Forum

Jakość remontów na ER

wysłane przez kasper1 50

Na stronie "Tramwaje Szczecińskie w podróży na Facebooku" dowiedziałem się, że jakość remontów wagonów na Klonowica jest żenująco niska. Niedawne remonty na ER były wykonywane poprzez spasowanie stopami elementów nadwozia oraz stosowanie szpachli rodem z betoniarki i krzywe malowanie wałkiem. Skutkiem tego jest, że modernizacje Tatr KT4Dt z lat 2017-2020 są w gorszym stanie niż modernizacje "katówek" z lat 2010-2012 i 2014-2015. Wykorzystanie w ruchu trzeciej transzy modernizacji Tatr KT4Dt wynosi maksimum 50%.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
Post został wyedytowany przez autora.
kasper1 napisał(a):
Wykorzystanie w ruchu trzeciej transzy modernizacji Tatr KT4Dt wynosi maksimum 50%.

Wczoraj, godz. 15:
136+137 -> ------
138+139 -> ------
140+141 -> 012-02
143+144 -> 008-02
145+142 -> 012-06
146+147 -> ------
148+149 -> 003-04
154+155 -> 003-05
156+157 -> 003-07
158+159 -> 012-05
171+172 -> 012-13

Dzisiaj, godz. 7:
136+137 -> ------
138+139 -> 003-05
140+141 -> 012-04
143+144 -> 003-07
145+142 -> 003-03
146+147 -> ------
148+149 -> 008-06
154+155 -> 002-03
156+157 -> 003-01
158+159 -> 007-06
171+172 -> 012-02

Ile %?
7

wysłane przez fan004 86

AlexSimulations67 napisał(a):
Wczoraj, godz. 15:
[...]
Ile %?

Zakładając, że kropki to składy niewykorzystane to wczoraj było ~73%, a dzisiaj jest ~82% wykorzystania tych wagonów ;P.

#TramwajemPoŚwiecie
1

wysłane przez ricardo78 0

kasper1 napisał(a):
Na stronie "Tramwaje Szczecińskie w podróży na Facebooku"

Też się o tym dowiedziałem, tylko, że z grupy na fb Tramwaje Szczecińskie.Kubek w kubek to co napisałeś. Zawsze znajdzie się jakiś "społecznik",który lubi jątrzyć i wymyślać bzdury rodem z drzewa sandałowego. A ilu tam fachowców!!! Bety od Swinga nie odróżniają....

Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
7

wysłane przez Pepe 235

kasper1 napisał(a):
Na stronie "Tramwaje Szczecińskie w podróży na Facebooku" dowiedziałem się, że jakość remontów wagonów na Klonowica jest żenująco niska. Niedawne remonty na ER były wykonywane poprzez spasowanie stopami elementów nadwozia oraz stosowanie szpachli rodem z betoniarki i krzywe malowanie wałkiem. Skutkiem tego jest, że modernizacje Tatr KT4Dt z lat 2017-2020 są w gorszym stanie niż modernizacje "katówek" z lat 2010-2012 i 2014-2015. Wykorzystanie w ruchu trzeciej transzy modernizacji Tatr KT4Dt wynosi maksimum 50%.

1. Widziałem od kogo się tam dowiedziałeś tego i owego. Wybacz, ale jeśli ktoś takie kocopały pisze wszędzie, a nie ma do tego podstaw czyli obserwacji kilkuletniej dzień w dzień to równie dobrze może mi pisać, że kolor niebieski jest ładniejszy niż zielony.

2. Kasper napisz mi proszę kiedy zauważyłeś te 50% wykorzystania wagonów? Wówczas gdy zmodernizowane były 2 składy i jeden nie jeździł bo miał przegląd? :D Jaki miesiąc, jaki rok, jaki tydzień? Bo inaczej uznam że jesteś takim samym źródłem informacji, jak ci którzy interesują się tramwajami 2 tygodnie. Konkrety chłopie konkrety! Tyle lat już w tym siedzisz i jeszcze się nie nauczyłeś?

