Forum

Alternator 2302

Dzisiaj o godzinie 7:55 na przystanku "Zdunowo Szpital" zauważono stojącego na światłach awaryjnych Mercedesa O530 Citaro 2302 (linia 73), w którym awarii uległ pasek PK na pierwszym alternatorze, w wyniku czego nastąpił brak ładowania oraz przestała działać pompa wody. Autobus został wkrótce odholowany do zajezdni Dąbie przez "technicznego" DAF-a 200.

wysłane przez volvo

Tak z ciekawości, to ile alternatorów ma Mercedes, że przez jeden stanął? W Solarisie bez jednego na spokojnie możesz jechać, a kiedyś całą zmianę przejeździłem jakimś Manem 159x albo 165x w którym jeden alternator sie spalił...

wysłane przez Luke_Police  163

volvo napisał(a):

> Tak z ciekawości, to ile alternatorów ma Mercedes, że > przez jeden stanął? W Solarisie bez jednego na spokojnie > możesz jechać, a kiedyś całą zmianę przejeździłem > jakimś Manem 159x albo 165x w którym jeden alternator sie > spalił...

Może nie jest to jakoś szczególnie podkreślone w treści newsa, ale... Na jednym alternatorze autobusem pojedziesz, ale jazda bez obrotów pompy wodnej to zdecydowanie zły pomysł i tu jest prawdopodobnie główna przyczyna przerwania kursu tego autobusu.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez Mar321 0

Luke_Police napisał(a):

> Może nie jest to jakoś szczególnie podkreślone w treści > newsa, ale... Na jednym alternatorze autobusem pojedziesz, ale > jazda bez obrotów pompy wodnej to zdecydowanie zły pomysł i > tu jest prawdopodobnie główna przyczyna przerwania kursu tego > autobusu.

Nie jestem jakoś bardzo dobrze obeznany w budowie pojazdów, więc chciałbym dopytać. Przez pompę wodną rozumiemy pompę do wody w obiegu silnik-chłodnica? Czy pomieszałem zagadnienia, chodzi o zupełnie inną pompę, a chłodzenie silnika zapewnia inny czynnik?

wysłane przez PrzemekW

Mar321 napisał(a):

> Nie jestem jakoś bardzo dobrze obeznany w budowie pojazdów, > więc chciałbym dopytać. Przez pompę wodną rozumiemy pompę > do wody w obiegu silnik-chłodnica? Czy pomieszałem zagadnienia, > chodzi o zupełnie inną pompę, a chłodzenie silnika zapewnia > inny czynnik? Tak, chodzi o pompę wody (płynu chłodzącego) chłodzącej silnik.

wysłane przez PrzemekW

volvo napisał(a):

> Tak z ciekawości, to ile alternatorów ma Mercedes, że > przez jeden stanął? W Solarisie bez jednego na spokojnie > możesz jechać, a kiedyś całą zmianę przejeździłem > jakimś Manem 159x albo 165x w którym jeden alternator sie > spalił...

To jeszcze zależy jakie uszkodzenie alternatora zaistniało. Jeśli alternator dosłownie stanie (czyt. przestanie się obracać), to długo i daleko nie dojedziesz, bo w gorszym przypadku z pasków wszelakich zostanie spaghetti ;) co oczywiście kończy się brakiem napędu na pozostałe alternatory, pompę wody czy sprężarkę klimy.

wysłane przez Jasiek 36

PrzemekW napisał(a):

> Jeśli alternator dosłownie stanie (czyt. przestanie się > obracać), to długo i daleko nie dojedziesz, bo w gorszym > przypadku z pasków wszelakich zostanie spaghetti ;) co > oczywiście kończy się brakiem napędu na pozostałe > alternatory, pompę wody czy sprężarkę klimy.

I tak właśnie prawdopodobnie było, bo skoro była kontrolka brak ładowania, to przynajmniej dwa główne alternatory musiały stanąć. Napisałem niedokładnie, ponieważ nie widziałem na żywo, a jedynie słyszałem.

wysłane przez PrzemekW

Jasiek napisał(a):

> I tak właśnie prawdopodobnie było, bo skoro była kontrolka > brak ładowania, to przynajmniej dwa główne alternatory > musiały stanąć.

Co jest trochę błędnym kołem, kontrolka ładowania powinna się pojawiać od razu jak tylko jeden z dostępnych alternatorów zacznie niedomagać, tak dla "bezpieczeństwa" reszty. Co już oczywiście występuje w nowszych pojazdach.

wysłane przez MlodyS53 78

PrzemekW napisał(a):

> Jasiek napisał(a):

> > Zależy od pojazdu I oprogramowania autokomputera. Nasze Córki z Berlina sygnalizują brak alternatora II. Tak nawiasem mówiąc drugi alternator w Setrze S4xx jest tylko do napędu klimy. Można pół roku bez niego jeździć. Ładowanie zapewnia główny alternator. Ten zawsze jest napędzany tym samym paskiem co pompa wody. Po to żeby nie było przypadku zerwania paska pompy bez sygnalizacji u kierowcy. Wiadomo że brak ładowania I alternatora skutkuje prawdopodobnie brakiem napędu pompy wody i trzeba przerwać jazdę.

--
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.