Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Autobusy na nowych zasadach

ToT, Kurier Szczeciński,

dodane przez Bauer; zmodyfikowane

Do dziś obowiązują umowy, na podstawie których pasażerów wożą szczecińskie autobusy. Nowe prawdopodobnie dziś zostaną podpisane i można się spodziewać kilku nowości. To efekt przetargu, który po raz pierwszy w historii szczecińskich dziennych linii autobusowych udało się rozstrzygnąć przy pierwszej próbie.
- Umowy z przewoźnikami podpisuje prezydent miasta i na pewno nastąpi to przed 1 czerwca - zapewniała wczoraj Marta Kwiecień-Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Pasażerowie mogą się spodziewać kilku nowości.

Dotychczas osoby niepełnosprawne lub takie, którym poruszanie się sprawia problem, miały gwarancję, że pojazdy niskopodłogowe kursują na liniach G, 82 i niektórych kursach linii 80. ZDiTM rozszerzył listę linii, na których autobusy niskopodłogowe muszą kursować.

- Niskopodłogowe autobusy od 1 czerwca muszą kursować na wybranych kursach linii A, B, 53, 55, 56, 59, 60, 64, 67, 73, 84 i 87 - tłumaczy M. Kwiecień-Zwierzyńska. - Oznaczenie tych kursów w rozkładach jazdy na pewno nie zostanie zamieszczone już 1 czerwca, wymiany tabliczek na przystankach dokonywać będziemy sukcesywnie.

Kolejna sprawa to problem, z którym "Kurier" walczył od lat. Nasi Czytelnicy skarżyli się na reklamy naklejane na szybach. Znacznie obniżają one komfort podróży, a pasażerowie często tracą orientację i wysiadają na niewłaściwych przystankach. W nowych umowach zapisano całkowity zakaz umieszczania reklam na szybach bocznych autobusów, po stronie, z której są drzwi.

- Natomiast wychodząc naprzeciw potrzebom osób niepełnosprawnych, głównie słabo widzących, wprowadzamy obowiązek wyraźnego oznakowania pojazdów - mówi przedstawicielka ZDiTM. - Numery linii mają się pojawić na ścianach bocznych autobusów, przy pierwszych drzwiach. Numer linii musi być dobrze widoczny i znajdować się na dużej tablicy, której wymiary są określone.

Za niestosowanie się do wszystkich zmian ZDiTM chce karać przewoźników. Wysokość kwot, naliczanych za różne przewinienia, także znalazła się w umowach. Pozostaje pytanie, czy ZDiTM zacznie wywiązywać się ze swoich obietnic i będzie w stanie skontrolować spółki autobusowe.

źródło: Kurier Szczeciński

możliwość komentowania została wyłączona