3. Wagony z lat 2010-12 i 2014-15 są lepsze niż rzeźbione obecnie? Wolne żarty, przytoczyć kilka przykładów?
- Ile nie jeździ już wagon 127? Widziałeś go może ostatnio?
- Ile nie jeździ już wagon 135? Jeden fartuch do zrobienia + wózek...
- Ile kurował się ostatnio 101?
- Wagon 102 umarł na linii 12 ponad miesiąc temu w środku miasta, tak skutecznie że do dziś stoi;
- Skoro wagony z pierwszej transzy modernizacji są tak dobre to dlaczego od wielu lat nie można ich połączyć w składy, choć przewidziano taką możliwość? 103+104 walczono, próbowano, poprawiano. Nic, w końcu stracono cierpliwość.

4. Żeby było jasne, nie wszystko udaje się na remontówce, ale to nie jest tylko i wyłącznie kwestia umiejętności. Na to ile składów widzisz na co dzień w ruchu składa się wiele czynników, przypadkowych, planowych, zaskakujących. Ty po raz kolejny nie potrafisz tego zrozumieć. Oto kilka z nich:

- przegląd
- duże szorowanie składu
- wybita szyba
- niedziałająca wycieraczka
- konieczność naprawy oświetlenia
- zużyte obręcze
- niedziałający wyświetlacz
- uszkodzone gówniane części wielkości jednego palca, które żeby wymienić musisz rozkręcić pół pulpitu
- uszkodzona klimatyzacja motorniczego czy ogrzewanie

Jak do tego dodać brak chętnych do pracy ze względu na niewysoką płacę, covid czy też zdarzenia losowe - jest tak a nie inaczej.

Na ER jest krucho? Dowiedz się w jaki sposób funkcjonują warsztaty w innych miastach Polski i jakie śmiechy chodzą po necie, gdy opisuje się gotowe produkty z nich wychodzące. Wszędzie jest tak samo, wszędzie ludzie narzekają, wszędzie spotykają się z tymi samymi problemami.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
16

wysłane przez Pepe 235

Dopowiem tylko że jeśli chcesz faktycznie coś wytknąć w tej chwili to nie powinieneś brać pod lupę Tatr KT4Dt, ale tego co od kilku tygodni dzieje się na Golęcinie. 29 brygad do obsługi i dość często (ale nie codziennie!) brak sprawnego taboru lub brak motorniczego.
8

wysłane przez N236 0

Pepe napisał(a):
Dopowiem tylko że jeśli chcesz faktycznie coś wytknąć w tej chwili to nie powinieneś brać pod lupę Tatr KT4Dt, ale tego co od kilku tygodni dzieje się na Golęcinie. 29 brygad do obsługi i dość często (ale nie codziennie!) brak sprawnego taboru lub brak motorniczego.

Nie wiem ile teraz jest elektromonterów na zmianie 1 i 2, bo 3 jeżeli się nie mylę teraz właściwie nie istnieje, to jeszcze 30 lat temu na 3 zmianie bywało 2, max.3 elektromonterów i do rana było przygotowanych około 40 składów, bo tyle wówczas wyjeżdżało...

wysłane przez Pepe 235

N236 napisał(a):
Nie wiem ile teraz jest elektromonterów na zmianie 1 i 2, bo 3 jeżeli się nie mylę teraz właściwie nie istnieje, to jeszcze 30 lat temu na 3 zmianie bywało 2, max.3 elektromonterów i do rana było przygotowanych około 40 składów, bo tyle wówczas wyjeżdżało...

