Forum

Żółto pod warsztatami

Około godziny 9:40 na ulicy Klonowica widziano wagon KT4Dt 163 udający się do Warsztatów Remontowych. Kilka minut później bramę Warsztatów opuścił wagon 169. Po prawidłowym połączeniu, w popołudniowym szczycie skład 168+169 pojawił się już na 10/3.

wysłane przez RaPer782

Przeglądy, czy wymiana klimatyzacji w kabinie motorniczego?

wysłane przez Pepe 235

RaPer782 napisał(a):
Przeglądy, czy wymiana klimatyzacji w kabinie motorniczego?

Wymiana klimatyzacji.
1

wysłane przez Fryga −1

RaPer782 napisał(a):
Przeglądy, czy wymiana klimatyzacji w kabinie motorniczego?

Czy ruszą w tym roku generalne remonty kolejnych KT4Dt?

wysłane przez Pepe 235

Fryga napisał(a):
Czy ruszą w tym roku generalne remonty kolejnych KT4Dt?

Podwyższenie kapitału w spółce Tramwaje Szczecińskie (18 000 000 na 2021) nadal jest obecne (punkt 233) w Wieloletnim Programie Rozwoju, ale... wbrew zapowiedziom na ostatniej sesji (27 kwietnia) zdaje się nie było tego punktu. Chyba że coś przegapiłem. Reasumując, pewnie w tym roku zaczną, ale znowu oddala się to w czasie.

wysłane przez Michal 2

Pepe napisał(a):
Podwyższenie kapitału w spółce Tramwaje Szczecińskie (18 000 000 na 2021) nadal jest obecne (punkt 233) w Wieloletnim Programie Rozwoju, ale... wbrew zapowiedziom na ostatniej sesji (27 kwietnia) zdaje się nie było tego punktu. Chyba że coś przegapiłem. Reasumując, pewnie w tym roku zaczną, ale znowu oddala się to w czasie.

Żal trochę. Kolejne remonty miałyby najwiecej sensu ze wstawką niskopodłogową, jak to się robi w Niemczech, Gdańsku itd. Wtedy pojedynczy wagon bylby pełnowartościowym pojazdem, jak np. bety. Ale to już było wałkowane wielokotknie tu ...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
10

wysłane przez RaPer782

Michal napisał(a):
Żal trochę. Kolejne remonty miałyby najwiecej sensu ze wstawką niskopodłogową, jak to się robi w Niemczech, Gdańsku itd. Wtedy pojedynczy wagon bylby pełnowartościowym pojazdem, jak np. bety. Ale to już było wałkowane wielokotknie tu ...

Nie wiem nie znam się na tym, ale wydaje Mi się, że jest to zależne od funduszy. Może po prostu taniej jest złożyć tramwaj (w sumie) od podstaw niż tylko człon niskopodłogowy? Mogę być w błędzie. "Katówki" z członem niskopodłogowym to nie jest ogólnie zły pomysł. Możesz napisać ewentualnie na Klonowica z zapytaniem o to. :)

wysłane przez Pepe 235

RaPer782 napisał(a):
Nie wiem nie znam się na tym, ale wydaje Mi się, że jest to zależne od funduszy. Może po prostu taniej jest złożyć tramwaj (w sumie) od podstaw niż tylko człon niskopodłogowy? Mogę być w błędzie. "Katówki" z członem niskopodłogowym to nie jest ogólnie zły pomysł. Możesz napisać ewentualnie na Klonowica z zapytaniem o to. :)

1. Taniej znaczy, że za konkretne pieniądze można zrobić 36 wagonów, a nie np. 18.
2. Ilość załogi w Warsztatach pozwala na taką a nie inną modernizację. Jeśli to by miało być ze wstawkami to trwałoby odpowiednio dłużej, bo prace byłby bardziej złożone. I zamiast kończyć projekt w 2023 roku, to pewnie byłby to w 2026, albo i dalej.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Michal 2

Pepe napisał(a):
1. Taniej znaczy, że za konkretne pieniądze można zrobić 36 wagonów, a nie np. 18.
2. Ilość załogi w Warsztatach pozwala na taką a nie inną modernizację. Jeśli to by miało być ze wstawkami to trwałoby odpowiednio dłużej, bo prace byłby bardziej złożone. I zamiast kończyć projekt w 2023 roku, to pewnie byłby to w 2026, albo i dalej.

