Encyklopedia
Volvo 7700A
dodane przez bartez; zmodyfikowane przez
man

Volvo 7700A – szwedzki, niskopodłogowy autobus miejski klasy MEGA. Produkowany był od 2003 r. m.in. w polskiej fabryce Volvo we Wrocławiu. Stanowił następcę modelu 7000A.
Autobus mógł być zasilany silnikiem Diesla, biodieslem lub gazowym. Silniki spełniały normę emisji spalin EEV (Euro V). 6-cylindrowy silnik o pojemności 9 litrów znajdował się z tyłu, w pozycji stojącej. Jego moc silnika wynosiła od 275 do 380 KM. Napęd przekazywany był za pomocą skrzyni automatycznej marki Voith lub ZF.
Długość pojazdu wynosiła dokładnie 17 944 mm, a szerokość 2550 mm. W zależności od wersji silnikowej różna była natomiast wysokość pojazdu; wersja wysokoprężna mierzyła 2962 mm, a zasilana gazem CNG 3420 mm.
Autobus jednorazowo mógł przewieźć 175 pasażerów, w tym 36 na miejscach siedzących, a pozostałe 139 osób w pozycji stojącej.
Produkcja 7700A została zakończona w 2012 roku.
Volvo 7700A w Szczecinie
W Szczecinie użytkowane były dwa wozy tego typu. Oba zostały nabyte jako używane w 2012 roku przez SPA Dąbie. Pochodziły z 2007 roku i w Szczecinie otrzymały numery boczne 2710 i 2711.
Już od początku swojej eksploatacji sprawiały problemy serwisowi technicznemu znajdującemu się w zajezdni.
W 2018 roku w związku nieustającymi problemami natury technicznej, a także z nabyciem dużej liczby fabrycznie nowych wozów - zarówno 2710, jak i 2711 zostały wycofane z eksploatacji i sprzedane.
na podstawie: Serwis KOMIS, Volvobuses.com, Wikipedia.pl
opracował: bartez
aktualizacja: man
Średni wiek pojazdu: 0,00 lat