Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

W nocy po Szczecinie będzie jeździł niskopodłogowy tramwaj Swing

Maciej Janiak, GS24.pl,

dodane przez MQ; zmodyfikowane

Trwają ostatnie badania i procedury zmierzające do tego, żeby pierwszy szczeciński niskopodłogowy tramwaj otrzymał ostateczną homologację i mógł wozić pasażerów. Dziś w nocy miłośnicy komunikacji mogą zapolować na Swinga.
Próbę wyjazdu podjęto minionej nocy, ale pogoda nie sprzyjała w przejeździe. Chodziło głównie o to, że różne przeszkody (w tym także oblodzenie) na trasie przejazdu non stop go spowalniały. Pojazd wrócił więc do zajezdni.

Dlatego w nocy i dziś w ciągu dnia ekipy techniczne Tramwajów Szczecińskich przygotowały trasę przejazdu Swinga z Zajezdni Pogodno, aleja Wojska Polskiego, przez ul. Wawrzyniaka i dalej do Krzekowa. Technicy oczyszczali torowiska m.in. z krzywych płyt, czy wystających kostek brukowych.

- Na dzisiejszą noc zaplanowane zostały np. próby prędkości, hamowania, rozruchowe - tłumaczy Zbigniew Dąbrowski z Tramwajów Szczecińskich.

Swing zostanie m.in. rozpędzony do prędkości 65 km na godz. i z tej prędkości będzie hamował. Podobne badanie zostanie wykonane dla prędkości 30 km na godz.

To nie koniec prób. Jutro w nocy Swing zostanie obciążony ciężarem 18 ton. Pasażerów będą "udawały" betonowe bloczki. Testy będą odbywały się na tej samej trasie.

Po tych próbach przyjdzie czas na szkolenie kolejnych motorniczych. Na razie do jazdy Swingiem przygotowanych jest dwóch.

Na początku przyszłego tygodnia przyjadą z Warszawy przedstawiciele instytucji odpowiedzialnej za pełną homologację pojazdu. Jeśli wszystkie testy przejdą pomyślnie to pierwszy Swing zostanie dopuszczony do jazdy z pasażerami. Potem TS planują nocne objeżdżanie tras linii nr 7 i 8. To kiedy tramwaj będzie woził pasażerów zależy od tego tempa szkolenia motorniczych. Prawdopodobnie nastąpi to około połowy lutego.

Przypomnijmy, że Szczecin na razie zamówił sześć niskopodłogowych Swingów w bydgoskiej Pesie. Ostatni z partii powinien trafić do Szczecina z końcem marca.

- Kolejne wagony będą wchodziły na trasy dużo szybciej, bo nie będzie potrzeba powtarzać całej procedury. Homologacja jest bowiem dla określonego typu pojazdu - tłumaczy Zbigniew Dąbrowski.

źródło: GS24.pl

11 komentarzy