Oczywiście. Wszystko się zgadza. Ale obecne modernizacje nie poprawiają komfortu podróży, ani nie zwiększają pojemności pojazdów, stąd moje wątpliwości.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
1

wysłane przez Pepe 235

Michal napisał(a):
Oczywiście. Wszystko się zgadza. Ale obecne modernizacje nie poprawiają komfortu podróży, ani nie zwiększają pojemności pojazdów, stąd moje wątpliwości.

To wszyscy wiemy. Przez szereg lat były szturchania do TS, by rozważyli szerszy zakres. Pomysły zaczęły się już po pierwszej transzy modernizacji, więc wszystko stare jak świat.

wysłane przez pioko17 38

Pepe napisał(a):
To wszyscy wiemy. Przez szereg lat były szturchania do TS, by rozważyli szerszy zakres. Pomysły zaczęły się już po pierwszej transzy modernizacji, więc wszystko stare jak świat.

No i trzeba dodać, że niestety jest już za późno. To co miało sens 15 lat temu, dzisiaj by już nie miało uzasadnienia. Gdy pierwsze Tatry trafiały do Szczecina miały 21 lat. W przypadku tramwaju to może nie tak dużo. Ale teraz, gdy część z nich za kilka lat dobije do 40, zasadniejszym jest jednak stawianie na Moderusy będące, choć opartą na rozwiązaniach ze stopiątki, to jednak nową konstrukcją.
2

wysłane przez fan004 86

pioko17 napisał(a):
Ale teraz, gdy część z nich za kilka lat dobije do 40, zasadniejszym jest jednak stawianie na Moderusy będące, choć opartą na rozwiązaniach ze stopiątki, to jednak nową konstrukcją.

Może nawet kiedyś pójdziemy krok dalej i Gammę kupimy ;).

#TramwajemPoŚwiecie
3

wysłane przez MlodyS53 78

fan004 napisał(a):
Może nawet kiedyś pójdziemy krok dalej i Gammę kupimy ;).

Najważniejsze aby z klimatyzacją !!!

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
2

wysłane przez RaPer782

fan004 napisał(a):
Może nawet kiedyś pójdziemy krok dalej i Gammę kupimy ;).

Którą osobiście złożą warsztaty przy ul. Klonowica (?) ;)
1

wysłane przez Bebe Tosiek

RaPer782 napisał(a):
Którą osobiście złożą warsztaty przy ul. Klonowica (?) ;)

To było by niezłe wyzwanie, Gdyby tak Swingi zmontowali w WNT na Klonowica to by był niezły kosmos
1

wysłane przez fan004 86

RaPer782 napisał(a):
Którą osobiście złożą warsztaty przy ul. Klonowica (?) ;)

Tosiek788 napisał(a):
To było by niezłe wyzwanie, Gdyby tak Swingi zmontowali w WNT na Klonowica to by był niezły kosmos

Śnijcie dalej Panowie ;). Ja myślałem o normalnym zakupie gotowego pojazdu.

#TramwajemPoŚwiecie
2

wysłane przez Bebe Tosiek

fan004 napisał(a):
Śnijcie dalej Panowie ;). Ja myślałem o normalnym zakupie gotowego pojazdu.

Może coś w tym jest, Dzisiaj mi śniło że widziałem na Wszystkich Świętych stojącą na światłach Gammę w tej wersji z Poznania w obsłudze Trójki w kierunku Lasu Arkońskiego. :)
Post został wyedytowany przez autora.
DREAMLINER napisał(a):
Może coś w tym jest, Dzisiaj mi śniło że widziałem na Wszystkich Świętych stojącą na światłach Gammę w tej wersji z Poznania w obsłudze Trójki w kierunku Lasu Arkońskiego. :)

Tylko nie śnij w tej Gammie, bo na pierwszym rozjeździe masz gwarantowaną pobudkę i nici z dalszego snu :D
4

wysłane przez RaPer782

fan004 napisał(a):
Śnijcie dalej Panowie ;). Ja myślałem o normalnym zakupie gotowego pojazdu.

Nie powiem, ale na EZG przydało by się chociaż kilka wagonów Gamm-y w wersji wagonowej (chyba tak to się nazywa) :) Fakt marzyć zawsze można bo chociaż za to nie karają.

wysłane przez fan004 86

RaPer782 napisał(a):
Nie powiem, ale na EZG przydało by się chociaż kilka wagonów Gamm-y w wersji wagonowej (chyba tak to się nazywa) :) Fakt marzyć zawsze można bo chociaż za to nie karają.

