Forum
Powrót szczecińskich rezerw
Po wielu miesiącach komplikacji w maju powróciła możliwość kursowania rezerw autobusowych na liniach należących do innych spółek. Aktualnie są one obsługiwane zarówno przez SPA Klonowica, jak i SPA Dąbie. Oto raport zanotowanych kursujących rezerwowo pojazdów w minionych dniach na szczecińskich ulicach.
wysłane przez Tosiek 17
SU18 #788 Król Szos
wysłane przez Vlogus123 8
Chciałbym tylko sprostować że w czwartek 1.06.2023 to zmiana B brygady 63/7 była obsługiwana rezerwą ze SPAKu (1105).
Oraz dnia 26.05 jeździł na 107/7B jeździł 2064.
wysłane przez miste −1
wysłane przez Miejska Tatra −1
W ogóle, jaka była przyczyna że wcześniej międzyzajezdniowych rezerw nie było i co się stało że znowu są? Jakiś janusz w zditmie chciał przyoszczędzić na pasażerach i ktoś go skrzyczał czy coś innego?
Zaczoł się sezon letni🙃
wysłane przez miste −1
Zaczoł się sezon letni🙃
Nowa pora roku nowy zditm, tak? Bo trochę nie rozumiem. W końcu braki kadrowe jak są, tak i były wcześniej - a rezerwy już nie.
wysłane przez Cezar007 2
W ogóle, jaka była przyczyna że wcześniej międzyzajezdniowych rezerw nie było i co się stało że znowu są? Jakiś janusz w zditmie chciał przyoszczędzić na pasażerach i ktoś go skrzyczał czy coś innego?
Zajezdnie otrzymały zezwolenia na linie 63 (SPAK) i 107 (SPAK i SPAD), więc mogą wyjeżdżać.
Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
wysłane przez maciekos95 3
Zajezdnie otrzymały zezwolenia na linie 63 (SPAK) i 107 (SPAK i SPAD), więc mogą wyjeżdżać.
To SPAK potrzebował zezwolenia na linię, na której jeździ praktycznie od zawsze? Mam na myśli 63.
wysłane przez bartez 336
To SPAK potrzebował zezwolenia na linię, na której jeździ praktycznie od zawsze? Mam na myśli 63.
Na nieswoje brygady.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez maciekos95 3
Na nieswoje brygady.
To trzeba mieć osobne zezwolenie na każdą brygadę? Nie sądziłem, że biurokracja w naszym kraju jest aż tak daleko posunięta.
wysłane przez RaPer782_2 0
To trzeba mieć osobne zezwolenie na każdą brygadę? Nie sądziłem, że biurokracja w naszym kraju jest aż tak daleko posunięta.
Nie wszystko da się załatwić za pomocą "Pstryknięcia palcem". To już nie te czasy kiedy działało to na zasadzie: "Kowalski bier kluczyki do autobusu którego chcesz i leć na rezerwę bo widzę tylko od 4 godzin siedzisz i kawkę popijasz".
wysłane przez miste −1
Nie wszystko da się załatwić za pomocą "Pstryknięcia palcem". To już nie te czasy kiedy działało to na zasadzie: "Kowalski bier kluczyki do autobusu którego chcesz i leć na rezerwę bo widzę tylko od 4 godzin siedzisz i kawkę popijasz".
A wiesz może od kiedy się nie da? Bo w sumie SPAK na 241 albo PKS na 80 to w sumie był jeszcze całkiem niedawno - ze 2 lata temu o ile pamiętam. Mieli licencję, czy wtedy nie było tych przepisów/były inne? Ktoś wie?
wysłane przez MlodyS53 78
A wiesz może od kiedy się nie da? Bo w sumie SPAK na 241 albo PKS na 80 to w sumie był jeszcze całkiem niedawno - ze 2 lata temu o ile pamiętam. Mieli licencję, czy wtedy nie było tych przepisów/były inne? Ktoś wie?
Przepisy od zawsze były takie same.
Kontrole przewożników wykonane przez ITD chyba rok temu wykazały nieprawidłowości, nałożono kary, skończyły się rezerwy.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Wojtek 24
Przepisy od zawsze były takie same.
Kontrole przewożników wykonane przez ITD chyba rok temu wykazały nieprawidłowości, nałożono kary, skończyły się rezerwy.
Bez sensu te przepisy. W KM jeździsz bez tacho, nie raz po 12 godzin i jest OK, a robią problemy z braku licencji. To działa w granicach miasta, więc jakoś inaczej powinno to być uregulowane.
wysłane przez lukaszenko 16
To trzeba mieć osobne zezwolenie na każdą brygadę?
Każda brygada musi mieć przy sobie zezwolenie na przewóz osób na danej trasie. SPAK na 63 ma 3 brygady, aby mógł wyjechać kolejnym autobusem musie mieć kolejne zezwolenie, obojętne czy planowo czy z rezerwy ale musi mieć.
wysłane przez Wojtek 24
Każda brygada musi mieć przy sobie zezwolenie na przewóz osób na danej trasie. SPAK na 63 ma 3 brygady, aby mógł wyjechać kolejnym autobusem musie mieć kolejne zezwolenie, obojętne czy planowo czy z rezerwy ale musi mieć.
Ale przecież nie raz się zdarzało, że np. SPAD jeździł na 75, SPAK na dawnej 124, z 75 ściągano wóz na 107 itd. To w końcu można czy nie?
wysłane przez MQ ?
