Forum

Przystanków techniczne "dozbrajanie"

Na przystankach w Szczecinie przybędzie niebawem tablic informacyjnych, wyświetlających komunikaty o czasie przyjazdu tramwajów i autobusów. Stanie ich osiemdziesiąt, nie licząc tych zainstalowanych w pierwszym etapie wprowadzania nowinek technicznych, które w założeniu winny usprawniać funkcjonowanie komunikacji miejskiej. W wybranych miejscach projekt zakłada też montaż 30 ulicznych automatów biletowych.

wysłane przez PawlukBoss21

Bardzo fajnie, ale ja się spytam o biletomaty w pojazdach. Kiedy owe urządzenia pojawią się w pozostałych szczecińskich autobusach i tramwajach ??? Bo z tym jest duży problem, gdy w okolicach nie ma kiosków lub kas biletowych (np: okolice zajezdni Pogodno).

wysłane przez torwid  67

PawlukBoss21 napisał(a):

> Bardzo fajnie, ale ja się spytam o biletomaty w pojazdach. > Kiedy owe urządzenia pojawią się w pozostałych > szczecińskich autobusach i tramwajach ??? > Bo z tym jest duży problem, gdy w okolicach nie ma kiosków > lub kas biletowych (np: okolice zajezdni Pogodno).

Okolice zajezdni Pogodno??? Delikatnie ująłeś problem... Jak nie kupisz na Głębokim,, to potem masz możliwość dopiero przy Logogryfie, a następny punkt na SzSz. Tylko wyczekiwane przez Ciebie biletomaty i tak nie rozwiążą problemu, bo to kpina z pasażerów: oplata ma być dokonywana kartą, a nie gotówką, więc nie każdy i nie zawsze będzie mógł skorzystać.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
torwid napisał(a):

> oplata ma być dokonywana kartą, a nie > gotówką, więc nie każdy i nie zawsze będzie mógł > skorzystać.

SKA czy płatnicza/kredytowa?
torwid napisał(a):

>  > Okolice zajezdni Pogodno??? Delikatnie ująłeś problem... Jak > nie kupisz na Głębokim,, to potem masz możliwość dopiero > przy Logogryfie, a następny punkt na SzSz. Tylko wyczekiwane > przez Ciebie biletomaty i tak nie rozwiążą problemu, bo to > kpina z pasażerów: oplata ma być dokonywana kartą, a nie > gotówką, więc nie każdy i nie zawsze będzie mógł > skorzystać.

To jest poprostu śmieszne. W Poznaniu i Krakowie miałem okazję korzystać z biletomatów, które przyjmowały monety i banknoty, a u nas trzeba pasażerom, w szczególności turystom, utrudnić zakup biletu. Takie utrudnianie będzie tylko zniechęcało do korzystania z komunikacji albo zachęci do jazdy bez biletu.

-- "Myśl, Pacz i Zauważaj !"

wysłane przez PrzemekW

mlodzianiasz napisał(a):

> To jest poprostu śmieszne. W Poznaniu i Krakowie miałem okazję > korzystać z biletomatów, które przyjmowały monety i banknoty, > a u nas trzeba pasażerom, w szczególności turystom, utrudnić > zakup biletu. Takie utrudnianie będzie tylko zniechęcało do > korzystania z komunikacji albo zachęci do jazdy bez biletu.

Śmieszny, to jest cały ten system i nieudolność jego wdrażania. Dublowanie kasowników, biletomaty z których tylko część będzie na gotówkę, kamery które są na pokaz czy wreszcie rażąco niski poziom zabezpieczeń danych samych użytkowników. Po prostu pieniądze wyrzucone do śmieci i udawanie, że wszystko jest w porządku. No, ale tak to jest jak zabierają się za to ludzie, którzy nie mają o tym pojęcia. Ciekawi mnie, czy firma wyrobi się z uruchomieniem wszystkiego w zadeklarowanym czasie....
PrzemekW napisał(a):

> Ciekawi mnie, czy firma wyrobi się z uruchomieniem wszystkiego w > zadeklarowanym czasie....

W cuda wierzysz? Zamiast oni nam płacić za opóźnienie to Szczecin zapłaci im :D
LagunaGrandtour napisał(a):

> W cuda wierzysz? Zamiast oni nam płacić za opóźnienie to Szczecin > zapłaci im :D

Cytat z dzisiejszego Kuriera:

"W autobusach i tramwajach kursujących na liniach ZDiTM rozpoczął się montaż kasowników biletu elektronicznego. Urządzenia instalowane są równolegle w pojazdach, które należą do wszystkich przewoźników, tj. spółek SPA Klonowica, SPA Dąbie i SPPK. Zakończenie prac planowane jest na koniec września.

