Forum

Fundusze z UE na lata 2007-2013

wysłane przez leks 17

Witam. Wiem, że nasze województwo nieoczekiwanie dostało wg. pewnego algorytmu zamiast ok. 720 mln zł, aż 840 mln zł dofinansowania. Mnie tutaj ciekawią głównie związane z KM inwestycje. Niestety w internecie nie doszukałem sie szczegółowych informacji nt. tego co w najbliższym czasie będzie budowane z pieniędzy z tych funduszy. Usłyszalem tylko w telewizji jakieś durne przypowieści polityków pt. "Nasz region zamieni się w wieli plac budowy". Ja staram się głównie skompletować informacje nt. inwestycji takich jak Nowoszeroka ( obwodnica zachodnia; tu się dowiedziałem, że niby kase dostali, ale nic poza tym ), SST ( ten temat chyba najbardziej mnie interesuje ), Remont Dw. Gł. PKP czy inne inwestycje w KM w mieście. Wiem również, że dostaliśmy więcej pieniędzy niż mieliśmy - co więć stanie się z tymi 100mln'ami? Jeśli wątek administracja uzna za bezsensowny to prosze go usunąć. Licze po prostu na to, że może tu dowiem się czegoś zatysfakcjonującego.

--- czerwona, czerwona, czerwona... $^&$%$& :/

wysłane przez MQ ?

lex napisał(a):

> Licze > po prostu na to, że może tu dowiem się czegoś > zatysfakcjonującego.

Obawiam się, że raczej nie, bo żeby dostać kasę, trzeba najpierw złożyć wniosek. A tego chyba jeszcze nikt nie zrobił.

--- Nie krytykuj MZK, bo nazwą cię pseudomiłośnikiem

wysłane przez Bodek

lex napisał(a):

> Witam. Wiem, że nasze województwo nieoczekiwanie dostało wg. > pewnego algorytmu zamiast ok. 720 mln zł, aż 840 mln zł > dofinansowania. > Mnie tutaj ciekawią głównie związane z KM inwestycje.

Hejas,

Nie wiem na ile Cię moja odpowiedź usatysfakcjonuje, ale z dokumentów do których mam dostęp wynika, że do Planu Inwestycyjnego, w ramach projektów kluczowych do rozpatrzenia zgłoszono m.in. takie projekty (wymieniam oczywiście tylko te (w miarę) związane z KM): - Modernizacja ulic: Potulicka, Narutowicza, Kaszubska w Szczecinie - oczekiwana wysokość dofinansowania 10,3 mln euro; (rozumiem że razem z modernizacją torowisk) - Przebudowa ulic: Niemierzyńska, Arkońska, Spacerowa w Szczecinie - 15,9 mln euro; (tu podobnie chyba razem z torami) - Budowa linii tramwajowej w ul. Mieszka I w Szczecinie - 15 mln E; - Budowa linii tramwajowej w ul. 26 Kwietnia – Taczaka w Szczecinie - 15 mln euro; - Budowa stacji przesiadkowej Dworzec Centralny w Szczecinie - 25 mln euro; (tego tematu nie znam - może ktoś mnie oświeci) - Przebudowa ul. Autostrada Poznańska w Szczecinie wraz z obiektami mostowymi i infrastrukturą podziemną III etap - 36,8 mln euro; - Budowa obwodnicy śródmiejskiej Szczecina - etapy do węzła Łękno - 28,4 mln euro; - Budowa systemu zarządzania ruchem w Szczecinie - 10 mln euro; - Budowa ul. Nowoszerokiej w Szczecinie - 18,1 mln E.

Poza ww. w ramach projektów dużych do Planu Inwestycyjnego zgłoszono m. in: - Zakup taboru tramwajowego i przebudowa torowisk - oczekiwana wielkość dofinansowania - 62,4 mln euro; (oby się udało!) - Szczeciński Szybki Tramwaj na odcinku od Basenu Górniczego do osiedla Kijewo - 61,5 mln euro; - Modernizacja drogi krajowej nr 10 na odcinku ul. Andrzeja Struga wraz z odcinkiem miejskim w kierunku Lubieszyna - 50,5 mln euro.

