Forum

Krótko także na B

Dziś na popołudniowym B/1 kursował Solaris Urbino 12 1600.

wysłane przez bartez 336

Dzisiaj także na B widziałem solówkę; 1201, albo 1203. Kto dał SPAK-owi tyle brygad na 808? PKS nie ma więcej przegubów, żeby to pociągnąć?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Kacpi 27

bartez napisał(a):

> Dzisiaj także na B widziałem solówkę; 1201, albo 1203. > Kto dał SPAK-owi tyle brygad na 808? PKS nie ma więcej > przegubów, żeby to pociągnąć?

Raczej 1201, bo 1203 widziałem na 60/5 ;)

-- Robię to co lubię :)

Do po­rozu­miewa­nia się na drodze kierow­cy używają: kierun­kow­skazów, świateł sto­pu i środ­ko­wego palca.

wysłane przez dami3030 0

Kacpi napisał(a):

> Raczej 1201, bo 1203 widziałem na 60/5 ;) Dzisiaj z kolei 1201 kursuje na 60/5, ciężko z tymi przegubami, no ale cóż zrobić.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez man 128

bartez napisał(a):

> Dzisiaj także na B widziałem solówkę; 1201, albo 1203. > Kto dał SPAK-owi tyle brygad na 808? PKS nie ma więcej > przegubów, żeby to pociągnąć?

PKS ma mnóstwo przegubów, a ledwo zipiący pod względem "osiemnastek" SPAK ma aż trzy brygady (PKS jedną).

wysłane przez wolvo1565 24

bartez napisał(a):

> Dzisiaj także na B widziałem solówkę; 1201, albo 1203. > Kto dał SPAK-owi tyle brygad na 808? PKS nie ma więcej > przegubów, żeby to pociągnąć?

808 miał jeździć tak w ogóle co 6 minut w szczycie (tak było w czwartek na MobileMPK). Ale PKS podobno też nie miał czym obsłużyć 808 (mieli mieć więcej brygad) i jeździ co 9 minut w szczycie, więc to cud że 808 w ogóle jeździ...

wysłane przez volvo1571

wolvo1565 napisał(a):

> bartez napisał(a):

> > Dzisiaj także na B widziałem solówkę; 1201, albo 1203. > > Kto dał SPAK-owi tyle brygad na 808?

Teraz to jeszcze pikuś, zobaczymy od 1. 10, kiedy to dojdzie brygad na 53 i 60 (2 lub 3 brygady w sumie). Wtedy to nawet solówek może zabraknąć. Dużo wozów jest na warsztacie, sprawnych solówek też jest mało. A jak ktoś się pyta czemu miejskie spółki a nie PKS, to lepiej jak pieniądze od zleceniodawcy (ZDITM - czyli miasto) idą do spółki miejskiej niż do PKS-u, który nie jest spółką miejską a i w dodatku nie posiada dobrego taboru. Autobusy SPAK musi utrzymać, więc trochę im wpadnie do kasy spółki. W tym wypadku SPAK ma najtrudniej, bo najmniej dostaje, a ich autobusy się najbardziej zużywają.

wysłane przez bartez 336

volvo1571 napisał(a):

> A jak ktoś się pyta czemu > miejskie spółki a nie PKS, to lepiej jak pieniądze od > zleceniodawcy (ZDITM - czyli miasto) idą do spółki miejskiej > niż do PKS-u, który nie jest spółką miejską a i w dodatku > nie posiada dobrego taboru.

Guzik mnie obchodzi do czyjej kasy idą pieniądze. Istotne, żeby linia kursowała założoną ilością wozów bez strat na innych liniach. Poza tym PKS jest miejscowy, a nie jakiś obcy. A dodatkowo SPAK nie ma wcale wiele lepszych autobusów niż PKS. Mam wrażenie, że w PKS dbają lepiej o to co jeździ niż na Klonowica.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez t105n  49

volvo1571 napisał(a):

> A jak ktoś się pyta czemu > miejskie spółki a nie PKS, to lepiej jak pieniądze od > zleceniodawcy (ZDITM - czyli miasto) idą do spółki miejskiej > niż do PKS-u, który nie jest spółką miejską a i w dodatku > nie posiada dobrego taboru.

No to pytanie: kto jest właścicielem PKS Szczecin? Odpowiedź: 90,03% udziałów posiada prezes spółki. Resztę udziałów pewnie posiadają członkowie rodziny, którzy zasiadają w Radzie Nadzorczej. To tylko moje domysły, bo stan posiadania poniżej 10% nie jest ujawniany w KRS. Na temat powiązań rodzinnych RN też mogę snuć domysły, ale nazwiska i wiek osób wskazuje, że mogą to być teściowa, żona i syn prezesa. Czyli krótko pisząc: PKS Szczecin to firma rodzinna. Czy to coś złego? Nie. Ja uważam, że wręcz przeciwnie - takim ludziom bardziej zależy na dobrym funkcjonowaniu firmy, bo to jest ich własność. Nie sądzę, że prezes mieszka na drugim końcu Polski, więc podatki z pewnością płaci tutaj. I teraz przyznajcie sami: gdybyście mieli nieograniczone możliwości finansowe, nie chcielibyście być właścicielem firmy autobusowej i móc rządzić w niej po swojemu?

