z kraju artykuł

Poznań: Jakie utrudnienia czekają nas podczas budowy trasy na Rataje?

leh, Gazeta Wyborcza,

dodane przez Jacek

Już za dwa miesiące pasażerów tramwajów na Ratajach znowu czekają objazdy. Drogowcy rozpoczną bowiem budowę kolejnego odcinka trasy tramwajowej, w ramach której przebudowane zostanie skrzyżowanie ul. Kórnickiej i Jana Pawła II.
Mieszkańcy Rataj ledwie zdążyli odsapnąć po trwającym całe lato remoncie ronda Śródka, a już czekają ich kolejne utrudnienia. W marcu ruszy budowa drugiego odcinka trasy tramwajowej z centrum na Rataje - na ul. Kórnickiej, od ul. Piotrowo do Jana Pawła II. Inwestycja wymaga przebudowy skrzyżowania ul. Jana Pawła II i Kórnickiej, a to oznacza zamknięcie torowiska w tym miejscu i objazdy dla tramwajów kilku linii. "Gazeta" już dziś pokazuje, czego powinni się spodziewać pasażerowie w czasie przebudowy skrzyżowania.

Tramwajem objazdem

Na szczęście, według planów MPK, tylko na jednym odcinku torowiska tramwaje nie będą kursować wcale - pomiędzy rondem Rataje a ul. Kórnicką. Natomiast na odcinkach od przebudowywanego skrzyżowania do ronda Śródka i pętli na os. Lecha tramwaje będą jeździć wahadłowo. Poza tym w związku z remontem swoje trasy zmienią tramwaje linii: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 11 i 17. "Jedynka" pojedzie skróconą trasą do os. Lecha. Krótsze kursy będą wykonywać także "trójka" i "czwórka" - tylko do Zawad. Z kolei tramwaje linii 5, jadące od centrum, na rondzie Rataje skręcą w prawo, dojadą do ronda Starołęka, a stamtąd skierują się na os. Lecha, gdzie skończą trasę. "Szóstka" zamiast na Miłostowo będzie jeździć do pętli Stomil. Dolnym tarasem Rataj nie pojadą tramwaje linii 7, które skierowane zostaną górnym tarasem na os. Lecha. Z kolei "jedenastka" będzie kończyć kurs na pętli na Starołęce. Ostatnia zmiana dotyczy linii 17, której tramwaje pojadą na Miłostowo.

Samochodem z utrudnieniami

Prace na skrzyżowaniu z pewnością utrudnią życie także kierowcom, ale zdaniem drogowców zmotoryzowani dużych problemów mieć nie powinni. - To miejsce jest na szczęście trochę oddalone od dużych węzłów, a poza tym bezwzględnie ruch w obu kierunkach na ul. Jana Pawła II będzie utrzymany - mówi Kazimierz Skałecki, wicedyrektor Zarządu Dróg Miejskich do spraw inwestycji. - Co najwyżej jezdnie będą zwężane do jednego pasa lub ruch w obie strony będzie przeniesiony na jedną nitkę - dodaje. Zamknięta dla ruchu zostanie natomiast ul. Kórnicka, od Jana Pawła II do Piotrowa.

Budowa trasy tramwajowej potrwa od marca przez około 2-3 miesiące. Drogowcy na pewno nie będą się ociągać, bo już w maju czeka ich rozbiórka wiaduktu nad Dolną Wildą w ciągu ul. Hetmańskiej. Do tego czasu roboty przynajmniej na ul. Jana Pawła II muszą się zakończyć, aby nie doszło do sytuacji, że w dwóch miejscach na tzw. drugiej ramie komunikacyjnej (ul. Hetmańska i Jana Pawła II) zamknięto torowisko tramwajowe.

Po wybudowaniu nowego torowiska na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II i Kórnickiej początkowo nic się dla kierowców nie zmieni. Powstanie co prawda sygnalizacja świetlna, ale zacznie działać dopiero, gdy nową trasą na Rataje zaczną kursować tramwaje.

źródło: Gazeta Wyborcza

brak komentarzy