I projekty kolejowe: - Zakup taboru kolejowego do przewozów regionalnych (10 spalinowych i 5 elektrycznych z.t.) - 40 mln euro; - Modernizacja linii kolejowej na odcinku Szczecin Gł. - Granica RP - (Berlin);- - Modernizacja linii Goleniów – Kołobrzeg wraz z budową toru z Goleniowa do Portu Lotniczego Szczecin/Goleniów; - Modernizacja linii Ulikowo – Wałcz - Piła. Modernizacje wszystkich ww. linii z budową odcinka do P.L. Goleniów wyceniono łącznie na 40 mln euro.

I to byłoby na tyle.

Pozdroowki! BJ

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Bodek napisał(a):

[ciach]

Dość ambitne plany... Ciekawe czy miasto wykona te inwestycje.

wysłane przez Pepe 235

PiNgWiN napisał(a):

> Dość ambitne plany... Ciekawe czy miasto wykona te inwestycje.

Słuchaj nawet jeżeli rozpatrzyli by pozytywnie połowę z tych inwestycji to byłoby fantastycznie. Ale faktyczne do 2013r. ambitne plany... :)

wysłane przez Mario  ?

PiNgWiN napisał(a):

> Dość ambitne plany... Ciekawe czy miasto wykona te inwestycje.

Wszystko jest moźliwe. Może się uda chociaż część inwestycji zrealizować. Tutaj masz wiadomość z Radia Szczecin: http://www.radio.szczecin.pl/index.php?ids=122&idx=122#13189

--- Moim ulubionym składem jest: 1003+1004 i 1047+1048

wysłane przez leks 17

Bodek napisał(a):

> Nie wiem na ile Cię moja odpowiedź usatysfakcjonuje, ale z > dokumentów do których mam dostęp wynika, że do Planu > Inwestycyjnego, w ramach projektów kluczowych do rozpatrzenia > zgłoszono m.in. takie projekty (wymieniam oczywiście tylko te > (w miarę) związane z KM): > - Modernizacja ulic: Potulicka, Narutowicza, Kaszubska w > Szczecinie - oczekiwana wysokość dofinansowania 10,3 mln euro; > (rozumiem że razem z modernizacją torowisk) > - Przebudowa ulic: Niemierzyńska, Arkońska, Spacerowa w > Szczecinie - 15,9 mln euro; (tu podobnie chyba razem z torami) > - Budowa linii tramwajowej w ul. Mieszka I w Szczecinie - 15 > mln E; > - Budowa linii tramwajowej w ul. 26 Kwietnia – Taczaka w > Szczecinie - 15 mln euro; > - Budowa stacji przesiadkowej Dworzec Centralny w Szczecinie - > 25 mln euro; (tego tematu nie znam - może ktoś mnie oświeci) > - Przebudowa ul. Autostrada Poznańska w Szczecinie wraz z > obiektami mostowymi i infrastrukturą podziemną III etap - 36,8 > mln euro; > - Budowa obwodnicy śródmiejskiej Szczecina - etapy do węzła > Łękno - 28,4 mln euro; > - Budowa systemu zarządzania ruchem w Szczecinie - 10 mln euro; > - Budowa ul. Nowoszerokiej w Szczecinie - 18,1 mln E. > > Poza ww. w ramach projektów dużych do Planu Inwestycyjnego > zgłoszono m. in: > - Zakup taboru tramwajowego i przebudowa torowisk - oczekiwana > wielkość dofinansowania - 62,4 mln euro; (oby się udało!) > - Szczeciński Szybki Tramwaj na odcinku od Basenu Górniczego do > osiedla Kijewo - 61,5 mln euro; > - Modernizacja drogi krajowej nr 10 na odcinku ul. Andrzeja > Struga wraz z odcinkiem miejskim w kierunku Lubieszyna - 50,5 > mln euro. > > I projekty kolejowe: > - Zakup taboru kolejowego do przewozów regionalnych (10 > spalinowych i 5 elektrycznych z.t.) - 40 mln euro; > - Modernizacja linii kolejowej na odcinku Szczecin Gł. - > Granica RP - (Berlin);- > - Modernizacja linii Goleniów – Kołobrzeg wraz z budową toru z > Goleniowa do Portu Lotniczego Szczecin/Goleniów; > - Modernizacja linii Ulikowo – Wałcz - Piła. > Modernizacje wszystkich ww. linii z budową odcinka do P.L. > Goleniów wyceniono łącznie na 40 mln euro.

