Forum

Pomorzany - węzeł przesiadkowy

wysłane przez pioko17 38

Kostek napisał(a):
Do Sierpowej, końcowy na wysokości kładki, tramwaje dwukierunkowe, co przełoży się na zaoszczędzenie miejsca na pętlę.

Chybiony pomysł. Pomijając już kwestię zakupu potrzebnego taboru, to organizacja prowadzenia ruchu na krańcówce dla dwukierunkowców na 5 linii kursujących w szczycie średnio co 2 minuty to byłaby jakaś katastrofa. Mnóstwo relacji kolizyjnych, a sama krańcówka musiałaby mieć chyba z 10 torów by dało się spokojnie zapewnić przerwy dla motorniczych (w tym posiłkowe), czy po prostu dać im czas na zmianę kabiny. Pojedź sobie do Olsztyna na krańcówkę Kanta i popatrz jak potrafi się przyblokować w godzinach szczytu, a masz tam tylko 2 linie.
Nie wiem skąd ostatnio taka moda wśród użytkowników forów na wpychanie wszędzie tramwajów dwukierunkowych. Nie są one antidotum na wszystko. Owszem, jest to świetne rozwiązanie przy remontach. Może też z powodzeniem funkcjonować, gdy brakuje miejsca na pętlę i chcemy uruchomić jakąś linię w skróconej relacji (np. przy Dworcu Głównym). No ale szanujmy się, krańcówka nie zastąpi z powodzeniem najbardziej obciążonej szczecińskiej pętli!
4
Re: Pomorzany - węzeł przesiadkowy · 3 lata temu · pioko17