No jest słabo z kadrą, 3 zmiana istnieje, ale często w bardzo, ale to bardzo ograniczonym zakresie. Od kilku dobrych lat (ponad 10) jest tak, że zmiana 1 jest najlepiej obsadzona i myślę że dość dobrze jesteś tego świadomy. Oczywiście co nie znaczy że w pełni obsadzona.

wysłane przez 333Wojtas333 15

N236 napisał(a):
Nie wiem ile teraz jest elektromonterów na zmianie 1 i 2, bo 3 jeżeli się nie mylę teraz właściwie nie istnieje, to jeszcze 30 lat temu na 3 zmianie bywało 2, max.3 elektromonterów i do rana było przygotowanych około 40 składów, bo tyle wówczas wyjeżdżało...

Kiedyś tramwaje nie były tak skomplikowane techniczne jak obecnie. Dzisiaj sporo napraw nie jest się w stanie wykonać we własnym zakresie. Z różnych powodów. Całkiem niedawno bardziej szczegółowo to opisywałem w innym wątku.

wysłane przez Pepe 235

333Wojtas333 napisał(a):
Kiedyś tramwaje nie były tak skomplikowane techniczne jak obecnie. Dzisiaj sporo napraw nie jest się w stanie wykonać we własnym zakresie. Z różnych powodów. Całkiem niedawno bardziej szczegółowo to opisywałem w innym wątku.

I zamiast zrobić to na nocce jak kiedyś w 105N, wysyła się podzespoły do firm zewnętrznych, a wagon stoi i stoi i stoi, a kasper czepia się, czepia się, czepia. ;) Przykładem obecnie 509.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Luke_Police  163

333Wojtas333 napisał(a):
Kiedyś tramwaje nie były tak skomplikowane techniczne jak obecnie. Dzisiaj sporo napraw nie jest się w stanie wykonać we własnym zakresie. Z różnych powodów. Całkiem niedawno bardziej szczegółowo to opisywałem w innym wątku.

Idźmy jeszcze głębiej w magistrale CAN, MUX-y, DEMUX-y i może jeszcze interfejsy OBD i RS-232 w tramwajach, a wtedy bez komputera nic w wagonie nie zrobisz. A sprytny producent udostępni tylko ograniczoną wersję oprogramowania diagnostycznego, bez wglądu w faktyczne przyczyny usterek i każda naprawa będzie wiązała się z przyjazdem ekipy z autoryzowanego serwisu producenta i wysokimi opłatami za naprawę...

Technik serwisu :)

wysłane przez Fryga −1

Luke_Police napisał(a):
Idźmy jeszcze głębiej w magistrale CAN, MUX-y, DEMUX-y i może jeszcze interfejsy OBD i RS-232 w tramwajach, a wtedy bez komputera nic w wagonie nie zrobisz. A sprytny producent udostępni tylko ograniczoną wersję oprogramowania diagnostycznego, bez wglądu w faktyczne przyczyny usterek i każda naprawa będzie wiązała się z przyjazdem ekipy z autoryzowanego serwisu producenta i wysokimi opłatami za naprawę...

Sprytny producent tak skutecznie utrudnia serwisowanie, że od kilku dni żaden z czterech wozów Moderus Beta MF 15 nie wyjechał na trasę. Może lepiej dla naszych dzielnych tramwajarzy kupić wozy drabiniaste?

wysłane przez fan004 86

Fryga napisał(a):
Sprytny producent tak skutecznie utrudnia serwisowanie, że od kilku dni żaden z czterech wozów Moderus Beta MF 15 nie wyjechał na trasę.

To my mamy cztery takie wozy? :o

#TramwajemPoŚwiecie
2

wysłane przez Pepe 235

fan004 napisał(a):
To my mamy cztery takie wozy? :o

Użytkownikowi Fryga chodzi o 601-604.
3

wysłane przez fan004 86

Pepe napisał(a):
Użytkownikowi Fryga chodzi o 601-604.

