Forum

Następne nowe Solarisy na liniach

Dziś zadebiutowały w ruchu liniowym kolejne nowe Solarisy Urbino 12. Wóz 2723 obsługiwał 84/3, 2724 - 65/5, a 2725 - D/2.

wysłane przez PawlukBoss21

Pewnie jeszcze cała 7-ka nie ma jeszcze systemu GPS, który zlokalizowałby jego pozycje wraz z linią i brygadą na mapie ZDiTM ?

P.S Może jednak w tym roku SPAD ogłosi, że ostatni raz korzysta z prawa opcji i dokupi tym razem 3 autobusy 18 - metrowe :) ?!
PawlukBoss21 napisał(a):

> Pewnie jeszcze cała 7-ka nie ma jeszcze systemu GPS, który > zlokalizowałby jego pozycje wraz z linią i brygadą na > mapie ZDiTM ?

Pewnie nie... :(

> P.S Może jednak w tym roku SPAD ogłosi, że ostatni raz > korzysta z prawa opcji i dokupi tym razem 3 autobusy 18 - > metrowe :) ?!

... P.S. ...
PawlukBoss21 napisał(a) > P.S Może jednak w tym roku SPAD ogłosi, że ostatni raz > korzysta z prawa opcji i dokupi tym razem 3 autobusy 18 - > metrowe :) ?!

PS: A może jednak nie? http://m.infobus.pl/solaris-zamyka-szczecinski-kontrakt-na-nowe-urbino_more_92795.html

Do po­rozu­miewa­nia się na drodze kierow­cy używają: kierun­kow­skazów, świateł sto­pu i środ­ko­wego palca.
PawlukBoss21 napisał(a):

> P.S Może jednak w tym roku SPAD ogłosi, że ostatni raz > korzysta z prawa opcji i dokupi tym razem 3 autobusy 18 - > metrowe :) ?!

Czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem? To przeczytaj post użytkownika Błażej w którymś z wątków.
PawlukBoss21 napisał(a):

> Pewnie jeszcze cała 7-ka nie ma jeszcze systemu GPS, który > zlokalizowałby jego pozycje wraz z linią i brygadą na > mapie ZDiTM ?

2752 i 2722 w końcu w systemie. Pewnie i reszta niedługo się doczeka :)
arko5 napisał(a):

> 2752 i 2722 w końcu w systemie. Pewnie i reszta niedługo się > doczeka :)

2724 też już jest.

wysłane przez elewator991

wolvo1565 napisał(a):

> 2724 też już jest.

I 2721 też. Z pisma, które otrzymałem od ZDiTM wynika, że do końca maja większość pojazdów z:2721-2725,2751,2752,2475,2476,2999,2303,1590,1591,1610,1611,1612 ma otrzymać osprzęt od GMV. GMV ma 7 dni od zgłoszenia na demontaż urządzeń i montaż w innych pojazdach. Dlaczego tyle autobusów do tej pory nie ma tego sprzętu? Jest określona ilość zestawów. Żeby zamontować je w nowym autobusie, najpierw trzeba zdemontować w innym. I kółko się zamyka. Na nowe zestawy ZDiTM nie ma pieniędzy.
#1610 już ma :)

Do po­rozu­miewa­nia się na drodze kierow­cy używają: kierun­kow­skazów, świateł sto­pu i środ­ko­wego palca.

wysłane przez NWO

elewator991 napisał(a):

> GMV ma 7 dni od zgłoszenia na > demontaż urządzeń i montaż w innych pojazdach. Dlaczego tyle > autobusów do tej pory nie ma tego sprzętu? Jest określona > ilość zestawów. Żeby zamontować je w nowym autobusie, najpierw > trzeba zdemontować w innym. I kółko się zamyka. Na nowe zestawy > ZDiTM nie ma pieniędzy.

