Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Szczeciński Szybki Tramwaj: co się stanie z komunikacją miejską po powstaniu SST

Kasia Sienkiewicz, Moje Miasto,

dodane przez MQ; zmodyfikowane

Dziś odbyła się debata o Szczecińskim Szybkim Tramwaju w powiązaniu z systemem komunikacji miejskiej. O przyszłości transportu wypowiadali się eksperci.
Zakończenie budowy SST jest planowane na pierwszy kwartał 2015 roku. To niewiele czasu na to, aby zastanowić się nad siatką połączeń.

Co wiadomo na dziś?



Wbrew wcześniejszym obawom SST nie będzie kursował wyłącznie między tymczasową pętlą "Turkusowa" a Basenem Górniczym. A jak będzie wyglądała pętla koło Selgrosu? Dokładnie nie wiadomo. Wiemy jednak jakie ma spełniać kryteria: pętla ma posiadać wjazdy zarówno od strony ul. Jasnej, jak i ulicy Walecznych.

- Przesiadka nie powinna być uciążliwa dla pasażerów, a na pętli powinno się mieścić kilka autobusów przegubowych - mówi Dariusz Wołoszczuk z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

W związku z budową SST jest brana także pod uwagę budowa parkingu typu "Parkuj&Jedź" w rejonie przystanku "Lotnisko" przy ulicy Eskadrowej, na nitce wjazdowej do miasta. Dwa parkingi dla cyklistów, którzy mogliby zostawić swoje pojazdy mogłyby powstać w rejonie pętli "Turkusowa" i przy ul. Batalionów Chłopskich.

Co ulegnie zmianie?



Autobusy będą spełniać rolę uzupełniającą wobec SST, także pospieszne. ZDiTM rozważa skomunikowanie strefy ekonomicznej (Dunikowo- Trzebusz), a także ulicy Szybowcowej.

Dla pasażerów z Dąbia, czy Wielgowa nadal punktem przesiadkowym powinien być Basen Górniczy. Rozważane jest natomiast uruchominenie nowej linii autobusowej z rejonu ronda Gierosa przez Autostradę Poznańską do Wielgowa.

W czasie spotkania padła także propozycja skierowania na SST nie tylko linii 7 i 8, ale także "trójki" w zamian za linię nr 2.

Co ciekawe w spotkaniu nie wzięli udział przedstawiciele "Tramwajów Szczecińskich", co wywołało zdziwienie uczestników debaty.

źródło: Moje Miasto

21 komentarzy