Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin autobus

Kolejne zapytania

Jasiek,

dodane przez Jasiek; zmodyfikowane

Na stronie internetowej SPA Dąbie zostały opublikowane kolejne zapytania złożone przez podmioty zainteresowane udziałem w przetargu na dostawę czterech solowych autobusów niskopodłogowych. Dotyczą one zarówno samych autobusów, jak i automatów biletowych.
1. Czy Zamawiający dopuszcza autobus z silnikiem 6-cio cylindrowym o pojemności 6,7 dm³ spełniającym wymagany warunek mocy i normy spalin EURO 5?

Zamawiający nie dopuszcza autobusu z silnikiem 6-cio cylindrowym o pojemności 6,7 dm³ spełniającym wymagany warunek mocy i normy spalin EURO 5.

2. Czy Zamawiający dopuszcza autobus z zawieszeniem przednim niezależnym?

Zamawiający nie dopuszcza autobusu z zawieszeniem przednim niezależnym.

3. Czy Zamawiający dopuszcza autobus niskopodłogowy w rozumieniu normy PN-S-47010?

Zamawiający dopuszcza autobusu niskopodłogowy spełniający w pełni zapis określony w pkt 14 Załącznika nr 1 do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia - specyfikacja techniczna w brzmieniu: "podłoga płaska na całej długości autobusu, bez stopni wejściowych we wszystkich trzech wejściach; wysokość od podłoża do wejścia autobusu max 360 mm, (...)"

4. Czy Zamawiający dopuści autobus o wysokości 3240 mm z klimatyzatorem i systemem ECAS umożliwiającym opuszczanie nadwozia do wysokości niższej niż 3205 mm?

Zamawiający nie dopuszcza autobusu o wysokości 3240 mm z klimatyzatorem i systemem ECAS umożliwiającym opuszczanie nadwozia do wysokości niższej niż 3205 mm.

5. Czy w zakresie udokumentowania zdolności technicznych Zamawiający zaakceptuje wykonanie przez Oferenta w okresie ostatnich 3 lat co najmniej 3 dostawy 12 metrowych autobusów lokalnych z częściowo obniżoną podłogą od drzwi przednich do drzwi środkowych i klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej, eksploatowanych z powodzeniem w komunikacji miejskiej i podmiejskiej krajów Unii Europejskiej, poparte stosownym wykazem dostaw i referencjami użytkowników?

Zamawiający nie uzna referencji zaproponowanych przez Wykonawcę w pytaniu nr 5.

6. Zamawiający w zał. nr 1 i 5 do SIWZ w punkcie 3, Liczba miejsc pasażerskich wymaga by całkowita wynosiła min. 95 osób, w tym siedzących: min. 30 +1 miejsc pasażerskich. W związku z doposażeniem pojazdu w urządzenie klimatyzacyjne przestrzeni pasażerskiej, które powiększa masę autobusu, czy Zamawiający dopuści, by całkowita liczba pasażerów wynosiła 90 osób?

Z uwagi na doposażenie pojazdu w urządzenie klimatyzacyjne przestrzeni pasażerskiej, które powiększa masę autobusu, Zamawiający dopuszcza całkowitą liczbę pasażerów w ilości 90 osób.

7. Czy karty funkcjonujące w Strefie Płatnego Parkowania są zgodne z ISO/IEC 14443 typ A (zw. "Mifare®")? Prosimy o pełną specyfikację karty mającej podlegać obsłudze w automacie i wskazanie numerów norm, które spełnia karta funkcjonująca w Strefie Płatnego Parkowania?

Karty bezstykowe funkcjonujące w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie są kartami typu MIFARE 1Kb z normą ISO/IEC 14443 typ A. Karty są wykonane na bazie układu MF 1 ICS50.

8. Czy wbudowany do automatu czytnik ma obsługiwać wyłącznie karty funkcjonujące w Strefie Płatnego Parkowania?

Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia automat musi być wyposażony w czytnik kart bezstykowych funkcjonujących w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie, z opcją obsługi innych bezstykowych kart płatniczych spełniających normy ISO. Z powyższego zapisu wynika jednoznacznie, że w momencie zakupu pojazdów z automatami muszą one być wyposażone w czytniki kart funkcjonujących w SPP w Szczecinie zgodne z normą ISO 14443 typ A (Mifare), przy możliwości rozbudowania systemu płatności kartami o inne rodzaje kart bezstykowych spełniających normy ISO.

9. Czy Zamawiający jest właścicielem lub dysponentem informacji o "mapie karty" określającej zawartość i przeznaczenie poszczególnych lub pozostawionych do wykorzystania sektorów karty, wykorzystywanej w Strefie Płatnego Parkowania?

Dysponentem informacji o "mapie karty" jest Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, który udostępni Zamawiającemu informacje nt. struktury karty, które są niezbędne do realizacji przedmiotowego zamówienia.

