Forum

Nowe przystanki w Wołczkowie

4 marca nastąpią zmiany w kursowaniu linii 221 i 227. Uruchomione zostaną przystanki „Wołczkowo Strumykowa” w obu kierunkach zlokalizowane w Wołczkowie przy ulicy Lipowej, w sąsiedztwie cmentarza komunalnego. Przystanki te będą miały status przystanków na żądanie. Nastąpi także korekta międzyprzystankowych czasów przejazdu oraz godzin odjazdów.

wysłane przez wsad123 6

Jest jakiś konkretny powód, dla którego wybrana została nazwa "Wołczkowo Strumykowa", a nie "Wołczkowo Cmentarz"?

wysłane przez mrstahuu 0

wsad123 napisał(a):
Jest jakiś konkretny powód, dla którego wybrana została nazwa "Wołczkowo Strumykowa", a nie "Wołczkowo Cmentarz"?

Tradycyjne nazywanie od prostopadłych ulic lub placów. Z rzadka korzysta się z nazw obiektów. Między innymi stąd jest "Plac Witosa" a nie "Hanza Tower". Inną sprawą jest to, że oczywiście więcej mieszkańców wie - gdzie w Wołczkowie jest cmentarz - a mniej gdzie ulica Strumykowa. Idąc jednak tym tokiem rozumowania, przystanek "Wołczkowo Kościół" powinien nosić nazwę "Wołczkowo Jutrzenki".
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Wojtek 24

mrstahuu napisał(a):
Tradycyjne nazywanie od prostopadłych ulic lub placów. Z rzadka korzysta się z nazw obiektów.

Cmentarz Centralny, Twardowskiego Stadion, Wąska Floating Arena, Urząd Miasta, Sanktuarium, Stocznia Remontowa itd.
6

wysłane przez mrstahuu 0

Wojtek napisał(a):
Cmentarz Centralny, Twardowskiego Stadion, Wąska Floating Arena, Urząd Miasta, Sanktuarium, Stocznia Remontowa itd.

Ja nie zaprzeczam istnienia takich przystanków. Po prostu stwierdziłem, że ostatnio tendencja przy nowych przystankach jest inna. "Celna" zamiast "Przychodnia Portowa", wspominany już "Plac Witosa" i nowy przystanek w Wołczkowie.

wysłane przez alekob1252 4

mrstahuu napisał(a):
Ja nie zaprzeczam istnienia takich przystanków. Po prostu stwierdziłem, że ostatnio tendencja przy nowych przystankach jest inna. "Celna" zamiast "Przychodnia Portowa", wspominany już "Plac Witosa" i nowy przystanek w Wołczkowie.

A nowy przystanek "Fabryka Wody", albo np. zmienione "Płocka" i "Bronowicka" na "Cukrowa Uniwersytet" i "Krakowska Uniwersytet"? Raczej nie ma żadnej tendencji.
6

wysłane przez Mareczek 5

alekob1252 napisał(a):
A nowy przystanek "Fabryka Wody", albo np. zmienione "Płocka" i "Bronowicka" na "Cukrowa Uniwersytet" i "Krakowska Uniwersytet"? Raczej nie ma żadnej tendencji.

Co innego instytucje prywatne (które lubią zmienić właściciela a co za tym idzie - nazwę), a co innego uczelnie / obiekty promujące miasto.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
2

wysłane przez Michal 2

Mareczek napisał(a):
Co innego instytucje prywatne (które lubią zmienić właściciela a co za tym idzie - nazwę), a co innego uczelnie / obiekty promujące miasto.

To racja! Przystanki i ich nazwy nie powinny promować prywatnych instytucji. Powinny jak najlepiej opisywać miejsce docelowe. Cmentarz raczej rzadko jest prywatny, a i zmieniać miejsca zwykle nie ma w zwyczaju. :D
Wiec w tym przypadku większość argumentów byłaby racjonalnie za Wołczkowo cmentarz jednak…
Nawet czytając komunikat nie mamy pojęcia, gdzie jest Strumykowa, więc dodano komentarz, że przysmaki koło cmentarza. Absurd widoczny gołym okiem. :/

