Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Obwód zamknięty, możemy wjeżdżać na tory
wysłane przez Luke_Police 163
Wojciech napisał(a):
> To niezły syf musiał być w takim razie, aby skutecznie > odizolować zestaw kołowy od drogi powrotnej prądu. W łatwy > sposób mogło dojść do przebicia i rażenia, jeśli by > załączono jakiekolwiek urządzenie z układów pomocniczych.
Wystarczyło, aby ktoś stanął na torach i dotknął tramwaju, a doznałby porażenia z sieci 600V. Takie sytuacje należą do bardzo niebezpiecznych, przy dużej wilgotności podłoża, pasażera porazić może napięcie krokowe wynikające z dużej różnicy potencjału między jego stopami. Takie napięcie powstać może w momencie wsiadania do nieuziemionego tramwaju, gdy jedną stopą stoimy na ziemi, a drugą na metalowych schodach wagonu.
-- Wkrótce wracam do Szczecina :)
> To niezły syf musiał być w takim razie, aby skutecznie > odizolować zestaw kołowy od drogi powrotnej prądu. W łatwy > sposób mogło dojść do przebicia i rażenia, jeśli by > załączono jakiekolwiek urządzenie z układów pomocniczych.
Wystarczyło, aby ktoś stanął na torach i dotknął tramwaju, a doznałby porażenia z sieci 600V. Takie sytuacje należą do bardzo niebezpiecznych, przy dużej wilgotności podłoża, pasażera porazić może napięcie krokowe wynikające z dużej różnicy potencjału między jego stopami. Takie napięcie powstać może w momencie wsiadania do nieuziemionego tramwaju, gdy jedną stopą stoimy na ziemi, a drugą na metalowych schodach wagonu.
-- Wkrótce wracam do Szczecina :)
Technik serwisu :)