SKM Szczecin. PKP PLK wybierają wykonawcę linii do Polic oraz elementów linii 273, 351 oraz 401

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny, 01.05.2018
Kategoria: Artykuł
[dodane 01.05.2018, g. 20:32 przez –– MaK]
strona główna »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum

–– Neo pisze:
Nie powinno to być w kolejowym Komisie?

–– Kacpi pisze:
Nawiązania do KM ciut jest, m.in z tymi przystankami przesiadkowymi koło przystanków kolejowych ;)

–– Ferrix pisze:
W Kolejowym też jest. A SKM będzie częścią komunikacji miejskiej, więc i tu nadaje się ten news.

zobacz wszystkie 3 wypowiedzi »
dodaj własną opinię »

PKP PLK rozstrzygnęły oba przetargi w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Linię 406 Szczecin Główny – Police, od lat pozbawioną ruchu pasażerskiego, przebuduje i zmodernizuje Trakcja PRKiI za 479,8 mln zł brutto. Trakcja zmodernizuje też wybrane elementy linii 273, 351 oraz 401.

W czerwcu zeszłego roku PKP PLK rozpisały kluczowe przetargi dla budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Jeden z nich dotyczy wykonania projektu i modernizacji 24-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police, który od lat jest wyłączony z ruchu pasażerskiego. Istniejące perony zostaną gruntownie zmodernizowane, niektóre przystanki zmienią lokalizację, pojawią się tez zupełnie nowe. Kolejny przetarg obejmuje modernizację wybranych elementów linii 273, 351 oraz 401. Więcej o zakresie planowanych tras pisaliśmy tutaj.

Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie

W sierpniu 2017 r. zamawiający otworzył oferty w obydwu przetargach. Rezultat w przypadku linii 406 był jednak niemiłą niespodzianką – najtańsza oferta o ponad 100 mln zł przekraczała zaplanowany budżet, określony na nieco ponad 370 mln zł brutto.

Szczęśliwie jednak znalazły się środki na zwiększenie budżetu i dzisiaj (30 kwietnia) PKP PLK wybrał ofertę, złożoną przez Trakcję PRKIiI. Wykonawca wycenił swoją ofertę na 479,8 mln zł brutto. Zadeklarował tez najkrótszy termin realizacji wynoszący 25 miesięcy.

PKP PLK rozstrzygnęły tez drugi z przetargów zakładający wykonanie projektów i modernizację wybranych elementów linii 273, 351 oraz 401. Tutaj również wybrano ofertę Trakcji, która zaoferowała najlepszą cenę i najkrótszy czas. Wykonawca wycenił prace na 138,7 mln zł brutto oraz zadeklarował realizację przedsięwzięcia w ciągu 22 miesięcy.

Samorządy leżące w aglomeracji szczecińskiej wraz z PKP PLK chcą do 2022 r. uruchomić Szczecińską Kolej Metropolitalną w oparciu o istniejące, choć częściowo niewykorzystywane trasy kolejowe. – Sieć SKM na starcie obejmie 40 przystanków, z czego na terenie Szczecina będzie ich aż 26. Przy liniach kolejowych znajdują się też strefy przemysłowe, które zostaną skomunikowane poprzez budowę nowych przystanków – mówi Roman Walaszkowski, dyrektor Biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Niedawno uruchomiono pierwsze połączenia w ramach pilotażu.

Czytaj także na stronie: Transport Publiczny »

źródło: Transport Publiczny
3 komentarze | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2018 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)