Wątpię by EZG dostało jakiekolwiek nówki przed remontem, który na razie również pozostaje w sferze marzeń.

#TramwajemPoŚwiecie
1

wysłane przez RaPer782

fan004 napisał(a):
Wątpię by EZG dostało jakiekolwiek nówki przed remontem, który na razie również pozostaje w sferze marzeń.

Wiele wspomina się, że duże miasta tak jak Szczecin zamawiają całkiem nowe konstrukcje (mówię tu o tramwajach), budują zajezdnie itp. Dlaczego to zawsze Szczecin musi być 100 lat za murzynami? Może jakąś krzywdę miasto temu państwu wyrządziło? Owszem brawka wielkie za inwestycje związane z torowiskami czy nowymi pętlami. Ale czy tak ma wyglądać miasto z nową infrastrukturą i sypiącym się taborem?

wysłane przez Kanarek 58

RaPer782 napisał(a):
Wiele wspomina się, że duże miasta tak jak Szczecin zamawiają całkiem nowe konstrukcje (mówię tu o tramwajach), budują zajezdnie itp. Dlaczego to zawsze Szczecin musi być 100 lat za murzynami? Może jakąś krzywdę miasto temu państwu wyrządziło? Owszem brawka wielkie za inwestycje związane z torowiskami czy nowymi pętlami. Ale czy tak ma wyglądać miasto z nową infrastrukturą i sypiącym się taborem?

A co chcesz teraz zakupić? Kolejne Bety? Nic innego po naszych torowiskach nie pojedzie, a 2, 7, 8 i 10 są już prawie w całości obsadzone przez niską podłogę. Dajmy władzom trochę czasu i poczekajmy aż uprzątnięty zostanie syf z torowiskami w Centrum i na Pomorzanach.

Pozdrawiam :-)
4

wysłane przez Fryga −1

Kanarek napisał(a):
A co chcesz teraz zakupić? Kolejne Bety? Nic innego po naszych torowiskach nie pojedzie, a 2, 7, 8 i 10 są już prawie w całości obsadzone przez niską podłogę. Dajmy władzom trochę czasu i poczekajmy aż uprzątnięty zostanie syf z torowiskami w Centrum i na Pomorzanach.

Po pierwsze: linie 2, 7, 8 i 9 - "prawie" robi wielką różnicę
Po drugie" linie 1 i 9 spokojnie mogą być obsługiwane nowym taborem
Po trzecie: procedura od ogłoszenia przetargu do dostawy pierwszych tramwajów trwa minimum 30 miesięcy. Do tego czasu będzie już po większości remontów
Po czwarte: naprawić błąd w planie remontów i przebudować w trybie pilnym 300-metrowy odcinek torowiska na Matejki, wówczas będzie dostępny dla nowego taboru dojazd do Stoczni (linia 5).

wysłane przez Karton_03 91

Fryga napisał(a):
Po drugie" linie 1 i 9 spokojnie mogą być obsługiwane nowym taborem.

Najpierw trzeba wyremontować torowiska w alei Wojska Polskiego od węzła Łękno do placu Szarych Szeregów oraz w ulicy Piłsudskiego, wtedy możemy o tym spokojnie myśleć.

Fryga napisał(a):
Po czwarte: naprawić błąd w planie remontów i przebudować w trybie pilnym 300-metrowy odcinek torowiska na Matejki, wówczas będzie dostępny dla nowego taboru dojazd do Stoczni (linia 5).

Do tego trzeba dołożyć jeszcze Malczewskiego, Parkową, Dubois i całość trasy na Gocław z pętlami włącznie.

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...
2

wysłane przez Kanarek 58

Fryga napisał(a):

Po trzecie: procedura od ogłoszenia przetargu do dostawy pierwszych tramwajów trwa minimum 30 miesięcy. Do tego czasu będzie już po większości remontów

Bardziej miałem na myśli Postańców Wielkopolskich, Kolumba i Chmielewskiego. Tam przebudowa zacznie się dopiero jesienią. Na wszystkie obecnie remontowanych odcinkach był dopuszczony wcześniej ruch Swingów, więc to nie robi dużej różnicy.

Pozdrawiam :-)

wysłane przez Pepe 235

RaPer782 napisał(a):
Którą osobiście złożą warsztaty przy ul. Klonowica (?) ;)

Najpierw warsztaty trzeba złożyć na nowo. ;)
4