Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

z kraju artykuł

Wrocław: Wrocław będzie miał nowe szybkie tramwaje

Piotr Walczak, Gazeta Wyborcza,

dodane przez djdark

Do końca 2011 roku we Wrocławiu pojawi się 28 nowoczesnych tramwajów dwukierunkowych. Przybędą także nowe linie z Gaju na Kozanów i Stadion na Maślicach oraz z Leśnicy na Sępolno.
Do przetargu na dostawę tramwajów zgłosiło się pięciu kandydatów. - Otworzyliśmy wnioski firm o dopuszczenie ich do przetargu. Tramwaje chcą nam dostarczyć: Siemens, Skoda Transportation, Bombardier, francuski Alstom i szwajcarska firma Stadler - wylicza Zbigniew Komar z Departamentu Infrastruktury i Gospodarki UM. Przez dwa, trzy tygodnie urzędnicy będą analizować dokumenty. Później do firm zostanie przesłana specyfikacja przetargu i koncerny będą mogły przesłać swoje oferty.

Wszystkie tramwaje pojadą nowymi torowiskami wydzielonymi z jezdni - tak aby nie stały w korkach. Nowoczesne oprogramowanie zapewni im zielone światło, gdy będą zbliżały się do skrzyżowania. Takie rozwiązanie zdecydowanie poprawi komunikację w mieście. Obecnie podróż z Gaju na Kozanów trwa nawet ponad godzinę. Szybkim tramwajem ten dystans przejedziemy w ok. 40 minut.

Tramwaj Plus - bo tak nazwano nowe pojazdy - będzie się różnił od dotychczasowych.

- W każdym będzie wewnętrzny system informacji pasażerskiej oraz monitoring, drzwi będą z dwóch stron, a kabina motorniczego będzie na początku i na końcu składu. Dlatego pętla nie będzie potrzebna i Tramwaj Plus będzie jeździł podobnie jak metro. Chcemy, aby różnica między zwykłą linią a tą była widoczna, choćby tak jak między zwykłymi pociągami a InterCity - wyjaśnia Paulina Tyniec z urzędu miasta.

Najwcześniej nowe składy pojawią się na trasie z Gaju na Kozanów oraz z Leśnicy na Sępolno. Później tramwaje niskopodłogowe pojawią się na odcinku z Biskupina na Oporów. Inwestycja obejmuje także modernizację dotychczasowych linii, budowę stacji zasilania, węzłów przesiadkowych i dokupienie taboru. Całość będzie kosztowała blisko 800 mln zł.

źródło: Gazeta Wyborcza

możliwość komentowania została wyłączona