Forum

„Łodziak” debiutuje

Dziś na C/5 zadebiutował Solaris Urbino 18 2151.

wysłane przez t105n  49

No, no! To już z Łodzi używki ciągniemy...
Swoją drogą, można było numer zostawić, bo pasowało do systemu numeracji. Wiem, że Łódź ma taki sam schemat numerowania jak my, ale numer zajezdni mógł nie pasować.

wysłane przez Waszka 80

t105n napisał(a):
No, no! To już z Łodzi używki ciągniemy...

Używka nie byle jaka. Powypadkowa! 💥

@opowiesciwobiektywie
12

wysłane przez Pomeranianek 0

Waszka napisał(a):
Używka nie byle jaka. Powypadkowa! 💥

Nawet nie wiem jak to skomentować. Jak nisko musi jeszcze upaść nasza komunikacja miejska, żeby cokolwiek zmieniło się na lepsze?
9

wysłane przez leks 17

Pomeranianek napisał(a):
Nawet nie wiem jak to skomentować. Jak nisko musi jeszcze upaść nasza komunikacja miejska, żeby cokolwiek zmieniło się na lepsze?

Zaraz Ci powiedzą że marudzisz, dobry wóz!!! :)
Autobus odbudowany po dzwonie z wozem strażackim, 13 lat pewnie z milion przebiegu ale Szczecinianie przecież na nic nowego nie zasługują.
Pytania o nowy tabor dla spad prezydent regularnie ignoruje.
2

wysłane przez MlodyS53 78

leks napisał(a):
[...] pewnie z milion przebiegu [...]

Okresowe badanie techniczne w dniu 17.10.2023 (ważne do 17.04.2024)

Wynik badania: pozytywny
Numer SKP: WZ/017
Odczytany stan drogomierza: 768 430 km

Porównaj sobie stan licznika z młodszych wozów typu 22xx i wtedy narzekaj.
Autobus rok starszy od 2213 a ma 3/4 tego przebiegu co on.

A co z tego że jest po dzwonie? Mało to wozów mamy po dzwonach od przodu? 2853 chyba, albo 2856 któryś z nich miał dzwona na Podjuchach. Takiego fest. I co? I jezdzi nadal. A wiesz kto go naprawiał? BTS.

Wiadomo, że miasto powinno kupować nowe wozy, to bez apelacyjnie. Jednak jeśli spółka musi się czymś ratować to zrobiła bardzo dobry zakup.
Młodszy od wozów kupionych ostatnio z Niemiec.
Ma 4 a nie 3 drzwi.
Ma klimatyzację całego pojazdu.
Ma dużą zamkniętą kabinę.
Jest sto razy (w moim odczuciu) lepszy od Citaro z Reichu. Kibicuję im żeby musząc kupować używki kupowali tylko takie wozy.
Naturalnie trzymam kciuki aby wjechała wreszcie duża partia nowych pojazdów, lecz gdy trzeba rayować się używkami, to właśnie takimi.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
4

wysłane przez PrzemoGaming 6

MlodyS53 napisał(a):
"Naturalnie trzymam kciuki aby wjechała wreszcie duża partia nowych pojazdów."

Coś czuje, że jeszcze wszyscy na to trochę poczekamy. :D
2

wysłane przez bartez 336

MlodyS53 napisał(a):
Kibicuję im żeby musząc kupować używki kupowali tylko takie wozy.
Naturalnie trzymam kciuki aby wjechała wreszcie duża partia nowych pojazdów, lecz gdy trzeba rayować się używkami, to właśnie takimi.

Jak jest taki fajny to dlaczego go sprzedali? Tak na szybko sprawdziłem, że mają jeszcze Solarisy z 2008 roku.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
1

wysłane przez Michal 2

bartez napisał(a):
Jak jest taki fajny to dlaczego go sprzedali? Tak na szybko sprawdziłem, że mają jeszcze Solarisy z 2008 roku.

To podbijam pytanie. Czemu w Łodzi uznano, że już im się nie przyda, a u nas uznano, że to świetny wóz ?