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Mareczek 5

Michal napisał(a):
To racja! Przystanki i ich nazwy nie powinny promować prywatnych instytucji. Powinny jak najlepiej opisywać miejsce docelowe. Cmentarz raczej rzadko jest prywatny, a i zmieniać miejsca zwykle nie ma w zwyczaju. :D
Wiec w tym przypadku większość argumentów byłaby racjonalnie za Wołczkowo cmentarz jednak…
Nawet czytając komunikat nie mamy pojęcia, gdzie jest Strumykowa, więc dodano komentarz, że przysmaki koło cmentarza. Absurd widoczny gołym okiem. :/

Jak Maciek pisał, prośba gminy. Faktycznie na mapie trzeba się naszukać tej ulicy, na GM szybciej podpowiada się ulica Szarotki.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

wsad123 napisał(a):
Jest jakiś konkretny powód, dla którego wybrana została nazwa "Wołczkowo Strumykowa", a nie "Wołczkowo Cmentarz"?

Życzenie UG Dobra.
1

wysłane przez Waszka 80

Chciałoby się powiedzieć, że cieszy, że ogromna większość kursów linii 221 zostało skorygowanych do godziny odjazdów i przyjazdów tramwaju, jednak w niektórych przypadkach problem wciąż rzuca się w oczy. O newralgicznych godzinach porannego szczytu w dalszym ciągu będą występowały przesiadki 0 minut, a na widok planowo odjeżdżającego tramwaju z planowo kursującego autobusu jedynie cisną się na usta niecenzuralne słowa.

O ile z brygadą 221/1 nie ma problemów, wszystkie odjazdy w obu kierunkach są w miarę dopasowane (5 minut z tramwaju do autobusu i z autobusu do tramwaju, jedyny wyjątek występujący o godz. 7:00 z 9-minutową przesiadką do 9, lecz wygląda na to, że służy to umożliwieniu przesiadki na 106), o tyle z 221/2 jest zupełnie inaczej. Kompletnie nie rozumiem, czemu linia nie może kursować w takcie 30, tylko udziwnionym 32-28. Z 9 do porannego 221/2 czas na przesiadkę wynosi 3 minuty, co powinno być wystarczające. Jednak, postoju w Sławoszewie nie ma (0 minut), a przyjazd na Głębokie ma miejscu równo z godziną odjazdu tramwaju (7:24) lub z minutą na przesiadkę (6:24->6:25). Przy minimalnym zatwardzeniu ruchu na Kupczyka żadna z tych przesiadek nie ma szans na powodzenie. Gdyby 221/2 kursowało o tych samych porach co 221/1, tylko dokładnie 30 minut później, to w obu kierunkach czas na przesiadkę wynosiłby 5 minut, z 4-minutowym postojem w Sławoszewie. Dlaczego takie ułożenie rozkładu okazało się niemożliwe? Zapewnienie 5-minutowej przesiadki pozwoliłoby na komfortowy, spokojny i szybki dojazd na 8:00 do centrum. Z Dobrej do Bramy Portowej czas przejazdu wyniósłby 40 minut, co jest rewelacyjnym wynikiem, który o tej porze trudno byłoby pobić samochodem. Przy 55 minutach już tego efektu nie ma, a mieszkańcom komunikacja miejska będzie dalej kojarzyła się jako spowolniona i nieadekwatna do potrzeb pasażerów, która dla posiadających samochód pozostanie męczącą ostatecznością, a nie atrakcyjną alternatywą.

@opowiesciwobiektywie
8

wysłane przez MQ ?

Nie wiem, może spytaj pasażerów 221, dlaczego chcą się przesiadać na Głębokim nie tylko na tramwaj, ale również na autobusy. Rozkład jest wypadkową obiegu. Wolę, żeby była przesiadka na 0 ze skomunikowaniem, niż na -1, gdzie pasażerowie autobusu wjeżdżający na pętlę widzą odjeżdżający tramwaj i są wielce oburzeni, chociaż rozkładowo przecież przesiadki nie ma. Szczególnie newralgiczna jest tu godz. 7. Na Głębokim jest tylko jedna linia tramwajowa, więc zachowanie taktu będzie fajnie wyglądać, ale za to wszyscy będą musieli jechać tramwajem, który jest 15 minut później.

wysłane przez Waszka 80

MQ napisał(a):
Nie wiem, może spytaj pasażerów 221, dlaczego chcą się przesiadać na Głębokim nie tylko na tramwaj, ale również na autobusy.

