Forum: Protest na wyświetlaczach autobusów SPPKwszystkie wątki »
rozpocznij nowy wątek »
oznacz ten wątek jako przeczytany »
instrukcja obsługi »

Aby móc pisać na forum, musisz się zalogować!

"Protest" - z takim hasłem na wyświetlaczach jeżdżą od poniedziałkowego poranka autobusy Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Akcja miała się rozpocząć pod koniec ub. tygodnia, została jednak wstrzymana ze ze względu na żałobę narodową.    więcej...

 
wyświetlanie pojedyńczych wiadomości
dodaj komentarz
 
 
  Protest na wyświetlaczach autobusów SPPKodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– Zygzak7  -1 ;
  Wysłano: 21.01.2019, g. 09:03
  
 

Popieram w 100 procentach. Porównując poziom usług świadczonych przez PKS oraz SPPK najlepiej widać, jak nierówno są traktowane te firmy: PKS-owi wszystko jest wybaczane, wozi ludzi wysokopodwoziowym, brudnym, źle oznakowanym złomem, nie dotrzymuje rozkładów jazdy. SPPK posiada wyłącznie niskopodłogowe autobusy, czysta, sprawne. Może ktoś wyjaśni, jaki jest tego powód.

 
 
  Re: Protest na wyświetlaczach autobusów SPPKodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– MlodyS53  31 ;
  Wysłano: 21.01.2019, g. 13:22
zobacz oryginalny post  
 

Zygzak7 napisał(a): > Popieram w 100 procentach. Porównując poziom usług > świadczonych przez PKS oraz SPPK najlepiej widać, jak > nierówno są traktowane te firmy: PKS-owi wszystko jest > wybaczane, wozi ludzi wysokopodwoziowym, brudnym, źle > oznakowanym złomem, nie dotrzymuje rozkładów jazdy. SPPK > posiada wyłącznie niskopodłogowe autobusy, czysta, > sprawne. Może ktoś wyjaśni, jaki jest tego powód. Taaa... bo 769, 770, 771, 772 to są tak niskopodłogowe że H... hej. -- Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

 
 
  Re: Protest na wyświetlaczach autobusów SPPKodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– lukaszenko  10 ;
  Wysłano: 21.01.2019, g. 15:25
zobacz oryginalny post  
 

Zygzak7 napisał(a): > SPPK posiada wyłącznie niskopodłogowe autobusy[...] No 100% niskiej podłogi to ma tylko SPAD i od niedawna SPAK.

 
 
  Re: Protest na wyświetlaczach autobusów SPPKodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– Luke_Police  142 ;
  Wysłano: 21.01.2019, g. 19:05
zobacz oryginalny post  
 

Zygzak7 napisał(a): > Popieram w 100 procentach. Porównując poziom usług > świadczonych przez PKS oraz SPPK najlepiej widać, jak > nierówno są traktowane te firmy: PKS-owi wszystko jest > wybaczane, wozi ludzi wysokopodwoziowym, brudnym, źle > oznakowanym złomem, nie dotrzymuje rozkładów jazdy. SPPK > posiada wyłącznie niskopodłogowe autobusy, czysta, > sprawne. Może ktoś wyjaśni, jaki jest tego powód. Z tą wysokością podłogi to akurat nie trafiłeś, bo jeszcze są 4 "Turki" w Policach, niemniej jakość usług świadczonych przez SPPK jest znacznie wyższa niż w przypadku PKS-u. W Policach 39/58 autobusów jest wyprodukowana po 2011 roku, zakupione jako fabrycznie nowe, a w tym roku kolejne 5 wozów z lat 1998-2004 zostanie wymienione na nowe. Jaka jest średnia wieku taboru autobusów PKS? Jaki jest ich stan techniczny? Przepaść w stosunku do spółki Polic, a stawka za wozokilometr tego nie odzwierciedla. -- Technik serwisu :)

 
 