Tylko, że takie przekładanie to jest działanie na krótką metę. W PKS Szczecin rotacja taboru jest ogromna, problem braku osprzętu GMV będzie się powtarzał z każdą dostawą nowych lub używanych autobusów. W tym roku jest zaplanowanych kilka dostaw taboru, będzie też trochę nieprzewidzianych używek w spółkach.
> I 2721 też. Z pisma, które otrzymałem od ZDiTM wynika, że do > końca maja większość pojazdów > z:2721-2725,2751,2752,2475,2476,2999,2303,1590,1591,1610,1611,1612 > ma otrzymać osprzęt od GMV.

Jeśli będziesz dalej wierzył w pisma urzędników to powodzenia. Ich pisma sobie, a rzeczywistość sobie, tylko udają jak jest świetnie, bo myślą że pasażerowie to debile i nie sprawdzą. Przykłady #2301 kursujący od 02.09.2015 nie ma do dziś biletomatu. #2403 kursujący od 21.09.2015 nie ma do dziś biletomatu. #2302, #2471, #2472, #2473, #2475, #2476 kursujące odpowiednio od 28.10.2016, 01.12.2016, 30.12.2016 i 19.01.2017 nie mają do dziś biletomatu. I co zjedli je?

wysłane przez konjo  4

W nowych SU12 wg strony Solarisa standardowo jest silnik Cummins, a w opcji DAF MX11. W nowych SU18 już tylko DAF MX11. Czy ktoś się orientuje co jest w naszych SU12 IV generacji zainstalowane tj. DAF/Cummins?

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez Mario  ?

konjo napisał(a):

> W nowych SU12 wg strony Solarisa standardowo jest silnik > Cummins, a w opcji DAF MX11. W nowych SU18 już tylko DAF > MX11. Czy ktoś się orientuje co jest w naszych SU12 IV > generacji zainstalowane tj. DAF/Cummins?

Według tej strony http://phototrans.pl/14,862408,0,Solaris_Urbino_12__IV__2724.html mają silniki DAF MX-11 210 210kW/286HP 10837cm3

wysłane przez Jasiek 36

Mario napisał(a):

> Według tej strony > http://phototrans.pl/14,862408,0,Solaris_Urbino_12__IV__2724.html > mają silniki DAF MX-11 210 210kW/286HP 10837cm3

Tylko nie wiem czy Phototrans należy traktować jako 100% źródło informacji, skoro aktualizować dane może prawie każdy zalogowany użytkownik.

wysłane przez Pelikan 0

Silniki to może i dobre są ale osprzęt z ciasta. Ledwo 30 tys. przebiegu i pada klima. Wspaniała ta czwarta generacja.

wysłane przez Jasiek 36

Pelikan napisał(a):

> Silniki to może i dobre są ale osprzęt z ciasta. Ledwo 30 > tys. przebiegu i pada klima. Wspaniała ta czwarta generacja.

Nie tylko klima. ;)

wysłane przez Mar321 0

Jasiek napisał(a):

> Nie tylko klima. ;)

Jak to? Już? Chociaż tyle, że jest gwarancja ;)

wysłane przez lukaszenko 16

Mar321 napisał(a):

> Jak to? Już? Chociaż tyle, że jest gwarancja ;)

Co nie zmienia faktu że po jest to żałosne żeby po 30 tysiącach robić już remont.

wysłane przez Tatra108 10

Ważne, że jest port USB i diody na poręczach, bo tym się Krzystek szczyci. Ale swoją drogą jak to jest, że jak kiedyś zrobiło się Jelcza czy Ikarusa to był nie do zdarcia, a teraz ledwo Solaris z fabryki przyjedzie i z powrotem tam wyjeżdża?

-- "- Panie! Ziemniaki Pan wieziesz? - A z którego worka się wysypała?" codzienność na linii 61.

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez solariadi1 0

Solaris ma to już zapisane w renomie :p

Problemy w IV generacji z klimą występują też w innych miastach, także to chyba nowy znak rozpoznawczy tego wynalazku ;)

Pixel Serwis Bydgoszcz. Nowoczesne Technologie w Podróży....

wysłane przez Tatra108 10

Nie tylko z klimą. W styczniu byłem na Śląsku i jechałem linią 860 z Piekar Śląskich do Katowic SU18 IV #1601 (przewoźnik LZ Apolinary Lazar). W środku panował okropny mróz, że można było śmiało brać skrobaczkę do szyb i szorować okna, aby coś dostrzec. Także cała ta IV generacja jest niedopracowana.