Masz na myśli, że przyjazd 221/2 o 7:24, zamiast 7:34, służy wyłącznie przesiadce do 106 (7:26)? I rzeczywiście dojazd na 8:00 jest ważniejszy do Polic niż do Szczecina?

MQ napisał(a):
Wolę, żeby była przesiadka na 0 ze skomunikowaniem

Jeśli zakładamy idealny scenariusz, w którym wszyscy stosują się do skomunikowań - pewnie! W rzeczywistości może co czwarty kierujący się zreflektuje nad tą literką "x" w rozkładzie.

MQ napisał(a):
Na Głębokim jest tylko jedna linia tramwajowa, więc zachowanie taktu będzie fajnie wyglądać, ale za to wszyscy będą musieli jechać tramwajem, który jest 15 minut później.

Nie rozumiem. Dlaczego tramwajem 15 minut później?

@opowiesciwobiektywie
1

wysłane przez MQ ?

Waszka napisał(a):
Masz na myśli, że przyjazd 221/2 o 7:24, zamiast 7:34, służy wyłącznie przesiadce do 106 (7:26)? I rzeczywiście dojazd na 8:00 jest ważniejszy do Polic niż do Szczecina?

Dlaczego ważniejszy? Po prostu jest. Dlaczego oceniasz to, gdzie pasażerowie jeżdżą?

Jeśli zakładamy idealny scenariusz, w którym wszyscy stosują się do skomunikowań - pewnie! W rzeczywistości może co czwarty kierujący się zreflektuje nad tą literką "x" w rozkładzie.

To już jest zadanie dla NR.

Nie rozumiem. Dlaczego tramwajem 15 minut później?

Nie 7:24, a 7:39.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Waszka 80

MQ napisał(a):
Dlaczego ważniejszy? Po prostu jest. Dlaczego oceniasz to, gdzie pasażerowie jeżdżą?

Ważniejszy -> korzystany przez większą liczbę pasażerów.

MQ napisał(a):
Nie 7:24, a 7:39.

Nie sądzisz, że lepsza przesiadka 7:09 i 7:39, niż 7:09 i pozorowana 7:24, która nie daje gwarancji realizacji, przez co i tak trzeba założyć podróż kursem 7:39?

Chyba, że faktycznie wszystko kręci się wokół 106 do Polic.

@opowiesciwobiektywie
1

wysłane przez MQ ?

Waszka napisał(a):
Chyba, że faktycznie wszystko kręci się wokół 106 do Polic.

Tak, wszystko kręci się wokół tego 106.

wysłane przez mrstahuu 0

MQ napisał(a):
Tak, wszystko kręci się wokół tego 106.

W takim razie należy wykonać badanie potoków pasażerskich. Jestem pewien (ale jednocześnie nie dam sobie ręki uciąć, bo mi na niej zależy), że więcej pasażerów jeździ rano do Szczecina. Jeżeli tak ważna jest podróż do Polic - to proszę bardzo! 221 na Głębokie podjeżdża 7:39, są 3 minuty na przesiadkę na 103, które jedzie jednak 45 a nie 26 minut. Tak, czy siak, na Głębokim jest potrzebna druga linia - jeśli w ogóle to jest możliwe.

wysłane przez z@kręcony17 −1

mrstahuu napisał(a):
W takim razie należy wykonać badanie potoków pasażerskich. Jestem pewien (ale jednocześnie nie dam sobie ręki uciąć, bo mi na niej zależy), że więcej pasażerów jeździ rano do Szczecina. Jeżeli tak ważna jest podróż do Polic - to proszę bardzo! 221 na Głębokie podjeżdża 7:39, są 3 minuty na przesiadkę na 103, które jedzie jednak 45 a nie 26 minut. Tak, czy siak, na Głębokim jest potrzebna druga linia - jeśli w ogóle to jest możliwe.