Wielkie dzieki !!! Na prawde bardzo satysfakcjonuje mnie ta wypowiedź. Widze, że jednak dużo więcej jest projektów niż nawet oczekiwałem. Największą nadzieje wiąże się chyba z nowymi odcinkami sieci tramwajowej, modernizacją starych i zakupem taboru tramwajowego i kolejowego. Tak z ciekawośći spytam czy jesteś może politykiem :)?

Hmmm i tak jeszcze dostaliśmy 100mln więcej niż się spodziewaliśmy - moze wkońcu uda się chociaż te SST czy budowa torów na Mieszka I... albo tory od Turzynu do Szafera... No, ale kwota jaką chce się pozyskać na tabor tramwajowy i przebudowe torowisk - tu zapewnie zawiera się takie średniej jakości poprawy najgorszych odcinków; jest mimo wszystko dosyć wysoka. No gdyby się to udało to za 60 mln euro można wymienić chyba cały tabor nasz tabor :|. Tylko oby się nie okazało, że na to nie można sobie pozwolić, bo mimo wszystko pieniędzy jest za mało i nic nie dostaniemy. Prosze uprzejmie informować nas na bieżąco co tam się w tych sprawach robi :). Jeszcze raz wielkie dzięki!

--- czerwona, czerwona, czerwona... $^&$%$& :/

wysłane przez Mario  ?

lex napisał(a):

[ciach]

Czyżbyśmy nie czytali lektury? Punkt 3 i 7. Gorąco polecam.

http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?detail=1125149924.forum

wysłane przez konjo  4

lex napisał(a):

> No gdyby się to udało to za 60 mln euro można wymienić > chyba cały tabor nasz tabor :|.

No nie wiem. 60 mln E x w przybliżeniu 4 PLN = 240 mln PLN. Dzielimy to przez circa about 2,5 mln za coś bulwopodobnego. I mamy 96 wagonów. Świetnie, ale do całkowitej wymiany to daleko. Przy cenie wagonów niskich lub z niską wstawką (Ostatnio np. Protram połączył dwa wagony 204 fragmentem niskiej podłogi 20%.) ilość pojazdów spada. Jakby faktycznie udało się z takim dofinansowaniem to super, ale bez zbędnych entuzjazmów, że nagle 100% taboru ulegnie wymianie.

--- I sense a smell of retribution in the air.

So never mind the darkness.

wysłane przez leks 17

konjo napisał(a):

> No nie wiem. 60 mln E x w przybliżeniu 4 PLN = 240 mln PLN. > Dzielimy to przez circa about 2,5 mln za coś bulwopodobnego. I mamy > 96 wagonów. Świetnie, ale do całkowitej wymiany to daleko.

A no to bardzo przepraszam, troche pochopnie to przeliczyłem ;). Swoją drogą jeśli chodzi o te wagony z Protramu to prezentują się na prawde bardzo dobrze. Takie wagony zapewne dobrze sprawdziłyby się u nas, ale zawsze dobrze gdyby było to coś jeszcze nowocześniejszego, no ale u nas choćby jeden niskopodłogowy wagon to byłoby coś. Swoją drogą wyczytałem w waszej encyklopedii pewną niezwykłą ciekawostke. W Szczecinie były już wagony niskopodłogowe i to nietylko na testach...