10. Czy Zamawiający udostępni (bez dodatkowych opłat) wyłonionemu w niniejszym postępowaniu Wykonawcy wszelkie informacje niezbędne do obsługi przez automat kart wykorzystywanych w Strefie Płatnego parkowania? W szczególności chodzi o informacje o "mapie karty", określającej zawartość i przeznaczenie poszczególnych lub pozostawionych do wykorzystania sektorów karty, udostępnienie kluczach dostępowych do wskazanych sektorów karty (po podpisaniu stosownej umowy z wyłonionym Wykonawcą).

Zamawiający udostępni (bez dodatkowych opłat) wykonawcy informacje nt. struktury karty elektronicznej oraz sposobu autoryzacji (klucze dostępu) w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotowego zamówienia. W związku z powyższym, Zamawiający wymaga aby czytniki kart były wyposażone w min. 1 gniazdo (slot) SAM (security access module) obsługiwane zgodnie z normą ISO 7816.

11. W przypadku konieczności obsługi przez automat innych rodzajów "bezkontaktowych kart płatniczych" prosimy o normatywne ich określenie.

Dotyczyć to będzie innych kart bezstykowych niż obowiązujących w SPP w Szczecinie, zgodnych z normą ISO/IEC 14443 typ A. Pożądane przez Zamawiającego jest możliwość przyszłej płatności kartami bezstykowymi według innych norm ISO.

12. Automat musi być wyposażony w 2 dodatkowe zasobniki wspomagające wydawanie reszty w nominałach uzgodnionych z zamawiającym. Dodatkowe pojemniki do wydawania reszty stosowane są w zasadzie wyłącznie w przypadku automatów pobierających banknoty w celu wspomożenia samo napełniającego się systemu monetarnego przy dużych wartościach płaconych banknotami. Wprowadzenie takiego wymogu znacznie podraża cenę automatu i powiększa jego wymiary zewnętrzne, co jest nie bez znaczenia w przypadku automatów mobilnych zainstalowanych w pojazdach. Czy zamawiający dopuszcza zaproponowanie automatu bez 2 dodatkowych kaset do wydawania reszty lub dopuszcza złożenie oferty wariantowej?

Zamawiający jednoznacznie określił warunki wymagane od automatów w zakresie zasobników wspomagających wydawanie reszty i nie dopuszcza złożenia oferty wariantowej w tym zakresie. Nie zgadzamy się z sugestią iż dodatkowe zasobniki do wydawania reszty zdają egzamin wyłącznie w automatach pobierających banknoty. Praktyka w zakresie zakupów dokonywanych przez pasażerów u prowadzących pojazdy pokazuje, iż pomimo konieczności wnoszenia opłat kwotą odliczoną w odniesieniu do większości pasażerów prowadzący musi wydać resztę. Zamawiający decydując się na automat z funkcją wydawania reszty musi zapewnić odpowiednie wykorzystanie wszystkich funkcji automatu i dlatego żąda zaopatrzenia w 2 dodatkowe zasobniki w celu zminimalizowania sytuacji braku możliwości wydania reszty przez automat i konieczności wniesienia przez pasażera opłaty kwotą odliczoną.

13. Automat musi być wyposażony w ekran LCD, kolorowy, o przekątnej min 10" i rozdzielczości VGA zabezpieczony przezroczystą płytą z tworzywa sztucznego (ewentualnie szkła) odpornego na zarysowanie oraz zniszczenie. Czy Zamawiający dopuszcza wyposażenie automatu w monochromatyczny ekran? Na podstawie naszych doświadczeń na polskim (ponad 500 automatów mobilnych) takie ekrany są bardziej czytelne dla pasażerów i mniej odporne na odblask.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości wyposażenia automatu w ekran monochromatyczny. Wyposażenie automatu w ekran LCD kolorowy stwarza większe możliwości jego wykorzystania m.in. do celów komercyjnych np. do wyświetlania reklam, ogłoszeń własnych organizatora przewozów czy też operatora przewozów, przy możliwości wykorzystania kolorów chociażby występujących w barwach miasta Szczecina. Ponadto ekran kolorowy umożliwi np. wybór języka pracy automatu również poprzez symbol flagi państwowej państwa w którym dany język obowiązuje.

14. Automat musi być wyposażony w czytnik do kart bezstykowych funkcjonujących w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie, z opcją obsługi bezstykowej innych kart płatniczych spełniających normy ISO. Czytnik kart bezstykowych bez otworu do kart. Jaka ma być funkcjonalność czytnika kart bezstykowych?

Czytnik kart bezstykowych musi umożliwiać pobieranie pieniędzy z elektronicznych kart bezstykowych poprzez ich zbliżenie na odległość kilku centymetrów (max 10cm) do oznaczonego pola zlokalizowanego z przodu automatu. Po wyborze przez pasażera rodzaju biletu i funkcji płatności kartą, następuje wprowadzenie automatu w tryb sprawdzania stanu karty bezstykowej, po sprawdzenia stanu następuje pobranie opłaty bądź odmowa realizacji transakcji z uwagi na brak środków na karcie. Ponadto docelowo czytnik karty będzie umożliwiał realizację płatności/doładowania kart z użyciem elektronicznej portmonetki na karcie SPP.

źródło: SPA Dąbie

Przeczytaj również: Nowy przetarg w SPAD (7.10.2009)

6 komentarzy