-- W podstawówce uczyłem się rosyjskiego. Nigdy bym nie przypuszczał, że kiedyś będzie przydatny, aby dogadać się z kierowca miejskiego autobusu.

wysłane przez Luke_Police  163

t105n napisał(a):

> Nie sądzę, że prezes mieszka na drugim końcu Polski, więc > podatki z pewnością płaci tutaj.

Nie wiem, gdzie aktualnie mieszka, ale pochodzi z Goleniowa. Ponadto podlega mu też PKS Kamień Pomorski i PKS Koszalin.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez t105n  49

Luke_Police napisał(a):

> Nie wiem, gdzie aktualnie mieszka, ale pochodzi z Goleniowa. Ponadto > podlega mu też PKS Kamień Pomorski i PKS Koszalin.

Precyzując, prezes PKS Szczecin jest jednocześnie prezesem PKS Kamień Pomorski i właścicielem 77,85% udziałów. Wiceprezes ma 15,12% udziałów. Co ciekawe, dwie osoby z Rady Nadzorczej zasiadają także w RN szczecińskiego PKS. Nawet strony internetowe obu PKSów wyglądają identycznie. :-) Powiązań z PKS Koszalin nie znalazłem. Nie ma go we władzach ani wśród większych udziałowców. Tam rządzą panowie Strońscy.

-- W podstawówce uczyłem się rosyjskiego. Nigdy bym nie przypuszczał, że kiedyś będzie przydatny, aby dogadać się z kierowca miejskiego autobusu.

wysłane przez Luke_Police  163

t105n napisał(a):

> Nawet strony internetowe obu PKSów wyglądają identycznie. :-) > Powiązań z PKS Koszalin nie znalazłem. Nie ma go we władzach ani > wśród większych udziałowców. Tam rządzą panowie Strońscy.

To prawda. PKS Koszalin przeszedł jakiś czas temu przekształcenia własnościowe, udziały odkupiły lokalne firmy busiarskie, największy pakiet wzięło chyba właśnie Darłowskie Przedsiębiorstwo Przewozowe należące do pana Strońskiego. Nie wiem czy pan Leszczyński, który wcześniej był prezesem zarządu PKS Koszalin, sprzedał wszystkie swoje udziały, czy zostawił sobie jakiś mały procent.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez Mariusz_W

t105n napisał(a):

> Czyli krótko pisząc: PKS Szczecin to firma rodzinna. Czy > to coś złego? Nie.

Nie, ale jeśli mamy też na rynku także firmę państwową lub samorządową, to właśnie ona powinna w pierwszej kolejności otrzymywać zlecenia, jako że to nasza wspólna własność. Zwłaszcza że firmę prywatną zakłada się by tworzyć zysk, a przy działalności użytku publicznego bynajmniej nie chodzi o zysk, tylko o społeczne korzyści.

> Ja uważam, że wręcz przeciwnie - takim > ludziom bardziej zależy na dobrym funkcjonowaniu firmy, bo to jest > ich własność.

Są ludzie, którzy o własność wspólną potrafią dbać równie dobrze jak o własność prywatną.

wysłane przez man1995 55

wolvo1565 napisał(a):

> 808 miał jeździć tak w ogóle co 6 minut w szczycie (tak > było w czwartek na MobileMPK). Ale PKS podobno też nie miał > czym obsłużyć 808 (mieli mieć więcej brygad) i jeździ co > 9 minut w szczycie, więc to cud że 808 w ogóle jeździ...

Ja to się dziwie, że nie było jeszcze żadnych artykułów w sprawie 808 z narzekaniem mieszkańców. Dostali chyba najslabiej obstawione 808 w historii. Nie ma kto jeździć i nie ma czym jeździć z naciskiem na to pierwsze. Ale przecież nikt z UM nie widzi w tym problemu.

wysłane przez Michal 2

man1995 napisał(a):

> Ja to się dziwie, że nie było jeszcze żadnych artykułów w > sprawie 808 z narzekaniem mieszkańców. Dostali chyba najslabiej > obstawione 808 w historii. ...ciach...

Było... W Czasie Reakcji w Radiu Szczecin, że rodzic z dzieckiem nie jest w stanie wejść do autobusu z wózkiem, bo taki tłok i że w związku z tym musi codziennie ileś tam kilometrów dziennie robić z tym wózkiem pieszo. Wtedy padła deklaracja, że od października co 6 minut.

Ale nie wiem czy pamiętacie, że kiedyś był taki moment, zanim jeszcze powstała 10, że 8 jeździła co 10 minut w szczycie kompletnie rozwalając takt do BG i jakoś też musiały Gumieńce sobie radzić.

-- Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Mareczek 5

Michal napisał(a):

> Ale nie wiem czy pamiętacie, że kiedyś był taki moment, zanim > jeszcze powstała 10, że 8 jeździła co 10 minut w szczycie > kompletnie rozwalając takt do BG i jakoś też musiały Gumieńce > sobie radzić.

Tylko wtedy rekompensatą były trojaki na kilku brygadach.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez NWO

wolvo1565 napisał(a):

> 808 miał jeździć tak w ogóle co 6 minut w szczycie (tak > było w czwartek na MobileMPK). Ale PKS podobno też nie miał > czym obsłużyć 808 (mieli mieć więcej brygad) i jeździ co > 9 minut w szczycie, więc to cud że 808 w ogóle jeździ...

Dzisiaj zdjęto z linii 107 autobus 773 (prawdopodobnie ze 107/9) i kursuje na 808/1. Ciekawe ile z autobusów SPAK i SPAD, co jeżdżą na 808, pozdejmowano z innych linii.