Forum

Drugi etap systemu zarządzania

Na stronie ZDiTM opublikowano ogłoszenie o przetargu na wykonanie II etapu projektu "Poprawa funkcjonowania transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej poprzez zastosowanie systemów telematycznych".

wysłane przez MQ ?

Taki żarcik - portal miasta donosi, że pierwszy etap systemu dostał wyróżnienie w kategorii Technika i Technologia w konkursie Nagrody Innowacyjności w Transporcie 2012. Chyba należałoby zadać sobie pytanie, czy szacowne jury widziało nasz system w akcji, bo mam spore wątpliwości.

Źródło tych rewelacji: http://www.szczecin.eu/zycie_w_miescie/aktualnosci/28452-wyroznienie_i_przetarg.html

wysłane przez Jasiek 36

mkubien napisał(a):

> Taki żarcik

No to widzisz, teraz mądre głowy będą utwierdzone, że to dobrze działa, a my się tylko czepiamy pierdół.
mkubien napisał(a):

> Taki żarcik - portal miasta donosi, że pierwszy etap > systemu dostał wyróżnienie w kategorii Technika i > Technologia w konkursie Nagrody Innowacyjności w Transporcie > 2012. Chyba należałoby zadać sobie pytanie, czy szacowne > jury widziało nasz system w akcji, bo mam spore > wątpliwości.

Skoro nasz system dostaje wyróżnienie, tzn. że z innowacjami w transporcie w Polsce musi być fatalnie...

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Jasiek 36

Mareczek napisał(a):

> Skoro nasz system dostaje wyróżnienie, tzn. że z innowacjami > w transporcie w Polsce musi być fatalnie...

Może innowacją jest pokazywanie przez tablice autobusów widmo. :D

wysłane przez Korczian

Jasiek napisał(a):

> Może innowacją jest pokazywanie przez tablice autobusów widmo. > :D

Autobusów które potencjalnie mogą być a nie muszą, jak już. ;)

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez MQ ?

Opis przedmiotu zamówienia ma prawie sto stron, więc nie będę wszystkiego omawiał. Skupię się jedynie na ciekawostkach i ewidentnych brakach. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to sam może się zapoznać z treścią specyfikacji: http://zditm.szczecin.pl/ogloszenia/27_12_12_telemat.zip

1. System jednorazowego biletu elektronicznego

Nośnikiem biletu będzie karta elektroniczna identyczna z obecnie stosowaną SKA. Zatem nie będzie potrzeby wymiany kart. Na karcie znajdzie się miejsce na zapisanie informacji o bilecie okresowym, stanie środków na bilety jednorazowe, dokonywanie opłat w SPP itp. Ma być możliwość połączenia wszystkich tych informacji w jedną (aby np. nie musieć osobno utrzymywać pieniędzy na opłaty w SPP i osobno w KM).

Kasowanie biletu jednorazowego będzie się odbywać w następujący sposób: po wejściu do pojazdu pasażer wybiera na kasowniku bilet normalny lub ulgowy, a następnie przykłada kartę. Pobierana jest opłata równa opłacie za przejazd do przystanku końcowego danej linii. Przy wysiadaniu pasażer ponownie przykłada kartę, a różnica między opłatą rzeczywistą a pobraną jest mu zwracana. System ma także umożliwiać wprowadzenie ulgi przesiadkowej, czyli niższej opłaty w przypadku dokonania przesiadki w określonym czasie.

Zakupu biletu okresowego będzie można dokonać przez Internet. Aby go uaktywnić, przy pierwszej podróży po zakupie trzeba będzie przyłożyć kartę do kasownika.

SIWZ przewiduje dostawę ok. 1668 sztuk kasowników - po jednym na jedne drzwi pojazdu. Wymagania techniczne są opisane bardzo szczegółowo, ale ktoś zapomniał o bardzo istotnym elemencie - otóż nowe kasowniki nie będą kasować biletów papierowych! Jeśli SIWZ nie zostanie poprawiony, to w każdym pojeździe będą dwa komplety kasowników, oczywiście sterowane zupełnie odrębnymi urządzeniami i zapewne funkcjonujące według własnych stref czasowych.

