Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Nowe łącznice, skręty, odcinki torów itp.
wysłane przez Robert 5
mmm napisał(a):
> Bodek napisał(a):
> > 1. Z moich obserwacji wynika, że przydałaby się łącznica > > (skręt) z Piastów (z kierunku Placu Sprzymierzonych) w ul. > > Sikorskiego (kier. Gumieńce) i odwrotnie. > > Na Placu Kościuszki powstałby wówczas bardzo skomplikowany > > układ torowy i karkołomne skrzyżowanie z drogami kołowymi, > > Juz kiedyś o takim rozwiązaniu była dyskusja na Komisie i chyba > Robert Łubński wyjśaniał że geometria nie pozwala na takie > poprowadzenie torów.
Nie pamiętam teraz tamtej dyskusji, ale wciśnięcie na Kościuszki tego skrętu byłoby karkołomne ze względu na jego częściowe pokrywanie się z istniejącym rozwidleniem torów Krzywoustego/Sikorskiego (najlepiej to widać, gdy się to próbuje narysować). Potrzebne byłyby równoległe wyprowadzenia szyn etc., a w Szczecinie póki co chociażby "wyprzedzająca" lokalizacja iglic wraz z "podwójnymi szynami" jest chyba zbyt nowatorskim rozwiązaniem.
> W tym wypadkiu rozwiązaniem byłoby budowa łącznicy na Boh > Warszawy (przy Carrefour)i skręt z Krzywouskego w Piastów lub > inaczej na Boh Warzawy dobudowanie skrętu przy przystanku > Jagielońska. > > Takie rozwiąznie ma wadę w postaci omijania pl. Kośiuszki.
A przy tym dochodzi wydłużenie czasu przejazdu. Natomiast w temacie kosztów budowy: konieczność przebudowy skrzyżowania Bohaterów/Jagiellońska, no i dodatkowo koszt budowy samej łącznicy, która nie wiem czy się tam zmieści pomiędzy szpalerami drzew (znowu wycinka jednego rzędu drzew?).
> Bodek napisał(a):
> > 1. Z moich obserwacji wynika, że przydałaby się łącznica > > (skręt) z Piastów (z kierunku Placu Sprzymierzonych) w ul. > > Sikorskiego (kier. Gumieńce) i odwrotnie. > > Na Placu Kościuszki powstałby wówczas bardzo skomplikowany > > układ torowy i karkołomne skrzyżowanie z drogami kołowymi, > > Juz kiedyś o takim rozwiązaniu była dyskusja na Komisie i chyba > Robert Łubński wyjśaniał że geometria nie pozwala na takie > poprowadzenie torów.
Nie pamiętam teraz tamtej dyskusji, ale wciśnięcie na Kościuszki tego skrętu byłoby karkołomne ze względu na jego częściowe pokrywanie się z istniejącym rozwidleniem torów Krzywoustego/Sikorskiego (najlepiej to widać, gdy się to próbuje narysować). Potrzebne byłyby równoległe wyprowadzenia szyn etc., a w Szczecinie póki co chociażby "wyprzedzająca" lokalizacja iglic wraz z "podwójnymi szynami" jest chyba zbyt nowatorskim rozwiązaniem.
> W tym wypadkiu rozwiązaniem byłoby budowa łącznicy na Boh > Warszawy (przy Carrefour)i skręt z Krzywouskego w Piastów lub > inaczej na Boh Warzawy dobudowanie skrętu przy przystanku > Jagielońska. > > Takie rozwiąznie ma wadę w postaci omijania pl. Kośiuszki.
A przy tym dochodzi wydłużenie czasu przejazdu. Natomiast w temacie kosztów budowy: konieczność przebudowy skrzyżowania Bohaterów/Jagiellońska, no i dodatkowo koszt budowy samej łącznicy, która nie wiem czy się tam zmieści pomiędzy szpalerami drzew (znowu wycinka jednego rzędu drzew?).
Re: Nowe łącznice, skręty, odcinki torów itp.
· 18 lat temu ·
marianno (gość)
Trzeba cos zrobic
· 18 lat temu ·
m21 (gość)
Re: Trzeba cos zrobic
· 18 lat temu ·
mariannno (gość)
Re: Trzeba cos zrobic
· 18 lat temu ·
torwid (gość)
Re: Moje propozycje
· 18 lat temu ·
Pawel (gość)
A może by....
· 18 lat temu ·
Szczeciniak (gość)