Czasowo nowe kasowniki zbliżeniowe nie będą czynne. Informuje o tym pasażerów stosowny komunikat z ikonką ostrzegawczą na wyświetlaczu o treści "Nie działa". Bilet elektroniczny będzie można skasować dopiero po wdrożeniu całego systemu. Przewidywany termin to grudzień tego roku."

Sierpień czy grudzień, co za różnica... :)

wysłane przez PrzemekW

damianson napisał(a):

> Sierpień czy grudzień, co za różnica... :)

Różnica i to duża, mam nadzieję że odpowiednie służby się temu przyjrzą.
PrzemekW napisał(a):

> Różnica i to duża, mam nadzieję że odpowiednie służby się temu > przyjrzą.

Złudne twe nadzieje. To się nazywa aneksowanie terminu zadania. W Szczecinie często spotykane. Ja tylko czekam, aż Zditm zaprezentuje bilans korzyści po wprowadzeniu tego "cudnego" systemu, czyli co takiego poprawiło się w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej i do czego przydał się ten system organizatorowi komunikacji miejskiej. Nie suche treści tylko konkrety w postaci danych.

wysłane przez PrzemekW

Jasiek napisał(a):

> Ja tylko czekam, aż Zditm zaprezentuje > bilans korzyści po wprowadzeniu tego "cudnego" systemu, czyli co > takiego poprawiło się w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej i do > czego przydał się ten system organizatorowi komunikacji miejskiej. > Nie suche treści tylko konkrety w postaci danych.

Korzyści? Jak coś tak nieudanego jak ten system może przynieść korzyść?
Jasiek napisał(a):

> Złudne twe nadzieje. To się nazywa aneksowanie terminu zadania. W > Szczecinie często spotykane.

W takim razie po co podawane jest do publicznej wiadomości, że firma, która wygrała przetarg ma czas na realizację zadania do końca sierpnia, skoro potem termin nie zostaje dotrzymany, a wykonawca nie ponosi żadnych kar z tym związanych?

> Ja tylko czekam, aż Zditm zaprezentuje > bilans korzyści po wprowadzeniu tego "cudnego" systemu, czyli co > takiego poprawiło się w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej i do > czego przydał się ten system organizatorowi komunikacji miejskiej.

Ja Ci mogę już powiedzieć, co się pogorszyło. W pojazdach, w których GMV zamontowało swoje urządzenia wzrósł pobór prądu, a więc w przypadku autobusów też spalanie paliwa - przewoźnicy ponoszą większe koszty związane z działalnością, co nie jest rekompensowane stawką za wozokilometr. Dodam, że po zamontowaniu tych "zabawek" zwykle w pojeździe coś przestaje działać lub zaczyna źle działać. Ostatnio zauważyłem, że autobusie #774 zamiast zielonych lampek pozwolenia otwarcia drzwi, przy ostatnich drzwiach zapalają się czerwone... Oczywiście ma to miejsce w panelu przycisku przesuniętego do góry z powodu zabrania mu miejsca przez kasownik GMV.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez t105n  49

mlodzianiasz napisał(a):

> To jest poprostu śmieszne. W Poznaniu i Krakowie miałem okazję > korzystać z biletomatów, które przyjmowały monety i banknoty,

A widziałeś biletomaty we Wrocławiu? W każdym pojeździe jest biletomat, ale akceptujący wyłącznie karty płatnicze, natomiast takie na gotówkę są na przystankach. W czym różnica? Ano w tym, że biletomaty w pojazdach są wielkości małej walizeczki, a nie ogromnej skrzyni, bo nie potrzeba modułu obsługującego gotówkę. Dodam, że 66% Polaków ma co najmniej jedną kartę płatniczą, a z tych 66% zaledwie kilka procent nie korzysta z kart pomimo ich posiadania. Źródło danych: raport "Zwyczaje płatnicze Polaków" autorstwa NBP (http://www.nbp.pl/systemplatniczy/zwyczaje_platnicze/zwyczaje_platnicze_Polakow.pdf). Zatem uważam, że rozwiązanie przyjęte we Wrocławiu nie utrudnia dostępności biletów, a wręcz przeciwnie. Przede wszystkim jest przewidywalne: w pojeździe na 100% będzie biletomat (no chyba że będzie zepsuty), ale zapłacę w nim wyłącznie kartą.

