Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

W obronie autobusów pospiesznych w Szczecinie. Ruszyła akcja zbierania podpisów

Marek Jaszczyński, Moje Miasto,

dodane przez MQ

Zaczęła się zbiórka podpisów w obronie autobusów linii pospiesznych łączących prawobrzeże z centrum Szczecina.
Wczoraj rozpoczęła się akcja zbierania podpisów, której celem jest zablokowanie ograniczenia lub likwidacji części linii autobusowych na szczecińskim prawobrzeżu. Podpisy zbierają członkowie Forum Młodych Ludowców. Ludowcy przypominają, że do końca budowy SST zostało już niewiele czasu.

- Przedstawiane są m.in. warianty całkowitej likwidacji albo znacznego ograniczenia autobusów pospiesznych, dzięki którym mieszkańcy prawobrzeża mogą dziś szybko i sprawnie przedostać się do centrum miasta - uważa Andrzej Olszak, koordynator akcji zbierania podpisów. - Mamy niebezpodstawne obawy, że uruchomienie SST nie będzie dla ludzi mieszkających na prawobrzeżu ułatwieniem, lecz uciążliwością Powodów jest kilka. Po pierwsze, zwiększy się czas dotarcia do centrum Szczecina. Ma to związek z tym, że będzie istniała konieczność przesiadki. Takie rozwiązanie będzie dużym obciążeniem m.in. dla seniorów. Trzeba także pamiętać o ewentualnych awariach tramwajów. Unieruchomienie jednego pojazdu może sprawić, że cała komunikacja na odcinku lewobrzeże -prawobrzeże stanie.

Ludowcy obawiają się, że pewne osiedla, takie jak jak Zdunowo, Dąbie, Kasztanowe odsunięte od SST stracą wygodne połączenie z lewobrzeżem.

Podpisy będą zbierane codziennie na prawobrzeżu. Jak mówią pomysłodawcy protestu, chcą być na każdym osiedlu. Zebrane podpisy będą zaniesione do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

To nie pierwsza akcja szczecińskiego FML, która dotyczy zmian w szczecińskiej komunikacji miejskiej. Dzięki staraniom młodzieżówki FML, Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego zwiększył częstotliwość kursowania autobusów linii pośpiesznej C na os. Kasztanowe. Pod petycją w tej właśnie sprawie podpisało się 1,5 tys. mieszkańców Szczecina.

Przypominamy, że trwają konsultacje nad tym, jak będzie wyglądała siatka połączeń w komunikacji miejskiej. Propozycje zmian można wysyłać do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego do końca 2014 roku. Trzy warianty sieci komunikacji miejskiej zaproponowali pracownicy Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie.

Na stronie www.zditm.szczecin.pl znajduje się ankieta, w której można wybrać proponowany wariant i odpowiedzieć m.in. na pytanie w jakim trybie powinien funkcjonować SST. W pierwszym wariancie znacznie mniej byłoby linii pospiesznych. Trasy linii "A" "C" i "G" zostałyby skrócone. Autobusy zaczynałby kursy z placu Rodła. "A" przez Trasę Zamkową, Struga, Przelotową dojeżdżałby do osiedla Bukowego. "C" przez Basen Górniczy - Przestrzenną - Goleniowską do osiedla Kasztanowego. Linia "G" przez Eskadrową - Leszczynową - Zwierzyniecką dojeżdżałby do Wielgowa. Dziwi to, że w tym zestawieniu zabrakło linii pospiesznej F jadącej z osiedla Chemik do pl. Rodła. Drugi wariant zakłada likwidację wszystkich autobusów pospiesznych, ale w zamian miałaby powstać jedna z najdłuższych linii autobusowych. Autobus z numer 96 łączyłby osiedle Bukowe z lewobrzeżem i jeździłby po trasie Kolorowych Domów - Handlowa - Łubinowa - Struga - Gryfińska - Batalionów Chłopskich - Granitowa - Autostrada Poznańska - Cukrowa - Krakowska - Europejska - Derdowskiego - Witkiewicza - Taczaka - Klonowica - Zawadzkiego - Arkońska - Wszystkich Świętych - Przyjaciół Żołnierza - Komuny Paryskiej aż do pętli "Ludowa". Trzeci wariant także zakłada likwidację pospiesznych linii, bez uruchamiania linii przez Autostradę Poznańską. "96" jest proponowana w tym wariancie na trasie os. Kasztanowe - Kablowa - Kniewska - Lubczyńska - Goleniowska - Dąbie Dworzec (PKP) - Emilii Gierczak - Przestrzenna - Basen Górniczy.

Pasażerowie mogą także zgłaszać swoje uwagi i propozycje na adres konsultacje@zditm.szczecin.pl.

źródło: Moje Miasto

brak komentarzy