Tak bym zgadywał, ale się czepiam... pewnie niepotrzebnie. ;)

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez RaPer782

Pepe napisał(a):
1. Widziałem od kogo się tam dowiedziałeś tego i owego. Wybacz, ale jeśli ktoś takie kocopały pisze wszędzie, a nie ma do tego podstaw czyli obserwacji kilkuletniej dzień w dzień to równie dobrze może mi pisać, że kolor niebieski jest ładniejszy niż zielony.

2. Kasper napisz mi proszę kiedy zauważyłeś te 50% wykorzystania wagonów? Wówczas gdy zmodernizowane były 2 składy i jeden nie jeździł bo miał przegląd? :D Jaki miesiąc, jaki rok, jaki tydzień? Bo inaczej uznam że jesteś takim samym źródłem informacji, jak ci którzy interesują się tramwajami 2 tygodnie. Konkrety chłopie konkrety! Tyle lat już w tym siedzisz i jeszcze się nie nauczyłeś?

3. Wagony z lat 2010-12 i 2014-15 są lepsze niż rzeźbione obecnie? Wolne żarty, przytoczyć kilka przykładów?
- Ile nie jeździ już wagon 127? Widziałeś go może ostatnio?
- Ile nie jeździ już wagon 135? Jeden fartuch do zrobienia + wózek...
- Ile kurował się ostatnio 101?
- Wagon 102 umarł na linii 12 ponad miesiąc temu w środku miasta, tak skutecznie że do dziś stoi;
- Skoro wagony z pierwszej transzy modernizacji są tak dobre to dlaczego od wielu lat nie można ich połączyć w składy, choć przewidziano taką możliwość? 103+104 walczono, próbowano, poprawiano. Nic, w końcu stracono cierpliwość.

4. Żeby było jasne, nie wszystko udaje się na remontówce, ale to nie jest tylko i wyłącznie kwestia umiejętności. Na to ile składów widzisz na co dzień w ruchu składa się wiele czynników, przypadkowych, planowych, zaskakujących. Ty po raz kolejny nie potrafisz tego zrozumieć. Oto kilka z nich:

- przegląd
- duże szorowanie składu
- wybita szyba
- niedziałająca wycieraczka
- konieczność naprawy oświetlenia
- zużyte obręcze
- niedziałający wyświetlacz
- uszkodzone gówniane części wielkości jednego palca, które żeby wymienić musisz rozkręcić pół pulpitu
- uszkodzona klimatyzacja motorniczego czy ogrzewanie

Jak do tego dodać brak chętnych do pracy ze względu na niewysoką płacę, covid czy też zdarzenia losowe - jest tak a nie inaczej.

Na ER jest krucho? Dowiedz się w jaki sposób funkcjonują warsztaty w innych miastach Polski i jakie śmiechy chodzą po necie, gdy opisuje się gotowe produkty z nich wychodzące. Wszędzie jest tak samo, wszędzie ludzie narzekają, wszędzie spotykają się z tymi samymi problemami.

ER pewnie daje Sobie lepiej radę niż taki Modertrans :D Chodzi Mi o ostatni temat modernizacji wagonów Protram 205WraS. Stare "budy" złomują, a nakładają kompletnie nowe. A MPK Wrocław dalej wpaja pasażerom do głów, że to wciąż ten sam Protram ;) Czytałem lat parę wstecz na stronie pewnego miłośnika KM, że większość Moderusów Alfa są to jakieś ex. dla przykładu #1019 + #1020. I tutaj nasuwa się Moje pytanie. Czy te dane są fikcyjne czy faktycznie jakaś tam część starej "budy" etcetera kratownicy została wykorzystana do wagonu typu Moderus? I tak na zakończenie. Nie ma co zarzucać ER, że słabo modernizują wagony (składy). Też nie po to pracownicy wydziału jeżdżą do Modertransu by wstąpić na herbatkę czy Lecha lecz aby szkolić się w zakresie składania tramwajów.