  Kopanie swojegoodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– Mareczek;
  Wysłano: 21.01.2019, g. 22:56 (z późniejszymi zmianami)
  
  wersja 1    wersja 2    wersja 3    wersja 4    wersja 5  
 

Ciekawe podejście SPPK do problemu, natomiast chyba trzeba też spojrzeć na genezę stawki. Warto pamiętać, że SPPK wykonuje przewozy na terenie Szczecina i Polic. Zgodnie z papierkami (porozumienia międzygminne), gmina Police jest traktowana "lajtowo" i dopłaca do wzkm dużo mniej niż 50% stawki SPPK, gdzie Kołbaskowo i Dobra płacą bodajże 100% stawki i to na dodatek dużo droższych spółek (SPAK czy PKS mają wyższe stawki niż SPPK)! W dużym skrócie. Mieszkaniec (niech będzie że emerytowany, zniżka 100%) Polic, jadąc 109 z Rynku do Chemika jest "opłacany" z podatków mieszkańca Szczecina w około 60-70% stawki wzkm SPPK. Dla mnie protest byłby rozumiany gdyby gmina Police miałaby większy udział w stawce wzkm niż dotychczas, a wzkm SPPK nie uległby zmianie, lub nawet zmalał. -- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

 
 
  Re: Kopanie swojegoodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– Jasiek  31 ;
  Wysłano: 22.01.2019, g. 08:00
zobacz oryginalny post  
 

Mareczek napisał(a): > Ciekawe podejście SPPK do problemu, natomiast chyba trzeba > też spojrzeć na genezę stawki. > Dla mnie protest byłby rozumiany gdyby gmina Police > miałaby większy udział w stawce wzkm niż dotychczas, a > wzkm SPPK nie uległby zmianie, lub nawet zmalał. Ale chyba nie uważasz, że obecna stawka SPPK za wzkm odzwierciedla koszty? I nawet jeśli Szczecin dopłaca więcej niż Police, to czy spółka za te dochody z wzkm byłaby w stanie kupić tyle fabrycznie nowych autobusów? Bo ja nie sądzę. A jeśli tak to znaczy, że Police dokładają do biznesu, no bo nie Szczecin. Ponadto może to jest jedyny sposób, aby zmusić Szczecin do płacenia większych pieniędzy na SPPK, bo gdyby Police miałyby większy udział w SPPK, to już w ogóle Szczecin płaciłby mniej pieniędzy na SPPK niż obecnie, bo rządzący ze Szczecina przecież nie pomyślą, poza jednym wyjątkiem, o uwzględnieniu SPPK przy zakupie nowego taboru.

 
 
  Re: Kopanie swojegoodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– Czarny87  3 ;
  Wysłano: 22.01.2019, g. 08:47 (z późniejszymi zmianami)
zobacz oryginalny post  
  wersja 1    wersja 2  
 

Mareczek napisał(a): > W dużym skrócie. Mieszkaniec (niech będzie że > emerytowany, zniżka 100%) Polic, jadąc 109 z Rynku do > Chemika jest "opłacany" z podatków mieszkańca Szczecina w > około 60-70% stawki wzkm SPPK. Bardzo wybiórcze i propagandowe podejście do tematu według mnie. Ile linii obsługiwanych przez SPPK jeździ tylko po terenie gminy Police? Odpowiedź brzmi 3: 109,110,111. Z tego częstotliwość kursowania dwóch ostatnich przypomina linie turystyczną. Pozostała część linii obsługiwanych przez SPPK ma trasy albo w całości albo w części na terenie Szczecina. Jak to się rozkłada procentowo? Kto tak naprawdę dokłada do utrzymania kogo? Mogę śmiało założyć, że przez jeden dzień w tygodniu ( powszedni)z autobusów linii 109,110,111 skorzysta mniej pasażerów niż ze 107 relacji pl. Rodła-Zagórskiego, a gdzie jeszcze 58/59,63,101,102,103,106,F( mam na myśli kursy i części tras na terenie Szczecina)? Teraz pytanie: ile kilometrów przejedzie 109 a ile 107, kto komu dokłada do utrzymania??? Ilu pasażerów wożą autobusy SPPK na terenie Szczecina a ilu na terenie Polic? Proponuję dokładnie policzyć kto kogo i gdzie wozi, za ile itd. a później uskuteczniać propagandę, że to spółka sama sobie winna. Kolejny aspekt który naszym krótkowzrocznym urzędasom umyka jest taki, że autobusy SPPK dowożą ludzi pracujących na terenie Szczecina, robiących tam zakupy itp. Zamiast dołożyć i rozwijać komunikacje między gminami ( patrząc głównie na rozwój ekonomii i korzyści z niego płynące) to robią odwrotnie. Ale tak właśnie wygląda rządzenie w wykonaniu człowieka sukcesu i jego ekipy. Kupi tramwaje, autobusy i ciemny lud głosuje...

