Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Pasażerka trzy razy przytrzaśnięta drzwiami
Najpierw kierowca autobusu niemal przytrzasnął drzwiami mnie, potem moją kulę, a wreszcie moje dziecko - opowiada pasażerka autobusu linii 77. - O kuli poruszam się od niedawna, ale tego jednego dnia bardzo szybko dowiedziałam się, jak ciężko jest osobom niepełnosprawnym.
wysłane przez MQ ?
Piotr napisał(a):
> Znane od lat, chyba jest cos o tym w nowym przetargu...
Ano jest. Cyt.: "Po rozstrzygnięciu przetargu Zamawiający zastrzega sobie prawo rozdysponowania taboru wskazanego przez Wykonawcę w wykazie taboru, który stanowi załącznik nr 4 do SIWZ, a złożonego w Ofercie, do realizacji usług na konkretnej linii autobusowej". W domyśle chodzi oczywiście o tabor niskopodłogowy (trudno sobie wyobrazić przecież, że ZDiTM będzie żądał obsługi jakiejś linii wysokopodłogowcami).
A swoją drogą na debacie, która odbyła się pół roku temu na uniwersytecie, prezesi spółek byli mocno niezadowoleni, gdy padła propozycja, aby w rozkładzie oznaczać kursy niskopodłogowe.
Wracając jeszcze do zapisów w specyfikacji: "Za obsługę linii pojazdem o pojemności mniejszej i innego typu (w tym ilości wymaganych drzwi w pojeździe) niż ustalono w rozkładzie linii: kara umowna w wysokości 25 odejmowanych wozokilometrów". Trudno to chyba uznać za karę dotkliwą, gdy niektóre linie realizują przewozy na poziomie kilku tysięcy wozokilometrów dziennie (107 - prawie 4 tys.), a wyższe kary są np. za palenie papierosów przez kierowcę (100 wozokm) czy brak zrealizowania skomunikowania (50).
--- MAN Lion's City - Bus of the Year 2005
> Znane od lat, chyba jest cos o tym w nowym przetargu...
Ano jest. Cyt.: "Po rozstrzygnięciu przetargu Zamawiający zastrzega sobie prawo rozdysponowania taboru wskazanego przez Wykonawcę w wykazie taboru, który stanowi załącznik nr 4 do SIWZ, a złożonego w Ofercie, do realizacji usług na konkretnej linii autobusowej". W domyśle chodzi oczywiście o tabor niskopodłogowy (trudno sobie wyobrazić przecież, że ZDiTM będzie żądał obsługi jakiejś linii wysokopodłogowcami).
A swoją drogą na debacie, która odbyła się pół roku temu na uniwersytecie, prezesi spółek byli mocno niezadowoleni, gdy padła propozycja, aby w rozkładzie oznaczać kursy niskopodłogowe.
Wracając jeszcze do zapisów w specyfikacji: "Za obsługę linii pojazdem o pojemności mniejszej i innego typu (w tym ilości wymaganych drzwi w pojeździe) niż ustalono w rozkładzie linii: kara umowna w wysokości 25 odejmowanych wozokilometrów". Trudno to chyba uznać za karę dotkliwą, gdy niektóre linie realizują przewozy na poziomie kilku tysięcy wozokilometrów dziennie (107 - prawie 4 tys.), a wyższe kary są np. za palenie papierosów przez kierowcę (100 wozokm) czy brak zrealizowania skomunikowania (50).
--- MAN Lion's City - Bus of the Year 2005
Pasażerka trzy razy przytrzaśnięta drzwiami
· 18 lat temu ·
peter (gość)
Re: Niskopodwoziowe
· 18 lat temu ·
asd (gość)