Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Obwód zamknięty, możemy wjeżdżać na tory
wysłane przez Wojciech
BatiX napisał(a):
> Raczej wystąpiła izolacja w postaci jakiegoś syfu i metalowe > koła nie miały bezpośredniego styku z szynami (a syf był > nieprzewodzący). Przewodem zasilającym jest trakcja, > przewodem masowym - szyny. To w dużym uproszczeniu tak, > jakbyś włożył do gniazdka wtyczkę bez jednego "bolca".
To niezły syf musiał być w takim razie, aby skutecznie odizolować zestaw kołowy od drogi powrotnej prądu. W łatwy sposób mogło dojść do przebicia i rażenia, jeśli by załączono jakiekolwiek urządzenie z układów pomocniczych. Co do trakcji, nie w każdym systemie przewody jezdne są biegunem dodatnim. W Łodzi występuje odwrotna polaryzacja i szyny mają potencjał dodatni, względem trakcji. Co do gniazdka, podłączając trójfazowy silnik połączony w trójkąt nie potrzeba przewodu N ;-)
-- POZnań*
*Miasto know-how
> Raczej wystąpiła izolacja w postaci jakiegoś syfu i metalowe > koła nie miały bezpośredniego styku z szynami (a syf był > nieprzewodzący). Przewodem zasilającym jest trakcja, > przewodem masowym - szyny. To w dużym uproszczeniu tak, > jakbyś włożył do gniazdka wtyczkę bez jednego "bolca".
To niezły syf musiał być w takim razie, aby skutecznie odizolować zestaw kołowy od drogi powrotnej prądu. W łatwy sposób mogło dojść do przebicia i rażenia, jeśli by załączono jakiekolwiek urządzenie z układów pomocniczych. Co do trakcji, nie w każdym systemie przewody jezdne są biegunem dodatnim. W Łodzi występuje odwrotna polaryzacja i szyny mają potencjał dodatni, względem trakcji. Co do gniazdka, podłączając trójfazowy silnik połączony w trójkąt nie potrzeba przewodu N ;-)
-- POZnań*
*Miasto know-how
"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
Re: Obwód zamknięty, możemy wjeżdżać na tory
· 14 lat temu ·
Wojciech