażera interesuje autobus XXX o punktualnej godzinie, który jest czysty, zimą ciepły a latem znośnie wentylowany.

Niestety przepisy OGÓLNOKRAJOWE są jakie są, odbyły się kontrole, nałożono kary na przewoźników za to że "robili dobrze" pasażerom i chyc ciach pach pozamiatane. Nie ma rezerw.
Najprościej w obecnej sytuacji to doprowadzić do połączenia spółek autobusowych w jedną i wtedy wszystko może jezdzic wszędzie.

Łatwiej będzie zadziałać lokalnie niż zmieniać przepisy regulujące cały ruch autobusowy w Państwie.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.