2. Biletomaty pokładowe

Przetarg przewiduje dostawę 317 biletomatów montowanych w pojazdach (po jednym na pojazd). SIWZ mówi: "Z 317 zamówionych biletomatów 75 sztuk musi spełniać warunek zakupu w nich biletów papierowych także za pomocą bilonu z funkcją wydawania reszty" - nie wiem, czy to znaczy, że pozostałe nie będą sprzedawać za bilon, czy nie będą wydawać reszty. No i skąd liczba 75?

W każdym razie zgodnie z wymaganiami automaty mają obsługiwać płatności bilonem oraz kartami stykowymi i bezstykowymi MasterCard i Visa.

3. Biletomaty stacjonarne

Na mieście zamontowane zostanie 35 biletomatów stacjonarnych (jeden nawet na polickim rynku). Automaty oprócz wymienionych wyżej sposobów płatności obsługiwać będą także banknoty. W biletomacie będzie można doładować SKA.

Dodatkowo biletomat ma pełnić funkcję informacyjną - dostarczać informacji o układzie linii komunikacyjnych, objazdach, zamknięciach, obowiązujących taryfach i rozkładzie jazdy z wybranego przystanku itp.

4. System zliczania potoków pasażerskich

Zostanie zamontowany w 40 pojazdach (TS 15, SPAK 10, SPAD 8, SPPK 7). Jeśli komuś to coś powie, to "wymaga się, aby czujniki liczące pracowały w technice podczerwieni aktywnej lub rejestracji video".

5. Dynamiczna informacja pasażerska

Zamówienie obejmuje montaż 80 tablic LED na przystankach. W warunkach przetargowych nie ma chyba niczego odkrywczego, więc obecne beznadziejne pewnie też spełnią wymogi. Jedyny plus jest taki, że będą montowane na słupach dostosowanych do Systemu Informacji Miejskiej, więc nie powinno być "kurzych stopek". Lokalizacje obejmują najważniejsze węzły przesiadkowe, ale także przystanki: "Sczanieckiej", "Komuny Paryskiej", "Dworzec Główny", "Wiosenna", "Niemcewicza", "Piastów", "Płocka", "Zawadzkiego Kościół" czy "Zawadzkiego".

6. Informacja pasażerska w pojazdach

Zamówienie obejmuje montaż tablic LCD w 359 pojazdach. Mieliśmy szansę na stworzenie porządnego systemu informacji pasażerskiej opartego na tablicach podobnych do tych, jakie zamontowano w najnowszych polickich MAN-ach, czyli podłużnych "termometrach". Niestety warunki wyraźnie mówią, że muszą to być monitory o formacie 16:9. Zatem nie tylko nie pozbędziemy się tych beznadziejnych monitorów, które jeżdżą w autobusach SPAK i SPAD, ale jeszcze ich przybędzie.

Co ciekawe, SIWZ nic nie mówi o tablicach zewnętrznych. To znaczy mówi, że montowane w pojazdach autokomputery powinny je kiedyś tam w przyszłości obsługiwać. Wynika z tego, że dotychczasowe tablice zostają, zapewne wraz z dotychczasowymi panelami sterującymi (ale w sumie słusznie - jakoś przecież trzeba sterować starymi kasownikami do biletów papierowych).

7. Transport "na żądanie"

Z opisu wynika, że będą to linie (czy może raczej przejazdy) o określonym przystanku początkowym i końcowym, natomiast obsługa konkretnych przystanków na danym obszarze uzależniona będzie od dokonania rezerwacji przez pasażera. Rozkład jazdy będzie opracowywany dynamicznie, zależnie od dokonywanych rezerwacji. Przewoźnik będzie otrzymywał najpóźniej na 15 minut przed godziną odjazdu raport z wykazem przystanków do obsłużenia.

