Forum

Tramwaj w częściach to eksperyment. "Zdobywamy...

- To świetne doświadczenie i sprawdzian przed ubieganiem się o fundusze unijne z nowej puli - mówi o zakupie częściowo niskopodłogowego tramwaju Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich.

wysłane przez PawlukBoss21

Szkoda, że na forum nie było wcześniejszej możliwości zadania pytań i powiedzenia swoich sugestii. Oto one:

1. Wycofując wszystkie T6 na stanie zostanie tylko 14 Moderusów Alfa, 20 Bulw oraz 12 NG/S. Czy w ciągu 6 lat TS są w stanie np: Pomiędzy 2 wagony Moderusów wstawić człon niskopodłogowy przemianując je na Moderusy Beta. Pomysł moim zdaniem fajny, tylko co potem z bulwami i NG/S??

2. Czy pan Wawrzyniak ma w planach sprowadzenie z Berlina niskopodłogowych Adtranzów GT6?? Te pojazdy spokojnie mogłyby być dobrym środkiem na linie SST

3. Skoro pętla Pomorzany nie będzie modernizowana dla Swingów może tam będą kursować podwójne składy KT4Dt lub nowo powstałe Bety lub Protramy??

4. Może będzie możliwość kupienia 3-członowych pojazdów niskopodłogowych do obsługi lin 1 i 9.

5. Czy w dalszym ciągu będą modernizowane Tatry KT4Dt??

Nic tylko czekać na realizację wszystkich ujętych przez pana prezesa planów na nowy tabor tramwajowy.
PawlukBoss21 napisał(a):

> 1. Wycofując wszystkie T6 na stanie zostanie tylko 14 > Moderusów Alfa, 20 Bulw oraz 12 NG/S. > Czy w ciągu 6 lat TS są w stanie np: Pomiędzy 2 wagony > Moderusów wstawić człon niskopodłogowy przemianując je > na Moderusy Beta.

Nowiuśkie wagony chcesz ciąć? Co na to Unia i dofinansowanie?

> Pomysł moim zdaniem fajny [...]

Dla mnie niepoważny, ale to chyba kwestia poglądów.

> [...] tylko co potem z bulwami i NG/S??

Na żyletki. Te wozy są tak dorżnięte, że nie wróżę im długiej kariery. A TS-y już udowodniły, że są w stanie kasować w miarę młode wagony.

> 2. Czy pan Wawrzyniak ma w planach sprowadzenie z Berlina > niskopodłogowych Adtranzów GT6??

Uparłeś się na te Adtranze. Plany a możliwość ich realizacji to dwie różne sprawy. Skąd w ogóle informacja, że Berlin chce się pozbyć NGT6? Jak na razie mają jeszcze trochę katówek w ruchu liniowym.

> 3. Skoro pętla Pomorzany nie będzie modernizowana dla > Swingów może tam będą kursować podwójne składy KT4Dt > lub nowo powstałe Bety lub Protramy??

Pętla jak pętla, po wymianie zwrotnic częstotliwość wytramwajeń znacznie spadła. Jedyny jej minus to ograniczona przepustowość. Na trasie "trójki" najgorzej jest w rejonie dworca PKP.   > 5. Czy w dalszym ciągu będą modernizowane Tatry KT4Dt??

Toć prezes mówi, że chce kontynuować wymianę napędu i sterowania w KT4 :)

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
paki napisał(a):

> Toć prezes mówi, że chce kontynuować wymianę napędu i > sterowania w KT4 :)

Mam nadzieję, że wzorem innych polskich miast w TS też dojdą do wniosku aby nie tylko wymieniać napęd i sterowanie ale wstawić też coś z niską podłogą między człony, powiedzmy coś na tą modłę: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Moderus_Beta_MF_01_1143_Gda%C5%84sk_2.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/Krakow_eu8n.jpg Nawiasem mówiąc ciekawe ile tańsze jest wstawienie takiego członu do używki od montażu nowego tramwaju?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez PawlukBoss21

paki napisał(a):

1. > Nowiuśkie wagony chcesz ciąć? Co na to Unia i > dofinansowanie? >  > > Pomysł moim zdaniem fajny [...] >  > Dla mnie niepoważny, ale to chyba kwestia poglądów. >  > > [...] tylko co potem z bulwami i NG/S?? >  > Na żyletki. Te wozy są tak dorżnięte, że nie wróżę im > długiej kariery. A TS-y już udowodniły, że są w stanie > kasować w miarę młode wagony.

