W Kronice wieczornej zauważyłem, że prezentowano m.in. tramwaj 14T i 06T.

Zacznijmy od pierwszego z nich. Najpierw musimy się przyjrzeć eksploatacji tramwajów 14T, które jeżdżą w Pradze. Otóż na przełomie 2005/2006 do stolicy Czech dostarczono 2 sztuki tego wozu i ich eksploatacja ukazała szereg ich wad. Otóż tramwaj jest nafaszerowany komputerami, które wieszają się. Będąc w Pradze w lipcu popijając dobrego czeskiego Gambrinusa widziałem jak jechał ten tramwaj mając na wyświetlaczu napisane po czesku "Awaria". Proponuję sprawdzić jak te słowo wygląda po czesku w celu poprawy humoru i rozwinięcia zdolności lingwistycznych. :-P Druga sprawa to aranżacja wnętrza. Tramwaj jest 5-cio członowy coś jak Combino. W segmentach z wózkami ustawienie foteli jest jak w metrze, czyli naprzeciw siebie. MHD Praha zgłosiło ten problem producentowi i w następnych wersjach obiecano to rozwiącać. Inna rzecz jest następująca, że ustawienie krzeseł w pozostałych dwóch członach to 2+1,5.

Warto też popatrzeć na przyszłą eksploatację wozów 16T dla Wrocławia, które zbytnio od 14T się nie różnią.

Tramwaje 06T to rozwinięcie tramwajów 05T. 06T są one produkowane dla Włoch.