wysłane przez MlodyS53 78

RaPer782 napisał(a):
ER pewnie daje Sobie lepiej radę niż taki Modertrans :D Chodzi Mi o ostatni temat modernizacji wagonów Protram 205WraS. Stare "budy" złomują, a nakładają kompletnie nowe. A MPK Wrocław dalej wpaja pasażerom do głów, że to wciąż ten sam Protram ;) Czytałem lat parę wstecz na stronie pewnego miłośnika KM, że większość Moderusów Alfa są to jakieś ex. dla przykładu #1019 + #1020. I tutaj nasuwa się Moje pytanie. Czy te dane są fikcyjne czy faktycznie jakaś tam część starej "budy" etcetera kratownicy została wykorzystana do wagonu typu Moderus? I tak na zakończenie. Nie ma co zarzucać ER, że słabo modernizują wagony (składy). Też nie po to pracownicy wydziału jeżdżą do Modertransu by wstąpić na herbatkę czy Lecha lecz aby szkolić się w zakresie składania tramwajów.

1. Co to kogo obchodzi czy 205 jest stara przebudowana, czy nowa buda na starych wózkach.
Pasażera interesuje to aby był nowocześniejszy niż ten stary i przyjechal punktualnie na przystanek.

2. Zwróć uwagę, że pierwszy moderus miał inne numery taborowe. Chyba o czymś to świadczy.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
1

wysłane przez Luke_Police  163

MlodyS53 napisał(a):
1. Co to kogo obchodzi czy 205 jest stara przebudowana, czy nowa buda na starych wózkach.
Pasażera interesuje to aby był nowocześniejszy niż ten stary i przyjechal punktualnie na przystanek.

Pasażera to nie obchodzi, ale przypuszczam, że instytucję finansującą tę "modernizację" by to zainteresowało. Podobnie ktoś tam przyznający fundusze unijne też byłby pewnie zdziwiony faktycznym przebiegiem prac przy budowie wagonów 503-514.

Technik serwisu :)

wysłane przez Pepe 235

RaPer782 napisał(a):
ER pewnie daje Sobie lepiej radę niż taki Modertrans :D Czytałem lat parę wstecz na stronie pewnego miłośnika KM, że większość Moderusów Alfa są to jakieś ex. dla przykładu #1019 + #1020. I tutaj nasuwa się Moje pytanie. Czy te dane są fikcyjne czy faktycznie jakaś tam część starej "budy"

Za dużo jest danych do porównania, by jednoznacznie przyrównywać ER z Modertransem. Prostą rzecz można przytoczyć, Modertrans produkuje pudła, remontuje wagony dla podmiotów zewnętrznych, często dla kilku jednocześnie (co jest bardzo ważne!). Rozmach jest i tego nikt nie zarzuci, a jakość - to już zależy dla kogo się robi. Tak było, jest i będzie.

Odnośnie numerków dla Moderusów: ponieważ finansowanie było pod nazwą "Modernizacja wagonów tramwajowych", a nie "dostawa nowych wagonów tramwajowych" w papierach musiałeś mieć podkładkę, który pojazd przechodzi przeobrażenie. W rzeczywistości wykorzystywane były wózki oraz pojedyncze podzespoły i to też nie we wszystkich pojazdach.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez t105n  49

Pepe napisał(a):
Odnośnie numerków dla Moderusów: ponieważ finansowanie było pod nazwą "Modernizacja wagonów tramwajowych", a nie "dostawa nowych wagonów tramwajowych" w papierach musiałeś mieć podkładkę, który pojazd przechodzi przeobrażenie. W rzeczywistości wykorzystywane były wózki oraz pojedyncze podzespoły i to też nie we wszystkich pojazdach.

Z 3-drzwiowymi modernizacjami 105-tek w latach 2000-2001 było tak samo. Potem na zajezdni można było zobaczyć stojący obok samego siebie ten sam wagon przed i po modernizacji (na obu pudłach był ten sam numer boczny).
2