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez leks 17

MlodyS53 napisał(a):
Okresowe badanie techniczne w dniu 17.10.2023 (ważne do 17.04.2024)

Wynik badania: pozytywny
Numer SKP: WZ/017
Odczytany stan drogomierza: 768 430 km

Porównaj sobie stan licznika z młodszych wozów typu 22xx i wtedy narzekaj.
Autobus rok starszy od 2213 a ma 3/4 tego przebiegu co on.

A co z tego że jest po dzwonie? Mało to wozów mamy po dzwonach od przodu? 2853 chyba, albo 2856 któryś z nich miał dzwona na Podjuchach. Takiego fest. I co? I jezdzi nadal. A wiesz kto go naprawiał? BTS.

Wiadomo, że miasto powinno kupować nowe wozy, to bez apelacyjnie. Jednak jeśli spółka musi się czymś ratować to zrobiła bardzo dobry zakup.
Młodszy od wozów kupionych ostatnio z Niemiec.
Ma 4 a nie 3 drzwi.
Ma klimatyzację całego pojazdu.
Ma dużą zamkniętą kabinę.
Jest sto razy (w moim odczuciu) lepszy od Citaro z Reichu. Kibicuję im żeby musząc kupować używki kupowali tylko takie wozy.
Naturalnie trzymam kciuki aby wjechała wreszcie duża partia nowych pojazdów, lecz gdy trzeba rayować się używkami, to właśnie takimi.

Mały przebieg wynika zapewne z tego że długo stał.
Wóz może mieć dużo bajerów, klimę i kabinę, ja to wszystko doceniam ale i tak najważniejsze są dla mnie parametry jazdy i bezpieczeństwo. Nie wiem jaki typ zawieszenia ma łódzki pojazd, ale zapewne to standardowy "gruz na belce" bez pełnej stabilizacji przez co będzie kolejnym niebezpiecznym wozem... Wałkowaliśmy już ten temat. Dla Ciebie to kwestia jakiegos chyba honoru pod każdą moją wypowiedzią zaznaczyć że to lepsze niż Citaro. Ja uważam że fundamentem autobusu jest zawieszenie i hamulce, Mercedes ma to opracowane do perfekcji albo inaczej w żadnym wozie nie pozwolił sobie zejsc se specyfikacją, MAN zresztą też nawet jak okroił wszystko pozostałe co się da, to zapewnia bezpieczeństwo zwłaszcza paradoksalnie w naszych warunkach gdzie dużo ludzi stoi a ruch jest bardzo dynamiczny na drodze. I nawet jak ma dużo wad, jak mechanicy wola ewidentnie pracować z Solarisami dla mnie jako kierowcy zawsze wygra wóz o lepszych parametrach samej jazdy. Inne rzeczy to tylko dodatki.
Solaris zresztą też składa różne autobusy. Na Polskę produkowal taki chłam (bo w kartonach chyba trochę poszli po rozum do głowy) a na Niemcy albo niemieckie przepisy nie pozwalały na taki badziew albo po prostu mądrzejsza nacja nie zamawia wozu o tak żenujących parametrach. Wozy takie jak monachijce czy 2451 to zupełnie inna bajka.
SPAD jako spółki nie krytykuje. Robią co muszą. Sam codziennie widzę z czym zmaga się firma. Nawet mimo tłumów na warsztacie i ogarniania różnych usterek w parę godzin te gruzy są już na krawędzi śmierci technicznej, ale nawet jako nówki gdy jeździłem jako pasażer szału nie robiły i narzekałem w zasadzie na to samo, dziwiąc się że w Manie, Mercedesie, Volvo zupełnie te kwestie nie występują i da się zrobić normalnie jeżdżący autobus.
Więc co do spółki i tego że miasto MUSI w końcu kupić nowe wozy się zgadzamy. Tu jest sedno problemu
9

wysłane przez Piotr_B1 0

MlodyS53 napisał(a):
Okresowe badanie techniczne w dniu 17.10.2023 (ważne do 17.04.2024)

Wynik badania: pozytywny
Numer SKP: WZ/017
Odczytany stan drogomierza: 768 430 km

Porównaj sobie stan licznika z młodszych wozów typu 22xx i wtedy narzekaj.
Autobus rok starszy od 2213 a ma 3/4 tego przebiegu co on.

