Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Kolejny przetarg
Na stronie Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego zostało opublikowane ogłoszenie o przetargu na obsługę dziennych linii autobusowych na terenie miasta Szczecin oraz gmin Dobra i Kołbaskowo.
wysłane przez MQ ?
torwid napisał(a):
> Niestety, tylko w ramach określonej liczby wzkm, czyli nieco > ponad 9 mln dla SPAK i 12 dla SPAD. Nie ma natomiast stosowanego > w ostatnich latach zapiusu, mówiącego, ze liczba wzkm może > się zmienic o np. od -25 do +10 proc. Co oznacza, że górną > granicę ustalonoi maksymalnie, dolnej - w ogóle.
To zostało napisane w informacji.
> Teoretycznie > ZDiTM po miesiącu od podpisania umowy moze stwierdzić, że > zmniejsza zamówienie o 50 albo 80 proc. I wszystko odbędzie > się zgodnie z prawem...
Teoretycznie może i teoretycznie jest to zgodne z prawem. Pytanie moje brzmi - na jakiej podstawie twierdzisz, że ewentualny spadek ilości wozokilometrów oznacza pogorszenie oferty dla pasażera? Pamiętasz nasz projekt reformy sieci komunikacji nocnej? Przy uporządkowaniu częstotliwości, umożliwieniu przesiadek między wszystkimi liniami i objęciu obsługą komunikacyjną nowych obszarów miasta ilość wozokilometrów spadła o ile dobrze pamiętam o jakieś 25%. Projekt wprawdzie nie wszedł w życie, bo ZDiTM opracował swoją koncepcję (choć nie ukrywajmy, że niektóre nasze pomysły zostały zapożyczone), ale ta koncepcja ZDiTM-u przyniosła nie tylko obniżenie ilości wozokm, ale również poprawiła obsługę komunikacyjną. Obecna sieć linii nocnych wydaje mi się być znacznie sprawniejsza i lepiej dostosowana do potrzeb pasażerów niż poprzednia (nie ma na przykład absurdalnych ponad dwugodzinnych dziur w rozkładzie w środku nocy).
Dlatego denerwuje mnie to, że osoby, które tak naprawdę nic o reformie nie wiedzą, wydają już na jej temat sądy. Czas na ocenianie będzie za kilka miesięcy - po jej wdrożeniu. Teraz takie wypowiedzi co najwyżej podnoszą niektórym ciśnienie.
> Niestety, tylko w ramach określonej liczby wzkm, czyli nieco > ponad 9 mln dla SPAK i 12 dla SPAD. Nie ma natomiast stosowanego > w ostatnich latach zapiusu, mówiącego, ze liczba wzkm może > się zmienic o np. od -25 do +10 proc. Co oznacza, że górną > granicę ustalonoi maksymalnie, dolnej - w ogóle.
To zostało napisane w informacji.
> Teoretycznie > ZDiTM po miesiącu od podpisania umowy moze stwierdzić, że > zmniejsza zamówienie o 50 albo 80 proc. I wszystko odbędzie > się zgodnie z prawem...
Teoretycznie może i teoretycznie jest to zgodne z prawem. Pytanie moje brzmi - na jakiej podstawie twierdzisz, że ewentualny spadek ilości wozokilometrów oznacza pogorszenie oferty dla pasażera? Pamiętasz nasz projekt reformy sieci komunikacji nocnej? Przy uporządkowaniu częstotliwości, umożliwieniu przesiadek między wszystkimi liniami i objęciu obsługą komunikacyjną nowych obszarów miasta ilość wozokilometrów spadła o ile dobrze pamiętam o jakieś 25%. Projekt wprawdzie nie wszedł w życie, bo ZDiTM opracował swoją koncepcję (choć nie ukrywajmy, że niektóre nasze pomysły zostały zapożyczone), ale ta koncepcja ZDiTM-u przyniosła nie tylko obniżenie ilości wozokm, ale również poprawiła obsługę komunikacyjną. Obecna sieć linii nocnych wydaje mi się być znacznie sprawniejsza i lepiej dostosowana do potrzeb pasażerów niż poprzednia (nie ma na przykład absurdalnych ponad dwugodzinnych dziur w rozkładzie w środku nocy).
Dlatego denerwuje mnie to, że osoby, które tak naprawdę nic o reformie nie wiedzą, wydają już na jej temat sądy. Czas na ocenianie będzie za kilka miesięcy - po jej wdrożeniu. Teraz takie wypowiedzi co najwyżej podnoszą niektórym ciśnienie.