 
 
  Re: Kopanie swojegoodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– Mareczek;
  Wysłano: 22.01.2019, g. 17:00
zobacz oryginalny post  
 

Czarny87 napisał(a): > Bardzo wybiórcze i propagandowe podejście do tematu według > mnie. > Ile linii obsługiwanych przez SPPK jeździ tylko po terenie > gminy Police? [ciach] Nie ma znaczenia. Bilety pokrywają ~40% kosztów komunikacji. Jeżeli tak, to gmina Police przy stawce SPPK powinna dopłacać ze 4 zł za km, a dopłaca pewnie mniej niż 3 zł. Kto tą różnicę pokrywa? Gmina Szczecin, Dobra i Kołbaskowo. 3 gminy zrzucają się na dofinansowanie pasażerów którzy jadą jakąkolwiek linią z Polic lub na terenie Polic. -- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

 
 
  Re: Kopanie swojegoodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– Czarny87  3 ;
  Wysłano: 22.01.2019, g. 18:40 (z późniejszymi zmianami)
zobacz oryginalny post  
  wersja 1    wersja 2  
 

Mareczek napisał(a): > Nie ma znaczenia. [ciach] Owszem ma i to kolosalne. Dla mnie mechanizm partycypowania w kosztach wzkm powinien wyglądać prosto: Police płacą za wzkm na swoim terenie, Szczecin na swoim terenie. Czyli w skrócie kto ma ile kilometrów za tyle płaci. Stawki równe dla wszystkich przewoźników tak samo jak wsparcie przy zakupie nowych pojazdów. Bez kretyńskich pomysłów w stylu kolory karoserii floating garden skoro SPPK ma barwy takie a nie inne. Nawiasem mówiąc urzędnicy podobno pracują nad zadowalającym obie strony rozwiązaniem: gs24.pl/...

 
 
  Re: Kopanie swojegoodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– bartez  305 ;
  Wysłano: 22.01.2019, g. 20:45
zobacz oryginalny post  
 

Czarny87 napisał(a): > Dla mnie mechanizm partycypowania w > kosztach wzkm powinien wyglądać prosto: Police płacą za wzkm na > swoim terenie, Szczecin na swoim terenie. Czyli w skrócie kto ma > ile kilometrów za tyle płaci. Tylko, że to głównie w interesie gminy Police jest, żeby autobusy dojeżdżały bezpośrednio do placu Rodła czy Kołłątaja. Mieszkańców Szczecina do Polic jedzie pewnie niewielu. -- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

 
 
  Re: Kopanie swojegoodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– lhb178  16 ;
  Wysłano: 25.01.2019, g. 20:51
zobacz oryginalny post  
 