A co z tego że jest po dzwonie? Mało to wozów mamy po dzwonach od przodu? 2853 chyba, albo 2856 któryś z nich miał dzwona na Podjuchach. Takiego fest. I co? I jezdzi nadal. A wiesz kto go naprawiał? BTS.

Wiadomo, że miasto powinno kupować nowe wozy, to bez apelacyjnie. Jednak jeśli spółka musi się czymś ratować to zrobiła bardzo dobry zakup.
Młodszy od wozów kupionych ostatnio z Niemiec.
Ma 4 a nie 3 drzwi.
Ma klimatyzację całego pojazdu.
Ma dużą zamkniętą kabinę.
Jest sto razy (w moim odczuciu) lepszy od Citaro z Reichu. Kibicuję im żeby musząc kupować używki kupowali tylko takie wozy.
Naturalnie trzymam kciuki aby wjechała wreszcie duża partia nowych pojazdów, lecz gdy trzeba rayować się używkami, to właśnie takimi.

Oj tam, oj tam. Białystok (KPKM) kupił 5 maluchów SU9,5 od Mobilisu. 2016 rocznik Odważni.

wysłane przez Michau 13

Piotr_B1 napisał(a):
Oj tam, oj tam. Białystok (KPKM) kupił 5 maluchów SU9,5 od Mobilisu. 2016 rocznik Odważni.

Kupili 8,9 LE a nie 9,5.

wysłane przez Cezar007 2

MlodyS53 napisał(a):
Porównaj sobie stan licznika z młodszych wozów typu 22xx i wtedy narzekaj.
Autobus rok starszy od 2213 a ma 3/4 tego przebiegu co on.

Sekundeczkę, akurat mój 2213 ma prawie 1,3 mln kilometrów i wynika to głównie z tego, że non stop jeździ i się nie psuje (oczywiście oprócz ostatniego czasu, gdy miał wyciągany silnik, a teraz czeka na regenerację wtrysków). Niski przebieg naszego nowego 2151 najprawdopodobniej wynika z tego, że...długo stał. Koledzy z Łodzi mówią, że to bardzo awaryjne wozy są/były. Oby u nas sprawował się bezproblemowo.

MlodyS53 napisał(a):
A co z tego że jest po dzwonie? Mało to wozów mamy po dzwonach od przodu? 2853 chyba, albo 2856 któryś z nich miał dzwona na Podjuchach. Takiego fest. I co? I jezdzi nadal. A wiesz kto go naprawiał? BTS.

2853. BTS akurat wykonał kawał dobrej roboty. 2151 też wygląda na dobrze zrobionego.

MlodyS53 napisał(a):
Wiadomo, że miasto powinno kupować nowe wozy, to bez apelacyjnie. Jednak jeśli spółka musi się czymś ratować to zrobiła bardzo dobry zakup

Zacznijmy od tego, że SPAD za 2151 dał tylko 195 000 zł netto. To jest naprawdę niedużo za taki pojazd.

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
Post został wyedytowany przez autora.
5

wysłane przez t105n  49

leks napisał(a):

Autobus odbudowany po dzwonie z wozem strażackim.

A, faktycznie! To ten po słynnym wypadku w marcu 2023, co strażacy dali dyla z wozu.
https://lodz.naszemiasto.pl/wypadek-na-ul-przybyszewskiego-w-lodzi-woz-strazacki/ar/c16-9244421

wysłane przez t105n  49

Waszka napisał(a):
Używka nie byle jaka. Powypadkowa! 💥

Aha! Bo jakoś nie mogłem pojąć, czemu sprzedano jeden wóz mając sporo starszych na stanie.