>  > Uparłeś się na te Adtranze. Plany a możliwość ich > realizacji to dwie różne sprawy. Skąd w ogóle informacja, > że Berlin chce się pozbyć NGT6? Jak na razie mają jeszcze > trochę katówek w ruchu liniowym. > 

>  > Pętla jak pętla, po wymianie zwrotnic częstotliwość > wytramwajeń znacznie spadła. Jedyny jej minus to ograniczona > przepustowość. Na trasie "trójki" najgorzej jest w rejonie > dworca PKP. >   >  > Toć prezes mówi, że chce kontynuować wymianę napędu i > sterowania w KT4 :)

Kolego paki :) Pozwolisz, że odniosę się do twoich wypowiedzi.

Każdy ma prawo mieć swoje zdanie, więc proszę o nieobrażanie mnie. Co do odpowiedzi

1. Interesuje mnie los tramwajów typu Modertrans, 105n2k2000 oraz NG/S, więc podałem taką propozycję.

2. Nie zgadzam się z tym, że bulwy i NG/S powinny zostać ze względu na to, że pojazdy te są młodsze i to o wiele od T6, więc moim pomysłem byłoby porządne zmodernizowanie ostatków 105Na i 105NG/s do formatu Moderusów.

3. Mówisz, że uczepiłem się tych Adtranzów. Czy wg ciebie to zły pomysł by się one pojawiły. W jednej części pewnego forum pisze, że można by próbować kupować AEG od BVG w latach 2015-2017. Powiem tak. Te pojazdy zapewne przydałyby się na remontowane trasy, choćby ulice gdzie niedługo rozpoczną się modernizacje torowisk. np: Ulica Piastów i Potulicka.

4. Wycofanie T6 jest dobrą decyzją na najbliższe lata. Można by te wozy sprzedać dla Gorzowa, gdzie tam jest w ogóle kiepsko.
Nikt Cię tu nie obraża, jednocześnie pomysły "krojenia" niemalże funkiel-nówek to średni pomysł sam przyznasz. Błędem w ogóle było składanie wagonów w całości wysokopodłogowych, nie od dziś wiadomo, ile wynosi żywotność wagonu i jak długo będziemy się bujali Moderusami po mieście.

Wozy typu 105Ng/S i 105N2k/2000 "od wewnątrz" są dość mocno dorżnięte. Poza tym 105Ng/S i niektóre modernizacje ze względu na "deptanie" pedałów powodują znaczne bóle mięśni kończyn dolnych.

Co do niskich podłóg, żeby była możliwość zakupu musi pojawić się sprzedający, a z tym będzie ciężko, bo NGT6, mimo że też już swoje przejeździły, nadal spełniają spełniają założenia dostępności KM dla osób niepełnosprawnych, czego o KT4 i T6 nie można było powiedzieć. Berlin zamawiał na MŚ 2006 Flexity, stąd pojawiła się podaż Tatr, którą wykorzystał Szczecin. Poza tym jak już pisano, Europa woli dbać o tabor niż zmieniać go jak skarpetki. W 2007 roku po Budapeszcie jeździły 80-letnie wagony i nikogo to nie dziwiło :)

Tatry mają to do siebie, że powodują znaczne wibracje i hałas, jak miałem zajęcia w szpitalu na Pomorzanach w budynkach od Powstańców Wlkp, to szło oszaleć ;)

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
PawlukBoss21 napisał(a):

> 2. Czy pan Wawrzyniak ma w planach sprowadzenie z Berlina > niskopodłogowych Adtranzów GT6?? > Te pojazdy spokojnie mogłyby być dobrym środkiem na linie > SST

Było o tym już wiele razy. Niemiecki sposób myślenia mówi, że lepiej zadbać o stare niż kupować nowe. We Wiedniu do tej pory jeżdżą zakonserwowane wozy w wieku powyżej 40 lat. Dlatego wątpliwy jest zakup Adtranzów na przestrzeni najbliższych 10 lat. One są z roczników 89-94, więc jak na niemieckie standardy są bardzo młode.

-- Waldemar Fornalik - pierwszy Polak, który pojechał do Angli, żeby stracić pracę

wysłane przez konjo  4

"W zamian za nie widziałbym 30 nowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów. Do tego 12-14 kolejnych całkowicie niskopodłogowych do obsługi wydłużonej do Kijewa linii Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju i jeszcze jednej nowej trasy, którą do tego czasu wybudujemy."

Hmm, to w 6 lat zamierzamy wybudować drugą nitkę SST, jeszcze jedną trasę, kupić tramwaje ze wstawkami i jeszcze nowe niskie? Zaiste tempo imponujące jak na dotychczasowy rozwój sieci...

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez Czarny87

konjo napisał(a):

> Hmm, to w 6 lat zamierzamy wybudować drugą nitkę SST, > jeszcze jedną trasę, kupić tramwaje ze wstawkami i jeszcze > nowe niskie? Zaiste tempo imponujące jak na dotychczasowy > rozwój sieci...