No dobra nawet jeśli się przeliczyłem to załóżmy, że kupimy 40 wagonów niskopodłogowych + poprawa torowiska na Bohaterów Wa-wy. Jednak co jak co, ale taki zakup to już MZK Szczecin awansowałoby chyba o jedną klase wyżej ;). Chyba jednak ze wszystkich wymienionych inwestycji jest to jedna z ważniejszych, bo Tatry naszego KM na pewno nie uzdrowią, a istnieje prawdopodobientwo, że na naszych torowiskach szybko się posypią.

--- czerwona, czerwona, czerwona... $^&$%$& :/

wysłane przez Luke_Police  163

konjo napisał(a):

[ciach] > Jakby faktycznie udało się z takim dofinansowaniem > to super, ale bez zbędnych entuzjazmów, że nagle 100% taboru > ulegnie wymianie.

Myślę, że z tym 100% to przesada trochę, przecież mamy 14 wagonów bulw i sporo modernizacji, ich w tym momencie wymieniać nie trzeba bo są w dobrym stanie. Do tego jeszcze przyjadą Tatry i doczepy (o ile przyjadą rzecz jasna) oraz dołączą następne wagony modernizowane na WNT. Dlatego uważam, że gdyby kupiono 96 wagonów, to byłaby naprawde rewelacja. Zniknęłyby 102Na, GT6 (tęskniłbym za nimi :P) oraz najbardziej wysłużone "stopiątki".

Technik serwisu :)

wysłane przez Bodek

lex napisał(a):

> > Wielkie dzieki !!! Na prawde bardzo satysfakcjonuje mnie ta > wypowiedź.

Cieszy mnie to bardzo :)

> Widze, że jednak dużo więcej jest projektów niż nawet > oczekiwałem. Największą nadzieje wiąże się chyba z nowymi > odcinkami sieci tramwajowej, modernizacją starych i zakupem > taboru tramwajowego i kolejowego.

Tylko pamiętaj, że te projekty dopiero zostaną ocenione, więc nie jest powiedziane, że wszystkie przejdą, mimo że konieczność ich realizacji jest oczywista.

> Tak z ciekawośći spytam czy jesteś może politykiem :)?

Nie! Broń Boże! :)

> No, ale kwota jaką chce się pozyskać na tabor tramwajowy i > przebudowe torowisk - tu zapewnie zawiera się takie średniej > jakości poprawy najgorszych odcinków; jest mimo wszystko dosyć > wysoka. No gdyby się to udało to za 60 mln euro można wymienić > chyba cały tabor nasz tabor.

Tak, ale tylko jakąś tam część tych pieniędzy (nie znam proporcji) planuje się przeznaczyć na tabor. Podejrzewam, że będzie to jakieś 30 - 35% na tabor, a reszta na modernizacje torowisk. Ale jak powiedziałem, szczegółów na ten temat nie znam. Do tego trzeba pamiętać, że miasto musi zapewnić około 25% środków własnych dla zabezpieczenia realizacji każdej inwestycji.

wysłane przez Szczeciniak (gość)

Jednak nie zapominajcie że jest jeszcze fundusz na komunikacje itp. tylko dla największych aglomeracij. I mamy duże szanse aby i tam coś zabrać dla siebie , więc moze sie okaże że duża częśc tych projektów zostanie zrealizowana.

wysłane przez leks 17

Szczeciniak napisał(a):

> Jednak nie zapominajcie że jest jeszcze fundusz na komunikacje itp. > tylko dla największych aglomeracij. I mamy duże szanse aby i tam coś > zabrać dla siebie , więc moze sie okaże że duża częśc tych projektów > zostanie zrealizowana.

Kurde tylko jest jeden bardzo, bardzo duży problem. **MARIAN** Sami wiemy, że budowa działki rekreacyjnej z domem troche kosztuje i nie wiadomo czy starczy pieniędzy na inne inwestycje :). A tak na poważnie to zapewne Jurczyk spie**iczy całą sprawe :(.

--- czerwona, czerwona, czerwona... $^&$%$& :/
> Kurde tylko jest jeden bardzo, bardzo duży problem.

To nie jest forum poświęcone polityce.