Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Prace torowe na Placu Grunwaldzkim

Wiadomości Szczecin,

dodane przez MQ

Prace w ramach bieżącego utrzymania prowadzone są nie tylko na drogach. Szczecińskie torowiska także poddawane są codziennym kontrolom i, jeśli wymaga tego sytuacja, pracom planowym i awaryjnym.

Brygady torowe będzie można w najbliższych dniach spotkać na Placu Grunwaldzkim. Tam wymieniane są szyny i wyrównana zostanie przylegająca do nich kostka.

Planowe prace na torowiskach prowadzone są głównie w nocy, tak aby nie powodować utrudnień w kursowaniu tramwajów. W przypadku tych robót jest możliwość prowadzenia ich w ciągu dnia dzięki wyłączeniu ruchu tramwajowego pomiędzy Placem Rodła, a Szarych Szeregów.

Wymiana szyn, czyli remont średni, polega na demontażu zabudowy torowiska, pocięciu starej szyny, wyciągnięciu jej i wstawieniu fabrycznie nowej. Później następuje przytwierdzenie, regulacja i w zależności od miejsca, odpowiednia zabudowa. Szyny w zależności od ich profilu mają różną wagę, ale metr najczęściej stosowanej waży około 60 kg.

- W nocy proces wymiany odcinka około 18 metrowego trwa mniej więcej 4 godziny. Jest to maksymalny czas jaki brygady torowe mają wykonanie prac nocnych podczas przerwy w ruchu tramwajów liniowych - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. - Szyny z biegiem czasu ulegają zużyciu, co jest naturalnym skutkiem prowadzenia po nich ruchu tramwajowego.

Na Placu Grunwaldzkim wymienionych zostanie 5 szyn, a brygady torowe będzie można spotkać w ciągu dnia, do końca przyszłego tygodnia.

Przypominam jednocześnie, że w strukturach TS Sp. z o. o. nieprzerwanie działają zarówno brygady torowe, jak i brygady pogotowia zajmujące się utrzymaniem bieżącym zwrotnic oraz wszelkimi pracami spawalniczymi i pracami interwencyjnymi polegającymi na usuwaniu awarii zgłaszanych przez Centralę Ruchu, obchodowych i motorniczych.

Brygady pogotowia pracują 24/h na dobę i natychmiastowo reagują na każdą usterkę. W Szczecinie mamy 120 kilometrów torów i ponad 250 zwrotnic.

źródło: Wiadomości Szczecin

brak komentarzy