Nie od dzisiaj wiadomo, że Unia w następnej perspektywie finansowej tj. 2014-2020 będzie finansować tabor ekologiczny czyli min. tramwaje. Plany szerokie i do realizacji pod warunkiem, że kasa w magistracie nie będzie świeciła pustkami.

wysłane przez Korczian

Czarny87 napisał(a):

> Nie od dzisiaj wiadomo, że Unia w następnej perspektywie > finansowej tj. 2014-2020 będzie finansować tabor ekologiczny > czyli min. tramwaje. Plany szerokie i do realizacji pod > warunkiem, że kasa w magistracie nie będzie świeciła > pustkami.

Krzystek nie da 200 mln na stadion, więc na pewno będzie. :P

Akurat rozwój sieci tramwajowych mi się podoba (wydajniejsze niż autobusy, osobne trasy więc odpadają korki bla bla bla). Tramwaje ze wstawkami niskopodłogowymi - jak najbardziej; sprzęt na gorsze torowiska, a zarazem przyjazny niepełnosprawnym.

Ciekaw jestem jedynie "nowej trasy". Bo na tę chwilę są dwie opcje: - 26 kwietnia - Szafera przez os. Przyjaźni - al. Piastów - Mieszka I - os. Reda (bo jakoś w tramwaj na Warszewo to nie wierzę :D).

-- Vmax>=160 na D29-351!

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez Filip94

Korczian napisał(a):

  > Ciekaw jestem jedynie "nowej trasy". Bo na tę chwilę są dwie > opcje: > - 26 kwietnia - Szafera przez os. Przyjaźni > - al. Piastów - Mieszka I - os. Reda > (bo jakoś w tramwaj na Warszewo to nie wierzę :D).

Gdzieś było mówione (już dokładnie nie pamiętam gdzie), że realne w najbliższej perspektywie unijnej są: - SST drugi etap - Ku Słońcu do CH Ster - Las Arkoński > Spacerowa > Hala Widowiskowo-Sportowa.

wysłane przez wsad123 6

Korczian napisał(a):

> Ciekaw jestem jedynie "nowej trasy".

Może przedłużenie z Lasu Arkońskiego do Wojska Polskiego?

wysłane przez Czarny87

Korczian napisał(a):

> Ciekaw jestem jedynie "nowej trasy". Bo na tę chwilę są dwie > opcje: > - 26 kwietnia - Szafera przez os. Przyjaźni > - al. Piastów - Mieszka I - os. Reda > (bo jakoś w tramwaj na Warszewo to nie wierzę :D).

Optowałbym za tą pierwszą chociaż jak znam życie i wypowiedzi Krzystka to raczej powstanie ta druga.

wysłane przez Tatra108 10

Ta druga nie dość, że stanowiłaby dojazd do nowego bagna (ups, chciałem powiedzieć Floating Cmentarza na Bronowickiej) to jeszcze jest alternatywą wiecznie zatłoczonych autobusów 61, 61bis, 81 oraz 83 dowożących studentów WNEiZ oraz WHUS.

-- SST - Są Stare Tramwaje ;)

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez lukaszenko 16

Tatra108 napisał(a):

> Ta druga nie dość, że stanowiłaby dojazd do nowego bagna (ups, > chciałem powiedzieć Floating Cmentarza na Bronowickiej) to jeszcze > jest alternatywą wiecznie zatłoczonych autobusów 61, 61bis, 81 > oraz 83 dowożących studentów WNEiZ oraz WHUS.

Wtedy puściłbym tutaj linię 4 i zrobił ją kursującą cały rok. Chyba najlepsza opcja by to była.

wysłane przez dami3030 0

lukaszenko napisał(a):

> Wtedy puściłbym tutaj linię 4 i zrobił ją kursującą cały rok. > Chyba najlepsza opcja by to była.

Chłop na wielką racje , bo jak na razie czwórka jest linią bez sensu , a po zmianie którą wyżej kolega przedstawił , można by było dojechać np. do Rodła bez przesiadki , albo gdzieś w głąb centrum , niż tylko Kościuszki czy Brama Portowa.

-- MAN NG363 #1260

wysłane przez bartez 336

dami3030 napisał(a):

> jak na razie czwórka jest linią bez sensu

Trasa przez centrum miasta jest bez sensu? Raczej mało kto jeździ z pętli do pętli.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Wojtas066

lukaszenko napisał(a):

> Wtedy puściłbym tutaj linię 4 i zrobił ją kursującą cały rok. > Chyba najlepsza opcja by to była.

Również popieram, tylko wtedy w godzinach szczytu przydałyby się na Pomorzanach bardziej pojemne tramwaje, albo pozostanie przy dotychczasowym taborze, ale częstsze jego kursowanie. Bo aktualnie jak na razie to nawet mając 3 linie (4, 11, 12) zdarza się często tłok w pojazdach.