Z moich obserwacji na razie tyle. Zachęcam do dzielenia się własnymi przemyśleniami.

wysłane przez DAWO

Do dzisiaj nie mogę zrozumieć dlaczego Ty i kilka innych osób nie zajmujecie się zawodowo komunikacją.

wysłane przez Jasiek 36

DAWO napisał(a):

> Do dzisiaj nie mogę zrozumieć dlaczego Ty i kilka innych > osób nie zajmujecie się zawodowo komunikacją.

Wiesz do Zditm i tym podobnych bardzo trudno się dostać na etat. A zresztą nie trzeba tam pracować, aby opiniować poszczególne rozwiązania. Tyle że Zditm nie ma w zwyczaju konsultacji, a potem dziwią się że ludzie narzekają i jeszcze się obrażają że ktoś się wtrąca potem i wytyka błędy. Nie uważasz chyba, że I etap CSZKM został zakończony sukcesem?

wysłane przez pioko17 38

mkubien napisał(a):

7. Transport "na żądanie" >  > Z opisu wynika, że będą to linie (czy może raczej > przejazdy) o określonym przystanku początkowym i końcowym, > natomiast obsługa konkretnych przystanków na danym obszarze > uzależniona będzie od dokonania rezerwacji przez pasażera. > Rozkład jazdy będzie opracowywany dynamicznie, zależnie od > dokonywanych rezerwacji. Przewoźnik będzie otrzymywał > najpóźniej na 15 minut przed godziną odjazdu raport z > wykazem przystanków do obsłużenia.

Rozumiem, że tym samym znikną z pojazdów "Stopy" a na przystankach kierowcy nie będą reagowali na machanie? I takich rezerwacji będzie można dokonywać tylko przez internet?

wysłane przez MQ ?

pioko17 napisał(a):

> I > takich rezerwacji będzie można dokonywać tylko przez > internet?

SIWZ mówi o Internecie, telefonie i jakimś tajemniczym dedykowanym urządzeniu.

wysłane przez djdark  0

mkubien napisał(a):

[ciach]

IV. System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej

- 20 punktów bezprzewodowego dostępu do informacji pasażerskiej.

Jak tak czytam warunki techniczne tych punktów bezprzewodowych to nasuwają się ciekawe pytania. W warunkach piszą że aby odebrać informację z tego punktu bezprzewodowego należy mieć zainstalowaną aplikację na telefonie, która będzie do pobrania z bezprzewodowego punktu oraz ze strony internetowej. Wszystko fajnie ale nikt nawet się nie zająknął dla jakich systemów operacyjnych ma być ta aplikacja napisana?

Brnąc dalej w opis tablic w autobusach znalazłem taki kwiatek:

4.6 video o o punktach kontrolnych np. urzędy, obiekty sportowego, itp.;

6.7 odtwarzanie video zgodnie z pozycją pojazdu na linii oraz kolejką video, w przypadku, gdy do aktualnej lokalizacji nie jest przyporządkowane żadne nagranie;

Oczywiście pojawia się pytanie po co to ma być? Zamiast informacji o przystanku nagle wyświetli mi się film promujący Galaxy czy inny punkt kontrolny?

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Korczian

djdark napisał(a):

> Brnąc dalej w opis tablic w autobusach znalazłem taki > kwiatek: >  > 4.6 video o o punktach kontrolnych np. urzędy, obiekty > sportowego, itp.; >  > 6.7 odtwarzanie video zgodnie z pozycją pojazdu na linii oraz > kolejką video, w przypadku, gdy do aktualnej lokalizacji nie > jest przyporządkowane żadne nagranie; >  > Oczywiście pojawia się pytanie po co to ma być? Zamiast > informacji o przystanku nagle wyświetli mi się film > promujący Galaxy czy inny punkt kontrolny?