-- "- Panie! Ziemniaki Pan wieziesz? - A z którego worka się wysypała?" codzienność na linii 61.

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez lukaszenko 16

Tatra108 napisał(a):

> Także cała ta IV generacja jest niedopracowana.

A czy Solaris był kiedykolwiek dopracowany? Śmiem twierdzić że nie.

wysłane przez man1995 55

lukaszenko napisał(a):

> A czy Solaris był kiedykolwiek dopracowany? Śmiem twierdzić że nie.

Patrząc na #2200, bądź też nasze używane SU śmiem twierdzić, że tak. No ale jeśli chodzi o auto dla Polaka...

wysłane przez Cezar007 2

man1995 napisał(a):

> Patrząc na #2200, bądź też nasze używane SU śmiem twierdzić, że > tak. > No ale jeśli chodzi o auto dla Polaka...

O, to to to! Tu jest problem :)

-- Specjalista ds. transportu Follow Me ;)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)

wysłane przez bartez 336

man1995 napisał(a):

> No ale jeśli chodzi o auto dla Polaka...

Jak Polak chce 100% ceny to tak ma...

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Jasiek 36

bartez napisał(a):

> Jak Polak chce 100% ceny to tak ma...

Weź mnie nie rozśmieszaj co za różnica czy polski czy zagraniczny odbiorca. Autobus który kosztuje milion zjeżdża awaryjnie co kilka dni. Czy Solaris nie umie składać autobusów tak aby były bezawaryjne?

wysłane przez Kilofownikownia 13

Jasiek napisał(a):

> Autobus który kosztuje milion zjeżdża awaryjnie co kilka > dni. Czy Solaris nie umie składać autobusów tak aby były > bezawaryjne?

Podobno umie. Ale po co się starać na nasz rynek skoro u nas liczy się tylko cena i praktycznie nie ma możliwości wywalenia ich z kolejnych przetargów mimo, że sprzęt jaki dostarczyli wcześniej sypie się niemiłosiernie. Kontrola jakości to też koszt i jak widać taniej im wychodzi poprawiać to potem u klienta niż w fabryce :)

-- Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

wysłane przez lukaszenko 16

Tatra108 napisał(a):

> Ale swoją drogą jak to jest, że jak kiedyś zrobiło się > Jelcza czy Ikarusa to był nie do zdarcia, a teraz ledwo Solaris z > fabryki przyjedzie i z powrotem tam wyjeżdża?

Daleko nie szukać - zobacz klonowickie B10MA. Trochę bardziej o nie zadbać i kolejne 5-6 lat jeździłyby aż miło.

wysłane przez Michal 2

Tatra108 napisał(a):

Ale swoją drogą jak to jest, że jak kiedyś zrobiło się > Jelcza czy Ikarusa to był nie do zdarcia, a teraz ledwo Solaris z > fabryki przyjedzie i z powrotem tam wyjeżdża?

ta... Szczególnie Jelcze 120MM/1 długo w Dąbiu wytrzymały ;P

-- Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Jasiek 36

Michal napisał(a):

> ta... Szczególnie Jelcze 120MM/1 długo w Dąbiu wytrzymały ;P

Kolega pewnie miał na myśli Jelcze M11. Choć fakt Ikarusy były wytrzymalsze.

wysłane przez Mareczek 5

Jasiek napisał(a):

> Michal napisał(a):

> > ta... Szczególnie Jelcze 120MM/1 długo w Dąbiu wytrzymały ;P >  > Kolega pewnie miał na myśli Jelcze M11.

M11 trochę jeździły. 120-tki w Dąbiu zostały wycofane ledwo po 10 latach eksploatacji.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids