Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Cegielski pewny?
Sąd Okręgowy w Szczecinie oddalił skargę Tramwajów Szczecińskich przeciwko wyrokowi Krajowej Izby Odwoławczej (patrz: Tramwaje wciąż w zawieszeniu). Oznacza to, że TS muszą ponownie rozstrzygnąć przetarg, tym razem z uwzględnieniem oferty Fabryki Pojazdów Szynowych.
wysłane przez Jasiek 36
Krasiu napisał(a):
> Nauka po tej przykrej przygodzie nie pójdzie w las. Jest już > zapowiedź szefów TS o przygotowaniu kolejnego przetargu (na 24 > niskopodłogowe, nie wiadomo jednak kiedy) w „innym trybie”.
Z pewnością masz rację, że nie powinna pójść w las. A co do wyroku sądu to w Kronice usłyszałem, że sąd nakazał ponowne ogłoszenie przetargu, a nie ponowne rozpatrzenie ofert. A więc, jeśli to jest prawda to jest jeszcze nadzieja.
> Stawiam też na to, że w kryteriach oceny pojawią się walory > techniczne czy coś w tym rodzaju (tak jak w Poznaniu).
Takiego podkręconego przetargu jak w Poznaniu to bym nie chciał, gdzie oba tramwaje złożone z tych samych podzespołów otrzymują zupełnie inne punkty w ocenie technicznej, przypomnę Solaris 100, a Pesa 0 pkt. Co nie zmienia faktu, że TS powinno ułożyć bardziej wymagający SIWZ. Np. pod jakieś zagraniczne tramwaje, które mają pewnie o wiele bardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Wtedy eliminujemy takie wynalazki jak tramwaj FPS i pewnie też Solarisa i Pesę. Może to jest rozwiązanie, aby kupić tramwaje w mniejszej ilości, ale bardziej renomowanych producentów. O np. taki Bombardier Flexcity lub CAF-a. Bo obawiam się, że TS jakby nie ułożyło SIWZ pod polską konstrukcję, to FPS i tak spełni te warunki.
-- lukas -> jasiek
> Nauka po tej przykrej przygodzie nie pójdzie w las. Jest już > zapowiedź szefów TS o przygotowaniu kolejnego przetargu (na 24 > niskopodłogowe, nie wiadomo jednak kiedy) w „innym trybie”.
Z pewnością masz rację, że nie powinna pójść w las. A co do wyroku sądu to w Kronice usłyszałem, że sąd nakazał ponowne ogłoszenie przetargu, a nie ponowne rozpatrzenie ofert. A więc, jeśli to jest prawda to jest jeszcze nadzieja.
> Stawiam też na to, że w kryteriach oceny pojawią się walory > techniczne czy coś w tym rodzaju (tak jak w Poznaniu).
Takiego podkręconego przetargu jak w Poznaniu to bym nie chciał, gdzie oba tramwaje złożone z tych samych podzespołów otrzymują zupełnie inne punkty w ocenie technicznej, przypomnę Solaris 100, a Pesa 0 pkt. Co nie zmienia faktu, że TS powinno ułożyć bardziej wymagający SIWZ. Np. pod jakieś zagraniczne tramwaje, które mają pewnie o wiele bardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Wtedy eliminujemy takie wynalazki jak tramwaj FPS i pewnie też Solarisa i Pesę. Może to jest rozwiązanie, aby kupić tramwaje w mniejszej ilości, ale bardziej renomowanych producentów. O np. taki Bombardier Flexcity lub CAF-a. Bo obawiam się, że TS jakby nie ułożyło SIWZ pod polską konstrukcję, to FPS i tak spełni te warunki.
-- lukas -> jasiek