Chyba wiem o co chodzi. Może to być coś na styl Gdańska. A konkretnie - w tamtejszych Swingach przy zapowiedzi kolejnego przystanku pojawia się też grafika z "okolicą przystanku", najczęściej z jak najbardziej charakterystycznymi elementami okolicy; teoretycznie znając wygląd np. konkretnego budynku taka informacja może pomóc upewnić się, czy wysiadamy tam gdzie trzeba. Dość ciekawe rozwiązanie, nigdzie wcześniej tego nie spotkałem. Nie wiem tylko, czy u nas ma to większy sens.

-- Solaris Citaro NG363-7700A to maszyna, która uszczęśliwi wszystkich.

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez djdark  0

mkubien napisał(a):

> Przetarg przewiduje dostawę 317 biletomatów montowanych w > pojazdach (po jednym na pojazd). SIWZ mówi: "Z 317 > zamówionych biletomatów 75 sztuk musi spełniać warunek > zakupu w nich biletów papierowych także za pomocą bilonu z > funkcją wydawania reszty" - nie wiem, czy to znaczy, że > pozostałe nie będą sprzedawać za bilon, czy nie będą > wydawać reszty. No i skąd liczba 75? >  > W każdym razie zgodnie z wymaganiami automaty mają > obsługiwać płatności bilonem oraz kartami stykowymi i > bezstykowymi MasterCard i Visa.

Zapomniałeś dodać że jednocześnie w SIWZ mówi że przewoźnicy mają 124 własne biletomaty których nie zamierzają ruszać. Będzie cudownie...

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez djdark  0

mkubien napisał(a):

> Na mieście zamontowane zostanie 35 biletomatów > stacjonarnych (jeden nawet na polickim rynku).

I żaden na Bramie Portowej.

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Korczian

djdark napisał(a):

> mkubien napisał(a):

> > Na mieście zamontowane zostanie 35 biletomatów > > stacjonarnych (jeden nawet na polickim rynku). >  > I żaden na Bramie Portowej.

Bo na Bramę ma powrócić punkt biletowy ZDiTM, a konkretnie do budynku stojącego na dawnym "grzybku"?

-- Solaris Citaro NG363-7700A to maszyna, która uszczęśliwi wszystkich.

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez djdark  0

Korczian napisał(a):

> Bo na Bramę ma powrócić punkt biletowy ZDiTM, a konkretnie do > budynku stojącego na dawnym "grzybku"?

Będzie czynny całą dobę? Brama Portowa to dość duże skrzyżowanie i myślę że jeden taki wynalazek powinien stanąć przy przystanku 7, 8, 9 i 10 w kierunku Basenu Górniczego.

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Korczian

djdark napisał(a):

> Będzie czynny całą dobę? Brama Portowa to dość duże > skrzyżowanie i myślę że jeden taki wynalazek powinien stanąć > przy przystanku 7, 8, 9 i 10 w kierunku Basenu Górniczego.

Znając ZDiTM, to obecność tego punktu będzie wystarczającą wymówką. Z tym co piszesz się zgodzę, że taki automat akurat na tych peronach powinien stanąć. Najlepiej powinno być na każdej z 4 odnóg po jednym. Tyle że wracamy znowu do istnienia punktu i koło się zamyka.

A zresztą - czy jest sens, by był on czynny całą dobę? Potrzebny jest w godzinach dziennych, mniej w nocnych (kiedy bilet można kupić u kierowcy).

-- Solaris Citaro NG363-7700A to maszyna, która uszczęśliwi wszystkich.

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez djdark  0

Korczian napisał(a):

> Znając ZDiTM, to obecność tego punktu będzie wystarczającą > wymówką. Z tym co piszesz się zgodzę, że taki automat akurat na > tych peronach powinien stanąć. Najlepiej powinno być na każdej z > 4 odnóg po jednym. Tyle że wracamy znowu do istnienia punktu i > koło się zamyka. >  > A zresztą - czy jest sens, by był on czynny całą dobę? Potrzebny > jest w godzinach dziennych, mniej w nocnych (kiedy bilet można > kupić u kierowcy).