-- W reklamach samochodów drogi zawsze są puste, a na parkingach jest pełno wolnych miejsc. To tak, jakby w reklamie prezerwatyw wystąpiła wielodzietna rodzina.

wysłane przez paki

Dokładnie. Poza tym w moim przypadku (jak i wielu innych) zasilam SKA płatnością kredytówką. Prowizje po ścięciu przez Sejm są tak niskie, że można by pomyśleć o rozszerzeniu metod płatności w biletomatach. Ja (jak i wielu innych) jestem dzieckiem "plastiku", w portfelu mam całe 58 gr i kilka kart płatniczych. No i mamy problem. Mam nadzieję, że system własnoręcznego zasilania SKA będzie działał w trybie online z dowolnymi metodami płatności (coś a la dotpay czy payu), a nie tylko jeden rachunek bankowy i księgowanie 24h.

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
t105n napisał(a):

> A widziałeś biletomaty we Wrocławiu? W każdym pojeździe jest > biletomat, ale akceptujący wyłącznie karty płatnicze, natomiast > takie na gotówkę są na przystankach. W czym różnica? Ano w > tym, że biletomaty w pojazdach są wielkości małej walizeczki, a > nie ogromnej skrzyni, bo nie potrzeba modułu obsługującego > gotówkę.

Dobrze. Tylko we Wrocławiu biletomat na gotówkę znajdziesz praktycznie na każdym ważniejszym przystanku autobusowym lub tramwajowym, a we wszystkich pojazdach są biletomaty na kartę - wszystkie takie same. A w Szczecinie będzie sytuacja, że różne autobusy mają różne biletomaty. Te, które obecnie są w Solarisach przyjmują gotówkę, te które będą, będą przyjmować tylko karty. W zależności jaki autobus przyjedzie na przystanek, dasz radę kupić w nim bilet lub nie, w zależności jakim środkiem płatniczym dysponujesz. Inaczej mówiąc, oczekujący na przystanku pasażer nie będzie wiedział, czy będzie w stanie kupić bilet w pojeździe.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez PrzemekW

Luke_Police napisał(a):

> ciach!

I to jest jedna z większych wad tego systemu, brak jakiejkolwiek przewidywalności, a co za tym idzie - system staje się mało użyteczny. Niestety, ale niebawem kilkadziesiąt milionów złotych trafi do firmy, która wcisnęła nam totalny bubel bo osoby odpowiedzialne za przetargi żyją w jakimś innym świecie chyba. Wdrażanie tego tworu potwierdza tylko, że u nas robi się prowizorkę w kwestii komunikacji miejskiej - w dodatku za olbrzymie pieniądze. No, ale na koniec roku, za wkład w "rozwój" i unowocześnianie KM znów urzędasy zgarną nagrodę, bo przecież tak wspaniałą rzecz sprawili pasażerom...
Panowie, tak narzekacie a czy którykolwiek z was widział nowe biletomaty?

Jak się okazuje nowe automaty do biletów oprócz płatności SKA będą posiadać możliwość zapłaty gotówką (monetami) oraz kartą bankową. Na dowód macie zdjęcie tego z 1578:

http://s28.postimg.org/rou8fbq0t/13072014041.jpg

wysłane przez PrzemekW

pawel1988 napisał(a):

> Panowie, tak narzekacie a czy którykolwiek z was widział nowe > biletomaty? >  > Jak się okazuje nowe automaty do biletów oprócz płatności SKA > będą posiadać możliwość zapłaty gotówką (monetami) oraz kartą > bankową. Na dowód macie zdjęcie tego z 1578: >  > http://s28.postimg.org/rou8fbq0t/13072014041.jpg

Według wszelakich informacji zamieszczonych na tym portalu część biletomatów będzie sprzedawała wyłącznie bilety papierowe, a część elektroniczne co jest niestety największym możliwym betonem. Patrząc na poziom zabezpieczeń (a raczej ich brak) SKA, stwierdzam że nie stanę się jej posiadaczem. Za dużo informacji można z takiej karty odczytać aby ryzykować. Nie wiem jak GMV sobie wyobraża, aby wyrobić się z montażem tego całego sprzętu do końca sierpnia, w tramwajach trzeba pruć sufity żeby podciągnąć instalację do biletomatów. Nie wiem jak kwestia ma się w autobusach. Oprócz tego jeszcze montaż wszelkich tablic, infokiosków, kasowników, uruchomienie tego wszystkiego. Czasu mało, a problemy czekają.
PrzemekW napisał(a):

> Według wszelakich informacji zamieszczonych na tym portalu część > biletomatów będzie sprzedawała wyłącznie bilety papierowe, a > część elektroniczne co jest niestety największym możliwym betonem.

Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi, bo może mi coś umknęło ale czy to nie ma być tak, że biletomaty mają sprzedawać tylko bilety papierowe a za bilety elektroniczne mają odpowiadać nowe kasowniki?

> Nie wiem jak GMV sobie wyobraża, aby wyrobić się z montażem tego > całego sprzętu do końca sierpnia

Tu się zgadzam. Biorąc pod uwagę fakt, że nowe kasowniki i biletomat jest dopiero w jednym autobusie szansa na to, że się wyrobią w terminie jest znikoma.

wysłane przez PrzemekW

pawel1988 napisał(a):

> Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi, bo może mi coś > umknęło ale czy to nie ma być tak, że biletomaty mają sprzedawać > tylko bilety papierowe a za bilety elektroniczne mają odpowiadać nowe > kasowniki?

Cytat z jednego z artykułów tutaj na portalu: "W autobusach i tramwajach zamontowanych zostanie 317 biletomatów – część z nich przeznaczona będzie do sprzedaży biletu elektronicznego część do papierowego." ;)
pawel1988 napisał(a):

> Tu się zgadzam. Biorąc pod uwagę fakt, że nowe kasowniki i > biletomat jest dopiero w jednym autobusie szansa na to, że się > wyrobią w terminie jest znikoma.

Spokojnie a gdzie się spieszymy? Może przynajmniej protokoły i faktury uda się odebrać w terminie przed zakończeniem II etapu, tak jak podczas I etapu. :P

wysłane przez PrzemekW

Jasiek napisał(a):

> Spokojnie a gdzie się spieszymy? Może przynajmniej protokoły i > faktury uda się odebrać w terminie przed zakończeniem II etapu, tak > jak podczas I etapu. :P

O faktury możesz być spokojny, już o to na pewno zadbają aby były zrealizowane w terminie. Reszta nie musi ;)
PrzemekW napisał(a):

> O faktury możesz być spokojny, już o to na pewno zadbają aby były > zrealizowane w terminie. Reszta nie musi ;)

Ja tego nie czaję, wszyscy wiedzą, że pierwszy etap to był bubel, że nie działa, i że pewnie teraz też nie będzie działać, ale jakoś nigdzie nie słychać o tym, żadne media się tym nie zainteresowały. A ci, którzy w tym siedzą, też nie są skłonni aby coś z tym zrobić. SIP jest niesamowicie przydatną rzeczą, nie tylko dla pasażerów, ale też dla pracowników zarządu transportu. Z takiego systemu, jak jest dobrze przygotowany i zarządzany, można naprawdę dużo, wystarczy chcieć. Wydaje mi się, że wciskane jest to na siłę, że nikt tego nie chce. Ale jak już jest, to niech będzie używane, i to najbardziej jak się da. Mam nadzieję napisać artykuł jak działa taki system w Brnie. Pomimo swojej prostoty jest niesamowicie funkcjonalny. Życzę aby i ten szczeciński taki był...

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez PrzemekW

zack1989 napisał(a):

> poszło w świat

I widzisz, tutaj się zgadzamy bo ja też tego nie rozumiem. Wspominasz o tych którzy w tym siedzą, niestety ale te osoby najwidoczniej mają nikłą wiedzę na temat tego jak powinno to funkcjonować. SIP jest przydatny, owszem ale spójrz na tablice system zarządzania ruchem... hehe, no fajne są. Szkoda tylko że ich funkcjonalność jest znikoma. Z przykrością stwierdzam, że niegospodarność w naszym mieście jest coraz większa, a wydanie tylu pieniędzy na ten kiczowaty system tylko to potwierdza. Przecież gdyby planowaniem takich inwestycji zajmował się ktoś, kto ma o tym pojęcie to do takich sytuacji nie dochodziłoby w ogóle, albo dałoby się pewne rzeczy wyprostować. No, a tak - będziemy mieli coś, co tylko stwarza pozory i nic więcej, w dodatku za publiczne pieniądze i w otoczce świetnego rozwiązania technologicznego.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
PrzemekW napisał(a):

> No, a tak - będziemy mieli coś, co tylko stwarza pozory i nic > więcej, w dodatku za publiczne pieniądze i w otoczce świetnego > rozwiązania technologicznego.

Sam system nawet ten doskonały nic nie da, póki owe stwierdzone nieregularności w punktualności komunikacji miejskiej nie będzie czym nadrobić. A u nas pojazdy rezerwowe prawie nie istnieją. Ponadto szkoda, że w części autobusów już owe panele z I etapu nie działają i są zastępowane przez nowe urządzenia z II etapu, a podejrzewam że pracownicy Zditm sami nie wiedzą co działa, a co nie. Jeden wielki burdel, a łączność dalej taka sama. Czyli dyspozytor Zditm dzwoni do dyspozytora zajezdni, a ten dopiero do każdego kierowcy po kolei.
pawel1988 napisał(a):

http://s28.postimg.org/rou8fbq0t/13072014041.jpg

3 miejsca na użycie karty? Ależ to użyteczne! :)

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"