Fajnie by było gdyby ktoś wpadł na pomysł by np. co drugi kurs linii 5 lub 7 jeździł do Głębokiego a reszta na Zawadzkiego… ewentualnie mogliby linie 10 wydłużyć do Lasu Arkonskiego i co drugi kurs do Głębokiego tak jak to kiedyś mówili że zrobią

wysłane przez Pepe 236

z@kręcony17 napisał(a):
Fajnie by było gdyby ktoś wpadł na pomysł by np. co drugi kurs linii 5 lub 7 jeździł do Głębokiego a reszta na Zawadzkiego… ewentualnie mogliby linie 10 wydłużyć do Lasu Arkonskiego i co drugi kurs do Głębokiego tak jak to kiedyś mówili że zrobią

Obliczyłeś już ilu motorniczych więcej na spełnienie tych próśb będzie potrzeba czy dopiero będziesz liczył?
Post został wyedytowany przez autora.
3

wysłane przez MlodyS53 78

Pepe napisał(a):
Obliczyłeś już ilu motorniczych więcej na spełnienie tych próśb będzie potrzeba czy dopiero będziesz liczył?

Jest turbo akcja naboru na kursy, utrzymają tą tendencję i za rok będzie można zrealizować pomysły, ale wtedy będzie już po wyborach 😞

Tu problemem jak wiesz są nie tylko motorniczowie, tutaj jeszcze potrzeba zaplecza i taboru.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
1

wysłane przez Pepe 236

MlodyS53 napisał(a):
Tu problemem jak wiesz są nie tylko motorniczowie, tutaj jeszcze potrzeba zaplecza i taboru.

Dlatego jak było potrzebne 61 pojazdów, tak dalej tylko 61 jest potrzebnych po dwóch zmianach rozkładu.
1

wysłane przez z@kręcony17 −1

Pepe napisał(a):
Obliczyłeś już ilu motorniczych więcej na spełnienie tych próśb będzie potrzeba czy dopiero będziesz liczył?

Trzeba było tak „agresywnie” odpowiadać!? Ja tylko rzuciłem luźny pomysł, który rozwiązałby to ciągle marudzenie ludzi na to, że na Głębokie jeździ tylko jedna linia. Jakoś nie słyszałem o tym, żeby ludzie z Gocławia tak narzekali, a jak wiadomo tam też tylko jedna linia jeździ, na dodatek tak samo „często” co dziewiątka na Głębokie.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez fan004 86

z@kręcony17 napisał(a):
Trzeba było tak „agresywnie” odpowiadać!? Ja tylko rzuciłem luźny pomysł, który rozwiązałby to ciągle marudzenie ludzi na to, że na Głębokie jeździ tylko jedna linia. Jakoś nie słyszałem o tym, żeby ludzie z Gocławia tak narzekali, a jak wiadomo tam też tylko jedna linia jeździ, na dodatek tak samo „często” co dziewiątka na Głębokie.

Jako mieszkaniec (teraz okazjonalny) Golęcina chciałbym przypomnieć, że Gocław nie jest tak istotną pętlą przesiadkową jak Głębokie. Jedna, nie za często kursująca linia z Polic i druga kursująca ze Szczecina nie generuje tam porównywalnego ruchu tranzytowego. A i przystanki od Ludowej (może oprócz Robotniczej) nie są oblegane, więc "szóstka" w zupełności wystarcza... tak długo jak nie wypadnie kurs i nie powstaje półgodzinna luka w rozkładzie.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
2

wysłane przez miste −1

Pepe napisał(a):
Obliczyłeś już ilu motorniczych więcej na spełnienie tych próśb będzie potrzeba czy dopiero będziesz liczył?

Na zdublowanie połączenia Brama Portowa-Gumieńce (10 jako linia kursująca codziennie i zwykle cały dzień) jakoś się motorniczy znaleźli, mimo że przez ostatnie kilka lat się nie dało. Kwestia chęci.

wysłane przez Michal 2

miste napisał(a):
Na zdublowanie połączenia Brama Portowa-Gumieńce (10 jako linia kursująca codziennie i zwykle cały dzień) jakoś się motorniczy znaleźli, mimo że przez ostatnie kilka lat się nie dało. Kwestia chęci.

Tez uważam, że na Gumieńce, aż tak dużo nie trzeba było. Takiej częstotliwości poza szczytem tam jeszcze nie widziano. Wystarczyłaby 10 non stop i 8 codziennie, ale np. 6.00-18.00, w weekendy 10-16. A resztę sił przeznaczyć na Głębokie w szczycie. Mam nadzieję, że otwarcie od Krzekowa coś zmieni chociaż w szczycie.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...