Ale przecież nie raz się zdarzało, że np. SPAD jeździł na 75, SPAK na dawnej 124, z 75 ściągano wóz na 107 itd. To w końcu można czy nie?
Dawno temu. Teraz w ramach postępu niedasię (podziękowania dla ITD).
wysłane przez lukaszenko 16
Dawno temu. Teraz w ramach postępu niedasię (podziękowania dla ITD).
Z jednej strony tak, z drugiej - skoro jest określone prawo to dlaczego spółki miejskie miałby być traktowane jakoś specjalnie ulgowo? Dla mnie raczej głupotą był/jest brak chociaż po jednej licencji na każdą linię i brak wgranych wszystkich rozkładów do SRG w każdej zajezdni.
wysłane przez MlodyS53 78
Z jednej strony tak, z drugiej - skoro jest określone prawo to dlaczego spółki miejskie miałby być traktowane jakoś specjalnie ulgowo? Dla mnie raczej głupotą był/jest brak chociaż po jednej licencji na każdą linię i brak wgranych wszystkich rozkładów do SRG w każdej zajezdni.
Kiedyś SRG miało wszystko. Nawet tramwaje.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez miste −1
Z jednej strony tak, z drugiej - skoro jest określone prawo to dlaczego spółki miejskie miałby być traktowane jakoś specjalnie ulgowo? Dla mnie raczej głupotą był/jest brak chociaż po jednej licencji na każdą linię i brak wgranych wszystkich rozkładów do SRG w każdej zajezdni.
Nawet nie w każdej, ale chociaż najbliższej - żeby się dało w razie czego przetasowania porobić (np. w razie braku na 107 skierować tam autobus SPAKu z B, a brakujące B zastąpić autobusem ze SPADu). Licencje by wtedy taniej wyszły, a jakaś tam możliwość zastępstwa by była.
wysłane przez Michal 2
Z jednej strony tak, z drugiej - skoro jest określone prawo to dlaczego spółki miejskie miałby być traktowane jakoś specjalnie ulgowo? Dla mnie raczej głupotą był/jest brak chociaż po jednej licencji na każdą linię i brak wgranych wszystkich rozkładów do SRG w każdej zajezdni.
Nie wierze w to, co czytam … no taka biurokracja to nas kiedyś do grobu wpędzi. Ja serio rozumiem przepisy, które maja jakiś sens, dbają o nasze bezpieczeństwo, ale takie, że autobus może jechać na jakiejś linii, a za kilkanaście minut już przepis zabrania to jest jakaś hucpa. Kto wymyśla takie buble ? Jeśli jest sytuacja awaryjna powinien jechać kto jest najbliżej i ma możliwość, a nie z drugiego końca miasta… Ani to logiczne, ani ekonomiczne …
Domyślam się, że bubla pewnie zmienić się nie da łatwo, więc powinno się jak najszybciej opracować jakiś bardziej rozbudowany system stałych pozwoleń oraz wydawania szybkich pozwoleń ad hoc, aby w sytuacji nadzwyczajnej można było zareagować szybko i skutecznie. Rozumiem, że jeśli wyleci coś z 22X, a w SPAK stoi akurat wolny autobus i kierowca, to nie pojedzie, bo nie, tylko z Heyki będzie ściągany wóz w nieokreślonej przyszłości ? Maskara. Podejrzewam, że człowieka na przystanku niewiele interesuje czy autobus ma jakieś dziwne pozwolenie czy nie. Dobrze, żeby autobus przyjechał i już.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez MlodyS53 78
Nie wierze w to, co czytam … no taka biurokracja to nas kiedyś do grobu wpędzi. Ja serio rozumiem przepisy, które maja jakiś sens, dbają o nasze bezpieczeństwo, ale takie, że autobus może jechać na jakiejś linii, a za kilkanaście minut już przepis zabrania to jest jakaś hucpa. Kto wymyśla takie buble ? Jeśli jest sytuacja awaryjna powinien jechać kto jest najbliżej i ma możliwość, a nie z drugiego końca miasta… Ani to logiczne, ani ekonomiczne …
Domyślam się, że bubla pewnie zmienić się nie da łatwo, więc powinno się jak najszybciej opracować jakiś bardziej rozbudowany system stałych pozwoleń oraz wydawania szybkich pozwoleń ad hoc, aby w sytuacji nadzwyczajnej można było zareagować szybko i skutecznie. Rozumiem, że jeśli wyleci coś z 22X, a w SPAK stoi akurat wolny autobus i kierowca, to nie pojedzie, bo nie, tylko z Heyki będzie ściągany wóz w nieokreślonej przyszłości ? Maskara. Podejrzewam, że człowieka na przystanku niewiele interesuje czy autobus ma jakieś dziwne pozwolenie czy nie. Dobrze, żeby autobus przyjechał i już.
Nie od dziś wiadomo że ustawodawca pisząc paragraf w du... ma szarego zjadacza chleba.
Jest tak jak piszesz. Pasażera interesuje autobus XXX o punktualnej godzinie, który jest czysty, zimą ciepły a latem znośnie wentylowany.
Niestety przepisy OGÓLNOKRAJOWE są jakie są, odbyły się kontrole, nałożono kary na przewoźników za to że "robili dobrze" pasażerom i chyc ciach pach pozamiatane. Nie ma rezerw.
Najprościej w obecnej sytuacji to doprowadzić do połączenia spółek autobusowych w jedną i wtedy wszystko może jezdzic wszędzie.
Łatwiej będzie zadziałać lokalnie niż zmieniać przepisy regulujące cały ruch autobusowy w Państwie.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.