Forum

SPPK sprzedaje Solarisy

Na stronie SPPK pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży dwóch autobusów miejskich – Solarisa Urbino 18 775 i Solarisa Urbino 12 3046

wysłane przez Tosiek 17

A czy ktoś wie czy te wozy są sprawne?
Na stronie SPPK ani słowa o tym.

SU18 #788 Król Szos

wysłane przez mrstahuu 0

Tosiek napisał(a):
A czy ktoś wie czy te wozy są sprawne?
Na stronie SPPK ani słowa o tym.

Wydaje mi się, że byłoby napisane, gdyby nie były sprawne.

wysłane przez Luke_Police  163

775 i 3046 - bardzo dobry wybór.

Niby wydawać by się mogło, że stały autobus Linii Samorządowej (775) nie powinien być mocno wyeksploatowany z uwagi na płaską trasę, sensownej długości przerwy na pętlach i stałą obsługę... Ale tak po prawdzie, to trudno oczekiwać, aby wóz, który zazwyczaj w zajezdni dostępny bywał tylko w nocy, był na bieżąco rzetelnie naprawiany. W sztucznym świetle przy ograniczonej liczbie rąk do pracy wykonuje się tylko naprawy priorytetowe i ważne do kolejnego porannego wyjazdu, więc na dłuższą metę całodzienna LS-ka przez kilka lat trochę jednak wymęczyła tego Solarisa.

Co do 3046, to też dobrze wybrano. Z krótkich Solarisów ten akurat nie miał stałej obsady w przeciwieństwie do pozostałych trzech i jeździł głównie Zakłady Chemiczne.

Technik serwisu :)

wysłane przez Tosiek 17

A wiadomo co teraz na stałe jeździ na Linii Samorządowej?

SU18 #788 Król Szos
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Luke_Police  163

Tosiek napisał(a):
A wiadomo co teraz na stałe jeździ na Linii Samorządowej?

Na dawnej służbie Solarisa #776 jeździ od dłuższego czasu MAN #778. Z kolei zamiast #775 ostatnio widuję #773.

Technik serwisu :)

wysłane przez SOLARIS3055 17

Luke_Police napisał(a):
Na dawnej służbie Solarisa #776 jeździ od dłuższego czasu MAN #778. Z kolei zamiast #775 ostatnio widuję #773.

773 był z powodu awarii 781

LS/1 778
LS/2 781
To są stałe wozy
1

wysłane przez Cezar007 2

Luke_Police napisał(a):
[ciach!]Ale tak po prawdzie, to trudno oczekiwać, aby wóz, który zazwyczaj w zajezdni dostępny bywał tylko w nocy, był na bieżąco rzetelnie naprawiany. W sztucznym świetle przy ograniczonej liczbie rąk do pracy wykonuje się tylko naprawy priorytetowe i ważne do kolejnego porannego wyjazdu, więc na dłuższą metę całodzienna LS-ka przez kilka lat trochę jednak wymęczyła tego Solarisa. [ciach!]

Dokładnie tak samo uważam, według mnie bardzo ważne są krótkie służby, gdzie mogę zjechać swoim wozem na warsztat w okolicy 8:00 czy 9:00 i skutecznie zadbać o wóz, przy czym "skutecznie" to słowo klucz. Można na noc wpisać w książkę usterek wozu wiele rzeczy, ale prawda jest taka, jak sam wyżej napisałeś. Wszelkie dokuczające rzeczy robi się od zawsze rano po krótkich służbach. Stąd też 2213 jest stałym bywalcem warsztatu po każdej krótkiej służbie i dla wielu jest to już normalne zjawisko ;)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)