Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
"Bieda" wczoraj gościła na "piątce"
wysłane przez Mareczek 5
Luke_Police napisał(a):
> Jakieś 10 lat > temu polskie przedsiębiorstwa tramwajowe były krytykowane za > zamawianie całkowicie wysokopodłogowych tramwajów (MPK > Wrocław i Protram 204WrAs - odpowiednik Moderusów Alfa), a > dziś krytykowane są za zamawianie takich, w których udział > niskiej podłogi jest bardzo mały (20% - niecały jeden człon > tramwaju). Natomiast ja uważam, że lepiej zbudować jeden > tramwaj z częściowym udziałem niskiej podłogi niż > modernizować kilkanaście wagonów KT4Dt bez dołożenia członu > niskopodłogowego.
Ale problem nie leży we wstawce niskopodłogowej, bo inne przedsiębiorstwa mają takie tramwaje (choćby Gdańsk czy Kraków) i jest spoko. Problemem jest podstawa tramwaju. No sorki Łukasz, ale Ferrari nie zrobisz z Fiata 126p. Możesz zmienić budę, wstawić jakieś chromowane wstawki, hamulce tarczowe, ale co z tego jak przy skrzyni biegów będziesz musiał zamontować dźwigienkę od ssania, bo nie zmienisz silnika? I to jest problem Modertransu. Do "biedy" z punktu widzenia obsługi nic nie mam, ale jeżeli ruszam z przystanku i słyszę na przegubie telepanie wózków 105-tek przy dosć sporej wartosci decybeli, tylko pozostaje wysiąść i pójść z buta.
Tatry są dużo lepszą podstawą do robienia wstawek, no ale TS tego nie chcą. Ich wybór. Ale to nie jest powód do obrony "biedy".
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
> Jakieś 10 lat > temu polskie przedsiębiorstwa tramwajowe były krytykowane za > zamawianie całkowicie wysokopodłogowych tramwajów (MPK > Wrocław i Protram 204WrAs - odpowiednik Moderusów Alfa), a > dziś krytykowane są za zamawianie takich, w których udział > niskiej podłogi jest bardzo mały (20% - niecały jeden człon > tramwaju). Natomiast ja uważam, że lepiej zbudować jeden > tramwaj z częściowym udziałem niskiej podłogi niż > modernizować kilkanaście wagonów KT4Dt bez dołożenia członu > niskopodłogowego.
Ale problem nie leży we wstawce niskopodłogowej, bo inne przedsiębiorstwa mają takie tramwaje (choćby Gdańsk czy Kraków) i jest spoko. Problemem jest podstawa tramwaju. No sorki Łukasz, ale Ferrari nie zrobisz z Fiata 126p. Możesz zmienić budę, wstawić jakieś chromowane wstawki, hamulce tarczowe, ale co z tego jak przy skrzyni biegów będziesz musiał zamontować dźwigienkę od ssania, bo nie zmienisz silnika? I to jest problem Modertransu. Do "biedy" z punktu widzenia obsługi nic nie mam, ale jeżeli ruszam z przystanku i słyszę na przegubie telepanie wózków 105-tek przy dosć sporej wartosci decybeli, tylko pozostaje wysiąść i pójść z buta.
Tatry są dużo lepszą podstawą do robienia wstawek, no ale TS tego nie chcą. Ich wybór. Ale to nie jest powód do obrony "biedy".
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids