Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Przystanków techniczne "dozbrajanie"

Mirosław Winconek, 24Kurier,

dodane przez MQ; zmodyfikowane

Na przystankach w Szczecinie przybędzie niebawem tablic informacyjnych, wyświetlających komunikaty o czasie przyjazdu tramwajów i autobusów. Stanie ich osiemdziesiąt, nie licząc tych zainstalowanych w pierwszym etapie wprowadzania nowinek technicznych, które w założeniu winny usprawniać funkcjonowanie komunikacji miejskiej. W wybranych miejscach projekt zakłada też montaż 30 ulicznych automatów biletowych.
Urządzenia pojawią się m.in. na placach Rodła, Zwycięstwa, Żołnierza Polskiego, Kościuszki, Grunwaldzkim, Szarych Szeregów, na Bramie Portowej. Na tej ostatniej ekranów LED będzie aż siedem. Staną one również w miejscach przesiadkowych bardziej oddalonych, nie wyłączając prawobrzeża. Na przystankach usytuowanych przed mostem Długim będzie ich aż osiem, nie licząc biletomatu. Ten stanąć ma także na pętli przy ul. Niedźwiedziej. Ponadto przewidziano ich montaż na przystankach w pobliżu największych szpitali przy ul. Strzałowskiej, Arkońskiej czy Unii Lubelskiej. Elektronika dotrze nawet do pętli przy ul. Niedźwiedziej.

Monitory podające czas odjazdu autobusów zainstalowane zostaną też na przystankach Wiosenna na osiedlu Słonecznym (na wysokości kościoła i Kauflandu), dodatkowe dwa w Dąbiu przy ul. Emilii Gierczak, Inne z lokalizacji, o jakich dowiedzieliśmy się w ZDiTM, to przystanki w rejonie dworca głównego PKP przy ul. Kolumba (tu też pasażerowie będą mogli korzystać z dwóch biletomatów, podobnie jak na pl. Kościuszki)), skrzyżowania ul. Jagiellońskiej z al. Piastów oraz przy ulicach: Kołłątaja, Niemcewicza, Pasterskiej, Dąbrowskiego, Wernyhory i Zawadzkiego.

Przypomnijmy. ZDiTM jeszcze poprzedniej zimy, w lutym 2013 r., wybrał w drodze przetargu na rozbudowę elektronicznego systemu zarządzania komunikacją jako wykonawcę konsorcjum firm GMV Innovating Solutions sp. z o.o. i Grupo Mecanica del Vuelo Sistemas SA. To samo, któremu ZDiTM zlecił pierwszy etap wprowadzania systemu informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym.

Koszt całego pomysłu, którego tylko jednym z elementów jest elektronika przystankowa, według opracowań ZDiTM, to ponad 54 mln 261 tys. zł, z czego prawie 37,5 mln zł na jego realizację ma pochodzić z puli środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego zapisanych na ten cel w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko. Firmom GMV Innovating Solutions i Grupo Mecanica del Vuelo Sistemas za ich usługi, przewidziane drugim kontraktem, ZDiTM ma zapłacić 46 273 266,09 zł brutto.

źródło: 24Kurier

25 komentarzy