To po co dwa takie automaty na Placu Rodła? Tu też jest kasa. ZDiTM to nie instytucja, to stan umysłu ;)

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Korczian

djdark napisał(a):

> To po co dwa takie automaty na Placu Rodła? Tu też jest kasa.

Żeby... No... Ten tego... Bo Brama jest piękna, wyremontowana i pachnąca nowością, więc nowe automaty zamontują na Pl. Rodła, żeby nie wyglądał na tak zabiedzonego w stosunku do niej!

> ZDiTM to nie instytucja, to stan umysłu ;)

Wystarczy za komentarz do zdania akapit wyżej. :]

-- Solaris Citaro NG363-7700A to maszyna, która uszczęśliwi wszystkich.

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez Korczian

mkubien napisał(a):

6. Informacja pasażerska w pojazdach >  > Zamówienie obejmuje montaż tablic LCD w 359 pojazdach. > Mieliśmy szansę na stworzenie porządnego systemu > informacji pasażerskiej opartego na tablicach podobnych do > tych, jakie zamontowano w najnowszych polickich MAN-ach, > czyli podłużnych "termometrach". Niestety warunki wyraźnie > mówią, że muszą to być monitory o formacie 16:9. Zatem > nie tylko nie pozbędziemy się tych beznadziejnych > monitorów, które jeżdżą w autobusach SPAK i SPAD, ale > jeszcze ich przybędzie. >  > Co ciekawe, SIWZ nic nie mówi o tablicach zewnętrznych. To > znaczy mówi, że montowane w pojazdach autokomputery powinny > je kiedyś tam w przyszłości obsługiwać. Wynika z tego, > że dotychczasowe tablice zostają, zapewne wraz z > dotychczasowymi panelami sterującymi (ale w sumie słusznie > - jakoś przecież trzeba sterować starymi kasownikami do > biletów papierowych).

To jest fragment który mnie mocno zaciekawił. Same termometry, ekrany itp. są istotne, ale mnie męczy co innego.

Będąc w Warszawie, niezależnie czy wsiadłem do autobusu MZA czy tramwaju TW, wszędzie rozbrzmiewał głos Tomasza Knapika w zapowiedziach przystanków.

Czy w Szczecinie nie można by wreszcie dokonać unifikacji zapowiedzi? Te autobusowe są znośne (pomijając te dogrywane na siłę po zmianach nazw przystanków - Klonowica Zajezdnia mym faworytem tutaj!), ale te tramwajowe momentami brzmią, jakby głośniki tonęły albo samo nagranie miało żałosną jakość. Do tego są czasami strasznie niewyraźne, że praktycznie nic nie idzie zrozumieć. Na plus można zaliczyć głos lektora, który jest miły dla ucha (zawsze zastanawiałem się, kim jest ta osoba - kiedyś słyszałem, że ktoś z Polskiego Radia Szczecin).

Coś takiego zostało zawarte w SIWZ, czy taki detal tradycyjnie został olany?

-- Solaris Citaro NG363-7700A to maszyna, która uszczęśliwi wszystkich.

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez Luke_Police  163

mkubien napisał(a):

> SIWZ przewiduje dostawę ok. 1668 sztuk kasowników - po > jednym na jedne drzwi pojazdu. Wymagania techniczne są > opisane bardzo szczegółowo, ale ktoś zapomniał o bardzo > istotnym elemencie - otóż nowe kasowniki nie będą > kasować biletów papierowych! Jeśli SIWZ nie zostanie > poprawiony, to w każdym pojeździe będą dwa komplety > kasowników, oczywiście sterowane zupełnie odrębnymi > urządzeniami i zapewne funkcjonujące według własnych > stref czasowych.