Czarny87 napisał(a): > Bardzo wybiórcze i propagandowe podejście do tematu według > mnie. > Ile linii obsługiwanych przez SPPK jeździ tylko po terenie > gminy Police? Odpowiedź brzmi 3: 109,110,111. Z tego > częstotliwość kursowania dwóch ostatnich przypomina linie > turystyczną. Pozostała część linii obsługiwanych przez > SPPK ma trasy albo w całości albo w części na terenie > Szczecina. Jak to się rozkłada procentowo? Kto tak naprawdę > dokłada do utrzymania kogo? Mogę śmiało założyć, że > przez jeden dzień w tygodniu ( powszedni)z autobusów linii > 109,110,111 skorzysta mniej pasażerów niż ze 107 relacji pl. > Rodła-Zagórskiego, a gdzie jeszcze > 58/59,63,101,102,103,106,F( > mam na myśli kursy i części tras na terenie Szczecina)? > Teraz pytanie: ile kilometrów przejedzie 109 a ile 107, kto > komu dokłada do utrzymania??? Ilu pasażerów wożą autobusy > SPPK na terenie Szczecina a ilu na terenie Polic? Ale Szczecin płaci za całość kilometrów w swoich granicach i za większość na terenie Polic. Na czyim terenie linia 107 przewozi więcej pasażerów łatwo się domyślić.

 
 
  Re: Kopanie swojegoodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– Luke_Police  142 ;
  Wysłano: 22.01.2019, g. 12:06
zobacz oryginalny post  
 

Mareczek napisał(a): > Ciekawe podejście SPPK do problemu, natomiast chyba trzeba > też spojrzeć na genezę stawki. Warto pamiętać, że SPPK > wykonuje przewozy na terenie Szczecina i Polic. Zgodnie z > papierkami (porozumienia międzygminne), gmina Police jest > traktowana "lajtowo" i dopłaca do wzkm dużo mniej niż > 50% stawki SPPK, gdzie Kołbaskowo i Dobra płacą bodajże > 100% stawki i to na dodatek dużo droższych spółek (SPAK > czy PKS mają wyższe stawki niż SPPK)! To ciekawe, że za brak odpowiedniego porozumienia dotyczącego finansowania przewozów między gminami Szczecin i Police obrywa komunalny przewoźnik, który stale podnosi jakość swoich usług przez coroczną wymianę taboru na lepiej wyposażone (klimatyzacja itp.) fabrycznie nowe wozy. > W dużym skrócie. Mieszkaniec (niech będzie że > emerytowany, zniżka 100%) Polic, jadąc 109 z Rynku do > Chemika jest "opłacany" z podatków mieszkańca Szczecina w > około 60-70% stawki wzkm SPPK. Przewoźnikowi wykonującemu przewozy płaci Szczecin za pośrednictwem ZDiTM. Nie jest tak, że w Policach działa odrębny organizator, który płaci osobno za polickie kilometry w ramach linii ZDiTM. Spółka może nawet nie wiedzieć jakie są układy między jej udziałowcami, stąd też protest kierowany jest bezpośrednio w stronę gminy, która płaci za wozokilometry. Przewoźnik zaprotestował, a teraz niech udziałowcy dogadają się, jak ten problem rozwiązać, bo pozostawienie SPPK stawki znacznie niższej niż ma PKS jest sprzeczne z logiką. > Dla mnie protest byłby rozumiany gdyby gmina Police > miałaby większy udział w stawce wzkm niż dotychczas, a > wzkm SPPK nie uległby zmianie, lub nawet zmalał. Czy zatem finansowanie ze strony Polic spadło w 2018 roku, kiedy nagle po raz pierwszy obniżono stawki dla SPPK? -- Technik serwisu :)

 
 
  Re: Kopanie swojegoodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– Mareczek;
  Wysłano: 22.01.2019, g. 16:56
zobacz oryginalny post  
 