Ewidentne niedopatrzenie w SIWZ. Po pierwsze producenci kasowników od dawna oferują kasowniki dwusystemowe (umożliwiające kasowanie zarówno biletów elektronicznych, jak i papierowych), po drugie: montaż dodatkowych kasowników w pojazdach, funkcjonujących w odrębnym standardzie wymaga praktycznie rwania ścian i podłóg w pojazdach w celu poprowadzenia dodatkowych wiązek przewodów. Jest to czasochłonne i kosztochłonne, wymaga czasowego odstawienia pojazdu w warsztatach. No i trzecia istotna rzecz to zużycie energii - im więcej urządzeń, tym większe zużycie, co w przypadku autobusów może okazać się zgubne dla akumulatorów przy dłuższym postoju na pętli z wyłączonym silnikiem. Na pewno wzrośnie spalanie paliwa w związku z większym obciążeniem alternatora.

> Dodatkowo biletomat ma pełnić funkcję informacyjną - > dostarczać informacji o układzie linii komunikacyjnych, > objazdach, zamknięciach, obowiązujących taryfach i > rozkładzie jazdy z wybranego przystanku itp.

Bardzo dobry pomysł. Oby tylko obsługa tych wszystkich funkcji była w miarę intuicyjna dla pasażera, który spotka się z takim urządzeniem po raz pierwszy.

4. System zliczania potoków pasażerskich >  > Zostanie zamontowany w 40 pojazdach (TS 15, SPAK 10, SPAD 8, > SPPK 7). Jeśli komuś to coś powie, to "wymaga się, aby > czujniki liczące pracowały w technice podczerwieni aktywnej > lub rejestracji video".

Podczerwień aktywna... Mówiąc w maksymalnym skrócie i uproszczeniu mamy 2 rodzaje czujek podczerwieni: pasywne i aktywne. Pasywne mają tylko odbiornik, aktywne nadajnik i odbiornik. Aktywne czujki podczerwieni zastosowano przykładowo w polickich Solarisach nad drzwiami.

6. Informacja pasażerska w pojazdach >  > Zamówienie obejmuje montaż tablic LCD w 359 pojazdach. > Mieliśmy szansę na stworzenie porządnego systemu > informacji pasażerskiej opartego na tablicach podobnych do > tych, jakie zamontowano w najnowszych polickich MAN-ach, > czyli podłużnych "termometrach". Niestety warunki wyraźnie > mówią, że muszą to być monitory o formacie 16:9.

Kicha. W formacie 16:9 nie da rady wyświetlić termometru dłuższej trasy w całości w sposób przejrzysty.

> Co ciekawe, SIWZ nic nie mówi o tablicach zewnętrznych. To > znaczy mówi, że montowane w pojazdach autokomputery powinny > je kiedyś tam w przyszłości obsługiwać. Wynika z tego, > że dotychczasowe tablice zostają, zapewne wraz z > dotychczasowymi panelami sterującymi (ale w sumie słusznie > - jakoś przecież trzeba sterować starymi kasownikami do > biletów papierowych).

W przypadku tablic R&G, nie stosuje się żadnych dodatkowych paneli sterujących. Autokomputer SRGx000P sam w sobie jest sterownikiem tych tablic. Odrębne sterowniki występują w niektórych autobusach zakupionych jako używane, gdzie pozostawiono oryginalne wyświetlacze niekompatybilne z urządzeniami R&G. Nie pamiętam jak to jest z tablicami Pixela, niech się ktoś obeznany z autobusami SPAD wypowie.

7. Transport "na żądanie" >  > Z opisu wynika, że będą to linie (czy może raczej > przejazdy) o określonym przystanku początkowym i końcowym, > natomiast obsługa konkretnych przystanków na danym obszarze > uzależniona będzie od dokonania rezerwacji przez pasażera. > Rozkład jazdy będzie opracowywany dynamicznie, zależnie od > dokonywanych rezerwacji. Przewoźnik będzie otrzymywał > najpóźniej na 15 minut przed godziną odjazdu raport z > wykazem przystanków do obsłużenia.

Tego typu przejazdy w krajach Europy zachodniej docelowo wykonuje się busami o niewielkiej pojemności. Ma to tę zaletę, że taki bus jest w stanie wjechać w wąskie osiedlowe uliczki, ciasne parkingi i inne nietypowe miejsca, gdzie pełnowymiarowy autobus się nie zmieści. Kolejna kwestia to zużycie paliwa, w małym pojeździe jest ono znacznie niższe. Funkcjonowanie tego typu przejazdów może się odbywać podobnie do taksówek lub na zasadzie zarysu ogólnej trasy z możliwościami różnorakich podjazdów po drodze.

-- Na tym forum nie rozmawiam o tramwajach.

Technik serwisu :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez DAWO

Podwójne kasowniki nie są niedopatrzeniem. Kasowników z części Solarisów dofinansowanych z RPO nie można ruszać przez pięć lat.

wysłane przez BatiX  14

DAWO napisał(a):

> Podwójne kasowniki nie są niedopatrzeniem. Kasowników z > części Solarisów dofinansowanych z RPO nie można ruszać > przez pięć lat.

A w pozostałych pojazdach? Też będą dwa rodzaje?

wysłane przez DAWO

Tak mówią :-) zapewne tak będzie.

wysłane przez Jasiek 36

DAWO napisał(a):

> Tak mówią :-) zapewne tak będzie.

No to mamy hit roku 2013 made in Zditm. :P

wysłane przez Luke_Police  163

Jasiek napisał(a):

> No to mamy hit roku 2013 made in Zditm. :P

Made by ZDiTM ;)

Od razu mi się przypominają autobusy MPK Częstochowa: gdzie nie spojrzysz, tam kasownik, a czasem nawet 2 kasowniki: http://phototrans.pl/14,541247,0,Ikarus_280_58_359.html http://phototrans.pl/14,541030,0,Ikarus_280_26_330.html

U nas będzie jeszcze śmieszniej, bo KRG-6 czy Pixele są gabarytowo takie same jak te kasowniki zbliżeniowe.

Kolejnym hitem z Częstochowy dotyczącym kasowników jest poprowadzenie dodatkowych przewodów - zastosowano korytka montażowe popularne w branży budowlanej. Poprowadzono je wzdłuż po całym autobusie nad linią okienną i zrobiono odgałęzienia biegnące po suficie w kierunku rurek z kasownikami: http://phototrans.pl/14,541251,0,Ikarus_280_70E_160.html

A na koniec pointa. Spotkałem się z opinią, że elektroniczna karta miejska w Częstochowie jest totalnym niewypałem - pasażerowie praktycznie nie kupują biletów elektronicznych i wolą te tradycyjne... Czy u nas będzie podobnie?

-- Na tym forum nie rozmawiam o tramwajach.

Technik serwisu :)

wysłane przez Jasiek 36

Luke_Police napisał(a):

> Made by ZDiTM ;)

No tak.

> Od razu mi się przypominają autobusy MPK Częstochowa

Komicznie to wyglądają kasowniki na elektroniczne bilety w Ikarusach.

wysłane przez djdark  0

DAWO napisał(a):

> Podwójne kasowniki nie są niedopatrzeniem. Kasowników z > części Solarisów dofinansowanych z RPO nie można ruszać > przez pięć lat.

Nawet jak już się nie nadaje do eksploatacji ze względu na zmianę systemu poboru opłat? ;) Na bank da się to jakoś obejść tylko trzeba by poszukać czy wysłać parę pism. Ekstremalnie zwiększyć wielkość biletu :D

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez MQ ?

DAWO napisał(a):

> Podwójne kasowniki nie są niedopatrzeniem. Kasowników z > części Solarisów dofinansowanych z RPO nie można ruszać > przez pięć lat.