Luke_Police napisał(a): > To ciekawe, że za brak odpowiedniego porozumienia dotyczącego > finansowania przewozów między gminami Szczecin i Police > obrywa komunalny przewoźnik To się nazywa polityka. > Spółka może nawet nie > wiedzieć jakie są układy między jej udziałowcami, stąd > też protest kierowany jest bezpośrednio w stronę gminy, > która płaci za wozokilometry. Gmina nie płaci, i to w dwojakim znaczeniu. ZDiTM nie jest gminą, tylko jednostką budżetową, natomiast gmina Police też płaci jakiś ułamek stawki za wzkm na terenie swojej gminy. > Czy zatem finansowanie ze strony Polic spadło w 2018 roku, > kiedy nagle po raz pierwszy obniżono stawki dla SPPK? Możliwe że jest to też jakaś forma protestu ze strony organizatora, że gminy dzielą się na te co bulą 7 zł za kilometr i ta co płaci nie całe 3 zł. A przecież nie podpiszą umowy, bo to nie ten szczebel polityki. -- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

 
 
  Re: Kopanie swojegoodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– Luke_Police  142 ;
  Wysłano: 22.01.2019, g. 20:25
zobacz oryginalny post  
 

Mareczek napisał(a): > Gmina nie płaci, i to w dwojakim znaczeniu. ZDiTM nie jest > gminą, tylko jednostką budżetową, natomiast gmina Police też > płaci jakiś ułamek stawki za wzkm na terenie swojej gminy. Dobra, ale kasa za przewozy idzie do SPPK ze Szczecina za pośrednictwem ZDiTM, więc protest jest zwrócony w kierunku ZDiTM i Szczecina. Poprzez analogię można powiedzieć, że pracownik, który chce dostać podwyżkę, zwraca się z postulatem do swojego szefa, który umownie ustala mu wynagrodzenie, a nie do zewnętrznych klientów, którzy płacą danej firmie za wykonywane usługi. -- Technik serwisu :)

 
 
  Re: Kopanie swojegoodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– Mareczek;
  Wysłano: 22.01.2019, g. 20:31
zobacz oryginalny post  
 

Luke_Police napisał(a): > Poprzez analogię można powiedzieć, że pracownik, > który chce dostać podwyżkę, zwraca się z postulatem do swojego > szefa, który umownie ustala mu wynagrodzenie, a nie do > zewnętrznych klientów, którzy płacą danej firmie za wykonywane > usługi. To inaczej działa. Dostajesz marną kasę, bo wiesz że szef robi robotę znajomym za "niższą cenę, po znajomości". A innego pracodawcy wokół nie ma. -- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

 
 
  Re: Kopanie swojegoodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– Luke_Police  142 ;
  Wysłano: 26.01.2019, g. 14:44
zobacz oryginalny post  
 

Mareczek napisał(a): > To inaczej działa. Dostajesz marną kasę, bo wiesz że szef robi > robotę znajomym za "niższą cenę, po znajomości". A innego > pracodawcy wokół nie ma. Ja bym powiedział, że protest ma swoje podłoże w tym, że inni pracują gorzej, a dostają lepsze wynagrodzenie - np. SPAK regularnie realizuje niektóre zadania mniejszym taborem niż powinien, a ma lepszą stawkę podobnie jak PKS jeżdżąc znacznie starszym i bardziej awaryjnym taborem niż SPPK. -- Technik serwisu :)

 
 
  Protestodpowiedź na ten post jest niemożliwa  
  Napisał(a): –– Mati524;
  Wysłano: 22.01.2019, g. 15:22
  
 

Akcja protestacyjna jest, ale o co w niej chodzi wie tylko garstka osób. Znaczna część pasażerów i ludzi którzy widzieli te napisy jest przekonanych że strajkują kierowcy, którzy chcą podwyżek płac. Nawet Radio Szczecin popisało się "znajomością tematu": radioszczecin.pl/... -- Pozdrawiam :)

 
 
wyświetlanie pojedyńczych wiadomości
dodaj komentarz
 

Oznacz ten wątek jako przeczytany.

Korzystając z Forum Publicum oznajmiasz, że zapoznałeś się i akceptujesz warunki Regulaminu.

Wszelkie wypowiedzi są prywatnymi opiniami ich autorów. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Forum Publicum wersja 6.1 beta. Wszelkie prawa zastrzeżone, Marcin Stefanowicz 2003-2019

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)