Nawet jeśli to jest faktycznym powodem, to jakimś problemem było takie opracowanie SIWZ, żeby nowe kasowniki też umożliwiały kasowanie biletów papierowych? Za 5 lat pozbylibyśmy się tych starych i jakoś by to wyglądało. A tak będziemy mieli to komiczne rozwiązanie funkcjonujące nie wiadomo jak długo.

wysłane przez t105n  49

Luke_Police napisał(a):

> Tego typu przejazdy w krajach Europy zachodniej docelowo > wykonuje się busami o niewielkiej pojemności.

Także w krakowskim Płaszowie i okolicznych dzielnicach funkcjonują dwie linie tzw. "telebusa". Obsługa: Jelcz M081.

-- Jak zaoszczędzić na wywozie śmieci? Nie myć się!

wysłane przez paki

Specyfikacja przetargowa, a więc szczegółowe warunki, nie są jeszcze dostępne na stronie ZDiTM. Otwarcie ofert odbędzie się 31 stycznia 2013, a wykonawca będzie miał 14 miesięcy na zrealizowanie zadania.

Data zakończenia projektu: 2013/06/28 źródło: http://bip.um.szczecin.pl/umszczecinbip/chapter_50170.asp?soid=E1386CD875A3473A95D8FFAE503E1EAE

Pierwszy etap wdrażany jest od 2010 r., realizacja drugiego etapu przedsięwzięcia ma potrwać do 2013 r. źródło: http://www.cupt.gov.pl/?id=1015

I teraz niech ktoś mądry mi wyjaśni: w czerwcu kończy się projekt, a wykonawca Etapu II nadal będzie miał prawie rok na wykonanie elementów przetargu?

Druga sprawa: - System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej – obejmuje zakup i montaż 15 tablic przystankowej informacji pasażerskiej, przygotowanie strony internetowej dla pasażerów, instalację systemu dynamicznej informacji pasażerskiej przez SMS oraz powstanie bezprzewodowego punktu dostępu do informacji pasażerskiej; wdrożenie powyższych elementów systemu i urządzeń spowoduje zmniejszenie zagęszczenia pasażerów na przystankach. Mając dostęp do tak rozbudowanej informacji pasażerskiej o rzeczywistym czasie przyjazdu pojazdu na przystanek jak i częstotliwości kursowania, możliwym będzie pojawienie się pasażerów na przystankach o konkretnej godzinie i w odniesieniu do interesujących ich połączeń, co skróci ich wyczekiwanie a tym samym czas podróży. Źródło: http://bip.um.szczecin.pl/umszczecinbip/chapter_50170.asp?soid=E1386CD875A3473A95D8FFAE503E1EAE

Powyższy opis dotyczy etapu I, którego realizacja się zakończyła. Gdzie jest dostępny numer SMS i dlaczego nadal nie działa rzeczywisty- dynamiczny system informacji o przyjazdach pojazdów?

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez djdark  0

paki napisał(a):

> Powyższy opis dotyczy etapu I, którego realizacja się > zakończyła. Gdzie jest dostępny numer SMS i dlaczego nadal > nie działa rzeczywisty- dynamiczny system informacji o > przyjazdach pojazdów?

Numer skrzętnie ukrywa ZDiTM, dynamiczny system informacji również działa i tak samo jest skrzętnie ukrywany przez ZDiTM. Więc za publiczne pieniądze zrobili coś co jest teraz dostępne dla wybrańców. Ciekawe jak by wypadła kontrola ABW tego projektu.

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Jasiek 36

djdark napisał(a):

> Numer skrzętnie ukrywa ZDiTM, dynamiczny system informacji > również działa i tak samo jest skrzętnie ukrywany przez > ZDiTM. Więc za publiczne pieniądze zrobili coś co jest teraz > dostępne dla wybrańców. Ciekawe jak by wypadła kontrola ABW > tego projektu.

Ciiii, bo się wyda... .